Ga naar inhoud

hansvh

Moderators +
  • Aantal items

    3,172
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    28

hansvh won de laatste dag op 14 mei

hansvh had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

218 Toppertje

1 Volger

Over hansvh

  • Titel
    JF-Team
  • Verjaardag 03/30/1958
  • Leeftijd 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Leeftijd 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Leeftijd 60

Recente bezoekers van dit profiel

1,133 profielweergaven
  1. hansvh

    LINKER TANK Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Helemaal goed. Op foto 1 staat de klep die regelt vanaf welke tank brandstof wordt getapt. Die heeft dus een verbinding met de tanks links/rechts en een verbinding naar de pomp die op foto 1 rechtsvoor in de reservewielkuip zit (niet zichtbaar). Aan de voorkant van iedere tank zit een klep die regelt in welke tank de retourleiding uitkomt. Uiteraard is dat als het goed is dezelfde als waar brandstof uit wordt gehaald. Deze kleppen zijn bereikbaar via een luikje in de achterwielkuip. Totaal dus drie kleppen die bediend worden door de keuzeschakelaar op het dashboard. Als de rechtertank is geselekteerd staat er spanning op alle drie de kleppen, is de andere tank geselekteerd dan zijn de kleppen spanningsloos. Schematisch gezien ziet het systeem er zo uit:
  2. Het blijft een prachtige locatie. En met dat schitterende weer erbij kan het natuurlijk helemaal niet stuk! Hieronder nog wat fotootjes....
  3. hansvh

    LINKER TANK Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Je hebt maar één pomp nodig, dus je hebt ook een tank nodig zonder pomp. Naast het nodige leidingwerk en de switch op het dashboard heb je een drietal kleppen nodig. Tip: kom morgen naar de forummeet, dan kun je bij een andere series III kijken hoe het eruit ziet!
  4. hansvh

    XK display problemen

    Ehhh, het display werkt bij starten prima, je zet het uit en alle functies worden nog steeds kraakhelder en zonder probleem weergegeven? Ik heb geen XK, maar in dit geval denk ik toch dat wat fotootjes veel beter weergeven wat je nu eigenlijk bedoeld .
  5. hansvh

    Airco loeit

    Hmmm. Ik ben geen expert maar ik zou zo zeggen: een lager wat defect is of het systeem bouwt een te hoge druk op. Als er iets tegen de fans aankomt zou jet het denk ik vanaf inschakelen moeten horen. Kun je niet nagaan waar het geluid precies vandaan komt? Dan kan een echte expert misschien een beter oordeel geven.
  6. hansvh

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Zo zit het bij de V12, dat zal bijn de 4.2 niet anders zijn: #3 is de benzinepomp, #8 is het filter.
  7. hansvh

    Jubileum versie Jaguar XJ

    Als rechtgeaarde IT-er heb ik een hekel aan overtypen .
  8. hansvh

    Mijn "nieuwe" XJ

    Opwarmen zal niet echt helpen. Krijg je hem niet los door er steeds op verschillende plekken op te tikken met een (houten) hamer? Dan zou ik eens proberen met een scherp plamuurmes rondom voorzichtig te wrikken.
  9. hansvh

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    HIER uitleg met foto's van vervangen.
  10. hansvh

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ehhh, waar kijken we hier naar? Vriesplug?
  11. hansvh

    XK Motor swap 4.2 Series 3

    Ik heb HIER een complete set vandaan gehaald voor revisie van de injectoren van mijn V12. Naast filtertjes en montage rubbers zaten er zelfs op maat gemaakte stukjes benzineslang bij.
  12. hansvh

    S1 72 zou ik het durven

    Moet hij na deze klus niet opnieuw uitgelijnd worden?
  13. hansvh

    Jaguar cars S-type 3.0 V6

    Da's deze dus. Tsja, voor dat geld kun je niet al te veel verwachten. Eerste wat opvalt is die enorm brede spleet bij het dashboard. Daar is iemand aan het knutselen geweest? Daarnaast is het overduidelijk een automaat en geen handgeschakelde versie. De eerste S-types hadden nogal eens problemen met de automaat. Doorzoek het forum eens met de kreet 'aankoop s-type', dan vind je vast wel eea terug.
  14. hansvh

    XJ40 gaat niet meer open

    Als ik dit verhaal zo lees dan zijn er wat dingen die je even zou kunnen checken. Alle verbindingen (in de buurt van de accu) gecheckt? Misschien iets los? Zekeringen doorgemeten (er zitten volgens mij twee zekeringkasten onder de motorkap van een XJ40)? Misschien ergens water ingekomen door bijvoorbeeld een verstopte afvoer van de paravan? Heb je (naast alle sloten) ook alle sleutels geprobeerd?
  15. hansvh

    Welke banden voor mijn Series 3

    Bij sommige kleuren staat het wel goed vind ik. Rood hoort daar zeker bij.
×