Jump to content

LeapingXJR

Club Donateur
  • Content Count

    751
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

LeapingXJR last won the day on October 5

LeapingXJR had the most liked content!

Community Reputation

255 Toppertje

About LeapingXJR

  • Birthday 05/14/1968
  • Age 51

Contact Methods

  • AIM
    https://www.linkedin.com/in/rene-steffin-bb66b9193/
  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/13673-leapingxjr-rené-topic/
  • Age 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leiden
  • Hobbies
    Heb een oranje Harding reddingssloep van 8X3 meter. En Horloge´s.........
  • Age 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Mijn naam is Rene woonachtig in Leiden en ben trotse bezitter van een X350 XJR Midnight Black on Black uit 2004.

    Ik werk sinds 99 bij de KLM met daarvoor een carrière als automonteur en schadehersteller .
    Gelukkig getrouwd en vader van een 1 eiige tweeling (jongens).

    Ik hou van open en eerlijk en iedereen in zijn en/of haar waarde laten.
    Laat mij niet voor een karretje spannen, mensen die dat toch proberen serveer ik af.

    Ik hekel mensen met een dubbele agenda en mensen die het altijd over anderen hebben om zichzelf beter te profilieren.


    Groet Rene
  • Age 51

Recent Profile Visitors

1667 profile views
  1. https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/advice-heater-core-removal-installation-130143/
  2. Dat is een 1 van de weinige X350 kwaaltjes......verstopte heater core (lees verwarmings radiateurblok in de kachel unit). Oplossing 1: Spoelen met Forté en hopen dat de sludge allemaal los en meekomt. (meestal wel) Oplossing 2: Nieuw heater blok als de sludge harde kalk afzetting is geworden en niet meer te verwijderen is. Het kan gedaan worden als na je het dashboardkastje demonteert om bij de kachel unit te komen. Het belangrijkste in beide gevallen is !!!.......Het systeem goed ontluchten op de Jaguar omschreven manier Het V8 blok is groot een heeft veel hoeken gaatjes en andere plekken waar lucht kan blijven hangen met alle gevolgen van dien. Met alleen vullen en warm draaien red je het niet.
  3. LeapingXJR

