Jump to content

TweeLinkerhande

Members
  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

TweeLinkerhande last won the day on November 25 2020

TweeLinkerhande had the most liked content!

Community Reputation

68 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste mede Jaguar liefhebbers, nu mijn auto na 20 jaar in de opslag weer tot leven gewekt gaat worden, vond ik het tijd om mij aan te sluiten bij dit forum.
    Woonachtig in Rotterdam, werkzaam in Leerdam en in Portugal als inkoper.
    Trotse eigenaar van een XJC 5.3 uit 1977, waar veel aan moet gebeuren. Gelukkig is de carrosserie roestvrij!
    Origineel Nederlandse auto.

Recent Profile Visitors

473 profile views
  1. Zoooo... dat gaat grondig! Mocht je vrouw er ooit op uitgekeken raken (je kunt niets uitsluiten ), dan denk ik dat er op dit forum genoeg belangstellenden zijn!
  2. Inderdaad allebei mooie kleuren! Haddock, is de kleur van jouw Jag de kleur van deze uit ouwe Engelse folder? Heb ik 2 van dus kan er wel 1 missen.
  3. Wat te doen deze winter: 1. Leer stoelen en achterbank reinigen en voorzien van voeding: dat kan ik zelf. 2. Zittingen voorstoelen nieuw schuim en diafragma rubbers, loszittende naden stikken: dat ga ik zelf proberen.. schuim en rubbers al binnen. 3. Zakkend hemeltje voorzien van nieuwe bekleding: samen met DBV (de bevriende vakman) wanneer de Jag in Helmond is; ze moeten nog een andere XJC voorzien van een nieuw hemeltje (kunnen we op de mijne oefenen). 4. Airco: nieuwe condensor plaatsen en systeem laten afvullen: DBV. 5. Verbrokkelde rubbers links en re
  4. 185 pond plus invoerrechten (Brexit), btw, verzendkosten, dus tussen 250-300 euro’s.. Is montage veel werk? En werkt het op jouw kat ook goed? Dan ga ik het op mijn (nou ja, Rolfs) lijstje zetten, dank voor de tip!
  5. Twee weken geleden: mooi weer, dus de oude dame eens lekker lang uitlaten . Toen ik de auto in de stalling van de plek reed kwam ik er achter dat ik 2 platte voorbanden had. Zo voelde het tenminste.. de banden waren op spanning, maar de stuurbekrachtiging was er mee gestopt. Sode ju, wat stuurt zo’n auto dan zwaar, met dat lekker gladde dunne stuurwiel waar je geen grip op hebt. Rolf gebeld, die opmerkte dat het natuurlijk niet zo hoorde, maar dat ik er wel mee kon rijden. Dus toch op pad. Zodra de auto sneller dan fietssnelheid reed, was het goed te doen. En eenmaal buiten de beb
  6. Hahaha, viel mij ook al op. Ze hebben in Heinkenszand geen tijd meer voor nog meer klanten denk ik En ik wilde er net naar toe met m'n nieuwe aanwinst..
  7. Keesh, ik hoop dat je ondertussen al wat opgeknapt bent! Veel sterkte gewenst vanuit Rotterdam, Gerlof
  8. Proficiat! Mooie auto al om mee te beginnen...
  9. Na paar maanden kom ik er aan toe om het project “Jag na 21 jaar stilstand weer rijdend te krijgen” af te ronden. Ik wilde het goed aanpakken, maar heb je geen plaats, geen tijd, en niet de kennis om het zelf te doen, dan rest er niets anders dan eerst te sparen, en dan een goede specialist te vinden. Beide is gelukt, maar het kost echt veel geld. Ik heb er vaak met mijn neus bovenop gestaan, Rolf het hemd van z’n lijf gevraagd, en daarmee een hoop geleerd over mijn auto! Wat kwam er dit vroege voorjaar uit de stalling gerold: een auto die vanaf 1999 stil had gestaan. Wel in e
  10. JWT67 en ik hebben beiden Goodride banden op onze series 2. Ik ben er tot nu toe tevreden over: stille band met optisch mooi profiel. Moet er wel bij zeggen dat ik er nog niet op nat wegdek mee gereden heb. Rijgedrag op droge weg goed (nu een 2500 km mee gereden). Wel heb ik wat meer last van spoorvorming dan met de Pirelli’s die er eerst onder lagen.
  11. Mijn eerste JF meeting, erg leuk en fantastisch verzorgd door Joke en Raymond! En wat een partij mooie auto’s bij elkaar, maakt wel hebberig...
  12. Of ramen open voor tintops met nog niet werkende airco
  13. Oh mooi, nog een XJC, ik ga alvast mijn vragenlijstje bijwerken
  14. Na twee maanden maar weer een update Sinds de rit op 30 juni van Helmond naar Rotterdam heb ik bijna 1500 kilometer gemaakt.. Alleen maar lange ritten. De oude dame reed heerlijk, en was heel vlug (vergeleken met m'n Tiguan, maar toch). Brandstofverbruik hou ik niet bij, maar ik sta haar wel met sombere regelmaat af te tanken. Stationair lopen bleef echter onregelmatig, en ook het oppakken bij lage toeren met warme motor was niet optimaal. Dus toch maar weer een afspraak gemaakt in Helmond, ook omdat de nieuwe ontsteking daar ondertussen was binnengekomen.
×
×
  • Create New...