Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3989
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57

hansvh last won the day on April 1

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

362 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

2783 profile views
  1. Een complete donor? Wastie niet meer te redden?
  2. hansvh

    XJS koppakingen

    Toch ook weer niet als er echt serieuze lekkage is die ervoor zorgt dat de cilinders vol koelvloeistof staan. Aangezien de rook alleen uit de rechter uitlaat kwam zou je daar eens een of meerdere bougies kunnen verwijderen om met een cameraatje de boel te inspecteren.
  3. hansvh

    XJS koppakingen

    Yep. Bij deze verplaatst naar het juiste subforum.
  4. In de partsmanual vind ik geen apart partnummer voor uitvoeringen met dan wel zonder boardcomputer, maar dat wil natuurlijk nog niet alles zeggen. Je zou eens kunnen kijken of je de connectoren terug kunt vinden bij jouw auto. De aansluitingen aan de kant van de computer zien er zo uit: Los daarvan denk ik dat het toch wel een klus wordt. Je zal ook het middenpaneel van je dash moeten vervangen. Bovendien heeft de computer een interface unit nodig, die zit normaal gesproken achter in de kofferbak in de buurt van de ECU en ziet er zo uit:
  5. Daar kan wel een beetje beweging in zitten ja en dat hoort volgens mij niet. Als je het onderdeel bekijkt zie je dat er schroefdraad aan die kant zit. Slangetje loshalen (nadat je de druk van het systeem hebt gehaald), moer vastdraaien en slangetje weer bevestigen zou ik zeggen. Bij SNG zijn ze alleen op speciale bestelling leverbaar, maar het is een Bosch onderdeel dus denk ik wel in de reguliere handel verkrijgbaar.
  6. Je kunt 'm rustig een stukje aandraaien. Mocht dat niet helpen dan zou ik slangetje + klem vervangen. Gebruik dan wel gewapende benzineslang (voor injectiesystemen). Mocht je de boel los willen halen dan moet je eerst de druk van het brandstofsysteem halen. Dat kan door het pomprelais even te verwijderen, de pomp even los te koppen of de inertia switch in te drukken en dan even te starten.
  7. hansvh

    Airco

    Klopt. Zie ook de tweede PDF in mijn vorige post
  8. Bijgaand de betreffende pagina's uit de partsmanual. Voor zover bij mij bekend is er geen verschil in partnrs anders dan voor/achter, binnenste/buitenste en eventueel OEM of anders. Fittings.pdf
  9. hansvh

    Airco

    Werken met airco's is denk ik voorbehouden aan specialisten vanwege het gevaar voor de omgeving en voor jezelf. Voor de procedure van het retrofitten is er een publicatie van Jaguar beschikbaar. Niet alleen zal het een probleem zijn om een specialist te vinden die dat voor je uit wil voeren, het zal ook geen goedkope klus zijn. Bovendien is het maar de vraag of je nog aan de onderdelen kan komen. De retrofit guide: Technical Guide Air Conditioning Retrofit UK 1994.pdf Ik denk dat het vullen met een ander koudemiddel de juiste weg is. Zie onderstaand artikel van de Citroën CX-club. Daarin vind je ook een adres waar je terecht kan voor deze klus. Retrofitten van oude R12 airco systemen onnodig.pdf
  10. Ahum. hoe kom ik erbij dat dit topic over de portierruiten gaat? Dan had ik mijn vorige post in dit topic wel achterwege gelaten . Anyway, voor- en achterruit dus. In dat geval is de werkwijze zoals JagS3 aangeeft de juiste. Ben (behalve met de ruiten) ook voorzichtig met de RVS sierstrips. De kunststof strip tussen ruit en RVS strip zit niet in de kit. Je kunt 'm er als het goed is zo uithalen, maar je zou hem ook gewoon kunnen laten zitten. De RVS strips zitten wel in de kit. Je zou ze gewoon op de ruit kunnen laten zitten, kan er ook niets mee gebeuren. Tussen RVS strip en sponning zit weer een kunststof strip, die zit in de kit en moet je vernieuwen. Om de 'lip' van de sponning zit een rubber. Dat zit in de kit en gaat ook verloren. Strips en rubber zijn nieuw te verkrijgen bij SNG Barratt (zie banner bovenaan). Plaatje, zo ziet het er in doorsnede uit:
  11. Ehh, je bent toch Forumclub lid? Daar vind je bijvoorbeeld de servicemanual van je S-type.
  12. hansvh

    Airco

    In het hele systeem van de climate control zit slechts één relais. Dat is dan wel eigenlijk een onderdeel dat uit vier relais bestaat in één kast. Als een van die relais niet meer werkt heeft dat uitsluitend invloed op de snelheid van de blowers: op één of meerdere snelheden zullen ze dan niet werken. Het heeft totaal geen invloed op de temperatuur van de lucht. Over de werking van dat deel van de climate control heb ik ooit eens een PDF gemaakt, je vind 'm in DIT topic.
  13. hansvh

    Airco

    Met de temperatuur keuzeschakelaar in de koudtste stand en de andere schakelaar op 'Auto' worden de fans automatisch bediend en dat zou je moeten horen/merken. Misschien dat je dat bedoeld met het eigen willetje van de kachel? Als er dan nog steeds geen koude lucht uit de roosters komt dan kan dat diverse oorzaken hebben. Electrische (zekeringen bijvoorbeeld), mechanische (defecte compressor) of gewoon te weinig koudemiddel door een lek of. zo. Zal door een specialist beoordeeld moeten worden. Het is een ouderwets systeem bedoeld voor een koudemiddel dat inmiddels niet meer mag worden gebruikt. Zo maar bijvullen kan dus niet. Er zijn alternatieven beschikbaar, een ander optie is een complete revisie van het aircodeel.
  14. Welke draad heb je waar doorgemeten? Loopt de motor? Dan kun je horen of de injectors werken. Schroevendraaier ertegen en oor op het handvat, dan moet je ze horen tikken.
×
×
  • Create New...