Jump to content

Stooftaker

Members
  • Content Count

    111
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Stooftaker last won the day on October 2 2020

Stooftaker had the most liked content!

Community Reputation

29 Beter

About Stooftaker

  • Birthday 03/24/1974
  • Age 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Vlijmen
  • Hobbies
    Auto's Car Audio (Sound Quality! ) Hardlopen (trail en obstacle) geluidskwaliteit jureren (international headjudge sound EMMA)

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Jeroen Stoof, 46 jr jong 3 dochters en een Daimler Sovereign 4.2 uit 1982 als vervanger van de Citroen XM die ik bijna 12 jaar heb gereden.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bij de inertia switch heb ik gisteren inderdaad spanning gemeten. daarna startte ze dus oet er spanning zijn geweest bij de pomp. Echter stapte ik rij enthousiast uit en trok de pin van mijn multimeter naar zijn grootje. Die vanavond dus eerst even herstellen en dan met de tekeningen bij de hand eens verder zoeken. De verschillen in terminologie is af en toe best lastig..
  2. Relais waar ik aan rommelde is die aan de bestuurderskant links boven de zekeringen. Een zwarte ronde identiek aan degene rechts die voor de electrische ramen is (net boven de inertia fuel cut off) Relais 3 in de rij vanaf bijrijderskant aan het schutboard motorzijde en nr 2 hebben we ook gecontroleerd. Is nummer 4 (de langwerpige) de Fuel cut out relais?
  3. Kleine update, tot op heden heeft madam het prima gedaan, alleen is ze nogal dorstig geweest mede door een lekkende benzineslang. Ook is er iets van lekkage te zien bij 1 van de injectors. Is dus een ringenset in bestelling om die allemaal te vervangen (3 per injector) Echter sinds zondag wil ze niet meer starten. bleek na enig onderzoek dat de benzinepomp geen stroom kreeg. Gisteren op onderzoek geweest en een behoorlijk gecorrodeerd relais gevonden aan bestuurderskant, ik denk het hoofdrelais? Na wat reinigen startte ze weer, maar tijdens een proefritje was de pr
  4. Hallo Paul, sinds Augustus vorig jaar staat er reeds een mooie rode Daimler Sovereign 4.2 (series 3) voor de deur. Sommige dingen kan en doe ik prima zelf, het meeste laat ik liever aan anderen over. In grote lijnen is Daimy prima, er zitten echter aardig wat kleine (electrische) mankementjes bij. Maar die zullen in de loop van de tijd wel een voor 1 behandeld worden.
  5. Kleppen hebben beide spanning/ of beide niet al naar gelang de schakelaar staat. de linker klep lijkt dus "vast "te zitten in de gesloten stand. Straks eens een belletje aan Barrat wagen voor een nieuw exemplaar.
  6. dat waggelen is een goede, glaszekeringen zijn niet de meest betrouwbare in het algemeen. Zijn allen wel "intact"had ik al wel gecontroleerd, maar de soldering op de eindkapjes kan ook stuk zijn / los zitten natuurlijk. Had al een doos vol zekeringen besteld en opgehaald bij de Barrat dus zal ze gewoon eens allemaal voor frisse exemplaren vervangen. Op de planning staat op korte termijn ook nog het klep stellen, en als de klepdeksels er dan toch vanaf zijn kunnen deze ook eens mooi gereinigd worden en vervolgens natuurlijk allemaal met frisse bouten erop terug gemonteerd worde
  7. Ik ga aan de puzzel. En sowieso de massa controleren. betreffende de cruise control, die doet momenteel helemaal niets. Ga ik ook verder op onderzoek qua bedrading (spanning ja nee) en de genoemde balg. Nu er regelmatig wordt gereden zijn er ook dingen plots wel gaan werken waarvan ik niet wist dat het er was, zo heb ik sinds verleden week een waarschuwingslampje als de gordel niet om mis gedaan.
  8. Brandstofkleppen had ik in begin geen problemen mee, antenne heeft het nog niet gedaan. wellicht dat dit ook te wijten is aan de “houtje touwtje” constructie achter de radio zelf. Balg ga ik opsnorren en bekijken. maar wellicht dat hier ook wel een los draadje de boosdoener is?
  9. Thnx Hans. Langzaam maar zeker wordt ze steeds beter. als het voorjaar daar is het gehele dashboard eruit om de electra helemaal op orde te maken. zitten wat stommigheden in door waarschijnlijk wat verkeerd geprikte kabeltjes. brandstof meter die het niet doet maar op vol staat bij lampen aan. En daarbij geen lampje erachter, dit zelfde geldt voor de temperatuurmeter. daarnaast werkt de antenne niet, en de cruise control werkt ook niet. zo zijn er nog wat mankementjes her en der. allemaal niet de meest verschrikkelijke dingen, maar zou mooi zijn als uiteindel
  10. even geleden, maar zeker niet stil gezeten. Brandstofslangen bij het blok zijn allen vervangen, waren kanonhard en braken zo af. Zo ook alle filters vervangen olie vervangen en ook de bougies. Echter is er een klein probleem nu, de retourleiding van de tank rechts lijkt verstopt wat als resultaat had na een fijne tankbeurt dat er zomaar een halve liter benzine over de straat heen piste. linker tank was geen brandstof meer zichtbaar bij de tankdop, rechts tot aan het randje (en dus ook eroverheen gegaan en onder de auto terecht gekomen. Gaan kijken of de klep in de retour
  11. mooi verslag Hans, daar kan ik weer wat mee! Probeer het eerst met de reiniger, daarna maar de hele boel uit elkaar indien nodig. Maar gezien jouw ervaring en het "mooiere lopen" is dit sowieso eigenlijk iets voor op de wenschenlijst.
  12. ondertussen ook olie ververst, olie filter, luchtfilter en benzine filter vervangen. Alle brandstofslangetjes op blok vervangen vanwege scheurtjes en wat lekkage. Tevens alle v-snaren vervangen. en de airco fris gevuld. Nog te doen vanwege onderdeel niet tijdig binnen is de bak olie en filter. Aan het licht gekomen is waarschijnlijk een verstopte/ of deels vervuilde injector waardoor er brandstof in het inlaatsysteem ophoopt. Dat veroorzaakte een paar weken geleden een back fire. er lekt nu dus nog steeds wat brandstof weg. Mogelijke veroorzaker is vuil uit de
  13. T lijkt wel sinterklaas net mijn pepperpots met nieuwe bandjes terug mogen ontvangen.
×
×
  • Create New...