Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    792
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rob Vermeulen last won the day on October 11 2017

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

53 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bovenstaande klopt ze zijn zowel voor uitlijning als om je remschijf te centreren. Er zijn ook nog eens verschillende diktes te verkrijgen dus is zo niet te zeggen hoeveel er tussen moeten. Verschil tussen rechts en links zou nooit groot mogen zijn dus verdeling zou ongeveer de helft aan de ene kant en de andere helft aan de andere kant.
  2. Dan is het toch de super 98 met loodvervanger
  3. Haha klopt verkeerde soort zo motor. XK8 is super 98 zonder loodvervanger
  4. 98 met loodvervanger hebben ze het liefst
  5. Maar de grote vraag is nu nog komt de motor zelf nu wel of niet op temperatuur? Deze moet ook met dit weer in zeer korte tijd op 82 graden komen. Blijft hij koud dan geeft dit ook de nodige problemen met vooral slecht lopen.
  6. Is toch logisch waarom Jaguar er 2 heeft... Als de elektra van de ene kant kapot gaat heb je de andere kant nog.😂
  7. Klopt kachel werkt in principe altijd maar dat blok krijgt nu koeling in dat kan alleen in deze mate van de radiateur komen.
  8. In de winter heb je amper je radiateur nodig. Je mag blij zijn als je bij je standaard versie met dit weer 1/5 nodig hebt laat staan als er nu een veel betere in zit. Dus dat je radiateur niet warm word is niet meer als normaal. Dat je motor niet warm wordt houd dus in dat hij water uit de radiateur blijft pakken om de motor te koelen. Of te wel je thermostaat dicht niet goed af of opent op het verkeerde moment of er is een andere route dat hij het koude water pakt. Veel hetere thermostaat pakken moet je absoluut niet doen dan kun je vaarwel tegen je motor zeggen. De thermostaat meet de watertemperatuur nadat deze door de motor is gegaan dus een veel hetere thermostaat zal je motor doen oververhitten en je koppakking er uit laten blazen. Dus het is toch echt de thermostaat controleren op een correcte werking en of ze dus ook goed afdichten tot de juiste temperatuur. Heb je ze in de goede richting gemonteerd???
  9. Of te wel je water circuleert op de één of andere manier toch al door je radiateur voor dat hij op temperatuur is. anders kan het water onmogelijk koud blijven
  10. Als je er meer aan moet werken adviseer ik om de originele werkplaatshandboek en onderdelenboek aan te schaffen. Deze zijn veel beter en specifieker als de haynes. Al omschrijft haynes af en toe slimmere methoden om iets te vervangen.
  11. Dat probleem herken ik dit had ik ook. Blijkt dat de oude rubber en de nieuwe rubber niet even dik zijn. Ik heb er voor gekozen om wat extra rubber uitvulmateriaal te gebruikten. (een reep van een oude binnenband). Komen we met name bij de series 1, 2 en 3 best vaak tegen dat aftermarket rubbers vaak van slechte kwaliteit en passing zijn.
  12. Welkom! Klinkt als 1 of meerdere loszittende/slechte contacten van het contactslot.
  13. Dat zou hij vanzelf moeten doen met een tandwieltje en palletje in het mechanisme. Dit mechanisme werkt vaak niet meer doordat er rotzooi in komt en het vet hard wordt. Dat is ook het deel wat je schoon zou moeten maken. Je zou kunnen proberen de handremkabel los te maken en dan de hendel van de niet meewerkende handrem een paar keer volledig heen en weer te bewegen om te kijken of hij dan wil werken.
  14. Heb je al eerst geprobeerd wat er gebeurd als je de olie weer op peil brengt?
  15. Toevoegingen zullen hier ook niet snel tegen helpen. Dat ze rubber keringen weer flexibel kunnen maken kan ik geloven maar een asbestkoord weer kerend laten worden lijkt me niet
×
×
  • Create New...