Jump to content

Rictric

Members
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rictric last won the day on September 14 2018

Rictric had the most liked content!

Community Reputation

12 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, al 20 jaar jaguar-ist. Xj6 s1 met vele modifications.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Blauw is olie(met of zonder lucht gebrek), zwart is fuel(any kind), wit is water/stoom. Teveel t.o.v lucht en verbanding. Indien ontsteking gerelateerd(verbrandingstijd) is het vervroeging.( vacuum). 2 types ontstekingstijden mogelijk: vervroeging of verlaten. Mbt beginpositie. Test: creëer onderdruk aan het begin vd rubberem leiding die naar je distributeur leidt. Daarna compressie test. 2° vraag: rookt hij zelfs na 10min nog steeds?(zoniet kan t simpele lekkende klepgeleider zijn). . wordt vervolgd
  2. hoi XJeej (grappige woorspeling) wel, een netto motor kopen is idd goedkoper en makkelijker, maar dan is er de bekabeling en alle franjes die er rond hangen. de kabelboom die in de serie 1 ligt is ook aan vervanging toe... vandaar de keuze om de volledige xj40 te kopen en dan kan ik alles nagaan vanwaar t komt en 1 op 1 overzetten. verder neem ik de velgen, v-bak, diff en tank over. leuke is: de xj40 is structureel rot en lelijk geworden, maw: ik moet niet verlegen zijn om er een heel stuk uit t slijpen als ik moeilijk bij een onderdeel kan. uiteindelijk gaat die donor auto schroot op. ik kan dan evt nog de documenten verkopen voor iemand die ze nodig heeft en n koplamp en bumper. grtz
  3. Oh en waarom 5 maand later? Ben net getrouwd 😬 en al snel besefte ik dat k t niet zou halen om mn eigen Jag klaar t stomen tegen die tijd. Dus heb n maatje zn xj6 coupe klaargestoomd maar dat was ook echt "close"... Heel veel tijd verprutst om m goed t doen draaien, bleek dat de motor koppaking niet vetvrij gemaakt was na revisie. Met de scope compressie gemeten n zag j verlies, niet t zien met analoge meter. Geen water- of olieverbruik! Alle nieuwe componenten ivm ontsteking, 20x opnieuw begonnen...bleken de draden ook slecht. Tsss lange avonden na t werk en veel koffie maar gelukkig was mn wederhelft geduldig. Dan de keuring hun verdict: C.O. te hoog...hop opnieuw afstellen, deze keer op 27 ipv 45, klaar om kenteken n verzekering te doen. Woensdag klaar en zaterdag ceremonie...best spannend
  4. Zandstralen is net als bloed: het kruipt verder dan water!! Nu 5 maand later komt er nog zand uit. 150kg heeft ie er door gejaagd, oprit is nou meteen opgevoegd 😬. Intussen heb k zowat alle platen bijgelasd, daar waar 2platen dus origineel enkel puntlassen zijn de platen op de rand/rib ook dicht: veel werk maar dan is de roest er ook uitgebrand. Dan meteen koudzink erop en soms eerst fosforzuur met koperoxide(wordt opnieuw mkoper na luchtcontact) : ja ik heb nu trauma van roest 😬. Ondertss veel (geluid)demping materialen verzameld v nieuwe luxewagens. Vlgd stap is grondlagen zelf spuiten in samenspraak met carrosserier die de afwerking doet. ( juiste verftype die geen chem reactie geeft) .
  5. Weer ff geleden maar niet stil gebleven, Na overleggen met n bevriende professionele metaalwerker besloten om de las opnieuw t doen. Maar dan moet je alles opschuren... Tot groot jolijt en nieuwsgierigheid v mn buren begon ik dus het 'metal' feestje met n grote partytent op te zetten in t verlengde v d garage. De dag erna komt de artiest: zandstraler !!
