Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3836
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

hansvh last won the day on October 7

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

329 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 61

Recent Profile Visitors

2343 profile views
  1. In bijgaande PDF vind je een korte beschrijving van het EVAP systeem. Als je er samen met je monteur uit bent gekomen dan horen we graag de oplossing! evap.pdf
  2. Of de Varta E44 Silver 77AH een goede keuze is hangt ook af van de motor die in jouw X-type zit. Je moet (naast afmetingen en plaats + en - polen) ook rekening houden met de capaciteit. Met 90AH heeft Sonsan terecht gekozen voor een zwaardere accu, deze zal zeker in de winter minder moeite hebben om de motor aan te zwengelen. Nog een paar dingetjes waar je even rekening mee moet houden als je de accu zelf gaat vervangen: Haal eerst de + pool los, daarna de - pool. Monteren in omgekeerde volgorde. Let er bij het loshalen van de polen op dat je met je gereedschap geen sluiting veroorzaakt. Maak de accuklemmen gelijk even goed schoon Na montage nieuwe accu moet het klokje ook gelijk gezet worden Ramen even opnieuw inleren (raam dicht, schakelaar 2 sec in sluitstand, loslaten en schakelaar opnieuw 2 sec in sluitstand) ALs je er heel lang over doet om de accu te wisselen heb je kans dat je ook de voorkeurzenders van je radio opnieuw moet instellen
  3. Ik denk dat je twee afzonderlijke storingen hebt, het enig wat beide remlichten gemeen hebben is dat ze aangestuurd worden door dezelfde controle module. Die stuurt echter ook het andere remlicht aan, evenals de overige verlichting aan de achterkant. Misschien ooit water in de kofferbak gehad? Dat geeft wel rare storingen. Als je zeker weet dat de lamp goed is zou ik de rest eens controleren: fitting, aarde, connector en dergelijke.
  4. In het onwaarschijnlijke geval dat de auto niet meer reageert op de sleutel(s) kun je deze heel eenvoudig opnieuw programmeren. Key_Reprogram.pdf
  5. Ik denk niet dat je problemen veroorzaakt worden door het tanken van E10. Zelfs motoren die hiervoor niet geschikt zijn lopen er normaal op (zij het onzuiniger), het wordt pas een issue als je steeds E10 tankt met een motor die daarvoor te oud is. Sowieso loopt je Jag beter op premium benzine met een octaangehalte > 95RON (BP Ultimate bijvoorbeeld).
  6. Moet te doen zijn lijkt me. Zonder dat je allerlei zaken opnieuw moet programmeren, met uitzondering van de radio: zorg dat je de code bij de hand hebt!
  7. Bedoel je trouwens niet juist UIT de 'P'-stand? Lijkt me een feature die door een dealer voor je ingesteld kan worden.
  8. Van het Amerikaanse Jaguarforum: Reconnect, Enter any 4-digit code 3 times so that the display shows "PLEASE WAIT", like yours does now. THEN simultaneously press ">>" + "PTY" + "A.MEM" and hold them for 2 or 3 seconds and the radio should turn on.
  9. hansvh

    Inbreker gezocht

    Remote openmaken, contacten goed reinigen en verse batterij erin. Slot smeren met WD40 en er zeker van zijn dat het ' klepje' het slot afdekt als de sleutel eruit is. Beetje wiebelen met de sleutel. Of heb je dat allemaal al geprobeerd? Dan wordt het misschien toch tijd voor een baksteen.....
  10. Jouw XJS is voorzien van een Delanair MKII airco unit. Dit systeem werkt deels electrisch, deel vacuumgestuurd. Ik heb ooit eens een beschrijving van dat systeem gemaakt die je wellicht kan helpen bij de diagnose. Je vind 'm in DIT topic.
  11. Ik heb HIER wat onderdelen kunnen scoren.
  12. Nieuw is de schakelaar nog leverbaar (speciale bestelling), echter niet goedkoop. Misschien eens bij Hendrikus informeren of hij een gebruikt exemplaar heeft liggen? Hoewel een beetje apart van vorm is en blijft het een simpele aan/uit schakelaar met condensator. Als alternatief kun je misschien eens shoppen bij een reguliere onderdelen leverancier, misschien iets van een beugeltje fabrieken voor een afwijkend model schakelaar?
  13. In DIT topic meer info over LED in je Jag (oa Series III).
  14. DIT zijn de lampjes die je moet hebben voor dat cluster tussen de twee grote klokken (Series III).
×
×
  • Create New...