Jump to content

baroen

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Goed

About baroen

  • Birthday 01/13/1967
  • Age 52

Profile Information

  • Woonplaats
    Salland
  • Hobbies
    naast de X350, Citroen CX 25 Tri 1984, Citroën BX 1.4e 1985, Citroën C15D familiale 1997, Daf 46 superluxe 1975, Chevrolet G20 5.0V8 1984, Seat Ibiza 1.2i system porsche 1992:icon_lol:
  • Age 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Jeroen en ik woon in Salland. Ik werk in de toeristische sector als zelfstandige . Heb in februari 2019 een XJ X350 4.2v8 aangeschaft. Dit omdat het natuurlijk een juweel van een auto is om te zien. Heb een zwak voor bijzondere (auto's en) technieken. Wil me hier onder andere graag grondig inlezen, hoewel ik begrepen heb dat de XJ een zeer betrouwbare auto is.
  • Age 52

Recent Profile Visitors

141 profile views
  1. Vanaf afstand dan maar een kennisvraag..... Wat is de eerste (of tweede) verdachte als de afstandsbediening wel wat doet (licht aan en stoel verplaatsen, bijvoorbeeld) maar niet ontgrendelt. Heb overigens al de reservesleutel (lege sleutelbatterij wellicht) geprobeerd maar dat biedt geen soelaas (of de reserve moet ook bijna leeg zijn door ouderdom). Ontgrendel dab met de sleutel maar moet dan heel snel (enige seconden) sleutel in contact doen omdat anders het alarm af gaat. Dat lijkt me ook niet kloppen?
  2. Hahaha, hij is (helaas) van de game generatie. Zou zich dood vervelen. en dat op zijn verjaardag.....
  3. Zie nu pas dit onderwerp. Hoewel het aantal nukken meevalt bij mijn X350, had ik graag aanwezig willen zijn. Maar ja.....zoonlief verjaart op .... 8 februari. Een mogelijke volgende keer beter en veel plezier allen.
  4. Het gepiep van de parkeersensoren te pas en te onpas is wel eens vervelend. Maar ze doen het ook nog als het nodig is. En het knopje om ze uit te zetten doet het prima!
  5. Ja, ik schrijf wat af
  6. Korte update over het lpg gebeuren: Het systeem zit er sinds april in en ik ben 28.000 kilometer verder. Het loopt nu perfect. Maar...... het heeft veel terugkeren naar inbouwer gekost om het goed te krijgen. Uiteindelijk hebben die kleinere gasinjectoren (van 82cc naar 73cc) geplaatst. Daarna was het met een of twee keer afstellen, waarvan de laatste dynamisch (inbouwer met laptop naast me in de auto tot hij als een zonnetje liep) perfect. Kleppensmering wordt verzocht door ValveCare inspuitsysteem. Deze week de 300.000km gepasseerd. Betaal wel veel wegenbelasting hoewel G3, pardon R115, maar dat weegt gemakkelijk op tegen de euro verschil per liter (€0,80 per liter effectief als je LPG meerverbruik meetelt) hij rijdt 1:7,9 op lpg en 1:223 op benzine (voor de koude motor stukjes)! Een ander probleempje: De afstandbediening op de sleutel werkt niet meer lekker. Vaak gebeurt er wel iets maar openen de portieren niet. Als je dan handmatig opent moet ik snel dde sleutel in het contact doen, anders gaat het alarm af. Dacht eerst aan de batterij in de sleutel, maar bij de reserve sleutel werkt het ook niet lekker (is natuurlijk ook een oude batterij, maar amper gebruikt). Waar kan het eventueel in zitten?
