Jump to content

Sjems

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

About Sjems

  • Birthday 01/20/2000
  • Age 20

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Frieschepalen
  • Hobbies
    Autos!
  • Age 20

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Sem Hilvers, 19 jaar, beginnend auto liefhebber. Accountmanager, rijd de 3.0 V6 s type van 99
  • Age 20

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jongens ten eerste super bedankt! ik heb nog dingen die me opvallen, blauwige zwarte rook, ook bij warme motor. Poffig geluid wanneer in kickdown gebruik, en dan enorm weinig vermogen. Ik zal snel beginnen met de lambda daar, ook stinkt de auto beetje, niet naar gezonde verbrande benzine @sonsanhad jij dit ook?
  2. Mooie gasten! Laten uitlezen, iknow heeft een tijd geduurd, hij gaf de P0430 aan, nu kan het maar 2 dingen zijn, de rest hebben we gechecked. Het moet lambda bank 2 zijn, of de verstuivers, fuel injectors zijn niet helemaal lekker meer. Problemen zijn nu, veel minder power, 13-14 seconden om op de 100 te komen, rond 6000 toeren geen power meer om hoger in de toeren te komen, dus schakelt dan heeL moeizaam en laat. Hoge emissiegassen; stank, en een hoog verbruik, en natuurlijk de engine checklight! Ik wil wel het juiste vervangen natuurlijk, aangezien die injectoren niet het goedkoopst zijn. wat denken jullie, enkele ervaring? Let me know!
  3. Duidelijk! Uit laten lezen dus! Dan laat ik het opnieuw weten heren.
  4. Hai beste mooie mensen, Heb hier eerder al een vraag over gesteld maar dit is specifieker! ik heb een 2002 X Type 3.0 V6 4WD, met 3 ton. Sinds een jaar is de engine light gaan branden, motor laten uitlezen en geen foutcodes in de motor bij een reguliere garage. In de afgelopen 1,25 jaar heb ik weinig gereden in de auto en heb ik maar 4000 kilometers gemaakt. In die tijd is de automaat 2 keer in noodloop gaan lopen, herstarten en het probleem was weg. Automaat slipt niet, schakelt verder prima! Nu heb ik gelezen dat Flushen helpt, de Bakolie is “vervangen” bij 210xxx en al 8 jaar geleden onderhand! Nu is mijn vraag, wat denken jullie, gaat het helpen of gaat het niet helpen of zou het slechter gaan, gaat het lampje uit of niet? ik ga hem sowieso uit laten lezen bij de dealer, heeft iemand een adres van een jaguar dealer die dat ook gratis wil doen? Liefst in Friesland of in het Noorden! Weet niet of dat gebruikelijk is, maar vragen kan altijd! Laat me weten wat je denkt! cheers Sjems!
  5. Kijk geweldig! Dan zal ik hetzelfde doen!! Dankje! Deze berichten door moderator samengevoegd (dubbelpost)
  6. professioneel zal ik het sowieso doen! En @Sjuul is het dan niet dat hij helemaal gaat slippen?? Nadat je ziet dat het pikzwart is?? En zal het veel uitmaken of hij al 2 ton gereden heeft? ik wil niet mijn volgende bak naar je filistijnen helpen! Dus kan het negatieve gevolgen hebben als ik zonder problemen aan de bak preventief spoel/flush?
  7. Dag mannen! Onderhand heb ik mijn S Type met automaat problemen verkocht en ben van plan in Januari weer een S Type te kopen, 1 zonder problemen en een lange APK. Nu blijven de automaten een zwakte tot aan bouwjaar 2002. Toch wil ik er 1 uit 2000 of 2001, om geldredenen. Nu was ik van plan er 1 te kopen en gelijk de automaat te spoelen zonder dat die problemen heeft. Raden jullie dit aan? Of gaat de automaat dan juist slippen? Een bedrijf die ik gebeld heb vond dit een goed idee, maar het blijft verkooppraat natuurlijk! Iemand ervaring met die automaat met 2 ton spoelen? Ik hoor het graag! groet!
  8. Mannen! Ik heb de bak laten spoelen en nieuwe olie laten doen. 75% van de problemen zijn weg of verminderd. De olie was pikzwart (zie foto) nu zit het zo. Als ik lekker vol intrap is er nooit wat aan de hand. Maar als ik rustig rijdt schakelt hij lichtelijk moeizaam van 2 naar 3, blijft weer soortvan in vrij draaien gecapped op 4000 toeren en niet hoger. Als hij naar de 3 schakelt schakelt hij erg vroeg door waardoor hij in de 4 laag in de toeren zit, en gaat hij daar hobbelen. iemand enig idee? cheers!
  9. Hoe weet ik of het op peil is? Aangezien het aan de onderkant van de auto gebeurd?
  10. Ik heb even naar symptomen van low transmission oil bekeken. 3 van de 4 symptomen heb ik. Daarnaast is het niet zo dat de transmissie slipt, hij schakelt gewoon niet, verder gaat de snelheid wel met de toeren mee, dat is dus interessant. Ik ga de olie bak leeg laten lopen, nieuwe olie erin, dan gaan we verder kijken. Ik laat dit overigens doen door een vriend van me die automonteur is. Als het blijkt de bak onderweg naar de sloop is, dan denk ik dat het handiger is om een mooi nieuwere s Type te halen in handbak. Aangezien dit moeders mooiste al niet meer is!
  11. Goed, even 10 minuutjes gereden om echt even te voelen en te kijken. Resultaat is, een stank uit de achterkant en hij wil naar de overdrive in de 3 en schakelde niet meer naar 4... Tragisch dit. Zijn jullie nog steeds van mening dat het de Torque Converter is?
  12. Ik zal er op letten! Die aandacht zal hij krijgen. Zal er later nog even op terug komen!
  13. Wat ik trouwens wel gek vind is dat de monitor geen foutcodes van deze dingen gaf. Apart..
  14. Oei. Klinkt als een erg bitter en zuur verhaal. Baal ervan... ik ga het peil checken, even rijden en kijken wat er gebeurd... Kom erop terug als ik meer weet! bedankt mannen, voor jullie tijd en info! cheers!
  15. Ik zit even te kijken naar Torque Converter problems. Bij mij is het meer dat ik dan in een versnelling ga en dat ik op bijvoorbeeld 4000 toeren kom, en het lijkt alsof hij in vrij slaat, aangezien hij vol toert, maar toch snelheid verminderd, ook al houd ik gas in.. De auto heeft net 2 ton gereden
×
×
  • Create New...