Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    867
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Rob Vermeulen last won the day on August 24

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

68 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kijk mooi dat je een vervangende hebt gevonden. Dit wordt echt een goede motor zo
  2. Theoretisch zou je een klein beetje onbalans in je motor kunnen hebben omdat de slijtage op 1 plek zit maar indenk niet dat je er iets van gaat merken.
  3. ziet er weer netjes fris uit allemaal. vergeet je niet overal goed olie aan te doen voor het dicht maken.
  4. https://www.limora.com/de/warenhaus/buecher-und-dvds/buecher/deutschsprachige-buecher/jaguar/lyons-jaguar-xj-ein-vermaechtnis-in-drei-serien-181643.html Ook een topboek als je de verschillen en jaartallen wil vinden. Zeer gedetailleerd boek. Voor sommige wel een nadeel dat het duits talig is.
  5. https://www.limora.com/nl/british-cars/jaguar/jaguar-xj6-serie-i-iii-en-daimler-sovereign-serie-i-iii-1968-1987/manifold-and-exhaust-system/inlet-manifold-fuel-injection-cars/afdichting-52539.html of bedoel je deze? 1e was van de koude start injector en 2e van de waterrail.
  6. https://www.limora.com/nl/british-cars/jaguar/jaguar-xj6-serie-i-iii-en-daimler-sovereign-serie-i-iii-1968-1987/manifold-and-exhaust-system/inlet-manifold-fuel-injection-cars/afdichting-30137.html deze? Leverbaar en niet te gek duur lijkt me.
  7. Iedereen en Raymond en Joke in het bijzonder weer super bedankt voor de leuke gezellige dag. Was een toprit met leuk gezelschap en top weer.
  8. precies cilinder 2 en 5 zitten inderdaad op de juiste plek alleen is de doorsnede van de verbrandingskamer wel kleiner als die van de cilinder.
  9. de 4.2 liter blokken hebben de boringen van de cilinders niet op gelijke afstand van elkaar zitten. Dit komt omdat het blok bedacht is als 3.4 liter en opgeboord is maar daar eigenlijk geen plek voor is waardoor ze ook geschoven hebben met de cilinders. Het beste kan je dat ook zien aan de cilinderkop dit is een hemi dus met halfronde verbrandingskamers maar deze zijn nooit aangepast voor de 4.2 liter motoren met als resultaat dat deze niet aansluiten op de boring van de cilinders en ook nog eens verschoven zitten ten opzichte van de boringen.
  10. Ik wil mij ook graag nog aanmelden voor komende zondag als dat nog kan. Corona heeft zo zijn voordelen de agenda wordt af en toe ook voor je leeg gemaakt. Ik kom alleen.
  11. is inderdaad de aansturing van de aed in combinatie met de luchttoevoer van de aed. is een stalen leiding met een stukkie rubber bij de aansluiting met de aed. AED gebruikt de warme lucht bij de uitlaatspruitstukken om te bepalen hoe hard en lang hij zijn werk moet doen (lekker nauwkeurig! not!) en gebruikt die lucht ook voor het mengsel. De AED is geen choke maar een extra carburateurtje. Zit op de late series 1 met HS8 carburateurs en op alle series 2 met carburateurs.
  12. Ik zal morgen ff kijken maar volgens mij heb ik er 1 van bosch en daar past het hogere deel incl de accupolen door het gat van die omkasting. De rest wordt door de accubak netjes vast geklemd
  13. Kilometer historie is lastig betrouwbaar te krijgen en de km stand doet er ook niet zo heel erg toe. De vraag is meer wat is er allemaal in het verleden gedaan aan de auto. Als de gehele ophanging al een keer gedaan is en het blok al een keer gereviseerd maakt de km stand uiteraard niet zo veel uit. Bij velen zijn blok en of automaat al ooit gewisseld. Kan je wel aan de nummers zien uiteraard. maar een goed onderhouden exemplaar met 300000 op de teller kan er beter aan toe zijn als één met 50000 op de teller. die van mij had 84000km origineel op de teller en liet na dik 3
  14. Oliedruk heeft niets met de hoeveelheid olie te maken en daardoor minder of meer roken zoals John al zegt. De hoeveelheid olie heeft wel direct relatie met het probleem waar je al mee bezig was namelijk de zuigerveren. Bij te veel olie gooit de krukas meer olie in de rondte en daarmee ook meer olie tegen de cilinderwanden onder de zuigers. Als de zuigerveren dit niet naar onder weg vegen komt het bij de verbranding met roken als gevolg. Conclusie is dus dat er inderdaad iets mis is met de zuigerveren of zuiger zelf van 1 of meer cilinders. is natuurlijk altijd leuk om later als je
×
×
  • Create New...