Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3888
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

hansvh last won the day on December 6

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

338 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 61

Recent Profile Visitors

2517 profile views
  1. Niet om je nog zenuwachtiger te maken maarre, ZF olie in een Ford bak? Je bent nu denk ik aan het 'mixen'. Jaguar zelf schrijft Mercon V-XT-5-QM voor. Ik sluit me bij het advies van Mark aan, geef G&G eens een belletje.
  2. Ziet er top uit maarre, ga je nog voor de Europese bumpers?
  3. Ik heb het zelf aan de hand gehad met mijn Series III. Enige juiste methode is de handremklauwen onder de auto uit halen, uit elkaar halen (mechanisme is heel simpel), goed schoonmaken, opnieuw invetten en weer monteren (uiteraard met nieuwe remvoeringen). Voor het aansluiten van de kabel beide 'hevels' van de handrem een aantal keren heen en weer bewegen zodat het zelfstellend mechanisme zijn werk kan doen.
  4. Je hebt er nu drie maanden de tijd voor ! Ik neem me ook altijd van alles voor, maar als puntje bij paaltje komt vind ik de garage toch weer te koud . Ik ben een watje!
  5. We gooien er gewoon nog een plaatje tegenaan. Zo duidelijker?
  6. Aan de kant van de cardanas. #82 Op bijgaande foto is de governor valve, #84 is de koppeling van bak naar cardan.
  7. Voor een echte diagnose zal het denk ik noodzakelijk zijn om de bekleding van de deur te halen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het mechaniek van de achterdeuren vanwege het sporadische gebruik moelijker gangbaar is. Ik zou denk ik eerst beginnen met overal waar het kan WD40 te spuiten.
  8. Ik vrees toch dat er iets meer aan de hand is en dat afstellen van de keuzehandel (want die bedoel je denk ik) niet gaat helpen. Misschien dat bijgaande PDF je verder op weg kan helpen. BW65-66 Automatic Gearbox Service Manual.pdf
  9. Ehh, een aantal posts geleden meld je dat je de module losgekoppeld hebt, je hebt 'm toch wel weer aangekoppeld he ? Andere procedure: 1. Check the EPB fuse which is number F35 in the luggage compartment fuse box. 2. If that’s OK its worth checking the connectors to the EPB Module are seated correctly. The module is located behind the boot lining on the right hand side, just remove the connectors and re-insert again until they click in position. 3. If all this fails to clear the error and you feel brave you can check the motor function by removing connectors from the module and directly attaching wires from the battery to the two thickest wires in the left hand connector, reverse the connections to ensure the motor winds in both directions. If the motor does not actuate then the motor is dead, if the motor winds then it’s possibly the module. Procedure om de handrem opnieuw te calibreren: Electronic Park Brake (EPB) Re-Calibration Procedure 2003 MY-ON S-TYPE M44998-ON Issue: On some 2003 MY-on S-TYPE vehicles, a customer may report a concern of premature parking brake pad wear or the brakes binding. This condition can result if the electronic park brake (EPB) system is not re-calibrated after the removal of the rear brake callipers to replace the brake pads. Action: Should a customer express concern regarding the above, refer to the calibration procedure detailed in this bulletin. 1. Reset the EB module: a. Switch off the ignition. b. Disconnect the battery for 30 seconds. For additional information, refer to STYPE Workshop Manual Section 414-01. c. Reconnect the battery. 2. Start the engine. 3. Firmly apply and release the foot brake five times. 4. Confirm that the message ˜NOT CALIBRATED" or ˜APPLY FOOT AND PARK BRAKE" is displayed on the instrument cluster message centre. This indicates that the parking brake is in calibration mode. 5. Lightly press the foot brake pedal. 6. Apply the parking brake by using the EB switch. 7. Release the parking brake. 8. Release the foot brake. 9. Confirm that the brake warning lamp is no longer illuminated on the instrument pack and that the ˜NOT CALIBRATED" message is no longer displayed in the message centre. 10. Apply and release the EPB five times to ensure no error is present.
  10. Ik zou DEZE set aanschaffen. Zit alles in om je injectoren te reviseren. Ik heb dat ook bij mijn V12 gedaan. Mooi hobbyproject: ik heb dezelfde injectorreiniger gebruikt die je normaal in je tank kiepert. In een ultrasoonreiniger gegooid en onder (lichte) druk ook op de injector gezet. Vervolgens een aantal minuten laten 'spoelen' terwijl de injector zelf steeds aan/uit geschakeld wordt. Daarna de hele handel met nieuwe filtertjes etc weer in elkaar gezet. Auto loopt nu mooi rustig en doorstaat de CO2-test bij de APK met glans (in ieder geval de laatste keer )
  11. Als ik het goed begrijp heb je één goed werkende sleutel en heb je één sleutel waarvan wel de knoppen werken om de auto te vergrendelen/ontgrendelen maar waarmee je de auto niet kunt starten? Probeer dan eens de procedure zoals beschreven onderaan pagina 6 van bijgaande PDF. Jaguar Key Fob.pdf
  12. Vreemd verhaal, maar dat moet Stouten toch op kunnen lossen voor jullie?
  13. Hallo Margriet, Welkom hier op het forum. Je zou zelf eens kunnen proberen om de 2e sleutel te programmeren volgens de bijgevoegde procedure. Remote control programming.pdf
  14. De kleurcode is niet af te leiden uit het VIN. Je kan hem vinden op de sticker waarop ook je VIN staat, deze zou bij de XK8 in de deuropening moeten zitten. Bij oudere Jaguars (zoals bijvoorbeeld mijn Serie III) is deze informatie terug te vinden op een plaatje onder de motorkap. Als je nergens een dergelijk plaatje kunt vinden dan zou je de kleur kunnen laten analyseren bij de spuiter, daarmee voorkom je ook kleurverschil door veroudering van de bestaande lak. Laatste optie: een JDHT certificaat aanvragen. Daarop staat de kleur van interieur/exterieur waarmee de auto af fabriek is geleverd, maar dat kan dus afwijken van de huidige kleur.
  15. Ehhh, was nodig geloof ik ! Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing. Ik heb met mijn V12HE een vergelijkbaar probleem: 9 van de 10 keer houdt hij in bij volgas, moet ik echt het gaspedaal loslaten. Soms gaat hij echter als een raket er vandoor, dus hij kán het wel !
×
×
  • Create New...