Jump to content

Rob Vermeulen

Members
  • Posts

    989
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Rob Vermeulen last won the day on June 18

Rob Vermeulen had the most liked content!

Reputation

138 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Limburg
  • Hobbies
    Alles wat met auto's te maken heeft

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo,

    Ik ben Rob Vermeulen geboortejaar 1986 en was in het bezit van een rode xj6 serie II tot december 2012 sindsdien heb ik een silver frost jaguar xjc 6.
    Ik werk in het dagelijks leven in de civielebetonbouw bij één van Nederlands grootste wegenbouwers.

    Groeten,

    Rob Vermeulen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. oeh dat is slecht voor de gemoedsrust als je de motorkap niet meer open kan. Gelukkig is hier een oplossing voor zonder dat je auto gelijk naar de spuiter mag.
  2. Moet ik bij mij ook eens checken volgens mij het zelfde probleem. Heel erg bedankt voor de info.
  3. Is wel een bijzondere verhouding. maakt voor de rest van de onderdelen niet uit. En revisie zullen ze evengoed kunnen doen mocht je dit willen.
  4. Inderdaad eerst checken of je goede vonk hebt. Welke kleur hebben de bougies? Zwart is rijk, wit is arm licht bruin (beetje koffie kleur) is goed. Als deze motoren vonk hebben maakt de hoeveelheid benzine niet eens zo veel uit om te kunnen lopen. Dit komt mede door de grote inhoud per cilinder. Ze kunnen al netjes lopen bij 400 toeren afgezien dat dat niet zo goed er voor is en ze kunnen lopen van enorm arm tot het punt dat de benzine er via de inlaat uit loopt en toch kan hij lopen. Dus eerst vonk controleren want verzopen is hij niet anders was de bougie wel nat geweest. Daarna kijken of de injectoren brandstof(druk) hebben en of ze aangestuurd worden.
  5. met wat pielen wel maar je kan ze eenvoudig van het spruitstuk af halen.
  6. Je carburateurs zijn SU HIF7 Als de carburateurs door de overloop benzine er uit spuiten zijn of je vlotters kapot of de vlotternaald sluit niet af. Hoogst waarschijnlijk het laatste door troep van opgedroogde benzine (of wat daar voor door moet gaan tegenwoordig). Ik zou aan de onderzijde even de vlotterkamer open maken de boel schoon maken het vlotternaaldje en zitting schoonmaken/controleren op beschadigingen en dan terug in elkaar. Hoogst waarschijnlijk is het dan opgelost.
  7. Mogelijk iemand in het verleden zo slim geweest er loctite op de draad van die bout te doen.
  8. Linkje naar de tool https://www.sngbarratt.com/English/#/NL/parts/ca8dd3e9-3e72-466c-9901-b0f7a6f87e29?fromList=Search for `timing chain`
  9. Volgens mij draait die zeskant overigens niet mee met het tandwieltje dus je moet hem met een tang in die 2 gaten van het tandwiel draaien terwijl je het palletje induwt.
  10. Dat half ronde pennetje aan de bovenkant dient gelijktijdig ingedrukt te zijn. dan kan het tandwiel vrij draaien. Is ook een speciale tool voor die hier precies op past en dat palletje gelijktijdig indrukt.
  11. klopt ik wist niet dat er nog een apart relais was maar weer iets geleerd.
  12. Dat is geen normaal relais bij de series 2. Het is alleen een thermische beveiliging. Deze schakeld na een kwartiertje afkoelen vanzelf weer in. Wat wel vaak een probleem bij de series 2 is, is dat er geen relais zit. Die zware stroom gaat dus door de schakelaars. Probleem is vervolgens ook nog eens dat de voeding van schakelaar naar schakelaar wordt doorgegeven. Als 1 schakelaar dus defect gaat dan doen alle schakelaars die na deze aangesloten zijn het ook niet. Dus meten bij de schakelaars of daar 12v te vinden is (bestuurder of bijrijder raam zit als eerste. Vind je hier 12v dan is het een kwestie van meten bij de schakelaars welke hem niet door geeft en die dan vervangen. Vind je geen spanning bij de schakelaars dan is het zoeken waar er in de voeding iets los of kapot is.
×
×
  • Create New...