-
Posts
20 -
Joined
-
Last visited
Reputation
3 GoedAbout JagJan
- Birthday 05/29/1971
Contact Methods
-
Website URL
www.mijnveilighuis.nl
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Leende
Wie ben ik
-
Voorstellen
XJS coupe 1988
XJR 4.0 SC 1995
Peugot 206GTI voor op het circuit
Kawasaki Z1000
DAF bus touringcar voor de hobby
Recent Profile Visitors
479 profile views
-
Probleem gevonden ! Er was een stukje uit de behuizing van de connector van de koelwater temperatuur sensor. Hierdoor kon er vocht in en is de aansluiting gaan corroderen, wat als gevolg had een slecht contact en hogere overgangs weerstand. Hierdoor werd brandstofmengsel niet goed gereguleerd als de motor op ging warmen. Allemaal super bedankt voor het meedenken !! Zonder jullie input was ik mogelijk aan een kop revisie of injector revisie begonnen. Dankzij de info van John37 en dit filmpje ben ik op het spoor gezet en wist ik ook welke pennen te meten aan de ECU zijde:
-
Het schoonmaken van de connector heeft niet geholpen. Het DAC nummer is DAC4118.
-
Bedankt voor de info. Dit type heeft inderdaad geen krukassensor of choke ben ik na lang zoeken achter gekomen Ik vond onderstaand artikel over het schoonmaken van de connector, ik zal dit eerst gaan proberen. https://www.jaguarforums.com/forum/xjs-x27-32/how-service-v12-power-resistor-134745/
-
Heb je deze eventueel liggen?
-
Het is een Lucas 2PR (73196B)
-
Onder het spatscherm bij het linkervoorwiel van mijn XJS zit een pomp. Waar dient deze voor?
-
Het heeft even geduurd want helaas niet veel tijd gehad. Maar inmiddels heb ik de regulator vervangen en ook de benzine filter, maar het heeft geen effect. De motor start meteen, loopt koud slecht maar blijft aan de gang, als hij warmer wordt slaat hij op een gegeven moment af en is niet meer te starten (verzopen?). Ik wil nu de injectors reviseren en bougies vervangen. Nog adviezen welke bougies of andere opties die nog te proberen zijn?
-
Net weer even geweest en er komt inderdaad heel veel benzine uit de vacuüm kant van de regulator. Dat gaat dan rechtstreeks de inlaat in zoals eerder al scherp door hansvh opgemerkt. Vervolgens heb ik de vacuüm leiding los gemaakt en de vacuüm kant van de regulator afgesloten en de motor liep weer prima. Ik heb een nieuwe regulator (en benzine filter) besteld en ga deze monteren. Ik verwacht dat het dan is opgelost maar ik ga het natuurlijk hier nog terugkoppelen. In ieder geval allemaal weer heel erg bedankt voor het meedenken !
-
Mag er eigenlijk wel brandstof uit de kopse kant (waar het bochtje aan zit) van die regulator komen? Of is deze dan defect?
-
Zojuist vacuüm leidingen vervangen maar niet gewenste effect. Motor loopt als hij koud is een minuut of vijf prima. Daarna als hij warmer wordt steeds slechter met meer rook (niet wit, maar donkerder) tot hij uiteindelijk geheel afslaat. Dan krijg ik hem ook niet meer gestart, tot ik wacht tot de volgende dag en dan weer hetzelfde als bovenstaand. Nog suggesties? Grtn Jan
-
Ik ben inmiddels weer een stap verder. Zojuist de auto gestart en liep eigenlijk meteen. Nauwelijks witte rook nog en geen water meer uit uitlaat. Heb ook olie gecheckt en ziet er schoon uit, ook koelvloeistof peil blijft gelijk. Koppakking lijkt het dus inderdaad niet te zijn ???? Maar... hij blijft slecht lopen. Nu heb ik zojuist ontdekt dat een vacuum slangetje van de Fuel Pressure Regulator helemaal los zit en lekt ook benzine nu. Ik zal dat eerst gaan vervang want kan me voorstellen dat hij daarom slecht loopt.
-
Hallo, Ik heb er helaas nog niet naar kunnen kijken. De hoeveelheid rook in combinatie met dat hij steeds slechter ging lopen en nu helemaal niet meer wil starten doet mij toch erger vermoeden. Maar ik ga eerst op onderzoek uit. Olie en water checken en eventueel compressie meten of met camera in bougiegat kijken. Heb een camera gekocht die je op je smartphone kan inpluggen. Kost slechts € 13,- en geeft goed beeld. https://www.bol.com/nl/p/endoscope-led-1-meter-inspectiecamera-android-telefoon-7-mm-kop/9200000080929486/?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611 Nog bedankt voor alle tips en zodra ik iets meer weet zal ik het hier posten.
-
Dat is een goed plan, ik zal de bougies eens verwijderen dan kan ik kijken en eventueel nog een compressie test doen. Dank voor de tips.
-
Hallo Wim, Bedankt voor je reactie. Motor liep net dus eigenlijk nog vrijwel koud en hij heeft niet lang gelopen. Ik verwacht dat de kop niet krom is, maar het zal hoe dan ook een mega klus zijn bij een V12. Het was wel fors veel rook dus geen condens. Ik kreeg hem na afzetten ook niet meer gestart.