Jump to content

Nik_be

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About Nik_be

  • Birthday 11/15/1982
  • Age 36

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Age 36

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Nik, Belg maar tegenwoordig woonachtig in Amsterdam. Overweeg om een XJ350 te kopen als youngtimer.
  • Age 36

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi Bert, echt fantastisch mooi resultaat, cool gedaan! Zijn die ombouw sets makkelijk te vinden? Enkel de voorste vleugels herspuiten (naast de bumpers uiteraard) of meer stukken?
  2. Haha de chiptuning vraag sloeg inderdaad niet op een eventueel XJR model. Ik sluit nu gewoon een 3.5 uit omdat ik hem beetje braaf vond, en wilde weten of dit eenvoudig kon "verholpen" worden met aangepaste software. Maar lijkt me dan inderdaad minder relevant gezien er te weinig winst te behalen valt. (ook nog geen 4.2 gereden dus nog geen mening daarover)
  3. Trouwens, in geval van zo'n 3.5 of 4.2 V8 - zijn er ervaringen met chiptuning? Is dat nog een optie na 15 jaar of ga je dan echt de levensduur van de auto omlaag brengen?
  4. Super V8 SWB? Wist niet eens dat dat een optie was...? Dacht altijd LWB, en voor SWB naar de XJR kijken. Wil wel zeker geen LWB. Met een grotendeels lege achterbank is dat beetje overkill (huidige wagen is 2-zitter). De responses hier doen me toch sterk richting supercharger neigen... de meerkost lijkt best acceptabel, en het is toch wel echt een meerwaarde. Beetje drukke weken, maar plan asap een testrit in een XJR. Laatst een 3.5 V8 gereden en voelde - ook bij volgas - wel redelijk braaf nog.
  5. Bedankt voor de tips alvast allen. Ik had uiteraard degene op de jf marktplaats al gezien. Is niet echt mijn kleur moet ik bekennen (des goûts et des couleurs...). Maar snap wel dat dat een heel veilige had geweest. Denk ook niet dat Amsterdam zo’n drama is om te parkeren, heb ruime parkeergarage en het doel van de auto is niet om in centrum te gaan rondhangen. Moet dus dringend keertje zo’n XJR testrijden, kijken of ik er hebberig van word.
  6. Hoi allen, even voorstellen, ik ben Nik, Belg en recent in Amsterdam gaan wonen. 😃 Als zelfstandige heb ik enkele jaren kunnen genieten van de Belgische bedrijfswagen politiek en fiscaliteit, en Nederland komt op dat vlak net zo hard aan (BPM en bijtelling 😱). Om toch nog iets leuks te kunnen blijven rijden zonder mezelf blauw te betalen aan bijtelling, leek de Nederlandse youngtimer regeling mij de ideale optie. Wilde altijd al een XJ , dus dit is het ideale moment om een X350 aan te schaffen van 2003/2004. Volgens de Top Gear slogan "more is always better", dacht ik uiteraard meteen aan een XJR, maar heb het gevoel dat de geschiedenis hiervan vaak wat minder zuiver is, en daarmee dus een groter risico op achterstallig onderhoud. Klopt mijn gevoel hierin? Wat ik namelijk het belangrijkste vind, is betrouwbaarheid. Dat de aanschafprijs en onderhoud mogelijk wat duurder is bij een XJR, is perfect acceptabel. Maar wil echt situaties vermijden dat de auto het laat afweten op momenten dat je'm nodig hebt... Heb in het verleden al meerdere wagens uit Duitsland (en ook eentje uit Luxemburg) ingevoerd, dus sta ook open voor import eventueel (al lijkt invoeren in Nederland iets complexer dan België). Iemand een goeie suggestie of advies voor een mooie XJR of gewone V8? Dingen waar ik extra op moet letten of vermijden? Thanks!
×
×
  • Create New...