Jump to content

MichelBl

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Net mijn eerste Jaguar gekocht, een XJR uit 2001 :-) Ik woon in Zwolle en ben eigenaar an Contrado Audio.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb het weer even teruggehaald en ik zit er inderdaad naast... De Trac en stab storing werden inderdaad veroorzaakt door de ABS module. Ze hebben die bij de garage door gesoldeerd (paar uurtjes werk) en daarmee is die storing opgelost. Sorry voor de verwarring! De beperkte trekkracht storing/melding werd wel veroorzaakt door de defecte knock sensor.
  2. Ik kan het in ieder geval niet verklaren, ik heb de kennis niet. Je zou Stouten en Keijmel kunnen bellen, zij helpen graag, ook met uitleg.
  3. Beetje laat, maar het was inderdaad een defecte knock sensor. Sinds die vervangen is/zijn loopt hij weer als fluweel en heeft hij geen enkele storing meer aangegeven.
  4. Hij geeft een paar meldingen waaronder Beperkte Trekkracht, Stab.Syst Storing, Trac.Control Storing en nog een die ik niet meer weet... Ik ben er al wel achter dat ik er zelf niets mee kan, daarom van de week maar naar Stouten en Keijmel laten brengen in Amsterdam. Met hun heb ik erg goede ervaring. Ze weten alles, werken goed, zijn eerlijk en niet duur... Benieuwd wat er uit de analyse komt!
  5. Mmm moeilijke materie voor mij... Er is ook een storing bijgekomen, misschien heeft het ermee te maken? Ik heb zo'n simpel uitlees apparaatje en die geeft P0332 Knock Sensor 2 Circuit Low Bank 2. Rijden lukt alleen nog op lage toeren. Bij wat meer gas heven houdt hij in en gaat hij schokken... Iemand een idee wat ik kan controleren? Kan ik bijvoorbeeld beide klopsensors omwisselen om te checken of het probleem in een sensor zit? Zo ja, waar kan ik die vinden? Heb druk op Google gekeken, maar vindt het niet...
  6. Kan het iets zijn wat langs die boutjes naar buiten lekt? Het zit alleen op die twee plekken.
  7. Het valt me op dat er op twee boutjes op het motorblok roze aanslag/vloeistof zit (zie foto’s). Het is een XJR uit 2001. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb maar weinig verstand van auto techniek... Alvast bedankt!
  8. Bedankt voor jullie hulp! Ik heb het volgende gedaan: 1. LMM gereinigd met die vloeistof. Resultaat: foutcodes komen terug, maar loopt wel soepeler, vloeiender. 2. Laten controleren op vacuum lekkages: geen lekkage te vinden. 3. LMM vervangen en inmiddels drie weken storingsvrij Lijkt dus toch dat de LMM de oorzaak was. Foutcodes kwamen na resetten dagelijks weer tevoorschijn, met nieuwe LMM gelukkig niet meer...
  9. Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels de LMM gereinigd met die reiniger en dat werkt fantastisch moet ik zeggen! Motor loopt daarna als fluweel en pakt veel directer op. Ook maar even gebruikt voor onze Volkswagen Transporter en die klinkt gelijk een stuk minder rauw. Bijzonder spul! Luchtfilter heb ik laatst al vervangen voor een van K&N. De foutmeldingen zijn er helaas niet mee verdwenen...
  10. Dag Isabella, Ik heb niet gekeken naar lekkage, ik heb daar niet de kennis voor. Aangezien de luchtmassameter zo smerig is leek het me juist goed om die sowieso te vervangen. Hoe zou ik die eventueel bij jullie kunnen bestellen? Via een webshop?
  11. Wie kan mij helpen met advies over een nieuwe luchtmassameter? Ik krijg steeds de foutcodes P0171 en P0174. Ik wil de luchtmassameter vervangen om te zien of het daar door komt (heb hem er uit gehaald en hij is ook erg smerig...). Nu zit er een Denso in met de vermeldingen LNE1620BA en 197408-0020. Helaas kan ik die nergens vinden nieuw, bij verschillende verkooppunten geïnformeerd, maar niet leverbaar. Weet iemand waar deze nieuw te krijgen is? Of weet iemand welke een goede vervanger is? Ik zie alternatieven van Metzger, Hitachi, Vemo, Era... alleen hebben die iets afwijkende OEM nummbers (L
×
×
  • Create New...