Jump to content

B de B

Members
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

B de B last won the day on September 21

B de B had the most liked content!

Reputation

7 Goed

About B de B

  • Birthday 05/22/1987
  • Age 34

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leersum
  • Hobbies
    (oude) openbaar vervoerbussen :-)

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Bas, 34 jaar en woon in het mooie Leersum. Inmiddels toe aan mijn tweede S-type, dit keer een 2,5 V6 Midnight uit 2005 :-)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. *S(c)hop* Vraagje: ik probeer in de JF-shop iets te bestellen, maar krijg steeds de melding dat het product niet verzonden kan worden naar mijn adres. Ook verdwijnen de plaatjes als je op een product klikt. Heb ik wat gemist en is de shop soort-van-offline?
  2. *blaast stof weg ???? Is er hier nog interesse in een defecte S-type? Hoogstwaarschijnlijk is de cilinderkop gescheurd. Ik heb besloten dat voor mij een reparatie niet meer loont (de minst dure optie is een ander blok, dat gaat alles bij elkaar al snel zo'n 1700 tot 2000 euro kosten), dus ik ben van plan de auto in te ruilen. Dat levert natuurlijk weinig op, dus wellicht is er hier iemand geïnteresseerd? De auto rijdt (met wat koelvloeistof en geluk) nog wel...
  3. Op aanraden van Jaap een snuffelaar op mijn Jag losgelaten. Het resultaat was al snel duidelijk, binnen een minuut was de vloeistof van blauw naar lichtgeel gekleurd... Niet de kleur die ik wilde zien. CO in de koelvloeistof dus cilinderkop en/of koppakking lek. Wat zou het ongeveer kosten om zoiets te laten repareren? Op internet zie ik allerlei bedragen voorbij komen en van het gros word ik niet vrolijk ????
  4. Klopt Raymond, ik ben de steeds wat minder trotse eigenaar van een 2,5 liter V6... Warme motor is me nog niet opgevallen (temperatuurmeter loopt keurig op van C(old) naar het midden en blijft daar staan), maar je omschrijving komt verder precies overeen met wat ik ervaar. Zucht... Iemand ruilen voor een andere Jag? ????
  5. Vanmorgen tijdens de rit naar het werk kwam na een paar minuten de melding "koelvloeistofniveau laag" weer en na een tijdje verdween de melding ook weer. Na het werk even checken dus. Motor en koelvloeistof koud na een uur of 9 stilstand, maar toen ik voorzichtig de dop van het expansievat draaide spoot de (koude) koelvloeistof alle kanten op. Het niveau was na dat spuiten niet eens (te) laag, maargoed. De druk op het systeem ook bij koude motor lijkt mij foute boel... Ik zag her en der al tips voorbij komen met het vervangen van de dop (of het hele expansievat), is dat een poging waard?
  6. Nog een tweetal foto's. Het lipje met het boutje kleurt steeds roze, en ook in het richeltje blijft een beetje koelvloeistof staan, ik heb de indruk dat het onder de dop vandaan komt. Net de koelvloeistof bijgevuld (er hoefde maar een heel klein scheutje bij om de boel weer op "max" te krijgen, waarbij het vlottertje netjes mee naar boven drijft) en na nog geen 10 minuten rijden kreeg ik weer de melding "koelvloeistofniveau laag". Bij inspectie was het boutje weer roze etc, zie de foto's... ????
  7. Goedemiddag allemaal, Inmiddels heb ik al geruime tijd last van ontsnappende koelvloeistof. Vorige week is er redelijk uitgebreid naar gekeken door een monteur die mijn afgebroken schokdemper heeft vervangen (alles schoongemaakt, bijgevuld en getest) en alles leek normaal te werken, maar vanmorgen zat er weer overal roze smurrie en is er toch weer wat koelvloeistof ontsnapt. Het lijkt erop dat er bij warme motor een overdruk ontstaat waardoor er koelvloeistof onder druk uit de dop sproeit, want de koelvloeistof zit vooral rondom de dop op en om het reservoir en daarvandaan naar beneden. De melding "koelvloeistofniveau laag" verdwijnt overigens met warme motor. Heeft er iemand tips? Met zonnige groet, Bas
