Jump to content

herman2th

Members
  • Posts

    28
  • Joined

  • Last visited

Reputation

6 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal, herman uit nijmegen, en sinds kort eigenaar van een xj serie 3 4.2 uit 83

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Voor eenieder die mee gedacht heeft, nogmaals dank. Het euvel zat hem in de slang van de luchtinlaat naar de extra luchtklep, deze was gescheurd en dus stond ze enorm valse lucht te slurpen. Je kunt er ook zo makkelijk bij, die slang. Maar ze doet het weer en ben er erg blij mee!
  2. hallo Hans, nogmaals dank weer voor de moeite! ik ga hiermee aan de slag, kan haast niet anders zijn of het ligt hieraan. verder iedereen die meegedacht heeft ook bedankt en goed weekend!
  3. Hallo weer, die luchtklep doet waarschijnlijk niet veel, heeft waarschijnlijk ook niet veel gedaan voor die tijd. Maar bij deze temperaturen zou de klep volgens mij ook niet veel doen. het verschil in weerstand: bij + 20C = 22 ohm, bij min 20C 20.5 ohm. verschil is 1.5 ohm bij toch wel redelijk extreem tempverschil. het klepje is dan wel wat verschoven maar niet helemaal. Ik begin hoe langer hoe meer de lmm te verdenken, maar wel toevallig dat mijn reserve precies dezelfde symptomen geeft. Heb de ecu ook gewisseld maar zonder resultaat. nogmaals dank! Nu ff de rug recht leggen.
  4. Hallo Hans, dank voor je bericht en meedenken weer, ga ik straks naar kijken. Ik heb wel even de benzinedruk gemeten, bij lopende pomp krijg ik 2.5 bar aan de rail, ik veronderstel dat dit ok is?
  5. Hallo Hans, dank voor je bericht, accu is ok, kan indien gewenst minuten lang starten, massa's schoon, ff nieuwe erbij gelegd ook. klep beweegt makkelijk, zelfde als andere lmm, aansluiting ecu check,, hoe doe je dat precies, ik heb hem er nu 2 keer eraf en erop gezet, contacten nagekeken en ok bevonden maar zonder effect. Er is iets met het mengsel, want hij start prima zonder kvt sensor
  6. laatste update, ecu uitgewisseld zonder resultaat, brandstofpomp spanning is stabiel, heb er een lampje op aangesloten en deze blijft branden zolang ik start en ook als de auto "bijna" pakt. ik weet het ff niet meer, morgen weer een nieuwe dag. Tnx allemaal
  7. oke, dank voor het meedenken, zou kunnen maar hoe verklaar je dan het verschil met een wel en niet aangekoppelde sensor. afgekoppeld = lopen, aangesloten = niet lopen
  8. Hallo Hans, sensor is vervangen, en filter is vrij nieuw, wel even losgekoppeld maar komt alleen maar schone peut uit, ff gestart zonder filter maar geen verschil. Ik meet aan de benzine rail een opbrengst van ongeveer 3 liter/min. mvg Herman
  9. Hallo Hans, dank voor je bericht, accu is ok, kan indien gewenst minuten lang starten, massa's schoon, ff nieuwe erbij gelegd ook. klep beweegt makkelijk, zelfde als andere lmm, aansluiting ecu check,, hoe doe je dat precies, ik heb hem er nu 2 keer eraf en erop gezet, contacten nagekeken en ok bevonden maar zonder effect. Er is iets met het mengsel, want hij start prima zonder kvt sensor
  10. Hallo allemaal, hulp gezocht, er is een probleem met de jag, hierbij een overzicht. Het gaat om een s3 4.2 bj 83 uitvoering. Auto start van het ene op andere moment niet, bij het starten gaat startmotor rond en pakt de auto net wel / niet. Er komt benzine, ik heb een vonk. Benzinedrukregelaar vorig jaar vernieuwd. Als ik de koelvloeistoftemp sensor loskoppel start ze vlot maar loopt slecht, stationair gaat wel redelijk maar toerental schommelt. lmm gewisseld voor mijn reserve, geen verschil. Sensor vervangen geen verschil. Kabel/stekker naar de sensor door gelust maar weer niet starten. Iemand hier enig idee waar het probleem zou kunnen liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
  11. dank v de reactie, lmm en ecu zijn ecu zijn uitgewisseld, morgen zijn de benzinedruk regelaar, temp sensor en throttle switch aan de beurt, het is wel zo als ik de ontsteking vervroeg dat het euvel minder wordt, eventueel ook stroomverdeler vervangen en kijken wat het wordt
  12. weet iemand wat deze storing teweeg heeft gebracht?, mijn jag 4.2 s3 doet hetzelfde, alleen maakt het niet uit of in "drive"of neutraal. motor pakt niet lekker op vanaf stationair, pakweg 600rpm, tot aan 1500rpm, vanaf daar gaat het zoals het hoort, loopt verder netjes, alle vloeistoffen op niveau
  13. tnx voor de reacties zover, ik ga mij er verder in verdiepen.
  14. Hallo allemaal, na wat opstart problemen na de winter start de oude dame (s3 4.2) nu ff helemaal niet meer, na eerste controle bleken de contacten van zowel verdelerkap nrJLM9528 en rotor behoorlijk ingebrand, door vorige eigenaar gemonteerd en hooguit 2000 km en 4 jaar oud. aluminium contacten en heel dun spul ook nog oftewel slecht aftermarkt. Dit geldt ook voor de gemonteerde bougiekabels, groene contact stekkers, en 2 na demontage gewoon gebroken. Ik wil graag originele ouderwetse kwaliteit, dus niet zoals de blauwe hieronder (beru) welke ook in verschillende merken wordt aangeboden. Iemand ervaring met bv deze? https://www.sngbarratt.com/Nederlands/#/NL/parts/99b46110-4709-4f25-8732-5339e3e44a8a en dan origineel
  15. Dan heb ik ergens een draadbreuk in de draden naar de lampen zitten want ik meet daar geen spanning na eerder uitgevoerde test, dit zal dan ook wel de sluiting veroorzaken waarschijnlijk. Ik denk dat ik maar gewoon nieuwe draden langs het bestaande op ga trekken. Dank voor het meedenken!! mvg Herman
×
×
  • Create New...