Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    774
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rob Vermeulen last won the day on October 11 2017

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

50 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De schokdemper houd de veer bij elkaar en deze kan je er zonder problemen af pakken. Let op je kunt er niet 1 los maken. Het is 1 doorgaande as waar beide schokdempers mee vast zitten. Verder is hier niets spannends aan. De bout met weinig ruimte heeft inderdaad heel weinig ruimte. Zo weinig dat Jaguar hier de beste oplossing ooit voor bedacht heeft....... Ze hebben 1 kant van de kop er afgeslepen!!!! Deze moet je dus wel heel proberen te houden want hier past geen andere bout in maar alleen deze specifieke bout.
  2. Check 1, 2 en 3 zijn oliepeil controleren, oliepeil controleren en oliepeil controleren. Die bakken gaat niet zo veel mis mee. Ik heb zelf ook al eens schakelproblemen gehad door een net te laag oliepeil. Oliepeil controleren doe je door de motor te starten de automaatbak 1 voor 1 even 5 seconden in iedere stand te zetten en dan met lopende motor de peilstok aan de cold stand aflezen. Als deze dan al laag is eerst bijvullen. Het verschil tussen laag peil en hoog peil is ongeveer 500 tot 700ml. Als hij op peil is dan een flink stuk rijden (minimaal 40km) en dan het zelfde nog een keer herhalen alleen dan aan de hot zijde aflezen. Oliepeil proberen dicht bijbetalen hoge streepje te houden. Voor de rest is het aan te raden bij iedere keer rijden alle standen van de automaat te gebruiken. En bij warme motor hem ook een keer goed te laten werken (vol gas met kickdown door trekken tot 120 of 130 of zo.
  3. Kan je zo zien bij een 6 cilinder. Zit ingeslagen op de rand waar het bellhouse tegen aan zit ter hoogte van waar de pijlstok zit. De tekst wijst naar boven. Zie ook foto van de mijne. de bout die je links ziet is de bout waar je de koelvloeistof mee kunt aftappen uit het blok.
  4. Die moer hoort eigenlijk los te zitten. Ze willen wel eens vastrotten aan de leiding maar ik heb zelf nog geen succesvolle oplossing gevonden om de moer los te krijgen van de leiding zonder schade.
  5. Bedrijfszekerheid is zoals Hans al aangeeft voor het grootste deel afhankelijk van het onderhoud en voornamelijk het achterstallig onderhoud. Dus verwacht niet er 1 te kopen en direct dagelijks betrouwbaar te kunnen rijden. Maar dat geld voor zowel de V12 als de 6. Mijn xj coupe heeft in circa 12000km nog nooit een probleem gehad waar ik voor moest stoppen. Maar hier is wel al voor velen duizenden euro's ( kan je een paar heel leuke series 3 van kopen) aan achterstallig onderhoud weg werken en gewoon onderhoud aan gedaan. Dus om een series 3 klaar te maken en houden voor dagelijks rijden is niet goedkoop en is helemaal afhankelijk van de hoeveelheid achterstallig onderhoud die je koopt. Ik weet ook niet hoe afhankelijk je bent van deze auto. Als je onderdelen nodig hebt omdat er iets kapot is moet je steeds langer wachten op onderdelen is mijn ervaring. De standaard bougies, v-snaren en filters liggen wel op voorraad maar de rest moet steeds vaker uit de UK komen. Voor wat betreft verbruik V12 of 6 het is allemaal niet erg zuinig maar nog altijd zuiniger als een tank. Met een 6 cilinder zul je ergens rond de 1:7 kunnen rijden denk ik. Roest tegen gaan is in de winter bijna niet te doen. Dus als je het vanwege kosten oogpunt overweegt dan zou ik het zeker niet doen maar als je het wil doen om dat het leuk is om met een dergelijke auto te rijden waarom niet.
  6. Bij een series 2 zit deze bij de radiateur aan de linker zijde ik verwacht bij een series 3 ook.
  7. Hoi Jeroen, Weet je zeker dat het het pookje is en niet het relais of een zekering? Groeten, Rob
  8. Precies heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Dit omdat ik wist dat mijn tanks vervangen moesten worden omdat er veel roest in zat. Het was verbazingwekkend hoe snel dat filter vol zat met zooi en dan is te begrijpen dat een pomp dat niet leuk vind.
  9. Beide type pompen hebben in basis het zelfde probleem. Het is een benzine pomp en geen vuil/roest pomp. Veelal beginnen de problemen bij vuil in de tank wat in de pomp terecht komt.
  10. Je cilinders kunnen droog lopen doordat er veel te veel brandstof in de cilinder gespoten word en dit er voor zorgt dat de oliefilm die altijd op je cilinderwand achtergelaten word door je zuigerveren er af gespoeld/opgelost word. Als de zuiger dan weer terug omhoog komt is er dus geen smering meer aanwezig op de cilinderwanden. Met Raymond eens laat hier naar kijken want dit kan serieuze motorschade tot gevolg hebben.
  11. In de meeste gavallen is de spanningsregelaar wel apart te vervangen en leverbaar. Maar je kunt het beste de dynamo er uit halen en even bij een revisiebedrijf laten testen.
  12. Klinkt als een kapotte spanningsregelaar. Deze zit als ik het goed heb bij een series 3 in de dynamo ingebouwd.
  13. Zijn die remslangen wel lang genoeg? Lijkt op de foto al redelijk strak te staan en dat word er niet beter op als je aan het stuur draait.
  14. is ook een gruwelijk irritante pakking heel dun en heel smal. En wil overal heen behalve naar de goede plek.
  15. Dan zou ik beginnen met het controleren van alle vacuüm slangetjes. Die willen nog wel eens kapot of los gaan.
×
×
  • Create New...