  7. Gisteren reed ik vanuit het westen op de A59 om bij knp Hooipolder linksaf naar Gorkum te gaan. Je hebt daar verkeerslichten en feitelijk een haakse bocht naar links. Lichten op groen volgde ik mijn voorliggers. In die bocht brak ineens de achterkant van de auto uit. Vrij heftig, hoewel snel hersteld, al dan niet met dank aan de dsc? Toch geeft me dit te denken. Ik reed bepaald niet absurd hard (volgde een rij auto's voor me zoals gezegd) en werd nogal verrast door de stap zijwaarts. Is dit een bekend iets bij de X350, met zijn forse lengte en inderdaad relatief lichte gewicht, zeker aan de achterzijde? Voor de goede orde, er liggen splinternieuwe banden onder met 1000km ervaring.
  8. Super! Hans en Mark bedankt. Wist niet dat er een sleutelgat zat! Achteraf klinkt dat wel weer heel logisch. Klep hing eigenlijk tussen open en gesloten in en was iets te bewegen. Kreeg ook de melding op het scherm dat de klep open was. Maar met de sleutel opengedraaid en nu sluit hij weer gewoon. Opgelost dus!
  9. Hallo, vanochtend het reservewiel uit de kofferklep gehaald en klep weer dicht gedaan. Wilde het net terugleggen, opent de klep niet meer. Merk ook dat hij niet echt in het slot gevallen lijkt te zijn, danwel dat hij niet is aangetrokken, zoals de auto altijd zelf doet. Verschillende dingen geprobeerd met de sleutel, sluiten, openen, klep openen, maar er gebeurt niets. Wel hoor ik bij het sluiten twee piepjes, wellicht als waarschuwing dat de klep niet goed sluit. Maar wat nu? Hoe kan ik de klep, eventueel mechanisch openen? Wat zijn de mogelijkheden? Groet, Jeroen
  10. Heb het probleem opgelost. Was vergeten dat er een andere amplifier is bijgebouwd. Het zegt mij niets, jaja barbaar, maar er zit een Infinity Kappa Four in. Heb lukraak aan wat schuifjes gedraaid en krijg voor weer geluid. Nu net een handleiding opgehaald van "leve" het internet. Maar eens goed lezen hoe dat werkt. Het overstemd in ieder geval de bediening via het aanraakscherm. Vind ik wel jammer, maar vooruit....
  11. Ik krijg helemaal geen geluid van voren. Dus misschien het toeval dat de bedrading van alle luidsprekers voor defect is? Hoeveel zitten er aan de voorzijde? Alles voor mijn stoel doet dus niets....
  12. Hallo, in de voor mijzelf verse Jaguar X350, zit het Alpine geluidssysteem. Schijnt top te zijn, maar bij mij doen de boxen het alleen aan de achterzijde. Het geluid komt van achteren. Na doorspitten van de diverse handleidingen meende ik de instelling daarvoor gevonden te hebben onder "DSP" meen ik zo uit mijn hoofd, op het aanraakscherm. Echter, er gebeurt niets. Zelfs als ik geluid voorzijde selecteer, volgt er na een korte stilte, toch weer geluid van achteren. Heeft iemand een idee waar ik dit zou moeten zoeken? Zodat er weer muziek uit alle hoeken van de kathedraal klinkt?
  13. Reserve wiel er uit. Wat een lomp zwaar ding op die plek trouwens! En de luchttank iets verplaatsten. Zit de compressor daar eigenlijk in verwerkt, of zit die ergens anders? Maar het kost ruimte, klopt. Wel weer mooi dat á la Citroën, de luchtvering het extra gewicht nivelleert. Hoewel het er op lijkt qua rijgedrag, moet me van het hart..... dat het Citroën systeem toch net iets beter/mooier werkt. Met de Jag laat ik het wel uit mijn hoofd op gewone snelheid over zo'n vermaledijde, het milieu extra belastende, ehm, verkeersdrempel te rijden. Maar Citroën heeft haar kroonjuweel vorig jaar bij het oud vuil gezet. Nu zijn het allemaal gewone auto's geworden.
  14. Veel beter! Zal wel iets verkeerd hebben gedaan.
  15. Ehm, hierboven gaat wat fout. Mijn reactie is onderaan bijgesloten in de quote van Marcov......
×
×
  • Create New...