Jump to content

Janneman228

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jan-Willem Alderliesten, werk in Zwijndrecht, woonachtig in Dordrecht en heb een Jaguar XJ X308 uit 2000.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste, ik rijdt een Jaguar XJ X308 uit 2000 met een 3.2 V8. Gezien ik de achterbank zo goed als nooit gebruik en ik de XK8 een enorm aantrekkelijke coupe blijf vinden, ben ik voornemens om de XJ te verkopen en een XK 8 4.0 te kopen. Uiteraard vind ik de XJ ook nog steeds een tijdloze limousine, maar ik kan ze helaas niet allebei hebben. Kan iemand mij vertellen of het onderhoud van de XK8 veel afwijkt van onderhouds- en reparatie kosten van een XJ8? Of is dit redelijk gelijk? Gezien motor en bak gelijk? Zijn. Ben heel benieuwd, zo kan ik een gedegen keuze maken.
  2. Dat is inderdaad een hele goede. Hij is namelijk gewoon 4-punts uitgelijnd, maar dus niet op 8 vlakken. Hierdoor klopt de uitlijning sowieso niet. Helaas woon ik erg ver van Heinekenszand af, ik moet even kijken wanneer dit zou schikken. Of dat er een garage in de buurt 3D kan uitlijnen.
  3. Zon vermoeden had ik inderdaad al. En wat merk je qua rijgedrag?
  4. Beste forumleden, 09-2018 heb ik mijn Jaguar gekocht en sindsdien zitten er 4x Vredestein 225-60-16 winterbanden onder. Hiermee ben ik afgelopen maandag ook op vakantie geweest. (Auto heeft namelijk geen zomerbanden). Graag wil ik toch 4 zomerbanden gaan plaatsen. (ik rijdt zelf nooit op winterbanden, normaal gesproken. Nu ben ik voornemens om Hankook of Vredestein aan te schaffen hiervoor. Echter heb ik de keus uit het volgende; Hankook Ventus Prime 3 K125 98W of 98V in de maten 225-60-16 of 225-55-16 Vredestein Ultrac Satin 98W of 98V in de maten 225-60-16 of 225-55-16 Ik ben heel erg benieuwd, waar het verschil tussen 225-60-16 of 225-55-16 zich in uit? Ook kan ik de banden met een XL codering kiezen (reinforced) is dit noodzakelijk voor normaal gebruik? En heeft iemand ervaring met Hankook dan wel vredestein?
  5. Hoi Mark, Dank voor je bericht. volgens de garage heeft hij de camber niet versteld. Hij heeft achter zeker wat camber als ik zo kijk, en voor niet tot weinig. Zijn er wellicht voorbeelden beschikbaar hoe de uitlijning zou moeten staan? Volgens fabrieksopgave? Zodat ik dit aan Kroatië uitlijnen kan laten zien? alvast bedankt
  6. Beste, Ik ben in het bezit van een xj van 2000 met een 3.2 V8. Ongeveer 1,5 week geleden is het volgende vervangen: ivm slijtage. - mijn bovenste draagarmrubbers (voor) en - onderste - achterste draagarmen compleet vervangen. - fuseekogels voor - riemschijven en blokken voor Er zijn originele Jaguar onderdelen gebruikt via RAC. Na deze vervanging reed de auto een stuk beter. Echter was hij nog niet uitgelijnd en stuur stond dus scheef. Vervolgens is vorige week de auto uitgelijnd en sindsdien heb ik diverse klachten: - Je voelt in het stuur elke trilling / oneffenheid in het wegdek, dit voelt als lichte tikjes. Dit is vanaf 1 kmh tot 160 km/h en hoe harder je rijdt gaat ook het stuur trillen. Bandenspanning staat goed en ook de wielen zijn gebalanceerd. Vervelende is echter dat ik vanaf afgelopen weekend een roadtrip ben gaan maken. Vanaf Nederland naar Kroatië. En dan via Italië , Frankrijk terug. Dit neemt echter het rijplezier enorm weg. Dit terwijl deze roadtrip , met deze auto juist heel erg leuk had moeten zijn. Heb nu 1700 km met trillen gereden. volgens mijn garagist heeft hij bij uitlijning alleen de sporing voor afgesteld en stond de uitlijning daarna goed. Nu ben ik op dit moment in Kroatië en gezien ik nog 2000 km moet gaan rijden, wil ik eigenlijk kijken of ik hem hier kan laten uitlijnen. - Nu de vraag: kan iemand mij vertellen of dit trillen inderdaad door foutief afstellen van de sporing komen? Ondanks dat hij volgens apparatuur nu goed moet zijn? - En is een XJ hier gevoeliger voor dan een andere auto? Of moet dit bijvoorbeeld anders afgesteld worden? Alvast bedankt voor de genomen moeite om het verhaal te lezen.
