Jump to content

LeapingXJR

Club Donateur
  • Content Count

    788
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

LeapingXJR last won the day on December 2 2019

LeapingXJR had the most liked content!

Community Reputation

265 Toppertje

About LeapingXJR

  • Birthday 05/14/1968
  • Age 51

Contact Methods

  • AIM
    https://www.linkedin.com/in/rene-steffin-bb66b9193/
  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/13673-leapingxjr-rené-topic/
  • Age 51

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leiden
  • Hobbies
    Heb een oranje Harding reddingssloep van 8X3 meter. En Horloge´s.........
  • Age 51

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Mijn naam is Rene woonachtig in Leiden en ben trotse bezitter van een X350 XJR Midnight Black on Black uit 2004.

    Ik werk sinds 99 bij de KLM met daarvoor een carrière als automonteur en schadehersteller .
    Gelukkig getrouwd en vader van een 1 eiige tweeling (jongens).

    Ik hou van open en eerlijk en iedereen in zijn en/of haar waarde laten.
    Laat mij niet voor een karretje spannen, mensen die dat toch proberen serveer ik af.

    Ik hekel mensen met een dubbele agenda en mensen die het altijd over anderen hebben om zichzelf beter te profilieren.


    Groet Rene
  • Age 51

Recent Profile Visitors

1829 profile views
  1. +1 [emoji56] Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  2. Dan is het makkelijk.... gewoon teruggaan Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  3. Het kan natuurlijk iets anders zijn, maar uit eigen ervaring weet ik met dit soort problemen meestal terug te herleiden is aan eigen fout bewust of onbewust. Het scenario dat het wat anders is kan natuurlijk ook. Maar vind ik altijd twijfelachtig na eigen reparatie (Ook van mijzelf) Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  4. Ik had het niet beter uit kunnen leggen. Ik heb bij mijn xjr 4.2 sc ook de aan zuigbuis modi, koude lucht toevoer modi, en uitlaat modi al uitgevoerd. Binnenkort 200 cell Kats en remap staan in het verschiet Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  5. Zeker.... Deze slang gaat van je kleppendeksel naar je inlaat aanzuig buis NA je MAF sensor precies naast de (volgens mij de inlaat temp sensor) Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  6. Ik weet niet hoe gesloten dat Carter ventilatie systeem moet zijn... Maar dit is wel het meest logische na je werkzaamheden die je hebt uit gevoerd. 2e mogelijkheid is ook nog dat je tijdens het demonteren/ monteren misschien een vacuüm slang(tje) hebt los getrokken per ongeluk. Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  7. Volg en controleer de rubberen slang die boven op je kleppendeksel zit( de enige) Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  8. Als ik je verhaal hoor zou het misschien ook nog een gescheurde of los geschoten Carter ventilatie slang kunnen zijn. Deze zit aan het kleppendeksel gemonteerd, misschien tijdens het vervangen van de klep deksel pakking wat mee gebeurt. Deze slang wordt wil nog wel eens week van van de olie dampen worden. Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk
  9. Okay..volgens mij bij de 4.0 sc is er ook nog een Krukas poulie te krijgen dat zou dan in theorie dubbel worden.......Maarrrr, poulies geven goed vermogenswinst in het midden bereik top wat minder. Top end zie je altijd dat het vermogen dipt met poulies, ten 2e wil je de compressor zo snel laten draaien? Alternatieven voor een ander charger zijn er niet zonder ingrijpend modificeren en dus kosten. Ik denk dat je met een uitlaatsysteem(denk aan katalysoren 200 cpsi) en remappen van je ECU zomaar 100 pk schoon winst kan boeken. En met remappen bedoel ik dus een maatprogramma die geschreven wordt voor je ECU en geen chip of extern kastje die je ECU om de tuin leid. Dat remappen is ook wel prijzig en er zijn er maar enkelen echt goed in bv Carlymotors ( 50 jaar tuning ervaring) bij mij in Leiden. die kunnen ook de begrenzer eruit schrijven.
  10. Huh ....? heb ik wat gemist? jij hebt toch geen automobielen meer in bezit met een compressor?
  11. 😂......Mocht ie ooit nog eens verkocht worden gaat de nieuwe eigenaar er in ieder geval een hoop plezier aan beleven😎
  12. Na dik 15 jaar hebben ze het begeven of in ieder geval de rechter....... de katalysatoren, ze rammelen .....af en toe een engine check lampje en vermogens verlies dus het ceramische binnenwerk ligt los. Dus ik heb al een afspraak gemaakt met mijn uitlaten man waar ik altijd mijn rvs uitlaten laat maken. De achter dempers waren al van rvs en de X-pipe ook, dus de rest wordt nu ook RVS vanaf de spruitstukken. Vandaag een inventarisatie gemaakt samen met hem. 2X RVS 200 cpsi euro4 katalysatoren. deze zijn standaard 600 cells bij een XJR. (cpsi betekent cells per square inch) 2X RVS spruitstuk flenzen. 2X RVS midden dempers. Alles demontabel en wordt vervolgd.
  13. Over welk type hebben wij het hier?
  14. Even laten uitlezen, als er geen codes zijn kunnen het ook nog de brandstofpompen in de tank zijn die zijn natuurlijk ook aan slijtage onderhevig of de filters in de tank kunnen vuil zijn. Vraag even aan Aad @Rover827Si die heeft een soort gelijk probleem gehad die volgens mij met de zelfde symptomen begon.
×
×
  • Create New...