Jump to content

deepfreeze

Members
  • Posts

    139
  • Joined

  • Last visited

Reputation

29 Beter

About deepfreeze

  • Birthday 09/18/1958
  • Age 63

Contact Methods

  • Website URL
    www.uitlaatservicebanjer.nl

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    almere
  • Hobbies
    teveel

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hi, inge en Frank zijn wij.
    hebben een Stype uit 2002.
    heerlijke hobby het hebben van een oudere Jag, het heeft zijn charmes.

Recent Profile Visitors

887 profile views
  1. ben er achter, het gaat om de inlaat pakkingen, 12 in totaal, blijkbaar
  2. nee nog lang niet vrees ik,, maar ik ga er een bundel van maken, om de kosten terug te verdienen, hahahahh jij bent mn eerste klant dan, gesigneerd exemplaar mvg Inge en Frank
  3. ik weet het niet Raymond de garage zei dat er een lek zat, ik vermoed op de motor, ik heb er naar gevraagd, geen uitsluitsel nog. de mo\tor schud bij kouden start, als de motor op bedrijfs warmte is, is dat weg,, hij zei dat dat van de 2e pakking afkwam, waar dus een lek zou zitten. dat gezegd hebbende, eerst kwam dat schudden van de kats af, volgens anderen, dus ook omdat de sensors op de kats verkeerde waardes aangaf, dus vernieuwd, incl de andere eventuele oorzaken, de auto rijdt nu goed, op het schudden na ... van het voorjaar rijden we toch even langs bij jou, maken we er een uitje van. mvg frank en Inge
  4. morning: na het vervangen van het gasklep huis, het volgende: de auto moet eerst opwarmen, voordat er mee gereden kan worden, en schijnt een lekkage te zitten in de '2e pakking' deze trekt valse lucht, waardoor de motor in het begin (koud dus) 'schud' ook de lampjes motor management brand, en de mededeling beperkte motor prestatie, die verdwijnt als de motor warmer wordt, de auto rijdt daarna perfect. 2 vragen: kan vals lucht 2e pakking dit schudden veroorzaken? en wat houd 2e pakking in, waar zit die? mvg Inge en Frank
  5. nou de uitslag is bekend Raymond: gasklephuis was kapot, ze dachten eerst dat het de ECU was, verder is geconstateerd dat er een lek zit, in de 2e pakking, deze zit blijkbaar ergens op de motor. en trekt valse lucht, dus moet echt wel gedaan worden, verder heeft mijn reguliere garage, de beide katalysatoren verbindingen, niet goed gesloten, dat wordt dus morgen geregeld. de auto rijdt weer, de pakking(en) zowel het inlaatspruitstuk, en dan de 2e pakking, worden volgende maand vervangen,
  6. ik ook,,,,,, ben bang dat de garage iets fout heeft gedaan
  7. Morning Raymond ik ook, wilde vrijdag heen rijden DSC uitgezet, kwam niet ver, wilde het er niet op gokken, de auto wordt opgehaald van de week, en nagekeken, daarna een beslissing nemen, ik post een uitslag volgende week,,
  8. hoi Ray, dat wil ik ook, en moet ergens beginnen,,, op advies van Jagpoint, gan ik dus heen rijden,,, we gaan het beleven
  9. en in principe is dat het ook WIm, een tocht naar mogelijke problemen in mijn midlive droom. ik probeer gewoon te achterhalen, wat het probleem kan zijn, dus alles wat aangedragen wordt, neem ik mee op deze tocht. net als de problematiek over de benzine boven de 2 euro,, ook een ongoing story
  10. deze snap ik niet helemaal Raymond: de verkeerde weg? ik laat de auto uitlezen, daarna gaan ze de auto nalopen,, en eventuele problemen oplossen, is dat de verkeerde weg? ik laat mij leiden door mensen die er verstand van hebben, ik heb er wel verstand van, maar niet zoveel dat ik bepaalde problemen zelf kan oplossen, daar heb ik anderen voor,,
  11. jup die heeft ze, zojuist een stukje gereden, na de DSC uitgezet te hebben, ging goed, het enige dat blijft branden is de ABS melding, en de handrem, en je hebt gelijk, de motor storing baart mij ook zorgen, alhoewel deze nu niet omhoog kwam,,, ik ga van de week naar de bilt,, daar kunnen ze haar uitlezen, en ik kan de auto daar achterlaten, slechts 40 km verderop, en je rijdt niet eg lekker met een probleem in je auto,,, ik houdt jullie op de hoogte, spannende tijden
  12. further more: The anti-lock brake system (ABS) modulates brake pressure on each wheel independently to maintain vehicle stability during braking. The ABS continually monitors the rotational velocity of each wheel anytime the ignition switch is in the run position and determines if a tire is skidding when the brakes are applied. Only then does the ABS intervene to modulate the brake pressure to the skidding wheel. The modulation continues until the wheel rotates freely. The brake pressure is then restored and the modulate/restore cycle is repeated whenever skidding is detected. This cycle occurs at a rate of several times per second. The ABS module is capable of detecting the following system conditions: [ul][*]hydraulic valve failure[*]wheel speed sensor failure[*]ABS power relay short circuit[*]interconnect failures to the ABS sensors, power and ground to the ABS module[*]over/under voltage conditions [/ul]The ABS provides self-diagnostics and displays failure messages via the ABS indicator in the instrument cluster. Failure of the ABS module, for whatever reason, will not compromise the normal operation of the brake system. The Dynamic Stability Control (DSC) system includes the: [ul][*]anti-lock brake system.[*]yaw/lateral control.[*]full speed traction control. [/ul]The DSC system manages the braking system to enhance the driver control of the vehicle. The DSC system continually monitors the steering wheel angle, master cylinder brake pressure, front and rear wheel speeds, vehicle yaw and lateral rate acceleration. The yaw/lateral rate sensor supplies a signal to the DSC module, via a serial link, which monitors the vehicles rate of acceleration from its central axis in a sideways direction, and also the vehicles angular rotation around it's central axis. The driver input parameters are continually monitored via the brake master cylinder dynamic stability control sensor, the brake pedal travel sensor and the steering wheel angle sensor. DSC is enabled/disabled via the traction control ON/OFF switch. Self-diagnosis of the DSC system is provided via the instrument cluster message centre. dus het staaat met elkaar in verbinding,,,
  13. schijnt indirect daar mee te maken te hebben,,, weet ik het
  14. dr zit een knopje in de auto, 3 sec vasthouden, dat schakelt DSC uit,,, zegt het display dan he, ik weet het ook niet pcies,,mar goed we gaan karren vanmiddag, de hoek om kijken wat er gebeurd,,, (het knopje laat een slippende auto zien)
  15. gisteren, ABS uitgezet, dit schijnt de rest van de foutmeldingen te onderdrukken,,, zeggen ze, verder kan ik er dan mee rijden, zeggen ze lol, zonder de ABS TRACTION controle, het verlies van trekkracht, blijkt een safety ingebouwde actie te zijn, om schade aan de motor te voorkomen. deze zou dan opgeheven moeten zijn, door de ABS uit te zetten, vanmiddag dus stukje rijden maar,,, zal mij benieuwen..
×
×
  • Create New...