Jump to content

LeapingXJR

Club Donateur
  • Content Count

    942
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    39

LeapingXJR last won the day on March 18

LeapingXJR had the most liked content!

Community Reputation

328 Toppertje

2 Followers

About LeapingXJR

  • Birthday 05/14/1968
  • Age 51

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/13673-leapingxjr-rené-topic/
  • Age 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leiden
  • Hobbies
    Heb een oranje Harding reddingssloep van 8X3 meter. En Horloge´s.........
  • Age 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Mijn naam is Rene woon in Leiden en ben trotse bezitter van een X350 XJR Midnight Black on Black uit 2004.

    Gelukkig getrouwd en vader van een 1 eiige tweeling (jongens).

    Werkzaam bij Koninklijke Luchtvaart Maatschappij (KLM).

    Ik hou van open en eerlijk en iedereen in zijn en/of haar waarde laten.

    Ik hekel mensen met een dubbele agenda en mensen die het altijd over anderen hebben om zichzelf beter te profilieren.


    Groet Rene
  • Age 51

Recent Profile Visitors

2094 profile views
  1. Het kan natuurlijk zijn dat je helaas een kapotte veerpoot hebt gekocht. Als de luchtbalg lek is hoor je dat niet lekken. Dit kan je testen als je de slang los haalt en afdicht, dan zou in ieder geval de ander kan omhoog gaan. Een gescheurde balg geeft geen pssss geluid maar een soort schelp aan oor geluid in de verte. Sorry voor de omschrijving kan het niet anders uitleggen Groeten René
  2. Het is het proberen waard, ik werk in Amsterdam KLM en heb avonddienst. Als je om 15.30 bij de poort technisch areaal oost bij de poort staat geef ik hem wel af. Als het niet werkt of ...wel doen we hetzelfde voor het ophalen de volgende dag. Dan heb je dat in ieder geval uit gesloten met het wissen van de luchtverings storing. Groeten René
  3. https://www.airsus.nl/jaguar-luchtvering/luchtvering-noodreparatieset-6mm.html# Als je echt die weg wilt inslaan zou ik de 6mm kiezen want die is te gebruiken voor de voorzijde en compressor/ tank. Nog een tip ga even langs bij een vrachtwagen garage die hebben heel veel van dat soort pneumatiek koppeling in 6 en 4 mm denk aan bv pneumatisch geveerde stoelen enz, enz. Is sneller en goedkoper [emoji6] En nogmaals ik weet niet waar je woont maar de Icarsoft uitlees computer heb ik voor je. Daar kan je ook de luchtvering storingen mee wissen. Groeten René
  4. Sorry het is 6mm voorzijde en achterzijde 4mm Groeten René
  5. Die andere veerpoten zullen niet zo snel kapotgaan. Er wordt wel geadviseerd om altijd per 2 te vervangen. Dus L&R voor voor zijde of achter zijde. Wat de setjes betreft die werken goed maar ben er geen voorstander van je hebt ze in 8mm en 6mm maar dan moet je natuurlijk geen lek ergens anders in het systeem hebben. Resumé je kan een 8mm tussen toevoer leiding plaatsen die van je compressor komt in de kofferbak. Maar ook op de leiding direct bij de veerpoot. Groeten René
  6. LeapingXJR

    Wimb's X308

    [emoji1417] Groeten René
  7. LeapingXJR

    Wimb's X308

    Ja het kreng is duur. Maar ik heb toch een originele over genomen van André (Avos) omdat de XJR toch een specifieke denso nodig heeft. Mocht je hem nodig hebben hij ligt hier op de plank voor nood.[emoji6] Groeten René
  8. Ps heb je nog steeds de suspension en vehicle low melding op je dashboard?? Ik weet niet waar je woont maar die Icarsoft heb ik en mag je wel gebruiken als dat geen soelaas biedt adviseer ik je op Raymond@isabella van G&G even te bellen, onafhankelijk Jaguar specialist. Groeten René
  9. We hadden al contact gehad.... De pomp is even onduidelijk, maar is deze vervangen of zit er zo'n revisie setje in? En de 19 inch wiel/ band combinatie is daar de rol omtrek hetzelfde als de 17 inch combi? Ik denk niet dat het wat uitmaakt op de vering, maar ander wielmaten en banden kan je ook inleren op de JLR/SDD (Jaguar computer). Maar dat is alleen voor je boordcomputer, verbruik, snelheid, enz enz. Want het is vreemd hij doet alles wat hij moet doen. En het belangrijkste de pomp slaat aan. Je sprak namelijk dat de achterkant iets omhoog kwam. Logisch want daar zit de tank en de leidingen zijn dunner van de achterveren. Het lijkt er toch op dat de compressor geen druk kan opbouwen en of je hebt toch een lek. P.s als je een revisie setje hebt gebruikt voor de compressor kan het zijn dat de pomp nog steeds niet genoeg opbrengst heeft omdat de cilinder van de lucht compressor ovaal slijt. Het advies hierin als je de pomp gaat vervangen altijd nieuw en voor origineel is even schrikken (700+) volgens mij. Maar dit is het hart van het luchtvering systeem. Dus heel belangrijk. Net als bij een mens[emoji6] Compressor= hart. Wabco veercomputer= hersenen. Veerponten= spieren. Groeten René
  10. LeapingXJR

    Wimb's X308

    Die dma-0114 heb ik nieuw liggen. Die had je wel mogen overnemen van mij. Groeten René
  11. Hallo André, Zo vanaf boven langs af gezien is het niet de dunne pijp. Misschien is hij al eens vervangen? En hebben ze hem niet goed vast gezet?. En is het alleen een pakking? Ik kijk wel wat ik tegenkom. Wordt vervolgd Groeten René
  12. p.s wil jullie beiden bedanken voor de input @Avos @Iksjeezesel 👍
  13. Ja rob, zo wordt je toch weer wat wijzer. Trouwens André (Avos) zat ook in de goede hoek met zijn beredenering. Maar nog even afwachten tot de diagnose ook werkelijkheid is. Qua reparatie heb ik verschillende opties * vervangen nieuw(duur) * Gebruikt (levensduur) * Flexibel stuk er tussenuit en vervangen voor een nieuw stuk met klemmen en de oude flensen gebruiken. Voorwaarden voor de laatst optie is dat ik wel de juiste diameter slang source. Groeten René
×
×
  • Create New...