Jump to content

WimXF

Club Donateur
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo, Ik ben Wim en woon in het centrum van Amsterdam en rijd dagelijks in een zwarte XF diesel uit 2016. En soms ga ik met het vliegtuig op vakantie.

Recent Profile Visitors

288 profile views
  1. Dat is de Ingenium 6. Zie link voor uitleg: https://en.wikipedia.org/wiki/Ingenium_engine_family Deze motor wordt al geleverd in de Land & Range Rovers, maar helaas past hij niet in de F-Type. Groeten, Wim.
  2. Zeker is het model opgefrist. Maar wel een beetje leentje buur gespeeld bang ik bang voor: Glitters in de grille: Mercedes Vorm van het dasbord: Evoque horizontale roosters in het interieur: Passat Achterlichten: Evoque Geef mij maar een klassieke XJ sedan.
  3. Joke en Raymond, Gisteren een erg toffe dag gehad, waarbij het leuk was de mensen van het JF forum te ontmoeten. Heel hartelijk bedankt voor de vlekkeloze organisatie in deze bijzondere tijden! Groeten, Wim.
  4. Top geregeld! Vanwege de Corona al een half jaar geen kroketten meer gegeten in de bedrijfskantine. Heb er wel weer eens zin in.
  5. Ook ik wil graag meerijden. 10:00 in Zeeland vanuit Amsterdam is vroeg maar zeker te doen. Groeten, Wim.
  6. Tja, bij mij zit er maar 1 persoon aan het touchscreen: ikzelf.😷
  7. En nadat je iets hebt afgesloten, direct het jaar daarop overstappen naar Promovendum. Erg goede ervaringen mee. Hun website is niet scherp, voor wat betreft de premie, maar als je ze even belt en de rekening laat zien, dan doen ze er toch 20% af. Een XF uit 2016 met WA & beperkt casco en onbeperkte kilometers kost 370 euro per jaar.
  8. Inderdaad, waterstof is schoon om te verbranden, maar uitermate vies om te maken. De CO2 uitstoot wordt verplaatst van de auto naar de fabriek en daarmee is het uit het zicht van de consument. Het probleem met waterstof is, is dat het niet zomaar uit de grond komt. Het is een energiedrager in plaats van een energiebron. Het wordt momenteel uit aardgas+stoom of uit water+elektriciteit gemaakt. In beide gevallen gaat veel energie verloren, respectievelijk 25% en 50%. Het is beter om de energiebronnen rechtstreeks te gebruiken, in plaats van omzetten naar waterstof tegen een slecht rendement. Het is dus absoluut niet duurzaam en bestaat uit kostbare technologie, dus ik begrijp Mercedes wel.
  9. Ik herken zeker de focus/ mondeo, maar ook een beetje de RS8 van onze oosterburen erin. Gelukkig de achterkant nog wel erg uitgesproken en uniek.
  10. Het lijkt nog het meest op een skiliftgondel op wielen. Doe mij maar de creaties van Lyons, Callum en niet te vergeten Sayer.
  11. De huidige XF is al bijzonder fraai, daar kan weinig aan verbeterd worden. De camouflage foto's op de Moto1 website gaven een vergelijkbare stroomlijn aan. Toch ben ik benieuwd hoe de nieuwe er uit gaat zien, en nog belangrijker wat deze moet gaan kosten. De XE werd na de update ongeveer 10k duurder en er komt ook nog een Brexit met mogelijke importheffingen aan. Zal wel geen koopje worden. Ik vrees dat de nieuwe XF niet tijdens de Autosalon getoond zal gaan worden, aangezien net als vorig jaar, JLR zal ontbreken. Toch denk ik dat mijn jaarlijkse uitje wel leuk wordt.
  12. WimXF

    info over XF

    Ik heb een 2.0 E Performance diesel automaat uit 2016. Vragen staat vrij... Daarvoor is een forum. Groeten, WimXF.
  13. De foto is genomen van een of ander business evenement in het Louwman museum, omdat voor zo ver ik weet de JDCH nog nooit een vergadering gehouden heeft in het Louwman museum. Ik ben lid ook lid van de JDCH en ga er wel langs. Tijdens eerdere vergaderingen die ik heb meegemaakt, zijn mensen vooral zichzelf, dus trek gewoon aan waar je je het prettigst bij voelt. Alhoewel, met een moderne hippe spijkerbroek met gaten val je een beetje uit de toom. Maar dat komt dan door de gaten, niet door de spijkerbroek.
×
×
  • Create New...