Ga naar inhoud

LeapingXJR

Club Donateur
  • Aantal items

    315
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    14

LeapingXJR won de laatste dag op 8 februari

LeapingXJR had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

89 Toppertje

Over LeapingXJR

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leiden
  • Hobbies
    Heb een oranje Harding reddingssloep van 8X3 meter. En Horloge´s.........
  • Leeftijd 50

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Mijn naam is Rene woonachtig in Leiden en ben trotse bezitter van een X350 XJR Black on Black uit 2004.

    Ik werk sinds 99 bij de KLM en wat specifieker de motorenshop. Dit is het revisiebedrijf van de KLM, waar wij bijna alle type General Electric motoren totaal kunnen overhaulen voor klanten en natuurlijk KLM zelf zoals CF6-50, -80, -80E, GEnx, CFM56-7.

    Ben gelukkig getrouwd en lang samen met mijn vrouw . Ook zijn wij trotse ouders van een 1 eiige tweeling (jongens).

    Groet Rene
  • Leeftijd 50

Recente bezoekers van dit profiel

837 profielweergaven
  1. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Ik ben helemaal blij voor je Rene.....Nu voor de herstart, na deze valse start en genieten van veel plezierige KM´s
  2. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Nee hoor, je blijft baas van je eigen auto. Geloof mij, ik laat ook niet alles doen en ben het niet altijd eens met de "specialist" als voormalig 1e monteur. Er zijn wel reparaties of onderhoud die ik zelf niet kan of zou kunnen of de apparatuur niet voor heb, dan ben ik wel afhankelijk van de "specialist" zoals automaat spoelen, uitlijnen, injectoren reinigen, airco vullen. Als je helemaal afhankelijk bent van een of de "specialist" en je krijgt wat aan je wagen dan moet je soms diep in de buidel tasten en dat is balen. Maar je moet wel bedenken dat de garages in kwestie een hoop moeten investeren in apparatuur en kennis of het nu de "specialist", vak garage of merk garage is.
  3. LeapingXJR

    Marcov's zwarte X308 Executive

    Hahaha .....En als je weet hoe je die delen moet monteren, is het een kleine moeite😂
  4. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Inderdaad....Het bedrijf in kwestie zal goed zijn maar dit is toch wel specifieke techniek. Als de zoek tocht naar storingen de verkeerde kant opleiden, kunnen de onderzoekskosten onbedoeld toch hoog oplopen. Terwijl een specialist wel gelijk in de goede hoek zoekt
  5. LeapingXJR

    Marcov's zwarte X308 Executive

    Ik ben van plan dit jaar ook met de XJR naar Italie te gaan, met Oostenrijk als tussenstop. Ze heeft nu dik 190.000 gespind. Ik neem wel wat auto spulletjes mee die wel eens stuk kunnen gaan bij mijn Type en weinig ruimte in beslag nemen: OBD II diagnose device. 2X bougie. 1X bobine/ Coil. Gasklep positie sensor. Valley Hose (Koelwaterslang onder het inlaatspruitstuk) ............Ja die heb ik gewoon liggen😂 Banden reparatieset (proppen). ABS sensor achterzijde. Set Xenonlampen. Set lampen. Set gereedschap Deels gebruikt/ nieuw of imitatie... want het is alleen voor nood natuurlijk. Alles bij elkaar gescharreld voor 160 euro maar kan je 1500 a 2000 euro ellende schelen, en misschien wel weg komen langs de weg naar de garage en/of die de spulletjes monteert. Tja..... blijf monteur hé😅
  6. LeapingXJR

    Welke olie

    Nog een Note: Wat Hans al aangaf, de specs van de olie vindt ik ...en is een stuk belangrijker, zoals API en de ACEA codering die de fabrikant voorschrijft. Want je hebt natuurlijk van die grappenmakers die zeggen ik koop wel de Valvoline 5W30 van de Action dat is ook een vol syntheet A-merk voor 7 nogwat euro Maar komt de codering/ specs- op die fles wel overeen met wat de fabrikant voorschrijft ?? Heeft allemaal te maken met de Dopes en toevoegingen die in de olie zitten zodat de specs ook nog na 15000KM voldoen zoals inkapselen van vuil, viscositeit en smeercapaciteit.
  7. LeapingXJR

