Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    847
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rob Vermeulen last won the day on October 11 2017

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

58 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Laten vlakken en zorgen dat de gene die dat doet een nieuwe koppakking er bij heeft om te checken of het gaat
  2. Verloop als volgt series 1 4.2 BW model 8 Vanaf 1969 BW model 12 2.8 BW model 35 5.3 BW model 12 Series 2 3.4 BW model 65 4.2 BW model 12 en vanaf midden 1973 Dus na 2 maanden krijgt de 4.2 al de BW model 65 5.3 BW model 12 en vanaf april 1977 GM TH400 Series 3 3.4 BW model 65 en vanaf juni 1979 BW model 66 4.2 BW model 65 en vanaf juni 1979 BW model 66 5.3 GM TH400 allemaal een soort van gelijk dus
  3. Ik weet niet tegen wat voor tarieven een revisiebedrijf nieuwe zuigerveren en bussen enz. kan krijgen maar een set bussen, veren en lagerschalen kosten bij bv Limora al over de €1000,- dus ja dan ga je al aardig in de richting van 2500 euro uit komen. Maar meer offertes vragen is nooit verkeerd.
  4. Zou je het risico willen nemen? Als je je motor nu helemaal in orde maakt zou ik het zeker doen.
  5. Goed te zien dat je een budget hebt dat ook past bij jou plannen. Er zijn er al veel langs gekomen die een series 3 willen rijden als dagelijkse auto voor de helft van jouw budget. En dan denken met een paar honderd euro per jaar aan onderhoud klaar te zijn. Jouw insteek om een roestvrije te zoeken is naar mijn mening de juiste. Roest reparaties aan deze auto's resulteren vaak in veel laswerk en veel spuitwerk. Naar mijn mening kan je het beste kijken bij een specialist in Engelse auto's bij andere garage's is het altijd maar de vraag hoe ze aan die auto gekomen zijn en wat er aan gedaan is met hoe kundig personeel. E&R ken ik als een zeer kundig bedrijf met extreem mooie auto's Aaldering ben ik wel eens geweest voor een auto maar ik vind hem met name uitblinken in auto's in het echt dure segment zeg maar meer als een ton. de wat goedkopere auto''s vind ik relatief duur bij hem. Let op een volledige auto restaureren is bij deze auto's niet rendabel maar goede beginnen zeker wel zeldzaam te worden.
  6. Ja op een 1975 zitten meestal HS8 carburateurs op. Zijn ook wat makkelijker af te stellen omdat je er beter bij kan. Waarom zou je het nog wijzigen als het werkt? CO van 3,5 is prima ja maar die kan je gemakkelijk op 1 of zo krijgen maar daar kan de motor niet tegen heb ik vaker begrepen. Ik heb het advies gekregen om tussen de 3,5 en 4,5 te houden dan loopt hij het beste. 4,5 Is wettelijk het hoogste wat mag ja voor dit jaartal.
  7. Je motor en bak horen bij 1500 toeren makkelijk tegen een helling op te komen. Je motor komt wel op toeren dus die is als het goed is in orde. Alleen brengt de automaatbak de kracht niet over. Dus daar lijkt iets mis mee te zijn. Wordt toch door een specialist na laten kijken denk ik zo.
  8. Wat doet hij op het moment dat hij niet omhoog wil? Afslaan? Wel toeren maar niet rijden? Rare geluiden? Is de olie op het juiste niveau?
  9. kan je gewoon meten met een schroefdraad meter. kosten geen drol.
  10. RVS zou er gewoon op kunnen downpipe van een series 2 er op zetten en dan past het. De downpipe heb ik ook in rvs nieuw gekocht bij SNG. Alleeen.... ik heb tot op heden nog niemand gehoord die de RVS uitlaat van SNG er zonder een boel gedoe onder geknoopt heeft. Die dingen hebben een slechte pasvorm en moeten hier en daar wel wat aangepast worden. Bij Arie was hij een cm of 5 te kort en bij mijn een centimeter of 3. De ophangbeugels boven de achteras klopte niets van en heb die bocht ook nog wat moeten buigen. Ik heb eventueel wel 2 goede gebruikte achterdempers in staal liggen en nog 1 nieuwe achterdemper in staal. Dus als je nog 2 middendempers vind zou het ook gewoon in staal kunnen.
  11. En als je denkt bij het starten dat je accu wat zwak is niet doorgaan en eerst opladen. Zelf maak ik de massa altijd los na het rijden en hang hem nooit aan een druppellader. Ik heb nu al 2x pech gehad dat de druppellader de accu gesloopt heeft. Accu zit er nu al 5 jaar in en start nog steeds prima en staat ook in de winter 4 a 5 maanden stil zonder oplader. Accu is van exide en de originele afmeting.
  12. Hoeveel toeren draait het blok stationair in N of P? En als je stil staat in D of R? Zou in N en P 850 moeten zijn en D of R net boven de 600.
  13. Wel de groenblauwe niet de rode.
  14. Kijk nog een Limburger. Ik heb mijn radiateur destijds in 's Hertogenbosch laten doen bij Radiateur Service Brabant. Prijs was normaal en goede service en veel verstand van zaken.
  15. Half vol moet hij inderdaad. Iets voller kan niet zo veel kwaad dan gooit hij het er bij warme motor alsnog uit.
×
×
  • Create New...