Jump to content

Anno1970

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo ik heet Onno woon in Amsterdam
    Heb eigen Cardetail bedrijf Anno1970 Car Service te Aalsmeer (lees ook mijn posts)
    Ben een X300 liefhebber en heb dan ook een 4L LWB van 1997 in de kleur British Racing Green.
    Wij gebruiken de Jag alleen zo tussen Mei en Oktober voor de lange afstand en (vakantie's).
    De Jaguar wordt zeer goed verzorgt en onderhouden maar hij is wel om te gebruiken , het bekijks en waardering zeker in het buitenland van de mensen dat vinden we erg leuk.
    ook zijn wij Anita en Ik (Onno) lid van de Jaguar/Daimler club Holland
  1. Anno1970

    X300 en roest

    Hallo allemaal, Ik ben in bezit van een x300 lwb van 1997. Wellicht overbodig te vertellen maar wil toch aangeven dat als de "driehoek" ruitjes er ooit zijn uitgehaald evenals het achterruit ze behoorlijk roesten. Dit komt omdat door het eruit halen met de snijmachine het plaatwerk wordt beschadigt en alleen behandeld wordt met de zwarte primer van de ruitenzetter. Dit is echter niet afdoende !! met zware roest vorming als gevolg. Op dit moment 19-2-2020 ben ik bezig met een deel reparatie van het verticale stijltje en het horizontale plaatwerk onder het ruitje. Daarvoor heb ik op de sloop zelf L en R het plaatwerk eruit gezaagd en ben nu bezig met het vervangen ervan . Let op dit is niet een eenvoudige klus daar het bij de stijl dubbel plaatwerk is. Wel een leuk en prettig weetje dat het Jaguar plaatwerk lekker dik is . Wat me ook is opgevallen dat de Jag ook onder de A-bank kunnen roesten (tenminste dat had ik aan de L kant) maar daar moet je wel de zitting er voor uithalen,het is maar een weetje. Mocht de zitting eruit zijn dan zul je zien dat er een soort afdek product zit aan beide kanten (dit is kei hard) ongeveer 3 bij 2,5 cm ,als je dit verwijdert dan zit er best groot gat van 1,5 bij 1,5 cm. Via dit gat kun je zeer eenvoudig Dinitrol ML de kokerbalk in spuiten . Waarom Dinitrol ML ? Dit is de enige die daadwerkelijk door blijft penetreren in kieren en naden. Heb zelf ook op drie plaatsen in de kokerbalk gaten geboord en via die gaten de kokerbalken ingespoten met Dinitrol ML en afgedicht met prachtige rubber dopjes van (VW hihi) Mocht je vragen hebben of wil komen kijken enz dan mag je gerust bellen ook in de avond . Met vriendelijke groet Onno (Anno 1970 car service /car detailing Aalsmeer)
  2. Belangrijk is ook het aanhaalmoment te vermelden . Dit mis ik vaak (zelf zoek ik dat uit of vraag bij de dealer ) Dat geldt ook voor het sleutelen aan wielophangingen enz (in veel gevallen dienen ook bouten en moeren vervangen te worden (rekbouten) )
×
×
  • Create New...