Ga naar inhoud

Rictric

Members
  • Aantal items

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Rictric won de laatste dag op 14 september

Rictric had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

6 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, al 20 jaar jaguar-ist. Xj6 s1 met vele modifications.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Rictric

    Xj6 s1 2.9 swap xj40 3.2

    Hoi, maandje verder weer in de record hete zomer, Ik ben voorstander van electrolyse met fosforzuur( verkoperen vernikkelen), maar roest is roest en is als n kanker die vreet, dus besloot ik om nog verder tumors te snijden. Buitenkant A.stijl die kon zelfs niet gered worden met electrolyse, dus snijden maar. Dan kan je ook beter aan de holle ruimte en de daarin getrokken koplampbekabeling. Lokaal zandstralen,stofzuigen, roest omvormer Tanik en dan zinkspray dan waxoil dan PUR schuim zoals in moderne autos. Och och, deze week weer eens zo n moment van zelfspot gehad: waarom doe j zoveel moeite als j n serie 2 ziet die voor 900€ enkel wat mechanische en cosmetische zorg nodig heeft zou k al lang rijden. Sjonge jonge. N beetje gek is ook leuker, toch maar voort doen. Het project zou ook veel sneller gaan als er evenveel geld als stof en onkruid woekert. Toen kwam k op t idee om een soort crowdfunding te doen waar je participatie in hebt: geld of werkkracht. Maar dan moet j natuurlijk heeel goed nadenken over vele mogelijke situaties en ook de beoogde kwaliteit behouden v afgeleverd werk. Voorlopig nog steeds in de structurele fase( body).
  2. Rictric

    Ontnuchterend maar logisch

    Komt erop neer welke engineering devision van merk het gedaan heeft. Het kan zijn dat ford eigenaar is en mogelijk ook gefinancierd hebben maar de jaguar engineers het blok ontwikkeld hebben of omgekeerd. Er zijn altijd wisselwerkingen geweest, om te weten wie t blok ontwikkeld heeft moet je de motorcode kunnen ontcijferen( daar staat type, merk en fabriek en batch in) Maw echt inside info waar zelfs grote dealers niet naar kijken tenzij conflict. De stelling dat wie t langst onderdelen levert is de ontwikkelaar gaat ook niet op.(je kan n blok en prod.lijn kopen of andere: zie ssan yong met mercedes). Bvb toyota gt86, leuke drift coupé, heeft samen met subaru gebouwd en yamaha heeft sinds jaar n dag een samenwerking voor cilinderkop ontwikkeling. Belangrijk is t niet echt wie t op zn naam heeft, wel of t n goeie is en onderdelen verkrijgbaar blijven.
  3. Rictric

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    Gaaf ! Ik ben bijna in dezelfde fase, daar merk k op dat j d crossmember hebt ingeslepen om de radiator t kunnen plaatsen, niet bang voor de stevigheid? ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit
  4. Rictric

    Jaguar gaat elektrische E-types bouwen

    Voor- en tegenstanders, verenig u met t feit dat, zelfs met de nieuwe aandrijflijn, het nog steeds n begeerlijke auto is. Experimenten moeten kunnen en dus niet meteen als "waarheid" moeten beschouwd worden. In verleden zijn er ook vaak baanbrekende ideëen gelanceerd die soms de lat hoger gelegd hebben en andere die uitgestorven zijn. Beide partijen hebben gelijk, origineel en evolutie. Voor mijn part Geniet k v d klassieke waarden(ethiek v design) die nig steeds als anker staan in woelige energie transitie periode.
  5. Rictric

    Jag S2 `79 opknap ombouw

    Owww oeps, hopelijk is t in orde Cheers
  6. Rictric

    Jag S2 `79 opknap ombouw

    Vergeet de leidingen niet door te bkazen in tegengestelde richting en filter eraf 😉
  7. Rictric

    Motorswap series 2 met XJ40 blok

    ALLES labelen !!! Zoniet kom j r nooit meer uit
  8. Rictric

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Klopt, je kan evt met verdund fosforzuur of sodaoplossing laten circuleren alsook in de radiator. Tijd is belangrijker dan druk of debiet bij chemische ontroesting. Als mogelijk koelsysteem testen op 1.5bar druk gedurende enkele uren of zelfa nacht. Kijken of ie gezakt is. Opletten met remmenreiniger want rubber(dichtingen) houden daar niet van. Succes
  9. Rictric

    Xj6 s1 2.9 swap xj40 3.2

    Vooral koppigheid als iedereen zei/zegt dat ie nooit meer zou klaar geraken 😀
  10. Rictric

    Xj6 s1 2.9 swap xj40 3.2

    Hoi, pas nieuw hier maar al veel te lang bezig aan restauratie 😁 . eigelijk was ie helemaal rot onderaan, bodemplaten en wielkasten ondertussen bijna klaar. De body is dus hard incl d puntlassen extra bijgelast voor torsiestijfheid t vergroten. Nu alles klaarmaken voor de 'swap'/wissel met de aandrijflijn xj40. We kruipen uit het diepste dal v restauratieproces. Opbouwen woohoo
×