Ga naar inhoud

Rob Vermeulen

Members
  • Aantal items

    699
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Rob Vermeulen won de laatste dag op 11 oktober

Rob Vermeulen had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

34 Beter

Over Rob Vermeulen

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen
  1. S1 72 zou ik het durven

    bij mij is geen speling merkbaar hoeveel toelaatbaar is durf ik niet te zeggen
  2. Jaguar&Daimler onderdelendag 2017

    Ik ben zondag ook van plan even te gaan kijken. Vind het altijd wel een leuke beurs met leuke hebbedingetjes en altijd wel weer bekenden.
  3. Designer Ian Callum wil de Jaguar XK doen herleven.

    MAKEN ziet er gaaf uit
  4. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Gaaf joh dikke 6.0 V12 er in met 6 Webers er op haha. Zou ik ook nog wel eens willen hebben.
  5. Versnellingsbak 4.2 versus 2.8

    Als ik het goed heb heeft Forumlid Han een handbak waar hij zowel een 2.8 als een 4.2 aan heeft gehad hangen. Je zou hem even kunnen vragen. Ik dacht dat hij de startmotor en het vliegwiel mee over gezet heeft.
  6. Brandstof van links naar rechts?

    Maar word de benzine wel uit de goede tank weg gepompt is de grote vraag
  7. Brandstof van links naar rechts?

    Meestal is het de retourklep die het niet meer doet en de retourstroom de verkeerde tank in stuurt en niet terug in de tank waar de brandstof uit gehaald word.
  8. Pinionspeling differentieel

    De as is gelagerd middels 2 conische lagers. Door de flens aan te brengen en de moer correct aan te draaien span je de lagers op. Dus ja als je de flens er af pakt heb je veel speling zeg maar gerust millimeters. Wat je het beste had kunnen doen was vooraf controleren of de tandwielen gelijkmatige slijtage vertonen. Vervolgens controleren of de speling binnen de toleranties is en dan de as en de moer met een centerpons markeren. Dit zodat je precies weet hoe ver de moer aangedraaid zat. Dan kun je namelijk de moer na het vervangen van de kering (dit gaat niet op als je ook lagers vervangt) precies even ver aandraaien en is er niets veranderd aan de instellingen. Als je geen markering aangebracht hebt zul je hem opnieuw moeten stellen. Daarbij moet je die moer stukje voor stukje vaster aandraaien tot dat je 2,9 tot 3,5 Nm moment nodig hebt om de as (dus niet alleen de moer) rond te draaien conform het werkplaatshandboek. MAAR LET OP als je hem te hard aandraait en het benodigd moment om de as te laten draaien is meer als 5.2 Nm moet heel het differentieel uit elkaar en de spacer (12456 in de tekening) vervangen omdat deze te ver ingedrukt is. Verder wel een mooie klus zelf heb ik dit afgelopen winter gedaan.
  9. Jag S2 `79 opknap ombouw

    Heb je al gecontroleerd of die stangetjes van je kickdown systeem nergens los zijn gekomen? Deze regelt meer als alleen de kickdown!
  10. Jag S2 `79 opknap ombouw

    Gewoon systematisch gaan zoeken. Lijstje maken met zaken die aangegeven zijn en beginnen met de gemakkelijkste die het meeste uitsluiten. Ik zou beginnen met ontsteking middels testlampje. Brandstof komt er voldoende brandstof. Co testen. En zo verder.
  11. Lustrum JDCH 26 augustus Boxtel

    Was een mooie en leuke dag met ook weer een aantal forumleden. Ik was ook positief verrast over de aanwezigheid van alle verschillende types. Veel beurzen en bijeenkomsten zijn zeer weinig series Xj's maar hier waren er toch een mooi aantal van.
  12. Jag S2 `79 opknap ombouw

    Olie van de bak ook gecontroleerd? Slaat de motor echt vast als het ware? Of valt hij gewoon uit. Heb je al alle standen van de automaat geprobeerd? Anders denk ik meer in de richting van vacuum of iets dergelijks.
  13. Remmerij rechtsvoor

