Jump to content

5jags

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XK 150C - 1960, XJ6C 1976, XJ12C 1976, XJ8-350 Rolls Royce 1936 Shooting brake, buick 1928 special

Recent Profile Visitors

220 profile views
  1. Hi Arie, Mijn XJ6C met een BW65 lekt niet maar preventief wel de keringen, filter en pakkingen vervangen. Geen garantie dat hij niet gaat lekken... Op USA site's gezien dat de meeste "oude" automaten dit euvel hebben of krijgen. Echter in jouw geval zou het misschien toch "overfill" kunnen zijn. Groet
  2. Vandaag het inspectieluikje geopend en een verrassing, die ik eigenlijk had kunnen weten, een XJ12C bouwjaar 1977 heeft een BW12 automaat. Ik denk dat het demonteren en reviseren van de bak wordt.......... Ik heb de vraag bij verschillende revisiebedrijven uitgezet en wacht af of er misschien een andere oplossing is Will keep you posted Wil
  3. Ik zal je het resultaat laten weten. Groet Wil
  4. Op het juiste moment dit artikel gevonden, Mijn XJ12C lekt ook behoorlijk en ik heb gelijk het setje in USA besteld. Geschatte levertijd 4 dagen! Had het filter en de achterste kering al laten vervangen maar heb de schakeldoorvoer over het hoofd gezien. Vandaag het afdekplaatje gedemonteerd en nu is duidelijk de lekkage te zien bij de schakelasdoorvoer. Op zoek op het internet wel een goed advies van KWE gelezen mbt het vullen van de GM400 versnellingsbak. te weten de peilstok meerdere malen insteken voordat een juiste aflezing mogelijk is. Het kan gebeuren dat het niveau in de
  5. Hallo Hartelijk dank allemaal voor jullie advies. Het probleem is dat ik niet precies weet wat er eerder is gebeurd en na drie keer alles gedemonteerd en gemonteerd te hebben, de laatste keer in 4.5 uur, heb ik geen zin in een vierde keer. Alhoewel met pensioen kom ik toch tijd tekort. Zeker als je Jaguars hebt en rijdt. Zal nu maar een expert opzoeken voor het distributie probleem. Ik ben tot oktober in Frankrijk en daarna is de XJ8 weer in het vizier. Nogmaals bedankt
  6. DE 4.2 motor heeft een distributie probleem. In USA heeft men de kettingen en spanners vervangen maar als de auto meer dan 24 uur stil staat ratelen ze weer (ongeveer 10 seconden). Wij hebben -niet wetende dat het in de USA al was gedaan- ook de kettingen en spanners weer vervangen met hetzelfde euvel. Daarna nogmaals het blok open en de nokkenas vervroeger nagekeken.Ook zonder verbetering. Nu heeft de auto een hele lichte voorschade en oa een oliekoeler die er niet is. In de USA heeft men de slangen met elkaar verbonden! Al met al een paar onzekerheden Zo als zijn de nokkenasv
  7. Bedankt voor jullie reacties. Het heeft niets met budget te maken. Ik weet dat de coupe goed is en het leek mij daarom een leuk project voor aanstaande winter. Ik begrijp dat wanneer ik de bedrading en computers ook uitwissel het gaat altijd lukken. Mijn vraag is of het ook zonder al te veel aanpassing kan Gezien de waarde van de auto moet ik er sowieso niet aan beginnen.
  8. Ik heb een XK8 4.2 CABRIO uit USA (2002) met een defecte motor. Verder heb ik een 4.0 XK8 coupe uit de UK (2001) als donor. Is de 4.0 motor zonder al te veel aanpassingen in de 4.2 auto in te bouwen? Met of zonder de versnellingsbak?
×
×
  • Create New...