Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Content Count

    766
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Rob Vermeulen last won the day on October 11 2017

Rob Vermeulen had the most liked content!

Community Reputation

44 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bij een series 2 zit deze bij de radiateur aan de linker zijde ik verwacht bij een series 3 ook.
  2. Hoi Jeroen, Weet je zeker dat het het pookje is en niet het relais of een zekering? Groeten, Rob
  3. Precies heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Dit omdat ik wist dat mijn tanks vervangen moesten worden omdat er veel roest in zat. Het was verbazingwekkend hoe snel dat filter vol zat met zooi en dan is te begrijpen dat een pomp dat niet leuk vind.
  4. Beide type pompen hebben in basis het zelfde probleem. Het is een benzine pomp en geen vuil/roest pomp. Veelal beginnen de problemen bij vuil in de tank wat in de pomp terecht komt.
  5. Je cilinders kunnen droog lopen doordat er veel te veel brandstof in de cilinder gespoten word en dit er voor zorgt dat de oliefilm die altijd op je cilinderwand achtergelaten word door je zuigerveren er af gespoeld/opgelost word. Als de zuiger dan weer terug omhoog komt is er dus geen smering meer aanwezig op de cilinderwanden. Met Raymond eens laat hier naar kijken want dit kan serieuze motorschade tot gevolg hebben.
  6. In de meeste gavallen is de spanningsregelaar wel apart te vervangen en leverbaar. Maar je kunt het beste de dynamo er uit halen en even bij een revisiebedrijf laten testen.
  7. Klinkt als een kapotte spanningsregelaar. Deze zit als ik het goed heb bij een series 3 in de dynamo ingebouwd.
  8. Zijn die remslangen wel lang genoeg? Lijkt op de foto al redelijk strak te staan en dat word er niet beter op als je aan het stuur draait.
  9. is ook een gruwelijk irritante pakking heel dun en heel smal. En wil overal heen behalve naar de goede plek.
  10. Dan zou ik beginnen met het controleren van alle vacuüm slangetjes. Die willen nog wel eens kapot of los gaan.
  11. De Aed zou ook alleen lucht kunnen geven als er bijvoorbeeld iets verstopt zit maar die dingen hebben er meestal last van dat ze juist net te veel benzine geven. Maar niets is onmogelijk na al die jaren
  12. Olie in de dempers doet niets aan het stationair. De olie heeft alleen als functie zorgen dat die zuiger in de carburateur niet te snel omhoog of omlaag schiet bij in 1 keer het gas in trappen of loslaten. Bekend symptoom is bij in 1 keer gas geven slecht oppakken of afslaan. ik zou het zoeken in vacuüm, aed (welke niet echt verrijkt maar gewoon extra carburateur is welke zowel extra benzine als lucht geeft) of afstelling van de carburateurs. Ontsteking kan je wel controleren maar ik geloof niet dat het toerental zo ver omhoog gaat uitgaande van een goede afstelling in het verleden. Maar ik zou beginnen met co meten en kijken of hij veel rijker of armer loopt. Armer zou vacuüm kunnen zijn of afstelling carburateurs, rijker aed of afstelling van de carburateurs.
  13. Ik heb dit een aantal jaar geleden van onder de auto gedaan en 2 jaar geleden de volledige achteras gedaan. Als het nog een keer nodig is dan haal ik die as er onder uit. Klusje van een paar uur en de rest gaat veel gemakkelijker. Op een brug zou het nog wel kunnen van onder de auto maar op assteunen is geen leuk werk.
  14. Bij deze wil ik mij ook weer graag aanmelden voor deze meeting.
×
×
  • Create New...