
JvH1983
Members-
Posts
18 -
Joined
-
Last visited
Reputation
0 GoedWie ben ik
-
Voorstellen
Hoi
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
Dank voor de berichten! Testen/uitsluiten of er een kabelbreuk in de groene draad met grijze tracer zit: kan dit door een kabel vanaf 2H direct aan te sluiten op 1 van de blowers? De zwarte draad die naar de blower gaat is de aardedraad? Deze kan ik dan eventueel op een nieuw punt aarden?
-
Nog lange tijd weer een vervolg gegeven aan dit probleem. Probeer overigens alles in de DEFROST mode omdat dit in principe zoiezo zou moeten werken. Blowers werken als ik ze rechtstreeks aansluit op de accu; blowers zelf zijn dus niet defect. Als ik 12V zet op de groene draad met grijze tracer gaan de blowers echter niet aan vreemd genoeg. Dit duidt dan denk ik, gezien de PDF met beschrijving, op een probleem met de interne bekabeling? Iemand enig idee waar ik moet beginnen? Tot slot heb ik nu e.e.a. wel aangesloten maar deels uitgebouwd; zo zitten de "luchtslangen" momenteel ook niet op de blower motor aangesloten. Enig idee of dit uitmaakt? Bvd!
-
Klus inmiddels geklaard, viel reuze mee om uit te voeren. Rest alleen nog het laten uitlijnen. Voor degene met een XJ6-US, de JLM9726 (imperial thread) van SNG Barratt is de juiste voor zowel links als rechts.
-
Goedemorgen, Gezien er wat speling zit op zowel mijn linker als rechter voorwiel heb ik hier wat verder naar gekeken. Volgens zeggen, en ook te voelen, zit er speling op een van de aansluitingen/armen. Nu heb ik mij laten vertellen dat dit het rubber is zoals ook te zien op de foto (rood omcirkelt). Wil hier nieuwe voor bestellen maar kan ze zo zonder naam niet echt vinden. Vraag is dus: weet iemand hoe deze rubbers genoemd worden? Bvd!
-
Update, accu ook even uitgebouwd en de blower motor hier met hulpdraden op aangesloten, draait als een malle. Kan dus in ieder geval stellen dat de blower motor niet defect is. Zit dan dus toch in het relay of in de route tussen relay en blower motor. (Zie eerdere opmerking over 0,85 volt op de aansluiting)
-
Inmiddels ben ik ook alweer een geruime tijd (tussendoor) met de blower die maar niet willen werken. Is voor mij een groot leertraject, kan niet zeggen dat ik er onderlegt in ben. Ondanks de tip om met het relais te beginnen toch eerst maar ook andere dingen bekeken. Zie het nog niet zitten om alles helemaal te strippen al begint het aardig die kant op te gaan Ga uit van de DEFROST stand omdat die niet afhankelijk is van allerlei weerstanden en het altijd zou moeten doen.. toch? Ik heb inmiddels de blowermotor aan de bijrijderskant uitgebouwd omdat ik het vermoeden heb dat die het überhaupt niet goed doet. Hij ziet er dan ook redelijk gebruikt uit Enkele feiten: - Op de 21A aansluiting op het relayblok staat 12V - Bij de blower komt de Groene draad met grijze tracer vanaf 2H (relayblok) aan en zit daar ook aangesloten op de blower. Op deze kabel meet in een spanning van rond de 0.85 volt. Vragen: - hoe kan ik de blowermotor testen als ik hem uitgebouwd heb. (Heb geen 12V testapparatuur). Kan ik hem met een kabel op de + en - gewoon op de polen van de accu zetten? - hoeveel spanning zou er op terminal 2H moeten staan in de DEFROST mode? - Zoals gezegd staat er 0,85V spanning op de groene draag met grijze tracer bij de blower motor. Lijkt mij laag maar kan dat kloppen? Of kan ik hieruit concluderen dat het toch ergens in de bekabeling zit of het relais? Bij voorbaat weer dank voor jullie reacties.
-
Na alles nog is doorgemeten, schoongemaakt en gechecked te hebben tot de conclusie gekomen dat het de claxons moeten zijn. Vanmiddag daarom twee nieuwe claxons geplaatst en met succes, kan nu weer van me laten horen case closed!
-
Wil graag even aanhaken. Heb een XJ6-US en geen zekering #16. Zit bij mij in de "basis" fusebox en is 35A. Helaas komt er bij mij helemaal geen lucht uit. Zodra ik de ventilator op DEF zet hoor ik wel ergens onder de motorkap wat klikken, moet nog op onderzoek wat het is. Tips zijn uiteraard welkom ????
