Jump to content

Joop M

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Na 6 jaar een S-type gereden te hebben en 2 jaar "vreemd gegaan", sta ik op het punt van het aanschaffen van een XJ (serie 1 of serie2). Voorheen al lid geweest van dit forum, tijd om dit weer op te pakken om te vragen en te delen.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dan ga ik voor de blauwe! Zijn er nog handige tips voor het wisselen? M.a.w. als ik het systeem leeg heb gemaakt, kan ik dan met water spoelen en dan de nieuwe vullen?
  2. mmmmmmmmm, er zit nu rode in... dan zal ik die vervangen door de groenblauwe
  3. Helemaal goed, dan gooien we hem half vol. Ik neem aan met doorgaand koelvloeistof...
  4. Het betreft de 4.2 motor met een ijzeren gesloten reservoir, waarop ik geen markering kan vinden. Wellicht kan hans even aangeven waar deze zou moeten zitten?
  5. Ik woon in Limburg, een beetje uit de route dus... Inmiddels verder onderzoek gedaan en de lekkage lijkt niet uit de radiator, maar de schroef aan de onderkant (om leeg te laten) en een slang connectie. Tevens gezien dat het reservoir veel roest bevat aan de binnenzijde. Allen maar vernieuwen...
  6. Allen, [XJ serie 1 '71] De koelvloeistof bijvullen leek mij een eenvoudige klus (zal het vast ook zijn). Bij het vullen, had ik bedenkingen wanneer deze op het lijst peil is. Hoe vol moet het reservoir? Mis ik ergens een indicator? Is er een andere maatstaaf? Hoor het graag!
  7. Allen, Ondanks een zoektocht op het forum, geen passend antwoord kunnen vinden. Welke mogelijkheden zijn er voor het vervangen van de radiator in mijn XJ serie 1 ('71). Een nieuwe kost circa 450euro. Zijn er alternatieven, eventueel van andere merken? Heeft het zin een aluminium versie te kiezen of op maat te laten maken? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hartelijke groet!
  8. Beste lezers, Ik ben opzoek naar tips & tricks voor het onderhoud van mijn Jaguar XJ serie 1. Tot op heden kan ik enkel een smeer-schema vinden van een serie 3. Het zou zonden zijn om het wiel opnieuw uit te vinden en niet van jullie ervaring gebruik te maken. Ik zoek foto's, schema's en lijstjes van onderhoud dat jaarlijks uitgevoerd moet worden, hierbij denk ik aan: - wat te doen bij een beurt (olie, oliefilter, benzine filter, bougies, ...) - smeerpunten - controlepunten (vloeistoffen, roest, speling, ...) - schoonmaakpunten - etc. Dank en groet, Joop
  9. Heeft iemand een foto van de bevestigingspunten onder de stoel en naast de achterbank? Dat maakt het monteren een stuk makkelijker en sneller
  10. @Rob Vermeulen Van binnenuit gaat de deur erg soepel dicht. Ik gok dus dat het in het slot zelf zit.
  11. Allen, Ik krijg met geen moeite beide deuren afgesloten, op geen enkele manier. Ook bij het ingedrukt houden van de knop, geen succes. Eveneens gaan de deuren moeizaam (klemmen) open. Ik wil proberen het slot schoon te maken en te olien. Heeft iemand ervaring? Hoe krijg ik het deurpaneel eraf? alleen schroeven boeven en onder losdraaien? Alvast bedankt...
  12. Mijn serie 1 (1971) heeft standaard geen gordels en ik begrijp dat auto’s vanaf 1-1-1971 gordels verplicht zijn. Heeft iemand ervaring hoe dit op een nette manier te realiseren?
×
×
  • Create New...