Jump to content

Rictric

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rictric last won the day on September 14 2018

Rictric had the most liked content!

Community Reputation

18 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, al 20 jaar jaguar-ist. Xj6 s1 met vele modifications.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Polyester met vezelmat langs beide zijden erover. Of epoxy. Die zijn transparant dus makkelijk gaten uitboren succes
  2. Peil ALTIJD METEN DRAAIENDE MOTOR!!!! De pomp moet eerst converter vullen. Als hij eigenlijk altijd schokt is probleem drukregeling, ofwel lijndruk ofwel kleppenblok. Welke kleur&geur heeft de olie? Kd-kabel afstellen en governor heeft slappe veertjes of gewichtjes zitten vast. Niet friemelen aan remband totdat j bovenstaande hebt nagekeken. Succes
  3. Hoppecke en yuasa zijn hofleveranciers... Varta is aftermarket. Neem geen "onderhoudsvrije" accu...wie hoelang staan die op t schap t wachten. Gelbatterij zijn goed doch iets duurder en je moet dan iets hoger cca-waarde nemen( cold cranking amps) Of je ontkoppelt de batterij als(dat is nog beter) je n tijdje niet gaat rijden, maar n druppellader Hoedanook nodig. ( bij stlstand verzadigd het electroliet.
  4. Rictric

    Ruitenwissers

    Je kan ook de rubber kopen...per lopende meter. Is wel wat friemelwerk om t erin te krijgen.
  5. Ik denk v wel, ben niet zeker of t n xj6 ofwel n mk6 is, morgen ff kijken in daglicht, dan stuur k foto's
  6. Heren, hoe gaat t hier?? Dankzij de lockdown in belgie heb k aardig kunne doorhalen met mn project. Bodem.koffer.motorruimte staan in de (machine)lak met onderliggend koud zink, dan epoxy en antisteenslag. Echt n verademing om vooruit t gaan en in de fase vd OPbouw ipv afbreken en wegsnijden etc. Fotos met meetlat is om torsie te meten over de body tss centraal midden(hoedeplank) en de 2 voorste chassis balken bovenaan(tss de crossmember)
  7. Hoi, k heb hier ook nog vele achterbanken en beige n blauwe voorstoelen staan. Van redelijke tot goed staat. Wel netjes gehouden en basis gereinigd om t leder niet uit t drogen en in stofhoes verpakt. Ook nog complete deuren(s1 & s2L) Geen hoofdprijs, per geval te bekijken. Ik moet vooral plaats hebben
  8. Blauw is olie(met of zonder lucht gebrek), zwart is fuel(any kind), wit is water/stoom. Teveel t.o.v lucht en verbanding. Indien ontsteking gerelateerd(verbrandingstijd) is het vervroeging.( vacuum). 2 types ontstekingstijden mogelijk: vervroeging of verlaten. Mbt beginpositie. Test: creëer onderdruk aan het begin vd rubberem leiding die naar je distributeur leidt. Daarna compressie test. 2° vraag: rookt hij zelfs na 10min nog steeds?(zoniet kan t simpele lekkende klepgeleider zijn). . wordt vervolgd
  9. hoi XJeej (grappige woorspeling) wel, een netto motor kopen is idd goedkoper en makkelijker, maar dan is er de bekabeling en alle franjes die er rond hangen. de kabelboom die in de serie 1 ligt is ook aan vervanging toe... vandaar de keuze om de volledige xj40 te kopen en dan kan ik alles nagaan vanwaar t komt en 1 op 1 overzetten. verder neem ik de velgen, v-bak, diff en tank over. leuke is: de xj40 is structureel rot en lelijk geworden, maw: ik moet niet verlegen zijn om er een heel stuk uit t slijpen als ik moeilijk bij een onderdeel kan. u
  10. Oh en waarom 5 maand later? Ben net getrouwd en al snel besefte ik dat k t niet zou halen om mn eigen Jag klaar t stomen tegen die tijd. Dus heb n maatje zn xj6 coupe klaargestoomd maar dat was ook echt "close"... Heel veel tijd verprutst om m goed t doen draaien, bleek dat de motor koppaking niet vetvrij gemaakt was na revisie. Met de scope compressie gemeten n zag j verlies, niet t zien met analoge meter. Geen water- of olieverbruik! Alle nieuwe componenten ivm ontsteking, 20x opnieuw begonnen...bleken de draden ook slecht. Tsss lange avonden na t werk en veel koffie maar gelukkig was mn w
  11. Zandstralen is net als bloed: het kruipt verder dan water!! Nu 5 maand later komt er nog zand uit. 150kg heeft ie er door gejaagd, oprit is nou meteen opgevoegd . Intussen heb k zowat alle platen bijgelasd, daar waar 2platen dus origineel enkel puntlassen zijn de platen op de rand/rib ook dicht: veel werk maar dan is de roest er ook uitgebrand. Dan meteen koudzink erop en soms eerst fosforzuur met koperoxide(wordt opnieuw mkoper na luchtcontact) : ja ik heb nu trauma van roest . Ondertss veel (geluid)demping materialen verzameld v nieuwe luxewagens. Vlgd stap is grondlagen zelf spuiten in sa
  12. Weer ff geleden maar niet stil gebleven, Na overleggen met n bevriende professionele metaalwerker besloten om de las opnieuw t doen. Maar dan moet je alles opschuren... Tot groot jolijt en nieuwsgierigheid v mn buren begon ik dus het 'metal' feestje met n grote partytent op te zetten in t verlengde v d garage. De dag erna komt de artiest: zandstraler !!
  13. django, je hebt ook zelf je brakefluid en washer? reservoir gemaakt ?? impressive ik wil wel eens van dichtbij komen kijken ben zelf met n aj6 incl zf 4hp20 aan de slag om in n serie1 te lepelen. misschien n mega squirt(indien beter dan OEM) met catalysator ook en ook LPG. grtz
  14. Hoi, maandje verder weer in de record hete zomer, Ik ben voorstander van electrolyse met fosforzuur( verkoperen vernikkelen), maar roest is roest en is als n kanker die vreet, dus besloot ik om nog verder tumors te snijden. Buitenkant A.stijl die kon zelfs niet gered worden met electrolyse, dus snijden maar. Dan kan je ook beter aan de holle ruimte en de daarin getrokken koplampbekabeling. Lokaal zandstralen,stofzuigen, roest omvormer Tanik en dan zinkspray dan waxoil dan PUR schuim zoals in moderne autos. Och och, deze week weer eens zo n moment van zelfspot gehad: waar
  15. Komt erop neer welke engineering devision van merk het gedaan heeft. Het kan zijn dat ford eigenaar is en mogelijk ook gefinancierd hebben maar de jaguar engineers het blok ontwikkeld hebben of omgekeerd. Er zijn altijd wisselwerkingen geweest, om te weten wie t blok ontwikkeld heeft moet je de motorcode kunnen ontcijferen( daar staat type, merk en fabriek en batch in) Maw echt inside info waar zelfs grote dealers niet naar kijken tenzij conflict. De stelling dat wie t langst onderdelen levert is de ontwikkelaar gaat ook niet op.(je kan n blok en prod.lijn kopen of andere: zie ssan y
×
×
  • Create New...