Jump to content

Jaguarman

Members
  • Content Count

    133
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Jaguarman last won the day on August 11 2018

Jaguarman had the most liked content!

Community Reputation

12 Goed

About Jaguarman

  • Birthday 05/18/1968
  • Age 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Overijse
  • Hobbies
    Oldtimers en classis cars: BMW - Mercedes - Daimler en Jaguar
  • Age 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Gino, Jaguar XJSC Cabriolet 5.3 HE V12 (1986), Daimler Double Six Serie III 5,3 Liter V12 (1986), Daimler Double Six X300 6.0 Liter V12 (1995), Jaguar XJ Sport 3,2 Liter V6 (1995).
  • Age 51

Recent Profile Visitors

461 profile views
  1. Een selectie uit de mooiste foto's uit mijn reportage...
  2. Tja, toch vreemd allemaal. Putten we dan niet alle gegevens uit één en dezelfde Jaguar database???
  3. Hoi deepee, Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de informatie, maar blijkbaar herkent de website http://www.xjsdata.com/cars/ helaas mijn chassisnummer niet. Vreemd, aangezien ik wel gegevens van mijn nummer heb bekomen via onderstaande link: http://jaguar.professional.org/cgi-bin/jagvin.pl?vin=SAJJNVCV4GCVC1335&paint=&trim=&engine=&search=Decode die ik via dit forum mocht ontvangen... Het chassisnummer is dus zeker en vast correct... Ik ga Bleasie vanavond nog aanschrijven via zijn FB. Ik hou je op de hoogte van het resultaat. Alvast bedankt voor het meedenken en voor de behulpzame informatie. Greetz, Gino.
  4. Hey beste Rob, Een zeer waardevolle tip en aanbeveling, waarvoor dank! Kan je me de weg wijzen hoe ik een "Heritage"-certificaat kan aanvragen en bekomen voor mijn Jaguar XJ-SC? Ik wil hier graag zo snel mogelijk werk van maken, aangezien deze auto me nauw aan het hart ligt en de authenciteit van deze wagen, op basis van een waarachtig "Heritage"-certificaat dat peilt naar de oorspronkelijkheid, alleen maar "echter" kan maken. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Greetz uit België, Gino.
  5. Hoi beste Hans, Hartelijke dank voor de correcte informatie met link naar deze betrouwbare Jaguar VIN-decoder. Zeker aan te bevelen aan andere Jaguar liefhebbers, die met dezelfde vraag te kampen hebben... Inderdaad, eindelijk een correcte VIN-decoder, die me toch al een beperkte weergave biedt van mijn voertuig. Ik ben in ieder geval zeer blij (en tevens opgelucht) dat het een correct en aldus bekend chassisnummer is, waarmee de wagen effectief traceerbaar is voor de technische keuringsdienst in België, op het ogenblik dat ik me ga aanbieden voor de technische oldtimerkeuring. Helaas vermeld deze bron niet de originele lakkleur (zilver) en interieurkleur (blauw leder), waar het me eigenlijk om te doen was om de authenciteit van mijn Jaguar te achterhalen. De decoder leverde wel onderstaande gegevens op: http://jaguar.professional.org/cgi-bin/jagvin.pl?vin=SAJJNVCV4GCVC1335&paint=&trim=&engine=&search=Decode VIN Code Breakdown for SAJJNVCV4GCVC1335 This is from the ENGINE BAY tag (stamped into the chassis under the bonnet, generally above the firewall). MFR : SAJ Jaguar MARQUE : J Jaguar MODEL : N XJ-S / XJ-SC TRIM CLASS : V USA spec / USA spec with manual belts BODY : C 2 Door Cabriolet (MY 1983 - 1988) ENGINE : V 5.3 A (USA/Canada emissions) TRANSMISSION : 4 Auto LHD YEAR : G 1986 PLANT : C Browns Lane SERIAL : VC1335 PAINT Code: Not specified. TRIM Code: Not specified. ENGINE Code: Not specified. Ik ben toch al blij met deze leuke start naar de opzoeking en authenciteit van mijn Jaguar XJ-SC. Greetz uit België, Gino.