-
Hans, Dank voor je bericht! De zwevende zekering is nu een 20A, maakt dat uit of moet het perse 17A zijn? De zekering onder het stuur t.b.v de claxon had ik reeds vervangen, is een 35A. Uiteraard is het geen probleem op een nieuw relais te halen echter blijft voor mij dan nog altijd de vraag welke schuifje op welk lipje. Ben niet zo goed in het lezen van tekeningen helaas :( Kan ik gewoon wisselen van aansluitingen tot het werkt of gaat er dan iets fout? Oftewel, maakt het uit als het verkeerde schuifje over het verkeerde lipje geschoven wordt? Denk voornamelijk dat de dikke bruine goed aangesloten moeten worden gezien de naar de accu gaat. Maar welke lipje is nu de 30A? Ik kom er niet helemaal uit....
-
Goedenavond, Inmiddels rijd mijn Jaguar weer heerlijk rond zonder startproblemen. Hoogste tijd om wat andere puntjes aan te pakken van zaken die niet werken. Een aantal zijn inmiddels verholpen: - interieurverlichting werkt weer - dashboard lampje is vervangen en werkt - radio is nagekeken waardoor de muzikale tonen nu weer door de auto galmen Met het volgende punt heb ik echter een probleem, de claxon! Was er overigens al mee bekend bij de aanschaf dat hij niet werkte. Ik zal de situatie even schetsen van de bevindingen en ervaringen tot nu toe. Zodra je op het stuurlogo drukt hoor je klikken echter zonder dat er geluid uit de claxon komt. Heb al even wat nagezocht; dat is waarschijnlijk het relais wat je hoort klikken/schakelen. Onder de motorkap het relais gevonden aan de rechterzijde. Gezien ik veel heb gelezen over slechte contacten heb ik het relais losgehaald en de contacten wat opgeschuurd. Na het relais opnieuw aangesloten te hebben kwam er zowaar geluid uit de claxon. Eerlijkheid gebied de zeggen dat het niet direct op een claxon leek maar meer op een verkouden zeehond. Na enkele pogingen bleef dit geluid en het relais nog maar een keer losgehaald om nog is op te schuren. Helaas ging het hier even mis... Ik trok wat te hard waardoor alle aansluitingen (schuifjes) van de lipjes van het relais afschoten. Ben zo stom geweest om niet eerst duidelijk op te schrijven welke waar zat waardoor ik nu wat in het donker tast. Weet alleen dat op 1 lipje zoiezo geen schuifje zat; deze heb ik rood omrand op de foto. In de huidige setting hoor ik gewoon het klikken weer als ik op het logo van het stuur druk, dit lijkt dus nog goed te zien. Ik krijg helaas niet meer het verkouden zeehonden geluid. Verder lijkt alles in de auto nog te werken zoals voorheen. Een foto van de relais en draden zijn toegevoegd. Aan draden heb ik: 1x schuif met bruine draad (dikker als de rest) welke naar de accu gaat 1x schuif met daarin 2x groene draad 1x schuif met daarin 2x bruin/gele draad 1x schuif met daarin een bruin/zwarte draad Vragen: 1. heeft iemand een overzicht welke schuifje over welke lipje moet op het relais? 2. op de bruine draad vanaf de accu zit ook een zekering; deze is nu 20A. Is dit de juiste of moet hier een andere in? (Huidige zekering is overigens wel gewoon goed en niet defect)
-
maak gebruik van Shell V power; loopt nu vlekkeloos. Heb nog een ander probleempje; ik ga daar een nieuw topic voor starten.
-
Accu inmiddels aan de lader gehad en 100% geladen en voor de zekerheid ook een paar kannen benzine getankt. Resultaat: loopt weer als een zonnetje! Zijn nog wat andere punten waar ik hulp bij kan gebruiken , zal ik nieuw topic voor maken. Allen bedankt voor de hulpzame reacties. Voor nu, fijne feestdagen!
-
Klopt, in startstand en dan snel tikken. Heeft 2 dagen stilgestaan na 1.5 uur rijden. Nog geen lid van de ANWB maar wel in de planning. Wil Skiezo ook maar is een acculader aanschaffen, lijkt me wel handig met een auto die niet altijd wordt gebruikt. Iemand nog suggesties voor een goede en betaalbare lader? Daarnaast, dank voor je/jullie snelle reacties!