    Welke olie

    0W40 hoeft hier in ons landje eigenlijk niet daar is ons klimaat te zacht voor. 5W30 voorkeur van fabrikant. zit je altijd goed. 5W40 Die zou ik zelf gebruiken omdat mijn wagen bijna 200.000 op de teller heeft voor afdichting en tegen olieverbruik. En omdat ik wel redelijk op het gaspendaal hang. Hoe dunner de olie bij bedrijfstemperatuur hoe sneller je door de oliefilm laag breekt tussen de frictie delen.....dus overmatige slijtage optreed. Maar met alle 3 visco´s kan je niet verkeerd, voor de dealer is het natuurlijk ook een stuk makkelijker en praktischer om zo weinig mogelijke soorten olie op voorraad te hebben. 3 of 4 -210L vaten hoek is nog wel te overzien maar als je tapt vanuit tanks.........Hoop ruimte. Nogmaals aanbevolen/voorkeur (preferred) is niet moeten of verplicht.
  8. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Hahaha .....had bij mij dan Albert1968 geworden😁
  9. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Ben geen ramp tourist....... maar ben wel benieuwd. En die forumnaam moet je mij toch even uitleggen naamgenoot😄
  10. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Ik duim voor je
  11. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    In het gunstigste geval een zekering van of radio hoofd unit/ nav-dvd unit/ cd changer unit/ losse cd speler unit. Dit vanwege het zwarte scherm en melding communicatie fout. Dus zou het kunnen omdat 1 van deze componeten geen spanning heeft maar wel op je ringleiding van de fiberoptics aangesloten is. De rook onder je motorkap bij de radiateur is van een component wat kortsluiting heeft gemaakt wat ik al eerder besproken heb. Want de auto liep nog wel toch?
  12. LeapingXJR

    kortsluiting in motorruimte

    Neeeee...... dat zijn zaken die je niet wilt hebben 😥. De rook aan de voorzijde is misschien nog je minste probleem dat is waarschijnlijk de Auxiliary Coolant Pump die uitgefikt is door kortsluiting. Die zit op de plek bij de radiateur die je beschrijft waar de rook vandaan kwam. Zwarte scherm kan van alles zijn, een deel van het systeem is ook fiber optics. balen man ik hoop dat het mee valt ....succes
  13. LeapingXJR

    Welke nieuwe banden bieden meest comfort voor x350

    haha dat schiet idd niet op voor winterbanden.....
  14. LeapingXJR

    Welke nieuwe banden bieden meest comfort voor x350

    Ik durf het bijna niet te vermelden, heb ooit eens een chinees merk zomerbanden gehad "Ovation Vi 388" in 19" als ik moet vergelijken met merk banden die ik in het verleden heb gehad kamen ze overeen met de Hankook Ventus Evo S2 waar ik ook zeer tevreden mee was. Gingen 35000 mee en stiller dan Michelins , en waren toen rond de 70 euro p/st.
  15. LeapingXJR

    LeapingXJR (René) Topic

    Ben alvast spulletjes voor de beurt aan het zoeken zoals incl. bougies filters enz.. die OEM spec zijn. De XJR is nu net de 192000 voorbij en dus toe aan een beurt. Ik heb facturen van de dealers" het Munsterhuis exclusief" waar de XJR geleverd was en "de Koning jaguar" maar niets daar uit blijkt dat bij 160000 de bougies vervangen zijn of ooit vervangen zijn. Ik heb van het Munsterhuis een gedeeltelijke onderhoud/ reparatie history gekregen ivm met privacy en de Koning bestaat niet meer maar daar heb ik wel de facturen fysiek van. Ik weet dat sommige van jullie alleen OEM parts met Jaguar logo´s willen.....maar voor diegene die wel realistisch zijn heb ik een lijst gevonden van de oem manufactures die Jaguar gebruikt. Want een wel denkend mens weet natuurlijk ook dat onze poezenfokker die delen niet zelf produceert. Dus voor de- doe- het- zelfert aan de X350 4.2 Bougies OEM factory NGK IFR5N10 electrode afstand 0.040 inch. Oliefilters werden OEM gemaakt door Visteon maar veel gebruiken filters van MALHE, SNG Barret gebruikt deze ook als alternatief. Olie 5W30 Spec. Brandstoffilter MALHE. mocht je ooit nog eens een bobine vervanging nodig hebben. Jaguar OEM part #AJ810445 Coil-on-plug, maar deze worden ook gebruikt Airtex, FoMoCo (FordMotorCompany) en Denso. Jaguar OEM manufactures.txt
×