  6. django, je hebt ook zelf je brakefluid en washer? reservoir gemaakt ?? impressive ik wil wel eens van dichtbij komen kijken ben zelf met n aj6 incl zf 4hp20 aan de slag om in n serie1 te lepelen. misschien n mega squirt(indien beter dan OEM) met catalysator ook en ook LPG. grtz
  7. Hoi, maandje verder weer in de record hete zomer, Ik ben voorstander van electrolyse met fosforzuur( verkoperen vernikkelen), maar roest is roest en is als n kanker die vreet, dus besloot ik om nog verder tumors te snijden. Buitenkant A.stijl die kon zelfs niet gered worden met electrolyse, dus snijden maar. Dan kan je ook beter aan de holle ruimte en de daarin getrokken koplampbekabeling. Lokaal zandstralen,stofzuigen, roest omvormer Tanik en dan zinkspray dan waxoil dan PUR schuim zoals in moderne autos. Och och, deze week weer eens zo n moment van zelfspot gehad: waarom doe j zoveel moeite als j n serie 2 ziet die voor 900€ enkel wat mechanische en cosmetische zorg nodig heeft zou k al lang rijden. Sjonge jonge. N beetje gek is ook leuker, toch maar voort doen. Het project zou ook veel sneller gaan als er evenveel geld als stof en onkruid woekert. Toen kwam k op t idee om een soort crowdfunding te doen waar je participatie in hebt: geld of werkkracht. Maar dan moet j natuurlijk heeel goed nadenken over vele mogelijke situaties en ook de beoogde kwaliteit behouden v afgeleverd werk. Voorlopig nog steeds in de structurele fase( body).
  8. Komt erop neer welke engineering devision van merk het gedaan heeft. Het kan zijn dat ford eigenaar is en mogelijk ook gefinancierd hebben maar de jaguar engineers het blok ontwikkeld hebben of omgekeerd. Er zijn altijd wisselwerkingen geweest, om te weten wie t blok ontwikkeld heeft moet je de motorcode kunnen ontcijferen( daar staat type, merk en fabriek en batch in) Maw echt inside info waar zelfs grote dealers niet naar kijken tenzij conflict. De stelling dat wie t langst onderdelen levert is de ontwikkelaar gaat ook niet op.(je kan n blok en prod.lijn kopen of andere: zie ssan yong met mercedes). Bvb toyota gt86, leuke drift coupé, heeft samen met subaru gebouwd en yamaha heeft sinds jaar n dag een samenwerking voor cilinderkop ontwikkeling. Belangrijk is t niet echt wie t op zn naam heeft, wel of t n goeie is en onderdelen verkrijgbaar blijven.
  9. Gaaf ! Ik ben bijna in dezelfde fase, daar merk k op dat j d crossmember hebt ingeslepen om de radiator t kunnen plaatsen, niet bang voor de stevigheid? ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit
  10. Voor- en tegenstanders, verenig u met t feit dat, zelfs met de nieuwe aandrijflijn, het nog steeds n begeerlijke auto is. Experimenten moeten kunnen en dus niet meteen als "waarheid" moeten beschouwd worden. In verleden zijn er ook vaak baanbrekende ideëen gelanceerd die soms de lat hoger gelegd hebben en andere die uitgestorven zijn. Beide partijen hebben gelijk, origineel en evolutie. Voor mijn part Geniet k v d klassieke waarden(ethiek v design) die nig steeds als anker staan in woelige energie transitie periode.
  11. Owww oeps, hopelijk is t in orde Cheers
  12. Vergeet de leidingen niet door te bkazen in tegengestelde richting en filter eraf 😉
  13. ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit
  14. Klopt, je kan evt met verdund fosforzuur of sodaoplossing laten circuleren alsook in de radiator. Tijd is belangrijker dan druk of debiet bij chemische ontroesting. Als mogelijk koelsysteem testen op 1.5bar druk gedurende enkele uren of zelfa nacht. Kijken of ie gezakt is. Opletten met remmenreiniger want rubber(dichtingen) houden daar niet van. Succes
  15. Vooral koppigheid als iedereen zei/zegt dat ie nooit meer zou klaar geraken 😀
×
×
  • Create New...