    Radiocode kwijt

    Ik heb mij laten vertellen dat soms ook de laatste 4 cijfers van de radio s/n de code is. Maar hang mij er niet aan op Groeten René, Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  4. Ik zou persoonlijk de wagen nu leeg rijden dan 15 liter premium erin. Als je weer op de been bent en weer gaat rijden vol tanken met premium, en gaan. Zo wordt straks die 15 liter weer vermengt met 65 liter schoon en zal je niets merken. Note: Er staan soms auto´s langer in de showroom dan 6 maanden...........
  5. Kost wel wat maar je zou hem ook gedeeltelijk met Aspen 4 kunnen vullen. Dat is een alkylaat benzine, deze verouderd niet. Is wel 4 euro de liter. Eigenlijk gemaakt voor gemotoriseerd gereed schap maar wordt ook steeds meer gebruikt door oldtimer fanaten. Groeten René, Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  6. Heb je nog wat gekocht of kunnen vinden? Groeten René,
  7. Aan airbags werken is altijd de wagen stroomloos zetten. Ik zelf zou het niet doen..... Te gevaarlijk je hoeft maar ongewenst contact te maken met gereedschap en het is klaar. Code van de radio is te omzeilen, gebruik de zoek functie hiervoor in het forum [emoji6] Groeten René,
  8. Jammer, maar goed je hebt er lang over nagedacht. En zeg nooit nooit. Ooit zal het weer gaan kriebelen. Groeten René,
  9. Next time [emoji1474] Groeten René, Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  10. Was een team effort .....maar we hadden de diagnose niet kunnen vast stellen zonder de diagnose apparatuur van Raymond.😉
  11. Nee Arie.... wist trouwens niet eens dat het was😉
  12. @isabella Oja donderdag/ morgen komt er een traktatie jullie kant op als bedankje 😉
  13. MET DE BILLEN BLOOT............(en stress) Deze moet ik even van mij afschrijven na 2 dagen verblijf @isabella G&G Autoservice en Team. Met XJR een geklapte linker voor luchtbalg, auto helemaal op de grond. Geen probleem voor mij dacht ik. Dus heb er 1 besteld bij 1 van de forum sponsors. Hij zat er zo onder...... En nu komt het en laat het een waarschuwing zijn voor andere dat je ten alle tijden moet blijven nadenken ! En waarom ik dit niet doe Verder: De auto komt NIET omhoog...geen probleem even de JLR/SDD aansluiten en opnieuw kalibreren EN NU KOMT HET....... wat ik niet wist was dat de stang van de hoogte regeling sensor was los geschoten omdat de wagen in een stand was gekomen waar ze normaal niet in staat. In de SDD kan je de hoogte met een redelijk lastige procedure de hoogte van de wagen instellen met specifieke waardes maar dat is ook niet het probleem voor mij. Dat stangetje was wel het probleem en ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Ik kalibreren, waardes invoeren prrrrrr......pprrrrrr. Succes pomp slaat aan en de wagen stijgt ...stijgt....stijgt.....stijgt naar ongekende hoogte. Zekering trekken!!!. De computer dacht met de stand van de hoogtesensor hevel en mijn gegevens die ik ingevoerd had dat de wagen nog steeds op de grond stond en bleef dus pompen met als gevolg een XJR terreinwagen. Helaas de pre- geometrie functie werkt niet op mijn SDD (dat is de stand van de fabriek), maar had in principe niet uitgemaakt (lees het verder in dit verhaal) er breekt al lichtelijk paniek bij mij uit. Bellen naar G&G... kom maar langs er is iemand uitgevallen. Aangekomen eerst gebabbelt met Raymond over zijn hernia en de pijn die hij eraan heeft en over de wagen wat er precies is gebeurt......want op zo´n moment MOET je met de billen bloot en precies na spelen en vertellen wat er is gebeurt voor een juiste diagnose. De WDS (ander systeem) van Raymond eraan Yes, in de pre-Geometrie stand gekregen..... Let wel dit is de verkorte versie van het hele verhaal over 2 dagen zoeken diagnosen stellen. Okay hij staat wel hoog maar bij nivelleren stopt de pomp wel. Geen probleem even opnieuw kalibreren (lees lager zetten van de wagen)........Wel probleem dus de waardes die ik had ingevoerd blijven in de computer staan dus de wagen steeg weer naar ongekende hoogte, de pomp stopt niet als de computer de waarde nog niet heeft bereikt . Resultaat er moest een nieuwe luchtvering computer in....... Nu weet je ook waarom ik niet werk aan andermans wagen ik had nu al stress en paniek met mijn trotse bezit. Ik zou het iemand anders niet aan willen doen. IK wil @isabella Het Team G&G Raymond, Joke. en Jeffrey Bedanken en vooral Raymond voor het vertrouwen wat hij "in mij" heeft gehad......Hij weet wel wat ik bedoel 👊
  14. joan,s comfortschuim - schuimrubberbetaalbaar ..... funny bedrijfsnaam maar zeer veel keus maar goed en goedkoop Groeten René,
  15. Welkom hier Roy, mooie wagen! Wat het hemeltje betreft , ik heb de klus pas gedaan. Bij de SWB schrijven ze idd voor om door het achterraam te verwijderen. Ik heb het gedaan zonder de a.bank en bijrijdersstoel te verwijderen. De achterbank is eigenlijk alleen om een stekker bij de linker c stijl los te halen. De rugleuningen van de voorstoelen kun je zo positioneren dat het hemeltje er net langs kan door de R achterdeur eruit. Dit wil niet zeggen dat het niet gaat maar het doet wel even pijn en gaat tegen je gevoel in omdat je het hemeltje wel redelijk moet buigen. (klik hier LeapingXJR) Als je wilt heb ik ook nog een leverancier die ook sample staaltjes gratis opstuurt. Wat zeer belangrijk is ....de lijm. kies een lijm die hoog temp bestendig is. Succes👍
×
×
  • Create New...