Jump to content

Anno1970

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik heet Onno woon in Amsterdam
    Heb eigen Cardetail bedrijf Anno1970 Car Service te Aalsmeer (lees ook mijn posts)
    Ben een X300 liefhebber en heb dan ook een 4L LWB van 1997 in de kleur British Racing Green.
    Wij gebruiken de Jag alleen zo tussen Mei en Oktober voor de lange afstand en (vakantie's).
    De Jaguar wordt zeer goed verzorgt en onderhouden maar hij is wel om te gebruiken , het bekijks en waardering zeker in het buitenland van de mensen dat vinden we erg leuk.
    ook zijn wij Anita en Ik (Onno) lid van de Jaguar/Daimler club Holland

Recent Profile Visitors

238 profile views
  1. Hallo Allen , De fout of het foutje heb ik gevonden . ik heb comfort rubbers gemonteerd en dit moesten dus zijn de sport ! Nu vraag ik me af wie comfort onderstel heeft en wat de dikte is van deze stabilisatorstang ? 22 mm ? Die van de sport is 25 mm . groet Onno
  2. Beste allen , Ik heb wat bijzonders , na het vervangen van de stabilisatorstang rubbers (originele )aan de voorzijde heb ik iets raars en dat is dat het L rubber gewoon tussen de steun uit glipt . Moet er bij zeggen dat ik bij montage er een beetje siliconen vet op heb gesmeerd om montage iets te vergemakkelijken . Nu heb ik hem opnieuw gemonteerd maar wel schoongemaakt/vet vrij en de beugel nog wat strakker aan gedraaid maar na het rijden zie ik toch dat het rubber weer is opgeschoven en dat het niet lang duurt voordat ie er weer tussen uit glipt . De rechter blijft
  3. Bedankt voor het compliment XJeej , zelf ben ik ook zeer tevreden met het resultaat alleen ga ik nog(in de toekomst) nieuwe remtangen monteren met 4 zuigers , deze komen uit Engeland maar door brexit enz wacht ik nog even met bestellen totdat het stabiel is . De achterkant ga ik ook doen maar is winter klusje voor volgend jaar. Ook heb ik gelijk de slangen/leidingen en keerringen/rubbertjes van de stuurbekrachtiging vervangen , alleen moet ik deze nog afvullen komende week . Via AutoDoc Shell Spirax gekocht dus ben benieuwd en je hoort het .
  4. Hans ik ben er uit , heb nieuwe wiellagers besteld bij SNG Barratt en probleem is op gelost .(p.s duurde even paar weken voor levering) Ondanks dat je de lagers niet hoorde waren ze toch versleten en in dit geval veel ruimte op het lager en de schaal . De keerring past ook prima niets mis mee , echter kost het even wat kracht om hem in de naaf te drukken. Het 'wiellagervet "wat ik gebruikt heb ik van Kroonolie (wheel bearing grease NF ) Voor de liefhebbers ben ik te volgen op instagram Anno1970cardetailing
  5. Bedankt Hans ik ben op de goede weg nu ook door de afbeelding , echter is het nu nog raar dat de naaf erg geremd wordt door die keerring. Heb alles in elkaar gezet en de naafmoer dus danig gedraaid dat de splitpen erin past maar dan zit de naaf nog zeg maar los, je kan hem heen en weer bewegen. Om die speling eruit te halen draai je dus net zolang dat de speling weg is , en dat de naaf soepel draait . En op dit moment zit hij gewoon bijna vast , moet wel vermelden dat ik een imi keerring gekocht heb bij SNG Barratt maar of dat nu zo verkeerd is ? Laat ik zo zeggen ik puzzel
  6. Hallo allen , Het zou eenvoudig moeten zijn en toch kom ik er dit x ff niet uit. Op de naaf van het voorwiel zit als laatste een rubber/keerring , bij het verwijderen hiervan kwam ik tot ontdekking dat er best veel vet op de Abs ring en sensor zat waarop ik dacht die is ooit verkeerd gemonteerd geweest , nu heb ik (nieuwe) gemonteerd met de zeg maar ribbels naar het lager toe . Echter bij de complete montage van de lagers en de naaf loopt de naaf niet meer soepel en lijkt dan ook tegen de keerring/pakking aan te lopen. Nu is uiteindelijk de vraag heeft iemand een du
  7. Anno1970

    Dinitrol ML

    Met de Dinitrol heb ik veel ervaring en is zeer goed ! maar je moet wel weten hoe het werkt en hoe je het moet gebruiken. De ML is juist geschikt voor de oudere auto's in dit geval de x300 enz. Ook de Metallic is een zeer goed en sterk product (mits uit liter blik ) spuitbus ook goed maar is dun (klopt ook anders komt het er niet uit)
  8. ja is allemaal te vervangen kost alleen ff tijd . Is het makkelijk ?.....je moet wel enige sleutel ervaring hebben en zeer precies en zorgvuldig te werk gaan .
  9. wellicht late reactie maar zelf zou ik gaan voor de Goodyear Efficientgrip perfor SCT ! ofwel Soundcomfort technology. Soms bij Autodoc in de aanbieding voor 120,00 per stuk (op dit moment van schrijven hebben ze ze niet ) maar bij regelmatig kijken hebben ze ze soms weer. het is maar een tip.
  10. John P en Keesh , et komt hier op neer ...hup er op schroeven en gaan toch ?
  11. Goedemiddag allemaal , Ik heb dit bracket inmiddels ook in huis nu is mijn vraag als ik hem monteer wat kan ik dan verwachten? wie rijd er al mee en wat zijn de ervaringen ? of nadelen ? Hoor het graag spoedig daar ik bijna op vakantie ga . (ik monteer hem op een 4.0 L)
  12. Anno1970

    X300 en roest

    Hallo allemaal, Ik ben in bezit van een x300 lwb van 1997. Wellicht overbodig te vertellen maar wil toch aangeven dat als de "driehoek" ruitjes er ooit zijn uitgehaald evenals het achterruit ze behoorlijk roesten. Dit komt omdat door het eruit halen met de snijmachine het plaatwerk wordt beschadigt en alleen behandeld wordt met de zwarte primer van de ruitenzetter. Dit is echter niet afdoende !! met zware roest vorming als gevolg. Op dit moment 19-2-2020 ben ik bezig met een deel reparatie van het verticale stijltje en het horizontale plaatwerk onder het ruitje.
  13. Belangrijk is ook het aanhaalmoment te vermelden . Dit mis ik vaak (zelf zoek ik dat uit of vraag bij de dealer ) Dat geldt ook voor het sleutelen aan wielophangingen enz (in veel gevallen dienen ook bouten en moeren vervangen te worden (rekbouten) )
×
×
  • Create New...