Jump to content

TweeLinkerhande

Members
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

TweeLinkerhande last won the day on June 30

TweeLinkerhande had the most liked content!

Community Reputation

55 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste mede Jaguar liefhebbers, nu mijn auto na 20 jaar in de opslag weer tot leven gewekt gaat worden, vond ik het tijd om mij aan te sluiten bij dit forum.
    Woonachtig in Rotterdam, werkzaam in Leerdam en in Portugal als inkoper.
    Trotse eigenaar van een XJC 5.3 uit 1977, waar veel aan moet gebeuren. Gelukkig is de carrosserie roestvrij!
    Origineel Nederlandse auto.

Recent Profile Visitors

366 profile views
  1. Mijn eerste JF meeting, erg leuk en fantastisch verzorgd door Joke en Raymond! En wat een partij mooie auto’s bij elkaar, maakt wel hebberig...
  2. Of ramen open voor tintops met nog niet werkende airco
  3. Oh mooi, nog een XJC, ik ga alvast mijn vragenlijstje bijwerken
  4. Na twee maanden maar weer een update Sinds de rit op 30 juni van Helmond naar Rotterdam heb ik bijna 1500 kilometer gemaakt.. Alleen maar lange ritten. De oude dame reed heerlijk, en was heel vlug (vergeleken met m'n Tiguan, maar toch). Brandstofverbruik hou ik niet bij, maar ik sta haar wel met sombere regelmaat af te tanken. Stationair lopen bleef echter onregelmatig, en ook het oppakken bij lage toeren met warme motor was niet optimaal. Dus toch maar weer een afspraak gemaakt in Helmond, ook omdat de nieuwe ontsteking daar ondertussen was binnengekomen.
  5. Helmondse motoren revisie doet al 40 jaar al het gespecialiseerde motor revisie werk voor Ander Jag’s. Die hebben echt al talloze Jaguar blokken gedaan
  6. Goed idee, ik kom graag, de rally laat ik voor wat die is, Gerlof
  7. Oeps, jammer voor die arme thuisloze beestjes, maar de kat gaat er op vooruit! En ze was al zo mooi.
  8. Haha, ik ben wel een beetje bang dat, wanneer ik alles ga afkoppelen wat het niet goed doet, ik straks geen rijdende auto meer over heb Ga vandaag kijken of alles nog vast zit, en lekker een stuk rijden
  9. In de laatste Jaguar Gazette van de JDCH staat een leuk artikel over de MK1, met als zijsprongetje een stukje over Mike Hawthorn en zijn MK1, en zijn bedrijf " The Tourist Trophy Garage". Dit deed bij mij een lampje branden: wanneer ik ergens een oude Jag zie, dan maak ik graag foto's (ik gok dat meer forumleden die gewoonte hebben). Onlangs zag ik een prachtige MK1 staan, met op het dashboard dit geemailleerde embleem: De eigenaar vertelde mij dat de auto (een Mk1 3.4 uit 1958) in de geest van Mike Hawthorn's auto technisch nogal gemodificeerd is. Koets en i
  10. Afgelopen donderdag belde DBV dat ik vrijdag de oude dame kon ophalen. Hoewel ik van nature geen ochtendmens ben, zat ik op mijn vrije vrijdag om 8 uur in de trein naar Helmond! Remschijven voor waren vervangen, brandstofmeter was gerepareerd, nieuwe koelvloeistof er in. De airco was getest en gevuld met R134A . Tot ieders verbazing bleek de aircopomp nog te werken! hoe is het mogelijk na meer dan 20 jaar stilstand.. Laatste proefrit gemaakt met DBV, nog een kop koffie en de eindafrekening (de koffie was gratis ), en toen op weg naar Rotterdam, met tussenstop bij mij
  11. Besluit is genomen, ik ga rustig op zoek naar een youngtimer, en blijf ook uitkijken naar een overdekte parkeerplaats. Is de auto eerder gevonden dan de parkeerplaats dan wordt het eerst maar een buitenslaper. Heb ik eerst een overdekte parkeerplaats op loopafstand dan mag de XJC zolang dichtbij staan. Dus late X308 of vroege X350... 2003-2005. Roest een X308 niet veel meer dan een X350 (immers aluminium) Of is dat onzin?
  12. Bij wie van jullie moet de X308 / X350 buiten slapen? Of word ik nu - met virtuele pek en veren bedekt- het forum uit geschopt? Ik overweeg om een van beide aan te schaffen als “daily driver”, en op loopafstand van mijn appartement in Rotterdam Blijdorp is overdekte stalling niet te huur (wel te koop, voor 60k...). Mijn weekend-auto (XJC) komt wel droog en geventileerd te staan, maar niet echt in de buurt. Als mijn dagelijkse Jag verandert in een klont roest, dan is de lol van het bezit er ook snel af. Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik rekening houden met extra kosten aa
  13. Ja, begreep ik ook van DBV. Ik stel het nog even uit, want zonder ECU rijdt de oude dame niet, en ik wil deze zomer eerst wat kilometers maken
×
×
  • Create New...