Jump to content

Levi96

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Levi96 last won the day on December 19 2018

Levi96 had the most liked content!

Community Reputation

2 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    Oldies van de '70ies tot de '80ies

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goeie dag beste Jag liefhebbers. Als nieuwe lid op dit forum, moet ik wel zeggen dat dit (een Jaguar) heel erg nieuw voor me is. Ik heb vroeger veel oude ford's gehad o.a. Taunus, Granada, wereldbol, Cortina.. Maar toch... Al ver voordat ik mijn eerste fordje kocht, had ik stiekem al een andere droom die ik ooit eens zou willen waarmaken. Wel.. ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en heb mij eerste Jag gekocht, wel eens waar een XJ40 Souvereign van 1987. Donker blauwe kleur, mooi wit lederen interieur... Gewoon een prachtige wagen. En Jah... Ik heb de xj40 nog maar een dag in mijn bezit... En ik ben er nu al van bezeten... Hoe geavanceerd Jaguar al was in 1987!!?! Gewoon niet normaal! Echt eerlijke en oerdegelijke klasse! Ik zou geen Ford meer moeten hebben haha. Owja, ik heb mezelf nog niet voorgesteld... Nou.. mijn naam is Levi en ik ben 22jaar en kom uit de Kempen. En zou graag deel uitmaken van jullie mooie forum. Dankjulliewel!

