Jump to content

Heisenberg

Club Donateur
  • Content Count

    80
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Goed

About Heisenberg

  • Birthday 03/29/1970
  • Age 50

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Mokum
  • Hobbies
    Auto's en Horloges
  • Age 50

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, Deze Amsterdammer werkt o.a. voor de Gemeente en is naast nog wat ander blik in het bezit van 2x de X350 van de bouwjaren 2003 en 2004. Ben zo een beetje alle problemen al tegengekomen maar sta af en toe nog steeds voor een verrassing. Desondanks zijn en blijven het geweldige auto's om in te toeren waarbij het rijden in Duitsland op de onbegrensde Autobahn mijn favoriet is.
  • Age 50

Recent Profile Visitors

147 profile views
  1. Heisenberg

    Inbraak

    Sterkte daar! Ik gok op de vliegende brigades uit het Oostblok..denk persoonlijk niet dat de apparatuur hier aangeboden zal gaan worden..
  2. Kan ik mij levendig voorstellen!
  3. Klopt, ik weet het van mijn zoon, die heeft ook voor Mercedes gewerkt en er was een lichting van 2015 van de C-klasse die achter elkaar terugkwamen in de garage met doorgezakte vering(en dat al na een aantal maanden vanaf nieuw) dus wat dat betreft mogen wij niet klagen.
  4. Het punt is dat je eigenlijk niets kan zien/voelen en bijna niets kan horen aan de onderdelen en de werking ook nog af kan hangen van een enkel klein component waardoor het hele systeem faalt. Je zou eigenlijk een soort van back-up moeten hebben van hulpvering die je auto toch opvangen en je de garage op een veilige manier kan bereiken. De auto was net een klein beetje gezakt maar het valt mij nog mee. Dit laat onverlet dat er nu wel weer een oude klapperende veerpoot onder hangt dus wij zijn er nog niet. Bij 2ehands auto's koop je (bijna)altijd de ellende van een ander maar dat geeft niet zolang daar bij de aanschafprijs rekening mee wordt gehouden.
  5. Hi Rene, Het gaat mij niet om het geld maar of ik ermee overweg kan..ik waarschijnlijk niet maar mijn zoon wel. Het is natuurlijk wel evident dat je alle waarden kent alvorens je gaat "rommelen" in zo een systeem maar nogmaals iedereen mag wat verdienen van mij en ik heb dit brik gekocht om lekker mee te experimenteren en op deze manier de techniek te leren kennen. Hoef er geen expert in te worden maar ben wel leergierig... mvg Rob
  6. Wees maar blij dat je geen luchtvering hebt, het is een grote ellende en ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er normale vering onder zetten.
  7. Wil uberhaupt geen chinees spul hebben dus dat is in ieder geval een NO-GO voor mij...heb de software inmiddels wel gevonden op het internet maar ik ben daar verder niet in thuis en ga daar ook mijn vingers niet aan branden en wil alleen origineel spul hebben als ik iets koop. Hoef ook verder geen expert te worden in calibreren enz. enz. daar hebben wij inderdaad specialisten voor en iedereen mag wat verdienen van mij moge dat duidelijk zijn, maar de basis-zaken doe ik samen met mijn zoon en ik vind het nog leuk om te doen ook! En soms zit het mee en soms zit het tegen. Wij hebben in iieder geval weer wat geleerd.
  8. Een leermoment zullen wij maar zeggen!😬
  9. Klopt allemaal, en jullie ook nog hartelijk dank voor de adviezen maar al doende leert men. Wil en koop ook alleen maar originele onderdelen voor de auto maar als je hier vastzit tussen de verkeersdrempels dan kan je helaas bij niemand aankloppen voor originele Jaguar diagnose apparatuur dus is de 1e prioriteit de auto hier weg zien te krijgen. Daarna zien wij wel weer verder. Tweedehands veerpoten zijn erg tricky heb ik gemerkt en ga ervan uit dat een WABCO compressor okay is voor de X350 alhoewel ik te veel chinees imitatie spul met zelfs de merknamen voorbij zie komen. Wil je helemaal op safe spelen dan moet je de compressor inderdaad hier bij Kimman kopen maar en daar zit dan wel ook een prijskaartje aan maar je hebt dan wel de Jaguar sticker op het apparaat en kan er zeker van zijn dat dit doet wat het moet doen. Kom ook absoluut een keer bij jullie langs om de auto te laten diagnosticeren(is ook gelijk een leuke rit). Er zitten hier ook gespecialiseerde garages in de buurt maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben als ik iets wil laten repareren dus een juiste diagnose stellen is inderdaad een absolute must en het allerbelangrijkste bij storingen. Ik heb hier bij lokale garages ervaren dat als je een probleem hebt men al snel aanbiedt om van alles te gaan "proberen" maar dat kan Ik zelf ook getuige mijn verhaal..... Heb nu zelf al redelijk wat ervaring opgedaan en leer nog steeds bij maar heb een fantastische zoon die nu reeds 6 jaar (werk)ervaring heeft met het sleutelen aan auto's(ook van de betere merken) en die in de tijd dat hij heeft mij bijstaat met het onderhoud want ik heb ook nog een paar andere auto's in de stalling.
  10. Okay duidelijk, een houdbaarheidsdatum van een nieuwe poot zou dan anders ook subjectief zijn en ligt aan allerlei verschillende factoren(ik denk dan aan belasting van de vering, klimaat, gereden kilometers, conditie van de compressor enz.enz.)
  11. Jazeker, dat mag je wel zeggen..hier in Mokum zeggen wij dan dat er Nieges op die auto zit en de Duivel schijt op 1 hoop..onze zoon is ook ontslagen per aanstaande maandag dus het gaat allemaal niet zo heel lekker maar dit alles is verder natuurlijk niet zo belangrijk als je dit afzet tegen alle zieke en overleden mensen van dit moment en wat ons verder nog te wachten staat als dit alles achter de rug is. Maar houden wij de moed erin en er komen vast wel weer betere tijden!
  12. UPDATE: De auto staat weer op poten: Onlangs vervangen veerpoot bleek n.b. lek te zijn! Dat is wel het laatste waar je aan denkt... Wij hebben de oude(bonkende) veerpoot er weer onder gezet en hebben de auto nu gelukkig weer kunnen verplaatsen. Nogmaals dank ik hierbji Rene voor al zijn input en hulp! De auto is ondertussen helaas ook nog aangereden door een of andere grappenmaker(zonder briefje achter te laten)dus hebben er een lekkere schade bij gekregen ... Morgen weer kijken hoe hij er bij staat..
  13. Ja, dat is ook nog een mogelijkheid en het proberen waard en die staan met elkaar in verbinding!
×
×
  • Create New...