Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3804
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

hansvh last won the day on August 2

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

319 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 61

Recent Profile Visitors

2273 profile views
  1. Hallo Rob, Een account wordt automatisch geblokkeerd zodra je, steeds vanaf hetzelfde IP-adres, drie keer een verkeerd wachtwoord gebruikt. Jij bent de laatste tijd steeds ingelogd geweest vanaf hetzelfde IP-adres, vermoedelijk je thuisadres. Je hebt wel steeds dezelfde browser gebruikt (Chrome). Je zou eens wat kunnen testen: Gaat het goed als je, voordat je je browser afsluit, éérst uitlogd uit het JF forum (re boven, menu dat verschijnt bij klikken op accountnaam) Probeer eens een andere browser Maak je browsercache eens leeg Gebruik Chrome eens zonder dat je ingelogd bent bij Google Login op het JF forum vanaf een ander (thuis)netwerk. Dat kan ook een smartphone zijn (zonder WiFi te gebruiken)
  2. Gaat het soms om de Engineering Test Mode waar ze het in dit TB over hebben? Additional Diagnostics for Instrument Cluster.pdf
  3. Ik heb die zelf gemaakt omdat het een leuke klus is en omdat een kant-en-klare kabelboom (als je hem al kunt vinden) een hele dure optie is. Bij SNG uitsluitend op speciale bestelling leverbaar, kost dan 460,- Euro.
  4. Ehh, je hebt een XJ12 uit 1986, dus een HE variant. Die is al voorzien van electronische ontsteking, er komen geen contactpuntjes oid meer aan te pas. Ik heb zelf geen toegang tot de JDCH site, dus kan niet zien welk systeem ze daar bespreken.
  5. HIER trouwens nog een link waar revisie en reiniging van de fuelrail nog een keer uitgebreid wordt beschreven.
  6. Die klus heb ik in het verleden ook een keer aangepakt: Injectoren zelf gereviseerd en ultrasoon gereinigd. Nieuwe benzineleidingen etc. Kabelboom injectoren vernieuwd Intussen van diverse kanten te horen gekregen dat de motor zo mooi loopt. Dit heeft er ongetwijfeld een grote bijdrage in geleverd!
  7. Maak de klus iets groter en vernieuw ook de kabelboom van de injectoren. Leuke klus en je gaat zien dat het nodig is zodra je de oude kabelboom gaat ontleden.
  8. Heeft een Jaguar XE vierwielaandrijving nodig wanneer het motorvermogen met 50 pk toeneemt? Of geeft Jaguar de XE er 50 pk bij om het extra gewicht van vierwielaandrijving te compenseren? En mag dat dan bijna tien mille kosten? Eerder dit jaar heeft Jaguar de XE een tussentijdse update gegeven en daarbij en passant de stofkam door het aantal aandrijfvarianten gehaald. Er is voortaan nog maar één diesel, de D180 met 180 pk en naar keuze achter- of vierwielaandrijving, en er zijn twee benzineversies: de P250 en P300. Om die twee benzinevarianten draait het op deze pagina’s. Het zijn respectievelijk een achterwielaandrijver met 250 pk en een vierwielaandrijver met 300 pk. Lekker overzichtelijk; geen gepiel met ondergemotoriseerde instappertjes voor krentenwegers. Wat overigens niet wegneemt dat we daarmee alle zakelijkheid meteen maar overboord moeten zetten. Met de prijslijst in de hand blijkt namelijk dat er voor 50 pk extra en het aandrijven van de voorwielen € 9.290 wordt gevraagd, bijna tien mille. Dat is niet niks. Ben je met de dikste versie een dief van je eigen portemonnee of doe je jezelf juist tekort met ‘slechts’ 250 pk en achterwielaandrijving? Van het uitrustingsniveau hoef je de keuze in elk geval niet te laten afhangen. Beide aandrijfvarianten zijn verkrijgbaar in dezelfde uitvoeringen en zijn naar believen aan te kleden met dezelfde lange optielijst. Bron: Autoweek
  9. De shop is inmiddels echt online. Kom maar op met jullie zuur verdiende centen !
  10. Nu de boel toch open ligt, besteedt dan ook HIER even wat aandacht aan...
  11. Volgens mij is het enige dat je uit bouwjaar en VIN af kan leiden dat je in ieder geval de tweede generatie spanners hebt. Het verschil met de eerste generatie is dat die gaat ratelen als hij op z'n eind is, de tweede generatie gaat nog steeds stuk maar doet dat geluidloos . Als je geen facturen hebt waaruit de vervanging door spanners van de derde generatie blijkt is het dus een beetje een gok. Pas met de kleppendeksels eraf kun je daadwerkelijk zien welke generatie spanners is gemonteerd, en dan nog kun je alleen de bovenste zien.
  12. Ik ga er van uit van wel. Waarom? Omdat er in de partsmanual maar één artikel is opgenomen vwb de fusebox. Ook is er maar één artikel terug te vinden voor het klepje met sticker van de zekeringwaarden. Bovendien is het natuurlijk een Brits ontwerp, UK en geen US. Scheelt één letter, maar toch . In alle gevallen waar onderdelen voor verschillende landen afwijken vind je ook voor al die verschillende landen afwijkende partnummers in de manual.
  13. Het verhaal waar Arie naar verwijst (US vs UK/Euro zekering waarden) vind je nog eens uitgebreid uitgelegd in bijgaande PDF. fuses.pdf
  14. Da's behoorlijk krokant 😲
×
×
  • Create New...