Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Posts

    4,578
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    81

hansvh last won the day on August 30

hansvh had the most liked content!

Reputation

564 Toppertje

2 Followers

About hansvh

  • Birthday 03/30/1958
  • Age 63

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Veldhoven

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik jarenlang een Jaguar XJ12HE Sovereign uit 1984 gehad. Heb deze auto helaas van de hand moeten doen omdat, na een verhuizing, de garage op mijn nieuwe stek veel te klein was. Nu op zoek naar iets anders!

Recent Profile Visitors

4,506 profile views
  1. Ehhh, er gaat vast nog wel een X350 eigenaar reageren maarre, dat lijkt me geen probleem. Mij lijkt het eerder dat het zo bedoeld is, dus dat je de armleuning alleen omhoog kan klappen in de voorste stand?
  2. Welke 'hoofdzekeringen van het display' heb je gecontroleerd? De zekering van het climate contol system is #14 (rood, 10A) in de zekeringkast aan de passagierszijde. Die gecheckt?
  3. Ik schat zo dat de meting tijdens het rijden is gebeurd middels de meter op het dashboard, en da's geen precisie instrument !
  4. Je hebt het over een GB bak, da's er een voor de MKI, vroege MKII en S-Type. De JCN is een bak met overdrive zoals gemonteerd onder de late MKII en de S-Type. Ik neem aan dat het hier dus om een late MKII of een S-Type gaat? De maten van de dummy-as voor de GB bak staan gedocumenteerd in de servicemanual. Zie hieronder, kun je in ieder geval eens checken of die overeenkomen met de Haynes. In geval van een JCN bak is er bij het verwijderen van de hoofdas geen dummy-as nodig. Er worden in de servicemanual geen maten gegeven en ook in de beschrijving van de te volgen procedure wordt geen dummy-as gebruikt. De originele servicemanual (beter dan de Haynes) kun je naast nog veel meer andere documentatie downloaden in ruil voor een kleine donatie aan het forum. Zie ook DIT topic.
  5. Welkom op het forum hier Michel. Mooie Jaguar heb je gekocht ! Voor wat betreft het probleem waar je tegenaan loopt: jouw Jaguar heeft een jaar stil gestaan. Dit is typisch een probleem dat spontaan kan verdwijnen als de auto wat meer wordt gebruikt. Rijden met dat ding ! Mocht het dan niet verdwijnen dan zijn er wel een paar dingen die je kunt testen. Om te beginnen zou ik dan sowieso eerst eens zorgen dat alle (massa)verbindingen onder de motorkap goed schoon zijn.
  6. Het zijn originele Aero velgen voor de XJ40. Die XJ40 uit Oirschot, da's trouwens wel een prachtig exemplaar !
  7. Komt uit de Jaguar Electronic Pats Catalogue. Met dat VIN zou je dus inderdaad genoemd partnrummer moeten hebben. Ik weet niet waar jij zoekt, maar SNG heeft genoemde waterpomp nog (beperkt) op VOORRAAD.
  8. Is aan de hand van het VIN nauwkeuriger te bepalen. Partnr NBB2200DA zou het bijvoorbeeld kunnen zijn indien het VIN tussen 667829 en 708757 zit.
  9. hansvh

    aankoop XJ40

    Welkom op het forum Jaap! En ik kan je alvast een geheim verklappen: ook oudere BMW's, Mercedessen, Audi's etc moet je niet aan beginnen. Zijn niets waard, altijd problemen . Effe serieus: het gaat niet zo zeer om de leeftijd van de auto, meer om hoe vorige eigenaren er mee omgesprongen zijn en hoe serieus ze het onderhoud hebben verzorgd. In zijn algemeenheid: tref je een goedkope auto aan dan krijg je waarschijnlijk te maken met achterstalig onderhoud, bij duurdere exemplaren is dat vaak wat beter op orde. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, dan komen er genoeg topics met aankooptips bovendrijven: LINK LINK LINK LINK Succes met de zoektocht!
  10. Stap 1: maak de sensor schoon die de temperatuur in de auto meet. Deze zit achter een roostertje rechts onder het stuurwiel. Daarachter zit een klein ventilatortje dat lucht (en stof en andere troep) over de sensor blaast. Gewoon eens goed stofzuigen of schoonblazen, kijken of het helpt! Je kunt ook eenvoudig testen of het ventilatortje uberhaupt nog werkt: stukje van een tissue of zo voor het roosterje houden en contact aanzetten. Dan moet het papiertje tegen het roostertje gezogen worden.
  11. Hieronder zie je een stukje uit het electrische schema: EC35 is een 8-voudige zwarte connector, EC6 is een 9-voudige zwarte connector. Daartussen zit een oranje draad met gele tracer (OY). Ik denk dat je moet beginnen om te meten vanaf de koplamp naar de zekering (#F8, 20A in de zekeringkast onder de motorkap). Overigens, als de lichtopbrengst door de condens sterk wordt verminderd is dat APK afkeur, dus je zult daar wel iets aan moeten doen.
  12. Frans (sonsan in het topic van de S-type) heeft een rol autoruitenkit daarvoor gebruikt. Ik denk dat hij ZOIETS bedoeld.
  13. Ik zou wel aan de slag durven gaan met een repair setje, bijvoorbeeld ZOIETS. Mocht het faliekant mislukken kun je altijd nog voor een gereviseerde gaan. Op het forum zijn er ook nog wel topics hierover terug te vinden. Zie HIER een reparatieverslag met foto's. Is wel van een S-type, maar in de kern blijft het verhaal hetzelfde .
  14. Bij de SII XJ6 zitten de relais hier. Heel misschien is dat bij de XJ12 hetzelfde.
  15. Het systeem staat HIER beschreven. Als de motor alleen blijft lopen als je de sleutel in startstand houdt dan heb je óf ergens kortsluiting óf er is iets niet goed aangesloten. Misschien dat daar ook die rooksignalen vandaan komen....
×
×
  • Create New...