    Dan is er serieus iets mis met je voor veren dit zou rond de 17 cm moete zijn onder het midden van de vooras. Maak eens een foto van die veren gewoon stuur naar 1 kant draaien en een foto maken met je telefoon is genoeg kwaliteit. Klinkt mij als een set afgebroken of zelf ingekorte veren hier zou ik niet verder mee rijden als ik jou was. Dat is behoorlijk gevaarlijk. ik vermoed zelfs dat je bumbstops (rubbers die de maximale invering beperken) of weg zijn of dat die constant gebruikt worden.
  14. Rem vermogen serie 3

    Beste Jaap, Blokken zal niet snel het probleem zijn. Staal op Staal remt ook nog best prima ook daarmee blokkeren de wielen is alleen niet lekker te doseren maakt herrie en maakt alles kapot. Als je echt remkracht te kort komt zou ik ook eerst eens gaan kijken hoe het met je klauwen, hoofdremcilinder en rembekrachtiger is. Als je bij stilstanad hard op de rem trapt en vast houd wat gebeurd er dan. (niets of zakt langzaam weg) Als je pedaal langzaam weg zakt zit er ergens een lek. Let op je hoofdremcilinder kan ook intern lek zijn en dat is meestal niet te zien. Controleer of al je blokken gelijkmatig afgesleten zijn (alle 4 de voor remblokken gelijk aan elkaar en alle 4 achter gelijk) zo niet dan zitten er of zuigers vast of verstoppingen in je leiding/slangen. Als je rijd en je begint langzaam met remmen wat gebeurd er dan? Trekt hij naar 1 kant kort durend of lang durend? En als je in 1 keer hard remt gaat hij dan netjes recht door. Je moet misschien een heel klein beetje harder remmen als een moderne auto maar je moet echt wel makkelijk in staat zijn alle 4 de wielen te laten blokkeren. Maar let op waar je dit uit probeert (lege parkeerplaats). Bij mij is alles nieuw en bij de apk slechts 1% verschil tussen rechts en links voor en achter slechts 4,5% en daar gaven ze aan dat het remvermogen met gemak voldeed aan de apk eisen van een gloednieuwe auto. Ze waren met name onder de indruk van het zeer geringe verschil tussen rechts en links. (Dit mag 30% zijn)
  15. Remmerij rechtsvoor

    Ik meet bij de series 2 en daar zit de achterbumper op de zelfde hoogte 46.5cm tot hart bumper dus dat zou ongeveer wel kloppen. Voor is afwijkend dus daar heb je niet zo veel aan. Voor meet ik ook circa 47 cm dus hij staat redelijk op de hoogte die hij moet hebben en daarmee zit er tussen bovenkant band en de rand van het spatbord circa 8cm ruimte. Zoals ik het zo zie heb jij minder speling. Ik vermoed dat hij een centimeter of 5 te kort komt. Zou ook inhouden dat de vooras nog maar een centimeter of 9 van de grond af hangt. Voor wat betreft de veren vervangen omschrijft het werkplaatshandboek dat met de juiste spanner het een kwestie is van de spanner onder door plaat waar de veer op zit de boel te spannen en vervolgens de plaat met 4 boutjes los te draaien en dan de spanner losdraaien. Dan valt de veer via de onderkant er uit. Voor montage is het de zelfde handeling maar dan anders om. Die veerspanner (een veredeld stuk draadeind) is dan wel essentieel. Met dit gereedschap zou het naar mijn mening door iemand die dat vaker gedaan heeft in slechts een paar uur te doen moeten zijn. Een iets minder bekende monteur zou er dus met een half dagje wel klaar mee moeten zijn. Onderstaand filmpje laat ook zie hoe ze de veer terug plaatsen. Als je een goed stuk draadeind minimaal m16 gebruikt kan je het ook prima zelf doen als je een beetje handig bent.
×