Jump to content

martinphili

Members
  • Posts

    25
  • Joined

  • Last visited

Reputation

6 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Fotograferen van en schrijven over klassiekers als tijdverdrijf, werken in de bloembollenexport als verdienmodel.
    De X-type is de wagen voor de winter.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. martinphili

    Martin Philippo

    Foto's van auto's zijn leuk
  2. Helaas, de oude remblokken waren al weggegooid. De schijven waren behoorlijk roestig dus ze zullen knap dun geweest zijn. Aan het vervangen van de remvloeistof was ik nog niet toe gekomen, stond al op het to-do lijstje. Het belang van zo'n wissel is weer uitstekend duidelijk geworden.
  3. Eind goed al goed. Na de zomerstalling moest de X-type nog voor z'n APK. Wat ik niet verwachtte: afkeur wegens geroeste remleidingen. De garage mocht die vervangen, tezamen met een paar nieuwe remblokken achter voor het goede gevoel. Na de montage, het vervangen van de vloeistof en het ontluchten was het digitale trillende gevoel volledig verdwenen. Nog steeds geen idee wat het nou precies was maar gelukkig heeft ook een X-type een beetje zelfherstellend vermogen :)
  4. Deze bedoel ik: https://www.carclean.com/nl/autoglym-intensive-tar-remover-325ml.html
  5. Carclean heeft daarvoor een website vol: https://www.carclean.com/nl/exterieur/reiniging/insect-hars-teer-oxidatie Die van Autglym is erg prettig.
  6. De toerrit hebben wij niet gedaan, we wilden weer op tijd thuis zijn. Collega Erik van der Schaaff heeft hem wel gedaan en doet daar verslag van in de Gazette.
  7. Afgelopen zondag hield de JDCH haar Concours d' Elegance in het Noord Brabantse Hoogerheide. Het was niet groot en het was niet druk maar het was er wel mooi en gezellig. Voor wie er niet was heb ik wat foto's om te laten zien: en de rest staat hier: Mijn Flickr album
  8. En nu is het helemaal duidelijk. Ik had de gelegenheid om even in een Saab te rijden waarvan bekend is dat-ie een kromme remschijf heeft en dat voelde héél anders aan.
  9. Excuses voor de late reactie. Het fenomeen heeft zich tot nu toe maar één keer voorgedaan sinds mijn vraagstelling hier. Dat was bij het opgaan van een rotonde, ik reed zeer langzaam en het trillen ging behoorlijk hoogfrequent, ongeveer in hetzelfde tempo als het ingrijpen van de ABS. Verder geen signalen van onraad. Ik laat het dus verder maar even zo. Wel hou ik het scherp in de gaten. Bedankt voor de reacties!
  10. Had ik nog niet aan gedacht. Maar dan zou je wel verwachten dat de frequentie van het trillen snelheidsgerelateerd is en is me nog niet opgevallen. En ook zou je denken dat het fenomeen dan wat consistenter zou moeten zijn. Ik ga even beter kijken of ik een patroon opmerk.
  11. Het gaat goed met de X-type, we rijden er met groot plezier mee rond. Maar: zo heel af en toe voel je bij zachtjes intrappen van het rempedaal een licht trillend gevoel, alsof de ABS z'n werk doet. Even wat mee doortrappen en het is weer weg. Is dit bekend bij jullie? Het lijkt geen reden te zijn voor ongerustheid maar het zou misschien een voorbode kunnen zijn van iets ernstiger.
  12. Het is wel heel knap wat hij doet. Vakwerk. Maar of het een toevoeging is weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk.
  13. Die laatste is wel héél interessant. Dankjewel. Is die 6V dan wel voldoende om een 12V accu bij te houden?
  14. De vloer van de kas is betegeld. Betonnen 30 x 30. Ik ben persoonlijk niet zo heel bang voor optrekkend vocht via die stenen. Erger is de condens door temperatuurverschillen. Daar doe je weinig aan, behalve stalling in een verwarmde garage. En dat gaat hem even niet worden ben ik bang. De Jaguar gaat overigens in de zomer gestald worden, dan is vocht veel minder een issue. Ik doe de Jag niet onder een pyjama, in plaats daarvan gebruik ik een soort verhuisdekens. Die laten lucht door en houden stof tegen. De Saab heeft een hoes over de cabrioletkap, dat dan weer wel. Banden met een plat kantje heb ik ook wel eens gehad met de winterbanden van m'n oude 900 ng vijfdeurs. Na een flink eind rijden ging het wel weer redelijk. Maar echt prettig wordt het nooit meer.
×
×
  • Create New...