Jump to content

redman

Forum Donateur
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

About redman

  • Birthday 12/02/1971
  • Age 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    omgeving Breda
  • Age 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Patrick en ben werkzaam als kwaliteitsmanager. Ik heb jaren geleden met plezier een XJ40 gereden en rij nu verder met een XJ8.
  • Age 47

Recent Profile Visitors

136 profile views
  1. Mijn fout, dit is idd van de X308 V8. Ik was me er niet van bewust dat er qua koelvloeistof zaken wezenlijk anders zouden zijn 😳
  2. Hoewel ik geen 350 maar een 308 heb, kom ik zeker langs als het mogelijk is. Mijn voorkeur gaat uit naar de zaterdagen
  3. Met wat zoekwerk kwam ik deze informatie tegen: Cooling System Draining, Filling and Bleeding 4.0L NA V8 - AJ27 / 3.2L NA V8 - AJ26 Refill 1. Refill the cooling system with a 50% solution of water and Jaguar Antifreeze / Corrosion Inhibitor ESD-M97B49-A. 2. Fill the cooling system at the header tank until the level stabilises at the top of the breather neck. Allow at least 2 minutes for air to purge from the system. Top up the header tank as required and fit the pressure cap. 3. Switch on the ignition, switch off the climate control system and start the engine. 4. Run the engine at between 1500 and 2000 rpm until the cooling fans operate. 5. Switch on the A/C system, set to maximum heat, and check that heat is coming from the heater at the fascia vents or the footwell outlets. 6. Switch off the engine and allow it to cool down. 7. When cool, remove the pressure cap and top up the system as necessary at the header tank. 8. If necessary, fit new seals to the pressure cap. 9. Fit the pressure cap. 10. Remove the paintwork protection sheets and close the engine cover.
  4. Ik liep al te denken om zelf koelvloeistof te vervangen. Dus onderste radiatorslang los, leeg laten lopen, slang aansluiten en volgooien met nieuwe mix. Je opmerking is dus zeer waardevol, waarvoor dank! Nou moet ik alleen nog even uitzoeken hoe dat specifieke ontluchten in z'n gang gaat
  5. Over de volgorde kun je idd van mening verschillen, maar het is wel handig om te weten wat waar vastzit.
  6. Omdat het lampje van het klokje niet werkt zocht ik een goed stappenplan. Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube dat dit stap voor stap laat zien. Wellicht handig voor anderen 😎
  7. Met de Valet Key krijg je de koffer niet open (althans gezien bij een X300).
×
×
  • Create New...