Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Posts

    941
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Rob Vermeulen last won the day on August 25 2021

Rob Vermeulen had the most liked content!

Reputation

108 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kwestie van goed onderhoud en goed voorbereiden. Zoals holle ruimtes en bodem laten behandelen. Techniek kan het prima aan. Er waren tijden dat die auto's gewoon dagelijks gereden werden dus kan het nu ook. Zorg dat je een goede koopt en zorg voor een goed adres voor onderhoud als je dat zelf niet kan. Uiteindelijk zal na wat jaren de roestduivel wel te voorschijn komen maar ja dat moet je dan maar voor lief nemen en bij tijdig behandelen kan je dit vaak nog best lang onder controle houden. Als je hem droog kan stallen scheelt dat wel een hoop. Verbruik is natuurlijk wel wat hoger dus dat zul je in je sommetje mee moeten nemen. Ik heb zelf een series 2 die zijn nog wat minder zuinig maar ik denk dat je moet tellen op rond de 1:7 a 1:8 gemiddeld voor een 4.2 met injectie.
  2. vooraan beginnend hoe zien de rotor en verdelerkap er uit? Ik verwacht niet dat daar het probleem zit maar ook dit is gewoon een onderdeel dat periodiek vervangen dient te worden. Als dit goed is verwacht ik dat de bobine slecht is.
  3. Ik weet niet hoe technisch je bent. Maar het eerste is natuurlijk als je vermoed dat je geen vonk hebt om een bougie er uit te halen aan te sluiten en tegen het blok houden terwijl iemand anders probeert te starten. Je kan dan de vonk zien. Bij geen vonk is het de ontsteking en anders verwacht ik de AED of de afstelling van de carburateurs. Is hij dit in 1 keer gaan doen of langzaam aan?
  4. Nee zul je opnieuw moeten afstellen om hem echt goed te laten lopen. Alles heeft invloed op elkaar. Maar hij zou het er wel al redelijk goed op moeten lopen als je ze zo over zet.
  5. ik merk dat mijn series 2 coupe het mooiste loopt op de super 98 van de duitse aral. En die is gelijk aan de BP ultimate 98 in Nederland. (In Duitsland heet BP Aral) Als je een keer gewone 95 op je vingers doet in je ene hand en 98 in de ander zul je merken dat de 98 veel vetter aanvoelt. Ik denk dat onze carburateurs met nogal wat bewegende onderdelen wat soepeler door werken.
  6. Kijk dat is mooi. Moet daar het blok er voor uit????? Ik dacht het wel toch....
  7. Helemaal mee eens. Ik heb ook de 20w50 minerale olie van kroon er in zitten. Schijnt goede olie te zijn en ik heb alle vloeistoffen in de Jag van Kroon zodat ik zeker weet wat er in zit en bijvullen geen probleem oplevert.
  8. Op de vraag van de lak zou ik ook voor poedercoating gaan. Voor wat betreft de moeren: Kent velgen zijn alluminium velgen in dat geval kan je de moeren gewoon gebruiken. Als je de standaard stalen velgen hebt heb je een andere set moeren nodig. De moeren van de stalen velgen zijn conisch met als risico dat de aluminium velgen scheuren.
  9. Doen het ook gewoon. Werkt met een gewichtje wat moet bewegen dus bij hard remmen doen ze het wel. Is een net iets anders systeem
  10. Hoi Dorian, Ik ben hier al een keer druk mee geweest en wist eigenlijk zeker dat mijn uitleg klopte met zoals het bij de mijne zit dus even een foto gemaakt van het series 2 wiring diagram dat ik heb en zoals het ook bij mij in elkaar zit. zie hier onder het schema. Hier werkt het dus zoals ik en haddock hebben beschreven. Ik heb ook geen oliedrukschakelaar aan de achterzijde van het blok. Nu is de grote vraag hebben ze dit bij de latere series 2 aangepast met de andere brandstofpompen? Of is het voor een specifiek land. er staat bij jou een “note” lijntje omheen wat staat daarvan in de legenda?
  11. Dorian bij de series 3 klopt het misschien dat de brandstofpomp niet hoort te draaien bij op contact zetten. Bij de series 2 met carburateurs wel. Deze maakt een paar slagen (te horen door ploppend geluid) en blijft daarna bewoon onder spanning staan. De carburateurs dichten de boel verder af. Bij carburateurs is dit ook wel logisch want als hij lang stil gestaan heeft verdampt de brandstof in de carburateurs en aed. Dan zou de motor toch wel een aantal seconden moeten draaien voordat alles weer gevuld is en met name de AED die je voor het starten eigenlijk wel nodig hebt duurt het langst. Als je de carburateurs doet maak dan vooral ook even het vlotterkamertje en het filter van de aed schoon. Deze zijn bereikbaar middels de grote messing plug (voor het filter) en het dekseltje wat niet onder de zwarte kap zit. Voor de rest zo min mogelijk aan de aed doen. Als die dingen werken moet je er vanaf blijven uitgezonder het reinigen/vervangen van het filtertje eens per jaar.
  12. hij heeft hif 7 carburateurs gezien het jaartal. Onderkant van de carburateurs zit een deksel daar zit een vlotter in die het naaldje bediend. Het geen jij bekeken hebt is de zuiger die bepaald hoeveel brandstof er de motor in gaat en is vacuüm gestuurd. De vlotter en de vlotternaald zorgen er voor dat het brandstofniveau in de carburateur altijd constant is. Het zelfde zit ook in de AED die tussen de carburateurs in zit. Als 1 van deze niet goed afsluit door vuil of lekke vlotter loopt de brandstof zo je inlaat in.
  13. ah kijk dat probleem ken ik. ook nog niet opgelost. Ik moet nog onderoeken of dat het afstelling is of dat de pennen niet meer hoekig genoeg zijn waardoor ze uit de vergrendeling schieten of de vergrendeling wat versleten is. Of dat het een xjc kwaal is maar dat denk ik niet.
  14. Die van mij heeft koud tussen de 40 en 45 en warm net onder de 40 bij stationair. Bij hoge toeren circa 5 hoger
×
×
  • Create New...