Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    783
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rob Vermeulen last won the day on October 11 2017

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

50 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als je er meer aan moet werken adviseer ik om de originele werkplaatshandboek en onderdelenboek aan te schaffen. Deze zijn veel beter en specifieker als de haynes. Al omschrijft haynes af en toe slimmere methoden om iets te vervangen.
  2. Dat probleem herken ik dit had ik ook. Blijkt dat de oude rubber en de nieuwe rubber niet even dik zijn. Ik heb er voor gekozen om wat extra rubber uitvulmateriaal te gebruikten. (een reep van een oude binnenband). Komen we met name bij de series 1, 2 en 3 best vaak tegen dat aftermarket rubbers vaak van slechte kwaliteit en passing zijn.
  3. Welkom! Klinkt als 1 of meerdere loszittende/slechte contacten van het contactslot.
  4. Dat zou hij vanzelf moeten doen met een tandwieltje en palletje in het mechanisme. Dit mechanisme werkt vaak niet meer doordat er rotzooi in komt en het vet hard wordt. Dat is ook het deel wat je schoon zou moeten maken. Je zou kunnen proberen de handremkabel los te maken en dan de hendel van de niet meewerkende handrem een paar keer volledig heen en weer te bewegen om te kijken of hij dan wil werken.
  5. Heb je al eerst geprobeerd wat er gebeurd als je de olie weer op peil brengt?
  6. Toevoegingen zullen hier ook niet snel tegen helpen. Dat ze rubber keringen weer flexibel kunnen maken kan ik geloven maar een asbestkoord weer kerend laten worden lijkt me niet
  7. Die pakking van asbest koord zijn meestal lek. Ik weet niet of de bak er wel vanaf kan met de motor op zijn plek. Je kunt hem alsnog vervangen maar garantie op dat type kering is tot het einde van de oprit zeg maar. Die van mij lekt ook wel een paar druppels. En als hij lang stil staat ook wel eens een beetje automaatbak olie. Ik heb daar geen moeite mee het is niet voor niets een Engelse auto.
  8. De schokdemper houd de veer bij elkaar en deze kan je er zonder problemen af pakken. Let op je kunt er niet 1 los maken. Het is 1 doorgaande as waar beide schokdempers mee vast zitten. Verder is hier niets spannends aan. De bout met weinig ruimte heeft inderdaad heel weinig ruimte. Zo weinig dat Jaguar hier de beste oplossing ooit voor bedacht heeft....... Ze hebben 1 kant van de kop er afgeslepen!!!! Deze moet je dus wel heel proberen te houden want hier past geen andere bout in maar alleen deze specifieke bout.
  9. Check 1, 2 en 3 zijn oliepeil controleren, oliepeil controleren en oliepeil controleren. Die bakken gaat niet zo veel mis mee. Ik heb zelf ook al eens schakelproblemen gehad door een net te laag oliepeil. Oliepeil controleren doe je door de motor te starten de automaatbak 1 voor 1 even 5 seconden in iedere stand te zetten en dan met lopende motor de peilstok aan de cold stand aflezen. Als deze dan al laag is eerst bijvullen. Het verschil tussen laag peil en hoog peil is ongeveer 500 tot 700ml. Als hij op peil is dan een flink stuk rijden (minimaal 40km) en dan het zelfde nog een keer herhalen alleen dan aan de hot zijde aflezen. Oliepeil proberen dicht bijbetalen hoge streepje te houden. Voor de rest is het aan te raden bij iedere keer rijden alle standen van de automaat te gebruiken. En bij warme motor hem ook een keer goed te laten werken (vol gas met kickdown door trekken tot 120 of 130 of zo.
  10. Kan je zo zien bij een 6 cilinder. Zit ingeslagen op de rand waar het bellhouse tegen aan zit ter hoogte van waar de pijlstok zit. De tekst wijst naar boven. Zie ook foto van de mijne. de bout die je links ziet is de bout waar je de koelvloeistof mee kunt aftappen uit het blok.
  11. Die moer hoort eigenlijk los te zitten. Ze willen wel eens vastrotten aan de leiding maar ik heb zelf nog geen succesvolle oplossing gevonden om de moer los te krijgen van de leiding zonder schade.
  12. Bedrijfszekerheid is zoals Hans al aangeeft voor het grootste deel afhankelijk van het onderhoud en voornamelijk het achterstallig onderhoud. Dus verwacht niet er 1 te kopen en direct dagelijks betrouwbaar te kunnen rijden. Maar dat geld voor zowel de V12 als de 6. Mijn xj coupe heeft in circa 12000km nog nooit een probleem gehad waar ik voor moest stoppen. Maar hier is wel al voor velen duizenden euro's ( kan je een paar heel leuke series 3 van kopen) aan achterstallig onderhoud weg werken en gewoon onderhoud aan gedaan. Dus om een series 3 klaar te maken en houden voor dagelijks rijden is niet goedkoop en is helemaal afhankelijk van de hoeveelheid achterstallig onderhoud die je koopt. Ik weet ook niet hoe afhankelijk je bent van deze auto. Als je onderdelen nodig hebt omdat er iets kapot is moet je steeds langer wachten op onderdelen is mijn ervaring. De standaard bougies, v-snaren en filters liggen wel op voorraad maar de rest moet steeds vaker uit de UK komen. Voor wat betreft verbruik V12 of 6 het is allemaal niet erg zuinig maar nog altijd zuiniger als een tank. Met een 6 cilinder zul je ergens rond de 1:7 kunnen rijden denk ik. Roest tegen gaan is in de winter bijna niet te doen. Dus als je het vanwege kosten oogpunt overweegt dan zou ik het zeker niet doen maar als je het wil doen om dat het leuk is om met een dergelijke auto te rijden waarom niet.
  13. Bij een series 2 zit deze bij de radiateur aan de linker zijde ik verwacht bij een series 3 ook.
  14. Hoi Jeroen, Weet je zeker dat het het pookje is en niet het relais of een zekering? Groeten, Rob
×
×
  • Create New...