Jump to content

LeapingXJR

Club Donateur
  • Content Count

    449
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

LeapingXJR last won the day on March 10

LeapingXJR had the most liked content!

Community Reputation

130 Toppertje

About LeapingXJR

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/topic/13673-leapingxjr-rené-topic/
  • Age 50

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Leiden
  • Hobbies
    Heb een oranje Harding reddingssloep van 8X3 meter. En Horloge´s.........
  • Age 50

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Mijn naam is Rene woonachtig in Leiden en ben trotse bezitter van een X350 XJR Black on Black uit 2004.

    Ik werk sinds 99 bij de KLM en wat specifieker de motorenshop. Dit is het revisiebedrijf van de KLM, waar wij bijna alle type General Electric motoren totaal kunnen overhaulen voor klanten en natuurlijk KLM zelf zoals CF6-50, -80, -80E, GEnx, CFM56-7.

    Ben gelukkig getrouwd en lang samen met mijn vrouw . Ook zijn wij trotse ouders van een 1 eiige tweeling (jongens).

    Groet Rene
  • Age 50

Recent Profile Visitors

1042 profile views
  1. ☝️ Dus......dat 😉
  2. Ik heb van horen zeggen dat bij de X350, XJR er standaard NGK IFR5N10 Iridium inzitten met een pre-gap van 0,9 tot 1,0 mm. Ik weet niet of er ook een specifiek type en merk in de X moet.
  3. Ingekorte slang werkt goed .......Maar voor de kosten hoef ik het niet te laten, dus vervangen die hap😉 # tip top.
  4. Bij de slang met de witte streep zie je dat hij ook al bol gaat staan. Die streep is voor de positie en waar de klem komt. De slang daar naast heb ik ingekort Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  5. Foto Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  6. Bij deze puist was het precies bij de aansluitnippel op het thermostaathuis daarom kon ik de slang nog inkorten. Ik dacht eerst dat het een doorgeslagen temperatuurmeter sensor was deze zitten precies naast elkaar op het huis. Ik denk ook dat ze bijna altijd ontstaan bij de nippels verder zag de slang er nog goed uit, dus alleen het uiteinde. Ik zal wel een fototje schieten. Overdrukventiel is niet nodig denk ik, de accessoire stand van het contact kan wel maar de ignition stand zonder lopende motor is de boosdoener. Ik kwam er eigenlijk achter toen ik ging ontluchten en de ontluchtingsnippels open had en het contact aan deed...........het spoot alle kanten op.☔en met veel kracht.
  7. Ik weet nu ook waarom die slangen puisten krijgen en klappen op een gegeven moment. En het gebeurde ook op zo´n moment...... Warme motor, contact aan, motor uit. En het is ook een soort ringleiding: Thermostaathuis uit naar de EGR, naar supercharger, naar de auxiliary pomp, naar EGR terug naar Thermostaathuis. De auxiliary pomp draait met contact aan maar de waterpomp van de wagen niet, dus de circulatie wil de auxiliary pomp doen met als restrictie de normale waterpomp die stil staat en bouwt zo de druk op. Dus Supercharger fans..........Contact aan zonder lopende motor op bedrijfstemperatuur is geen goede combi voor de wat oudere slangen die aangesloten zitten op de auxiliary pomp systeem.
  8. LeapingXJR

    De beste DJ

    Hmmm...... het zaadje is geplaatst en is al aardig aan het ontspruiten in de bovenkamer🙈😂
  9. Gewoon bij een accu boer, die polen zijn geen probleem. Accu´s heb je in alle maten en configuraties bij de accu boer. Kijk even online, bij de meeste shops staan de specificatie´s erbij zoals :Maat HxLxB, ampere, en de pool configuratie L,R of andersom.
  10. LeapingXJR

    De beste DJ

    Mooi, mooi, mooi.....Ik heb even gekeken bij Wilcox, ik ben handig en doe veel zaken zelf, maar het solderen in de headunit is niet weggelegd voor mij. De gewone electronica zoals Relais, diodes, bekabeling enz ..... maar weerstandjes wordt al moeilijker (ben kleurenblind) van de wagen gaat nog wel, maar fijn electronica is niet aan mij besteed. Mooi hoor, mijn NAVI DvD is van 2012 de laatste die ze hebben gemaakt voor deze XJ serie. "Uit de DvD serie" (In the middle of nowhere). Daar heb jij waarschijnlijk niets aan omdat je de Jag zakelijk rijdt en ook veel op de weg bent op weg naar klanten.
  11. Ik zie toch dat we met z´n alle lekker kunnen knutselen en lekker freubelen. Onder het mom van ....... "als je nooit iets zelf probeert, kom je het nooit te weten" 😁
  12. Inderdaad..... en die verschillen moeten er ook zijn tussen de Super en de XJR dat is waar je de bolide op kiest...Toch?. En de poulie zou ik ook pas gaan doen bij een revisie van de supercharger. Ik ga de charger echt niet sneller laten draaien met een 6 of 10 % upgrade als deze al 2 ton heeft gedraaid. BTW ik vindt de XJR lekkerder rijden op 19" hoor😉
  13. LeapingXJR

    De beste DJ

    De interesse is gewekt 😀...... Ik heb je een bericht gestuurd.
  14. LeapingXJR

    De beste DJ

    Hahaha...... Je modificaties hebben jou Super al dagelijkser gemaakt........ en meer is er niet meer te doen. Een Super is al over compleet😉 Maar die Jagdroid vindt ik wel wat😍....heb je dat zelf gedaan?
  15. Die amerikanen houden niet van zomaar wat roepen als het om PK´s gaat....en zeker niet als ze er geld voor betaald hebben. Dyno runs zijn vrij normaal daar. Een paar linkjes https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/stage-1-air-intake-tubes-now-available-83959/ https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/quest-450-horsepower-168474/
×
×
  • Create New...