Jump to content

Davidmich

Members
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Reputation

13 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds maart 2019 rijd ik met een XJ 300 Supercharged uit 1996. Verliefd op de lijn en het gevoel. Geen technische knobbel, maar lerende.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Weet ik, maar dat was op zich wel weinigzeggend: "Ik denk dat je een groot probleem creëert als je de olie ververst" en "dat gaat fout"? Alle appreciatie voor de reactie hoor maar welk probleem dan? En wat gaat er dan fout? Zoals gezegd heb ik na eerste verversing geen enkel probleem ondervonden. Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog kan optreden natuurlijk, maar dan ben ik nieuwsgierig naar wat er precies kan mislopen behalve dat de kleur van de olie dan misschien niet perfect zit?
  2. Bedankt Michel, het klinkt ergens wel logisch natuurlijk. Het schakelen loopt bij mij nu ook wel soepel maar de olie die er uit kwam was wel echt donker. En daarvan zit er ongetwijfeld nog heel wat in, zelfs na de eerste verversing. Ik wacht nog even het antwoord van G&G af. Misschien dat de keuze dan nog wat duidelijker wordt. Geniet intussen van je wagen! Vriendelijke groet, David
  3. Hoi, bedankt voor de feedback. Ik zie dat jouw XJ6 van 1979 is. Heb je dan in de periode voor het spoelen ook gewoon ververst en nadelen daarvan ondervonden? Want ik blijf veel tegenstrijdige meningen terugvinden over spoelen of niet.
  4. Niet dat ik het kan tegenspreken uit eigen ervaring, maar ik lees toch ook veel commentaren op het spoelen die niet echt overtuigend zijn wat betreft de meerwaarde? En ik vrees dat ik intussen al een eerste gedeeltelijke verversing heb gedaan. Voorlopig merk ik nog geen problemen...
  5. De melding van je reply was in mijn spam verzeild, daarom nu pas reactie sorry Pim! Mijn bak is een 4L80E (speciale versie voor de XJR) en daar zou nog een pak meer olie in zitten heb ik me laten vertellen, maar werkwijze blijft uiteraard dezelfde. Goeie tip, bedankt, ga ik zeker proberen! Ik heb gisteren een heel klein beetje afgetapt en echt wel donker van kleur dus het zal hoognodig zijn. Ik moet nu helaas even wachten tot buurman verderop terug is uit vakantie. Hij heeft een werkput in zijn garage en is net wat handiger en veiliger dan werken met assteunen.
  6. De verversing van de transmissieolie van mijn 4liter X300 dringt zich weer op. Ik heb al een nieuwe filter en de intussen merkbaar zeldzaam geworden pakking voor dit model gevonden en de juiste olie. Alleen, de vorige keer kwam er uit de hele bak niet meer dan een liter of 3-4 van de oude olie. De rest (en dat is heel wat) bleef zitten. Flushen is wellicht een optie, maar niet goedkoop. Zijn er andere manieren om toch meer van de oude olie af te laten? Gewoon een wild idee: misschien wat luchtdruk op de peilstok-opening zetten? Of krijg je daar schade door?
  7. Jongens, de oplossing is gevonden: een gedeeltelijke breuk in de kabel tussen het stopcontact en de connectomies met de binnenbedrading. Zat op een moeilijk zichtbare plek en soms was er wel contact waardoor de metingen elkaar soms tegenspraken. Werkt nu prima (ook zonder tussengeplaatste module overigens). Bedankt voor alle tips!
  8. Door problemen met mobiel misschien een dubbel antwoord, waarvoor dan excuses. De hardy-schijf was inderdaad aan vervanging toe maar de cardan is vervangen om uit te sluiten dat daar een afwijking op zat. Bleek achteraf geen verschil te maken. Maar ik doe zeker nog eens navraag naar die converter, bedankt!