  7. Goedemorgen, Sinds 2 maanden ben ik een trotse bezitter van een Jaguar XJ X308 uit 2000 met een 3.2 V8. Ik ben er erg blij mee en heb in de tussentijd ook al een carbon cleaning laten uitvoeren. Nu ben ik alleen benieuwd of ik voor dit type motor het beste 95 of 98 kan taken, en wat is jullie ervaring hiermee? Wil deze prachtige brit uiteraard in de best mogelijk conditie houden
  8. Goedemorgen beste leden, Gisteravond brak plots mijn linksvoor buitenhandgreep af. Zie foto's ter verduidelijking. Hierdoor moet ik nu tijdelijk even via rechtsvoor vanuit binnenuit linksvoor openen en dan linksvoor instappen, is redelijk onhandig. Nu wil ik eind van de winter / begin lente de auto volledig in orde gaan maken, zodat hij weer 100%. - Is er een tijdelijke oplossing om dit te herstellen, zodat ik er de winter mee door kan? Nu is het zo dat mijn LV ruitmechanisme ook al een tijdje kapot is, nu wil ik dit combineren met de portiergreep. - Heeft iemand een beschrijving hoe de portierbekleding gedemonteerd moet worden om beiden onderdelen te kunnen vervangen? Of eventueel een link naar een werkplaatshandboek wat ik kan aanschaffen? En heeft iemand een goede website om deze onderdelen te bestellen, ik ben woonachtig in de omgeving Rotterdam. Alvast bedankt, Groeten, Jan-Willem
  9. De Jaguar XJ X308 uit 2000 heb ik nu 4 dagen en er zijn 2 zaken die mij opvallen: - De auto is erg compleet, incl. 2 sleutels met afstandsbediening en 1 valet sleutel. Het valt mij op dat bij beiden afstandsbedieningen ik geregeld 3 tot 6 keer moet drukken op de Open- en dicht knop. Voordat de auto respectievelijk open dan wel dicht gaat. Batterijtjes zijn al vervangen, maar dit helpt niet. Is de afstandsbediening wellicht versleten? Vandaag heb ik een wat langere rit gemaakt, en dat was in het begin wel even wennen, maar vooral ook enorm genieten van deze sloep. Het gemak waarmee deze drempels en oneffenheden in het wegdek maskeert, is ongekend. Van origine een VAG-liefhebber, vele Audi's en Volkswagens gereden, maar die waren allemaal redelijk stug geveerd,ook de phaeton en Audi A8, maar dit is qua comfort echt een stapje hoger. Om mijn vriendin te quoten: "het lijkt wel een jacht, zo zoeft hij over de weg heen". Het reed dus heerlijk, maar nu ishet zo dat ik zo nu en dan wat last heb van trillingen in het stuur en voelt het soms alsof auto minder grip heeft. Daardoor zelfs wat afstandelijk rijgedrag met sturen en van baan wisselen. Auto staat op winterbanden. Dit zijn Vredestein banden met een DOT-code uit 2016. De maat is 225/55/16. - Kan dit wat "afstandelijke" rijgedrag komen doordat het winterbanden zijn, of zou dit liggen aan de maat van de velgen? Uiteraard laat ik de winterbanden nu zitten en ben ik voornemens om in maart, nieuwe zomerbanden te monteren. - Welk merk raden jullie aan voor dit type auto? - Is het wellicht een optie om een set 17 inch aan te schaffen (origineel voor de X308) en zou dit voor iets minder afstandelijk rijgedrag kunnen zorgen? Het zou ook gewoon kunnen dat ik gewoon even moet wennen omdat ik uit Duitse straf afgeveerde auto's kom, haha.
  10. Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden. Heb ik veel aan. Heb RAC inderdaad gebeld en uiteindelijk inderdaad de kmstand en datum kunnen achterhalen. Waarvoor ik nu zo goed als zeker ben dat de modificatie van de kettingspanners is uitgevoerd. Voor de antenne ga ik inderdaad even kijken bij de 2dehands aanbieders.
  11. Zojuist mijn allereerste Jaguar opgehaald. het reed geweldig en de auto zit als gegoten. Ben er erg blij mee. De auto is buiten dat hij prachtig is, ook erg compleet: alle boekjes, alle sleutels, complete gereedschapset. Alles zit erbij. hij heeft exact 246.000 gereden. En is 18 jaar! Nu heb ik een paar vragen: - in het onderhoudsboekje staat dat er bij RAC de modificatie is uitgevoerd voor de kettingspanners: er staat echter niet bij welke kilometerstand. En de datum is maar half aanwezig: ergens tussen 2005 en 2009. Kan een Jaguar dealer dit achterhalen? Ik heb bij een Audi dealer gewerkt en wij kunnen dit wereldwijd zien. - er staat in het onderhoudsboek dat de versnellingsbak gespoeld is ongeveer 20.000 km gereden. Hij schakelt ook perfect. Dit is wel bij universeel gebeurd. Is dit iets wat ook een universeel goed kan. Of kan ik dit beter nog laten checken door een Jaguar specialist? - de antenne motor is defect, en nu ook losgekoppeld omdat de gehele motor kortsluiting had en defect is. Kan nu wel cd’s luisteren, maar geen radio. Waar kan ik deze eventueel gebruikt aanschaffen? Of zijn er ook retrofits mogelijk. alvast bedankt,
  12. Over 2 weken ontvang ik mijn eerste Jaguar, een mooie XJ X308 uit 2000 met de 3.2 v8. De auto heeft er ongeveer 250.000 km op zitten. Hij rijdt nog prima, heeft geen vermogensverlies o.i.d. Nu heb ik in het autocircuit wat gehoord over carbon cleaning, volgens de website van carbon cleaning: Met behulp van onze unieke waterstof decarbonizing machine zal een technicus in ons Carbon Cleaning center bijna alle koolstof opbouw verwijderen.Met deze geavanceerde technologie, ontwikkeld over meerdere jaren, worden waterstofatomen gepulseerd door de luchtinlaat leidingen, tot wel 75% van de koolstof wordt hierdoor verwijderd en de motor loopt weer als nieuw. Heeft iemand hier ervaring met deze methode? Gezien de km-stand van de Jaguar misschien het proberen waard?
×
×
  • Create New...