  8. Wow! Dat ziet er heel surrealistisch uit zo! ???? Wel erg fraai uitgevoerd... De theeboom ernaast draagt ook wel bij aan dat surrealistische gevoel, evenals het ruitje/aquarium/gat/spiegel/anders, namelijk; in de vloer.
  9. Interesse zeker, zowel de meeting en de rally lijken me leuk. Tijd is een ander dingetje, maar we zien wel waar het schip strandt!????
  10. Ziet er strak uit zo, maakt zo'n Jag toch meteen wat meer 2019 i.p.v. 1999 De radio heeft nog steeds het probleem dat hij zomaar op "mute on" springt. Met het warme weer van afgelopen week ging het een paar dagen goed, maar nu is het - zelfs na herhaaldelijk een flinke hoeveelheid contactspray en ontelbare keren de knoppen indrukken - weer drama als vanouds. Ik zal het nog eens voorleggen aan de specialist die de radio heeft ingebouwd als hij binnenkort de leaper erop zet. Mocht daar niets uitkomen, dan moet ik mijn spaarpot maar omkeren en een mooie 2DIN-radio regelen. Dan is vrouwlief ook meteen weer blij ????
  11. Bedankt voor de berichten! Gisteravond kwam de boel netjes tot leven en alles leek zowaar goed te werken ???? Mocht het toch weer mis gaan, dan ga ik die contactspray maar eens voorzichtig proberen. Dat er iets blijft hangen of contact blijft maken door vervuiling o.i.d. klinkt wel als een plausibele verklaring...
  12. Dank voor je bericht! De knoppen aan het stuur lijken aardig te werken (mits de radio überhaupt aan wil), het gaat vooral om de knoppen op de radio (en CD-speler) zelf. Toch iets van een stekkertje of contactje vuil of los achter de radio? Overigens heb ik vandaag niet te klagen: BNN-VARA werd goed ontvangen en zonder steeds op "mute on" te gaan ???? Wellicht het begin van verbetering?
  13. Goedemiddag allemaal vanuit het zonnige Leersum! Sinds afgelopen weekend ben ik trotse eigenaar van een S-type 2.5 V6 uit 2003, in British Racing Green ???? De afgelopen dagen lekker de auto aan het ontdekken, maar helaas komen er ook al wat problemen aan het licht... Grootste probleem is de radio. Die deed het aanvankelijk niet, maar Hans (van Jagpoint Soesterberg) heeft hem netjes aan de praat gekregen. So far so good... Ware het niet dat de radio na een paar dagen steeds meer ging haperen. Eerst sprong hij alleen bij stilstand (voor een verkeerslicht bijvoorbeeld) op "mute on", al snel ook tijdens de rit. Soms 20 keer per minuut, soms ging het een paar minuten goed, soms ging de radio zelf weer aan, soms bleef hij op mute. Als je het mute-knopje indrukt blijft de radio wel netjes spelen. Ook bleek al snel dat de knoppen soms niet reageren, dan wil de radio bijvoorbeeld niet uit of aan en kun je ook niet naar een andere zender. De CD-speler heeft dezelfde issues. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn in orde. Vervolgens vroeg de radio om de welbekende code, maar invoeren ging niet (de knoppen reageerden geen van allen). Na een tijdje rijden en tig keer proberen pakte hij de code ineens wel, maar de problemen blijven bestaan. Heeft iemand tips of trucs om die radio weer normaal aan de praat te krijgen? Zou het bijvoorbeeld een probleem met de accu kunnen zijn? De overige systemen (airco bijvoorbeeld) functioneren zonder problemen. Een ander klein probleempje is het zonnebrilklepje in het dak: dat ging prima open, maar wil vervolgens met geen mogelijkheid meer dicht... Wie weet raad? Alvast bedankt voor de reacties!
×
×
  • Create New...