Jump to content

Davidmich

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Reputation

9 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sinds maart 2019 rijd ik met een XJ 300 Supercharged uit 1996. Verliefd op de lijn en het gevoel. Geen technische knobbel, maar lerende.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jongens, de oplossing is gevonden: een gedeeltelijke breuk in de kabel tussen het stopcontact en de connectomies met de binnenbedrading. Zat op een moeilijk zichtbare plek en soms was er wel contact waardoor de metingen elkaar soms tegenspraken. Werkt nu prima (ook zonder tussengeplaatste module overigens). Bedankt voor alle tips!
  2. Door problemen met mobiel misschien een dubbel antwoord, waarvoor dan excuses. De hardy-schijf was inderdaad aan vervanging toe maar de cardan is vervangen om uit te sluiten dat daar een afwijking op zat. Bleek achteraf geen verschil te maken. Maar ik doe zeker nog eens navraag naar die converter, bedankt!
  3. Dat snap ik wel, en daarom ook geen slecht woord over jullie werk op zich. En ik ben niet vergeten dat jullie ook wat extra's hebben gedaan hoor! Het is gewoon jammer dat mijn oorspronkelijke vraag om het in de versnellingsbak te zoeken niet meteen is opgepikt (ik had al heel wat garages en analyses doorlopen en alles bleef die kant op wijzen - ik denk dat ik het nog ergens in mijn eerste mails aan jullie heb staan). Had heel wat tijd en geld kunnen besparen, en ook meer investeringsruimte gelaten. Maar op een bepaald moment moet je stoppen met geld pompen in een wagen en dat punt was voor mij toen echt wel bereikt. Misschien dat ik er nog wel op terugkom, maar dan moet hij eerst weer een tijdje dienst hebben gedaan om het 'wat te spreiden'. We zien elkaar dan ongetwijfeld weer groeten, David
  4. Deel is gesoldeerd, deel niet (omwille van moeilijke bereikbaarheid van sommige draadjes). Ik zal nog eens checken of het daar aan kan liggen dan. Bedankt in elk geval!
  5. Zowel de stekker van de fietsendrager als aanhangwagen getest op ander voertuig en werkten prima. En de lichten van de auto zelf doen het prima. Daarom moet het tussen het stopcontact en de standaard binnenbedrading zitten.
  6. Nee, die was er niet bij, maar wellicht wat mijn buurman bedoelde
  7. Jazeker, verschillende keren zelfs. En Raymond doet zijn werk in principe goed, daar niet van. Alleen wou hij mijn aanvoelen dat het de versnellingsbak was in het begin niet volgen en wou hij liever niet verdergaan op wat eerdere garages wel of niet hadden geconcludeerd. Soms is die kritische houding goed natuurlijk, maar in dit geval leidde het nergens naar en stond ik weer bij af...
  8. Ik installeerde de voorbije zomer een trekhaak op mijn X300. Kwam volledig met bedrading en schema uit de UK. Een korte check na installatie met een metertje liet vermoeden dat het ok was, maar niet lang nadien kreeg ik zowel met de aanhangwagen als fietsendrager nauwelijks nog de richtingaanwijzers en verlichting brandende. Op dit moment enkel de rechter richtingaanwijzer nog. Gisteren nog eens alle aansluitingen in de wagen gechecked, en die zijn in principe ok en kloppen volgens het schema. Volgens een buurman zou het bij sommige wagens nodig zijn om een 'unit' (een transformator? Extra zekeringen? Iets anders?) te plaatsen tussen het stopcontact van de trekhaak en de binnenbedrading van de wagen. Heeft iemand hier al van gehoord? Alvast bedankt!
  9. Ja, dat is allemaal de revue gepasseerd. Het vermoeden is dat het iets te maken zou hebben met de lock up converter, maar er wordt geen foutmelding geregistreerd bij de garage die gespecialiseerd is in automatische versnellingsbakken. Het vermoeden is dat het een mechanisch probleem is waar geen elektronische controle op zit. Kort samengevat is het probleem dat - eens de motor goed warm is (na pakweg 15-20 km rijden) - en ik boven 70-80km/u uit kom, hij begint te trillen. Het trillen verdwijnt even als ik goed gas geef, gas los of (kort) de rem indruk, maar keert kort nadien weer terug. Het ergst trilt hij wanneer de motor een klein beetje moet werken aan die snelheid, dus bij het nemen van een lichte helling of bij lichte versnelling. Versnellingsbak is ook al eens gespoeld, maar aan een revisie waag ik mij voorlopig niet omwille van de hoge kosten. Vervangen door een tweedehands bak is ietsje goedkoper (pakweg 1900 euro, geplaatst), maar dan weet je niet wat je 'in huis' haalt en blijft duur. Ik heb in totaal over 2 jaar al meer dan 2500 euro aan check ups en vervangingen betaald die verband zouden houden met dit probleem en ergens houdt het op natuurlijk...
  10. Blij voor jou dat het zo simpel opgelost is Arctic! Ik zit al 2 jaar met gelijkaardig probleem met mijn X300. Daar is zowat alles aan vervangen wat voor trillingen kon zorgen (tot en met de cardanas). Heel veel kosten en trillingen niet opgelost. Ik had bij het begin aan de garage gezegd dat ik het gevoel had dat het aan de versnellingsbak lag, maar ze wilden eerst alle andere dingen uitsluiten. En nu zeggen ze natuurlijk dat het mogelijk aan de versnellingsbak ligt . Maar een revisie voor dat ding kost nog eens 2500 euro. Dus tril ik nog maar een tijdje verder Geniet in elk geval van je trillingsvrije X300!
  11. Time Left: 1 month and 18 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    kliksysteem op vaste arm voor veiligheidsgordel aan bestuurderskant (links) van JAGUAR XJ/XJR/VDP 1994 - 1997 (720125 tot 812255). Referentiecodes zijn HNA7012CAAGD, HNA7012CALEG of 06M348796. Origineel Jaguar stuk van auto met productiedatum uit 1996 met lage km-stand. Het kliksysteem is getest en werkt perfect, ook de aansluiting voor het waarschuwingslicht. Zeldzaam stuk.

    120.00 EUR

×
×
  • Create New...