  6. Mijn Daimler Doible Six start niet meer en een depanneur komt hem opladen om weg te brengen naar de garage. Ik vind nergens een sleepoog en wil mijn dierbare auto niet laten beschadigen. De auto staat met zijn voorzijde naar de garagepoort. Wie geeft me raad aub?
  7. Vandaag de DD6 buitengehaald. Gisteren perfecte rit en vandaag valt vermogen plots weg en begint de auto plots te schudden. Ik kan nog maximaal 50 km/u rijden op autosnelweg en ben gelukkig terug huiswaarts kunnen rijden Geel lampje links boven met symbool versnellingsbak is aangegaan. Auto aan de kant gezet, stilgelegd en terug gestart. Storingslampje brandt nu niet meer maar de auto blijft fel stotteren van zodra ik gas bijgeef. Heel beangstigend op de autosnelweg. Ik vraag me af wat er precies aan de hand kan zijn. Door moderator verplaatst naar juiste subforum (X300).
  8. Type X300 XJ Sport 3,2 liter 6 in lijn, bouwjaar 1995. 😉
  9. Hoi beste Jaguar-vrienden, Vastgesteld dat de oliedrukmeter helemaal niks meer aangeeft (naald ligt "dood" op het startpinnetje). VRAGEN: - Waar kan ik de oorzaken gaan zoeken? - Welke oorzaken kunnen het gevolg zijn dat een motor te WEINIG OLIEDRUK heeft? Wat zijn de gevolgen tijdens rijden? Hoe spoor je dit op bij stationair toerental? - Hoe kan je daadwerkelijk testen dat een motor "voldoende oliedruk" heeft, als de oliedrukmeter het helemaal niet meer doet? - Ik vraag me ook af waarom het controleren of er bij volgas al dan niet "rook" of "zuigkrach" optreedt als je de oliepeilstok uit de peilstokbuisneemt? Wat veroorzaakt de rook en het aanzuigen? Ik herinner me dat het te linken is aan "overdruk" en "onderdruk" die in het blok wordt opgebouwd bij volacceleratie, maar had hier graag een technische uitleg over gehoord. Wie weet me hierover meer gedetailleerd wat uitleg te geven a.u.b.?
  10. Ja klopt Laan, dat heb je als je op "enthousiaste" wijze een positieve bijdrage wil leveren voor de Jaguaristen die deze leuke dag niet kunnen ervaren hebben...
  11. Het genoegen was geheel aan onze zijde. Bis, bis, bis...
  12. Ik sluit me volledig aan bij deze correcte en summiere bewoording van "Les Charles".
  13. Beste Jaguar- en Daimler-liefhebbers, Beste "JaguarForum"-leden, Beste geïnteresseerden, Hier de link naar het volledige technische rapport van onze zeer boeiende en leerrijke namiddag op de "Revisiedag van een automatische Jaguar 5-trapsautomaat. Lees het volledige verslagl door op onderstaande link te klikken en ervaar "wat je eigenlijk gemist" hebt... https://drive.google.com/file/d/1OA4D99-Ro3EtdCozAa0xwogyLaukql0T/view?usp=sharing Via dit forum nog een dikke bedankt aan Joke en Raymond voor: - de hartelijke welkom; - de aangeboden drank en versnaperingen en vooral - de bijzonder verrassende revisie van een automatische ZF-versnellingsbak van A tot Z, of moet ik zeggen van "Z tot F" Ik heb het genoegen om jullie via de uitgebreide fotoreportage een beetje de sfeer te laten opsnuiven van de heuglijke technische dag waarbij een automatische Jaguar-versnellignsbak in zijn totaliteit werd "ontmanteld" met foutdetectie, herstelling en volledige montage... Weeral een tevreden klant via G&G Autoservice te Heinkenszand! Ik wens jullie allen véél lees- en kijkplezier... Met sympathieke Jaguar en Daimler-groeten uitBelgië, Gino alias "Daimler Double Six Sedan"
  14. Mooi. Ik kijk al uit naar de ontmoeting met Raymond en zijn onomstotelijke passie voor Jaguar en Daimler. Op naar 17/03/2018...
  15. Hier een gedetailleerde blik op de Daimler Double Six Vanden Plas 5,3 Liter anno 01/04/1986
×
×
  • Create New...