Jump to content

Wieger_

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XJ6, 4.2L, 1972
    Mijn eigen bouwjaar, ietsje eerder

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Net gebeld: De EPK300 kit past ook inderdaad op de AUF 301. Die ga ik dan maar bestellen.
  2. "Bellen..." ?? 😮... Ohja, gewoon praten met mensen, dat kan natuurlijk ook nog 🙄😄
  3. Allen, Ik heb één van de brandstofpompen uit elkaar gehaald. Het zijn SU pompen van het type "AUF 301". Deze was behoorlijk vies van binnen, oranje-achtig spul, ik vraag me af waar het vandaan komt. Het zelfde was ik ook al in de carburateur tegen gekomen. De rubbers zijn op. Vooral het afdekmembraan van de "air-chamber", is krokant. Nu ben ik (dus) op zoek naar een servicekitje voor de pompen. Dat lijkt niet zo makkelijk. Ergens (hier) lees ik dat de "AUF 301" vervangen is voor de "AZX 1307"... en die servicekit wordt aangeraden. Maar dat wordt verder niet bevestigd. Burlen reageert (nog) niet op mijn vraag of de "EPK 300" kit voor de "AZX 1307" ook op een "AUF 301" past. Heeft iemand een idee?
  4. Bedankt Rob, Oh, dat zou mooi zijn. Ik was bang dan straks met twee niet op elkaar passende systemen te zitten. Oef, dat is minder. Ik heb wel veel comments gelezen, dat RVS dus niet roest, en dus minder strak in elkaar zit. En ook dat RVS minder geluid dempt (ik ben niet per se op zoek naar "sportief" geluid). Dat zijn zaken waar ik nog wel over heen kan stappen. Maar dat die systemen van SNG zo slecht passen was me nog niet duidelijk. Bijbuigen, en 5cm te kort. Dat lijkt me heel erg frustrerend. Ik ga nog eens verder op zoek. Staal of RVS. Als iemand tips heeft: graag!
  5. @Hans, bedankt voor de tip. Dat de draad "imperial" is, is me wel zeker. De bij de motorklepvanger behorende moer zit in de motorkap gelast. Blijkbaar is deze ooit vervangen, voor een metrisch exemplaar, en dus past het niet ding niet goed. @Rob, ik ga zo'n schroefdraadmeter bestellen @Jaap, tja, ik ben wel eens aan het tellen en meten geslagen, maar ik twijfel dat toch over de uitkomst. Ik moet wel zeggen dat het document op duursema.nl erg duidelijk is. Nog maar eens proberen dan. Bedankt.
  6. Wie kan mij vertellen, welk schroefdraad de "motorklepvanger" heeft van een S1 (onderdeelnr 12179) Een andere vraag: Zijn er dingen te koop, waarmee je kunt vaststellen wat voor soort draad het is? Ik weet wel dat het te meten/tellen is.... maar ik heb het wel eens geprobeerd, maar ben dan niet heel zeker over de uitkomst.
  7. Een uitlaat vraag: Mijn XJ6 S1 4.2, heeft een S2 4.2 motorblok erin liggen. Ik heb 'm ooit zo gekocht. Nu is de uitlaat op diverse plaatsen, tussen voor en achter lek. Het lijkt mij een goed idee om alles te vervangen. Het probleem is nu: welke stukken heb ik daarvoor nodig?? Ik zie op SNG, dat er een complete (RVS) set voor de S1 "zonder voorpijp" verkocht wordt. En dus, zou ik met een S2 voorpijp erbij al lekker opweg zijn. Maar past dat op elkaar? Heeft er iemand ervaring mee? Zijn er nog beren op de weg? Overigens. Ik heb de posts gelezen over RVS vs gewoon staal. Opzich hoeft het van mij geen RVS te zijn. De vraag is: waar is er nog een uitlaat van gewoon staal te krijgen? De kwitfit geeft geen idee.
×
×
  • Create New...