Jump to content

5jags

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XK 150C - 1960, XJ6C 1976, XJ12C 1976, XK8-100, XJ8-350

Recent Profile Visitors

34 profile views
  1. Hallo Hartelijk dank allemaal voor jullie advies. Het probleem is dat ik niet precies weet wat er eerder is gebeurd en na drie keer alles gedemonteerd en gemonteerd te hebben, de laatste keer in 4.5 uur, heb ik geen zin in een vierde keer. Alhoewel met pensioen kom ik toch tijd tekort. Zeker als je Jaguars hebt en rijdt. Zal nu maar een expert opzoeken voor het distributie probleem. Ik ben tot oktober in Frankrijk en daarna is de XJ8 weer in het vizier. Nogmaals bedankt
  2. DE 4.2 motor heeft een distributie probleem. In USA heeft men de kettingen en spanners vervangen maar als de auto meer dan 24 uur stil staat ratelen ze weer (ongeveer 10 seconden). Wij hebben -niet wetende dat het in de USA al was gedaan- ook de kettingen en spanners weer vervangen met hetzelfde euvel. Daarna nogmaals het blok open en de nokkenas vervroeger nagekeken.Ook zonder verbetering. Nu heeft de auto een hele lichte voorschade en oa een oliekoeler die er niet is. In de USA heeft men de slangen met elkaar verbonden! Al met al een paar onzekerheden Zo als zijn de nokkenasvervroegers nog wel goed? Hoe komt het dat de spanning van de kettingspanners afgaat? Moet er een non-return klepje ergens zitten wat defect is? Enz. Wetende dat de 4.0 motor goed is leek het mij een optie die in te bouwen. Nu is het waarschijnlijk ook geen probleem motorcomponenten uit te wisselen mits er op de 4.2 motor niet meer zitten dan op de 4.0 motor. Ik kocht de auto voor 1500 USA voor de onderdelen o.a, zwarte kap en interieur wielen en nieuwe banden..... Geen miskoop dus maar de auto was verder beter dan verwacht vandaar deze poging met de motor(en).
  3. Bedankt voor jullie reacties. Het heeft niets met budget te maken. Ik weet dat de coupe goed is en het leek mij daarom een leuk project voor aanstaande winter. Ik begrijp dat wanneer ik de bedrading en computers ook uitwissel het gaat altijd lukken. Mijn vraag is of het ook zonder al te veel aanpassing kan Gezien de waarde van de auto moet ik er sowieso niet aan beginnen.
  4. Ik heb een XK8 4.2 CABRIO uit USA (2002) met een defecte motor. Verder heb ik een 4.0 XK8 coupe uit de UK (2001) als donor. Is de 4.0 motor zonder al te veel aanpassingen in de 4.2 auto in te bouwen? Met of zonder de versnellingsbak?
×
×
  • Create New...