Jump to content

herman2th

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal, herman uit nijmegen, en sinds kort eigenaar van een xj serie 3 4.2 uit 83

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. tnx voor de reacties zover, ik ga mij er verder in verdiepen.
  2. Hallo allemaal, na wat opstart problemen na de winter start de oude dame (s3 4.2) nu ff helemaal niet meer, na eerste controle bleken de contacten van zowel verdelerkap nrJLM9528 en rotor behoorlijk ingebrand, door vorige eigenaar gemonteerd en hooguit 2000 km en 4 jaar oud. aluminium contacten en heel dun spul ook nog oftewel slecht aftermarkt. Dit geldt ook voor de gemonteerde bougiekabels, groene contact stekkers, en 2 na demontage gewoon gebroken. Ik wil graag originele ouderwetse kwaliteit, dus niet zoals de blauwe hieronder (beru) welke ook in verschillende merken wordt aangeboden.
  3. Dan heb ik ergens een draadbreuk in de draden naar de lampen zitten want ik meet daar geen spanning na eerder uitgevoerde test, dit zal dan ook wel de sluiting veroorzaken waarschijnlijk. Ik denk dat ik maar gewoon nieuwe draden langs het bestaande op ga trekken. Dank voor het meedenken!! mvg Herman
  4. Hoi Hans, dank voor de info incl schema's, Even een vraag nog, als ik op de lampaansluiting achter bij de fitting dus, er een 12v spanning opzet, dan zou ik toch bij de stekker van de schakelaar ook een 12v moeten meten? Dit is dus niet het geval. Ik weet alleen niet wat cp9 en en cr 2 en cr3 inhoud (zie schema reverse lights)
  5. Hallo allemaal, Iemand bekend met deze schakelaar? Deze zit aan de automaatbak, is volgens mij schakelaar voor veilig starten in de P stand en voor de achteruitrij verlichting. Ik krijg een kortsluiting als ik de selectiehendel van P naar R beweeg. ik vermoed dat deze schakelaar de boosdoener is maar wil toch graag zeker weten. Iemand toevallig een aansluit schema hiervoor? Ik heb al best veel manuals nagekeken maar deze beschrijven alleen de uitvoering met de schakelaar aan de selectiehendel. Alvast bedankt wederom! mvg Herman
  6. is opgelost, slecht contact stekker en power resistor, tnx voor het meedenken!
  7. hallo allemaal, iemand ervaring met geen signaal/spanning hebben op een injector? heb ondertussen de betreffende draad doorgemeten en zit geen breuk in. is er een manier om te testen of te meten of de ecu kapot is? misschien iemand in de buurt van nijmegen een ecu liggen welke ik eventueel kan lenen en/of kan overnemen? alvast bedankt voor de reacties! mvg herman
  8. tnx, zeer waarschijnlijk de europese uitvoering, is orgineel in 83 in nl geleverd. vacuum ga ik nakijken hoewel ik nog nergens een open aansluitpunt heb gevonden. wat mij opviel was tijdens kort proefritje was een snelheidsafhankelijke rammel, redelijk hard en blikkerig klinkend geluid onder de auto vandaan. ik hoop niet de koppelomvormer... rammel geen invloed van accelereren, remmen, bak in neutraal, misschien een kruiskoppeling ergens. klinkt alsof een paar knikkers in een blik rammelen. tzt de jag maar eens omhoog zetten.
  9. dank, ik ga het na kijken, alhoewel ik nog niet iets van de vacuum regulator heb kunnen ontdekken
  10. tnx , ik zal eens wat rondvoelen hier en daar , maar tot nu nog niks gevonden
  11. hallo allemaal, nog steeds bezig met de s3 fatsoenlijk te laten lopen. zoals het nu is start hij prima, koud stationair onregelmatig, warm stationair bijna ok echter bij het optrekken weer schokken. injectoren gefixed, vacuum nagelopen en lijkt allemaal redelijk ok te zijn , er zijn nog wat dingen die ik moet checken oa compressie maar ik kom ff niet uit waar de vacuumvervroeger slang van de verdeler thuis hoort. hier zit dus geen slang op en dat lijkt mij niet goed. iemand tips? alvast bedankt voor de reacties! grt herman
  12. Hallo allemaal, ik ben nog helemaal nieuw hier, mijn eerste topic.. ik ben bezig mijn pas aangeschafte 4.2 series 3 weer op de weg te krijgen, motor liep slecht en injectoren naar g en g gestuurd om te checken en reinigen. Prima service daar. 1 injector kapot, iemand toevallig nog een goede liggen? of iemand ervaringen met deze? https://www.ebay.nl/itm/202374234758 Alvast bedankt voor de reactie's grt Herman
×
×
  • Create New...