Jump to content

Haruwi

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jaguar XKR 2001, cabrio
    Volvo C70. 2000 , cabrio
    Mercedes 300SL, 1986,cabrio
    Peugeot 504/V6,1976, cabrio
    Daimler 15 , 1936, cabrio

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bedankt voor je bericht, het is altijd bevredigend als de discussie een oplossing heeft gegeven!
  2. Bedankt voor je bericht. rijdt de auto nu beter? van welk jaar is de auto?
  3. op welke internetsite kan je zon plaatje bestellen? Kan je daar dan ook het soort en type auto op vermelden? Het zal toch niet voor alle auto s hetzelfde zijn. waarom knip je niet zelf zo n plaatje van bv roestvrijstaal , alluminium etc. ?
  4. Ok,bedankt voor je advies. Scheelt een hoop werk! Heb wel de LMM gereinigd, was wel vies.
  5. Ik heb een XKR van 2001, en wil de 4 lambda sondes reinigen. Ik heb geen storing. Ik krijg de onderste lambdasondes niet los , en kan al helemaal niet bij de bovenste 2. Ik heb een speciale pijpsleutel ervoor gekocht met een gleuf erin , maar dan komt er een kniestukje en daarna een verlengstuk met de ratel. Is er een truc? Moeten de 2 uitlaten losgeschroefd worden van het spruitstuk en dan de hele uitlaat naar achteren om bij de bovenste lambdasondes te kunnen komen.
  6. Bij mijn XKR van 2001 kreeg ik ook melding, noodloop en transmission fault. na vernieuwen van de gevlochten accukabel van de minpool naar de carrosserie, door een nieuwe koperen kabel met nieuwe koperen klemmen, bleef de melding weg! er was niets mis met de transmissie.
  7. Als de auto ouder is dan 15 jaar , zou ik de koelvloeistoftemperatuur sensor vernieuwen. zit boven op, naast het thermostaathuis. als dit bimetaal slechter gaat werken , gaat de computer meer benzine inspuiten, hij denkt dus dat de motor nog koud is en geeft shoke. reinig ook de LMM, zit na het luchtfilter met speciaal reinigingsmiddel van Liquid Molly( importeur in Apeldoorn.) Deze luchtmassameter regelt ook de inspuiting. Allebei weinig werk, makkelijk zelf los te schroeven en niet duur.
  8. Ik kocht via internet een OBD scanner in Frankrijk, hij heet OBD-CLICK. kostte 25,- deze zag bij mijn Volvo C70 ook de code P1171 toen het lampje bleef branden. Het is een losse stekker die je in de stekker aansluiting links onder het dashbord drukt. Hij krijgt zijn stroom dus van de auto. Via Blue tooth of WiFi stuurt hij zijn signaal naar je IPhone of Ipad . Je kan de software gratis downloaden op je Ipad. ik kan hiermee het indicatie lampje uitlezen , en resetten. Het bleef daarna uit. ik had eerder al de 2 lambdasondes vernieuwd en het benzin
  9. Mijn Volvo C70 van 2000 had hetzelfde probleem. 2 lambdasondes vernieuwd , lampje bleef branden. Daarna benzinefilter en koelvloeistoftemperatuursensor(zit naast de thermostaat) vernieuwd, dit bimetaal werkt niet goed meer na 15 jaar. LMM, ( zit na het luchtfilter) losgeschroefd en gereinigd met speciale LMM reiniger van Liquid molly(Apeldoorn). Vervolgens de inlaat van het luchtsysteem ingespoten met EGR reiniger, LMM weer gemonteerd. Hierna bleef het lampje uit. veel rare storingen ontstaan ook door een slecht massa contact. Vervang daarom de origi
  10. Je kan de LMM zelf goed schoon krijgen met speciale cleaningspray voor de LMM van Liquid Molly, (importeur in Apeldoorn). daarna met evt. perslucht drogen. Ook met alcohol kan het, maar dan moet je dat in een spray doen onder druk. Je mag in geen geval met een wattip de boel schoonmaken. zorg overigens ook dat het luchtfilter schoon is en vervang je benzinefilter . ook de koelvloeistoftemperatuurmeter kan na 15 jaar slecht werken, dit bimetaal is makkelijk en goedkoop zelf te vervangen, zit naast de thermostaat.
  11. Ik zou de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, deze zit naast de thermostaat boven op de motor. dit bimetaal geeft vaak de geest na 15 jaar, en het resultaat is een verkeerde info aan de computer die het benzinemengsel regelt.
  12. Hallo jaap, ik wil ze graag inzien en dus ontvangen wil je ze doorsturen naar : haruwi@planet.nl hartelijk bedankt, Hans
  13. Plotseling viel de autoaandrijving uit bij 130 km/uur. in display de melding : transmission fault auto bleef rijden met 15 km / uur op de vluchtstrook.( save mode engine). Na stilstand , contact uitgezet. Na het contact weer aandoen deed de auto het weer gewoon. Deze storing herhaalde zich de volgende dag op weg voor raad /advies bij Jagpoint in Soest. Het bleek een bekend probleem bij deze jaguars, de aarde bekabeling van gevlochten metaal van de min pool van de accu naar de carrosserie werd vervangen door een gewone koperen kabel, daarna was de storingen verdwe
  14. Ik kocht hiervoor op internet een OBD-CLICK voor E 25 in Okt. 2019. de software kan je gratis downloaden op je mobiele telefoon of I-Pad. deze diagnosestekker moet wel een OBD ingang gebruiken, die ongeveer vanaf 2000 op de meeste auto’s gemonteerd is. Het werk via Blue tooth of Wifi.
×
×
  • Create New...