Jump to content

TweeLinkerhande

Members
  • Posts

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

TweeLinkerhande last won the day on November 25 2020

TweeLinkerhande had the most liked content!

Reputation

80 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste mede Jaguar liefhebbers, nu mijn auto na 20 jaar in de opslag weer tot leven gewekt gaat worden, vond ik het tijd om mij aan te sluiten bij dit forum.
    Woonachtig in Rotterdam, werkzaam in Leerdam en in Portugal als inkoper.
    Trotse eigenaar van een XJC 5.3 uit 1977, waar veel aan moet gebeuren. Gelukkig is de carrosserie roestvrij!
    Origineel Nederlandse auto.

Recent Profile Visitors

645 profile views
  1. Wow.. dat wordt wel een heel strakke series 1.
  2. Strak.. zo te zien past 't ook mooi bij je stuur! Zie nu dat je net zo'n pookknop in je XKR hebt als ik in de Oude Dame. Een man met smaak
  3. Goed bezig Marnix! Is de auto, wanneer je dak af is, klaar voor de spuiter?
  4. Ik ben weer van de partij, was erg gezellig vorig jaar. Datum en catering maakt mij niet uit. Mocht de oude dame op dat moment bij Rolf staan, kom ik met de jonge XJ, en sluit dan wel aan achter de Saab
  5. Hoi Haddock, stuur een PB met je adres, dan ga ik een grote enveloppe regelen en dan komt ie eraan????
  6. Zoooo... dat gaat grondig! Mocht je vrouw er ooit op uitgekeken raken (je kunt niets uitsluiten ????), dan denk ik dat er op dit forum genoeg belangstellenden zijn!
  7. Inderdaad allebei mooie kleuren! Haddock, is de kleur van jouw Jag de kleur van deze uit ouwe Engelse folder? Heb ik 2 van dus kan er wel 1 missen.
  8. Wat te doen deze winter: 1. Leer stoelen en achterbank reinigen en voorzien van voeding: dat kan ik zelf. 2. Zittingen voorstoelen nieuw schuim en diafragma rubbers, loszittende naden stikken: dat ga ik zelf proberen.. schuim en rubbers al binnen. 3. Zakkend hemeltje voorzien van nieuwe bekleding: samen met DBV (de bevriende vakman) wanneer de Jag in Helmond is; ze moeten nog een andere XJC voorzien van een nieuw hemeltje (kunnen we op de mijne oefenen). 4. Airco: nieuwe condensor plaatsen en systeem laten afvullen: DBV. 5. Verbrokkelde rubbers links en rechts bij achterste zijruiten vernieuwen (en dan meteen motortjes raambediening controleren/voorzien van nieuw vet): DBV. 6. Lekkage stuurbekrachtiging oplossen: DBV. 7. Kale plek koetswerk achter linker achterwiel laten spuiten: DBV. 8. Rechter buitenspiegel (al binnen) monteren: DBV. Rolf laat nog weten wanneer ik de oude dame kan brengen, zal nog wel even duren.. heeft meer werk dan ie aankan ????. En ik probeer het zo te regelen dat ik er bij ben om te helpen (in de weg te lopen).
  9. 185 pond plus invoerrechten (Brexit), btw, verzendkosten, dus tussen 250-300 euro’s.. Is montage veel werk? En werkt het op jouw kat ook goed? Dan ga ik het op mijn (nou ja, Rolfs) lijstje zetten, dank voor de tip!
  10. Twee weken geleden: mooi weer, dus de oude dame eens lekker lang uitlaten ????. Toen ik de auto in de stalling van de plek reed kwam ik er achter dat ik 2 platte voorbanden had. Zo voelde het tenminste.. de banden waren op spanning, maar de stuurbekrachtiging was er mee gestopt. Sode ju, wat stuurt zo’n auto dan zwaar, met dat lekker gladde dunne stuurwiel waar je geen grip op hebt. Rolf gebeld, die opmerkte dat het natuurlijk niet zo hoorde, maar dat ik er wel mee kon rijden. Dus toch op pad. Zodra de auto sneller dan fietssnelheid reed, was het goed te doen. En eenmaal buiten de bebouwde kom: een openbaring! Zonder stuurbekrachtiging heb je werkelijk contact met de weg, je kunt de auto perfect plaatsen.. enorm veel gevoel in het stuur; elke bocht werd het leuker! Maar ja, het hoort niet, dus bij de autospullen handel een fles ATF Dexron gekocht, en het reservoir bijgevuld. (Mensen, een V12 rijdt prachtig, maar je kunt niet eens bij de vuldop van het reservoir komen, dus mopperdemopper terug naar de winkel voor een stukje slang en een trechter). Nog een paar keer een goed stuk mee gereden, en mijn ATF verbruik is ongeveer een liter per 500 kilometer.. Dus zodra Rolf tijd heeft (en het droog is) gaat de oude dame naar Helmond om haar van die lekkage af te helpen. En vragen of hij iets kan verzinnen om die stuurbekrachtiging naar wens in- en uit te schakelen
×
×
  • Create New...