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Morgen ga ik me eens deftig bezig houden met het brendstofprpobleem. Ga ik me eens verdiepen in het schema. Ik heb daarstraks al eens het relais met een draad doorverbonden. En dat werkte ook al niet. Ga eens kijken als ik rechtstreeks stroom zet op de pomp wat effect het dan geeft. Misschien ergens een kabelbreuk. Of toch de ECU dan? Maar morgen pluis ik de hele zaak wat verder uit.
  2. Het zou toch niet de ECU computer kunnen zijn....🤔😮😓
  3. Dat is zo te horen wel een leuk idee van. Jou, van dat op een betonmolen. Maar kan dat geen kwaad voor dat plastieken bakje binnenin je tank? En dat plastieken buisje in je tank dat naar je leidingen gaat? Anders is dat wel een leuk idee dat van die molen, en is volgens mij nog wel amusant 😂😋 en ik heb vandaag nog een beetje gekeken naar de brandstoftoevoer van de Jaguar, en ik krijg nog steeds geen benzine!... Doordat de tank eruit is heb ik alle leidingen aangesloten op een tijdelijke tank, ik krijg stroom op mijn brandstofrelai, maar ik krijg geen benzine. Is het niet zo dat als je je contact opzet, dat je de benzinepomp een paar seconde hoort draaien? Of draait de pomp pas als je de wagen gaat starten? Heb geen flauw idee. Iemand hier ervaringen mee? Ik heb dus stroom op mijn relais, maar heb het relais al verwisseld door een andere identieke, maar met hetzelfde negatieve resultaat. De crashsensor (inertia switch) is ook nog in orde... Dus weet me geen raad... Benzinepomp is nieuw, benzinefilter is nieuw,.... En toch geen benzine..
  4. Ik heb een besluit genomen wat betreft de benzinetank van de XJ40. Morgen word de tank in 2delen opengehaald, en word de binnenkant gezandstraald, en nadien gegalvaniseerd. Dus heeft de roest voor de komende jaren geen kans meer. Deze manier van werken is veel goedkoper dan een nieuwe tank aan te schaffen, en heb ik mijn bezigheid ook weer. En ik vind het trouwens ook zonde om mijn tank weg te gooien, ik recycleer ze liever want onze afvalberg is al groot genoeg! Foto's volgen morgen !!
  5. De roest is binnenin toch een heel groot probleem. Zeker bovenaan de tank hele grote roest schilfers, en onderaan de tank een heleboel dikke prut. Ik ga toch opteren voor een andere tank. Die van mij is veel te ver heen. Nu alleen nog eentje zoeken. Ik heb onlangs eentje gevonden met de pomp in de tank. Maar das natuurlijk niet dezelfde als die van mij. Dus nog maar even verder zoeken. Ben al wel zeer tevreden dat ik de tank eruit heb gekregen.😎
  6. Vandaag even de tank eruit gehaald. Toch een uurtje bezig geweest met alles. Ik kon redelijk goed bij de leidingen onderaan de wagen, dus dat was ook al weer een meevaller. Maar jullie mogen zelf beslissen wat jullie van de staat van de tank vinden....
  7. Vandaag alle remmen losgemaakt. De remblokken waren vastgeroest op de remzadels. De zuigers in de remklauwen zitten niet vast, dus das al een goed teken. Moet wel nieuwe schijven en blokken gaan halen. De benzinetank daar ben ik nog niet aan begonnen. Ik haal morgen eerst alle deurpanelen uit elkaar, want mijn buitenste deurklinken zitten vast. Die nog even nakijken, want is wel vervelend als je effe snel in de wagen moet zijn. Moet je telkens de deuren openen van binnenuit. De benzinetank zal iets voor maandag zijn denk ik. Foto's volgen morgen ook weer !
  8. De Jaguar staat al stil van 2000. Dus een 18jaar ongeveer.
  9. Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Dus op die afbeelding op het pdf zitten blijkbaar ter hoogte van de aandrijfas achteraan 2leidingen? De retour en de aanzuiglijn veronderstel ik? Ga er zo meteen aan beginnen. De wagen staat buiten omdat de garage nog opgeruimd moet worden, dus gaat een natte bedoeling worden om zometeen aan de Jag te werken. Maar hou jullie op de hoogte!
  10. Op de laatste foto zie je dat alles van en rond de tank is weggehaald, maar onderaan is er precies nog iets waar hij mee vast zit en onderaan de wagen zie ik echt niks, want de achteras en subframe blokkeren het zicht een beetje. Heeft iemand een idee hoe dit moet? En hebben jullie dan misschien er een afbeelding van ofzo? Want heb echt geen idee waarom hij er niet uitgaat. Alvast dankjewel allemaal
  11. Ik heb al wel een nieuwe brandstofpomp en een brandstoffilter gekocht. Dus die heb ik al. Dus nu alleen nog een andere tank vinden en dan kan ik proberen of de motor start. Ohja... De motorolie en de oliefilter is ook al vervangen. Weet er trouwens iemand hoe ik de tank eruit haal? Ik heb onder de wagen de benzinepomp al verwijderd, heb de Beugels van de benzinetank al losgemaakt, en al de zooi die rond de tankdop zit weggehaald.... Maar ik krijg de tank er niet uit. Precies of de tank onderaan met iets blijft vasthaken... Ik heb namelijk geen brug of een smeerput, en ik kan enkel onder de auto gaan liggen. En ik zie niet meteen iets van een extra bout of beugel waar de tank onderaan nog mee vast zit. Kan er iemand mij hiermee helpen met het verwijderen van de tank? Alvast bedankt!
  12. Dag beste Jaguar fanaten, zoals jullie al zagen in het topic waar ik me heb voorgesteld, heb ik me een Souvereign 2.9 uit 1987 aangeschaft. Hij heeft een beetje laswerk aan de achterste dorpelhoeken, en de voorste wielschermen moeten vervangen worden. Ook is er een brandstofprobleem maar daarvoor heb ik dit topic gestart zodat jullie een beetje de werkzaamheden kunnen volgen van het project. De motor krijgt al ontsteking, ik heb de Bougies, bougiekabels, rotorkap en rotor al vervangen. En toen ik het brandstofsysteem wou nakijken, stuitte ik op iets heel ergs.... Mijn benzinefilter zat vol bruine prut, mijn benzinepomp werkte niet meer. En het probleem was inderdaad wat ik had gedacht. De Jaguar heeft sinds 2000 stilgestaan met blijkbaar een lege tank, en de tank is volledig verroest van binnen... Maar dan ook helemaal van boven tot onder... Ik kan binnenin niet meteen een proper stukje metaal vinden. Dus die tank is naar zijn grootje...
  13. Dit topic is verplaatst naar het "XJ" gedeelte. Had het verkeerd gepost. Excuses daarvoor!
×
×
  • Create New...