  9. Dat snap ik wel, en daarom ook geen slecht woord over jullie werk op zich. En ik ben niet vergeten dat jullie ook wat extra's hebben gedaan hoor! Het is gewoon jammer dat mijn oorspronkelijke vraag om het in de versnellingsbak te zoeken niet meteen is opgepikt (ik had al heel wat garages en analyses doorlopen en alles bleef die kant op wijzen - ik denk dat ik het nog ergens in mijn eerste mails aan jullie heb staan). Had heel wat tijd en geld kunnen besparen, en ook meer investeringsruimte gelaten. Maar op een bepaald moment moet je stoppen met geld pompen in een wagen en dat punt was voor mij toen echt wel bereikt. Misschien dat ik er nog wel op terugkom, maar dan moet hij eerst weer een tijdje dienst hebben gedaan om het 'wat te spreiden'. We zien elkaar dan ongetwijfeld weer groeten, David
  10. Deel is gesoldeerd, deel niet (omwille van moeilijke bereikbaarheid van sommige draadjes). Ik zal nog eens checken of het daar aan kan liggen dan. Bedankt in elk geval!
  11. Zowel de stekker van de fietsendrager als aanhangwagen getest op ander voertuig en werkten prima. En de lichten van de auto zelf doen het prima. Daarom moet het tussen het stopcontact en de standaard binnenbedrading zitten.
  12. Nee, die was er niet bij, maar wellicht wat mijn buurman bedoelde
  13. Jazeker, verschillende keren zelfs. En Raymond doet zijn werk in principe goed, daar niet van. Alleen wou hij mijn aanvoelen dat het de versnellingsbak was in het begin niet volgen en wou hij liever niet verdergaan op wat eerdere garages wel of niet hadden geconcludeerd. Soms is die kritische houding goed natuurlijk, maar in dit geval leidde het nergens naar en stond ik weer bij af...
  14. Ik installeerde de voorbije zomer een trekhaak op mijn X300. Kwam volledig met bedrading en schema uit de UK. Een korte check na installatie met een metertje liet vermoeden dat het ok was, maar niet lang nadien kreeg ik zowel met de aanhangwagen als fietsendrager nauwelijks nog de richtingaanwijzers en verlichting brandende. Op dit moment enkel de rechter richtingaanwijzer nog. Gisteren nog eens alle aansluitingen in de wagen gechecked, en die zijn in principe ok en kloppen volgens het schema. Volgens een buurman zou het bij sommige wagens nodig zijn om een 'unit' (een transformator? Extra zekeringen? Iets anders?) te plaatsen tussen het stopcontact van de trekhaak en de binnenbedrading van de wagen. Heeft iemand hier al van gehoord? Alvast bedankt!
  15. Ja, dat is allemaal de revue gepasseerd. Het vermoeden is dat het iets te maken zou hebben met de lock up converter, maar er wordt geen foutmelding geregistreerd bij de garage die gespecialiseerd is in automatische versnellingsbakken. Het vermoeden is dat het een mechanisch probleem is waar geen elektronische controle op zit. Kort samengevat is het probleem dat - eens de motor goed warm is (na pakweg 15-20 km rijden) - en ik boven 70-80km/u uit kom, hij begint te trillen. Het trillen verdwijnt even als ik goed gas geef, gas los of (kort) de rem indruk, maar keert kort nadien weer terug. Het ergst trilt hij wanneer de motor een klein beetje moet werken aan die snelheid, dus bij het nemen van een lichte helling of bij lichte versnelling. Versnellingsbak is ook al eens gespoeld, maar aan een revisie waag ik mij voorlopig niet omwille van de hoge kosten. Vervangen door een tweedehands bak is ietsje goedkoper (pakweg 1900 euro, geplaatst), maar dan weet je niet wat je 'in huis' haalt en blijft duur. Ik heb in totaal over 2 jaar al meer dan 2500 euro aan check ups en vervangingen betaald die verband zouden houden met dit probleem en ergens houdt het op natuurlijk...
×
×
  • Create New...