Jump to content

X358-Driver

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

About X358-Driver

  • Birthday 07/01/1961
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Age 58

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Rene Korsman, woon in de regio Utrecht en ben sinds 1970 verknocht aan alles wat Engels is en op 4 wielen staat. De liefde voor engelse auto's zat er dus al heel vroeg in. Pa adviseerde ik al het Engelse van Rover 2200 TC tot Princess 2200 HLS (een sterk ondergewaardeerde auto overigens).

    Ik waste de Jaguar van de buurman (en al had ik het voor nop moeten doen, dan had ik het ook gedaan) een Britisch Racing Green series 1, 4.2. en ... daar mocht ik op het plein ook wat mee rijden om hem goed te zetten voor het stofzuigen.

    Enfin een Jaguar was op 20 jarige leeftijd nog niet aan de orde. Eerst kwamen er betrouwbaardere (...) occasions zoals een Allego 1100, Morris Marina 1800 TC, Rover 3500 van den Plas etc. De eerste Jaguar was een zilveren 4.2 series 2. Met omzwervingen van o.m. nog een Mercedes S-klasse W126 naar een donkerblauwe Jaguar X40 naar een gouden X308 en daarna een Gouden X350. Vandaag de dag is het een X358 en dit zal de laatste zijn want X351 (Brrrr)
  • Age 58

Recent Profile Visitors

132 profile views
  1. X358-Driver

    Jaguar X358 LWB Indigo

    Hier wat foto's van mijn X358. Wordt vervolgd
  2. Beste forumleden, Even als aanvulling, dat jullie niet denken; 'weer zo iemand die zich niet voorstelt', maar ik heb me eerst in de rubriek 'voorstellen' voorgesteld, maar dat zie je bij deze vraag dus niet terug!
  3. Beste Forumleden, Sinds kort heb ik een schitterende X358, maar dan in dieseluitvoering. Bouwjaar 2010 en 220.000 km gelopen Als hij koud is staat de motor wel wat te schudden, maar ik dacht dat er een beetje bij hoorde. Maar als hij warm is staat de motor niet alleen te schudden, maar (wat ik kan horen alleen bij stationair) ook lucht terug te 'ploffen' naar het luchtfilter. Hij rijdt verder normaal, ik heb niet het idee dat er vermogensverlies is, hooguit dat als je in beweging wil komen de motor de eerste 200 toeren tot zeg maar 1.000 toeren wat 'rauw' oppakt, niet soepeltjes wegrijdt. Oftewel niet lekker stationair loopt. Het fenomeen doet hij alleen als hij op bedrijfstemperatuur is. Diverse hebben er naar geluisterd, maar ik heb nog niemand gevonden die mij in de richting kan duwen van wat dit nou kan zijn en of je er mee kunt rijden. Het geluid lijkt er zeker niet in te horen. Ik sluit een filmpje bij van het starten van een warme motor en dan hoor je het 'bloppen' of de 'plof' eigenlijk gelijk na het starten. Heeft iemand een idee?? Met vriendelijke groet, Rene X358-motorplof.mp4
×
×
  • Create New...