Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3927
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

hansvh last won the day on December 31 2019

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

344 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 61

Recent Profile Visitors

2628 profile views
  1. Ik schat zo dat ze niet nivelleren via de aanzuigkant omdat de pomp dat tegenwerkt. Het zal niet per definitie altijd fout gaan, maar ik denk dat je regelmatig een overstromende tank hebt, zeker als ze beiden vol zijn.
  2. hansvh

    Wimb's X308

    Hey, waarom zou je slechts een handvol onderdelen gebruiken als het ook met een veelvoud daarvan kan ;-) !
  3. Kudos dat je dit zelf aandurft! Maak en post vooral veel foto's!
  4. Lucht in het systeem? Bijgaand wat documentatie van de Delanair MK II, misschien helpt deze je op weg. Service Training - Air Conditioning.pdf
  5. Een 2.8, Series I dus? Dat zou dan 4.27 moeten zijn volgens mij.
  6. Zoals ik een paar posts geleden al aangaf: op het moment dat je de linker tank hebt geselekteerd wordt er dus benzine uit de linker tank getapt en zijn alle kleppen spanningsloos. Selekteer je de rechter tank dan wordt er spanning op alle kleppen gezet. Jouw verhaal klopt dus wel, daarom zijn de kleppen bij de tanks onderling niet uitwisselbaar. De ene staat open bij spanning en dicht als hij geen spanning krijgt, bij de andere is dat precies andersom. Het partnr van de keuzeklep is C44918, rechterklep CAC2460 en linkerklep CAC2460. Forumsponsor SNGBarratt heeft ze nieuw op voorraad.
  7. Ik zal een van de beheerders wel even inseinen
  8. Op de homepage van het forum vind je rechts bovenaan een grote rode knop
  9. Hmm, de servicemanual is weer lekker duidelijk ! Heb je wel spanning op de kleppen met rechtertank geselekteerd en kontakt aan?
  10. Je zit inderdaad verkeerd . De stalen leiding op foto #1 komt van je brandstofpomp. Die driewegklep die daarna zit zorgt voor ontluchting en dat de brandstof maar één kant op kan stromen. De brandstof gaat vervolgens via het filter naar de fuelrail. De retourleiding heeft een aansluiting op de tanks links en rechts (via de kleppen die je met de schakelaar bediend) én op de eerder genoemde driewegklep. Zie het plaatje hieronder. Foto #3, dat is in de wielkuip en kijk je daar tegen een van de tanks aan? Dat zou dus betekenen dat je die kleppen alleen kunt vervangen met de tank eruit ? Zal dat nog wel eens nakijken.
  11. Dan wordt het verhaal ietsje anders en bestaat de kans dat de kleppen in orde zijn maar gewoon geen spanning krijgen. Dat zou je kunnen kontroleren met een testlampje in plaats van de klep die de tankkeuze bepaald (die in de reservewielkuip). Als de linkertank is geselekteerd zijn alle kleppen spanningsloos, selekteer je de rechtertank dan krijgen alle kleppen spanning. In het testscenario zou in dat geval het lampje moeten gaan branden. Dat gaat trouwens alleen op met het kontakt aan. Ook moet je even checken of de inertiaswitch goed staat, deze onderbreekt anders sowieso de spanning naar kleppen en injectoren. Je vind deze aan de kopse kant van het dashboard aan bijrijderkant. Hij zal wel goed staan want de motor heeft immers gelopen.
  12. Er zitten drie kleppen in het brandstofsysteem die je bediend met die schakelaar op het dashboard. Eentje achterin in de kuip bij het reservewiel, die regelt uit welke tank brandstof wordt getapt. Kennelijk werkt die goed, want als je overschakelt van een volle naar een lege tank stopt de motor. Er komt vanaf de injectorrail een retourleiding die overtollige brandstof retour naar de tanks leidt. Dat moet dan wel de tank zijn die geselekteerd is met de schakelaar. Hier gaat het fout bij jou, als gevolg daarvan is de ene tank snel leeg en wordt de andere tank voller. Die klep blijft dus kennelijk hangen. Deze klep vind je (links en rechts) in de wielkuip achter een klepje. Mijn advies zou zijn (nu je de tanks waarschijnlijk toch leeg gaat halen): Vervang alledrie de kleppen. Het zijn trouwens drie verschillende. Vervang rubbers/filters van de drainpluggen (onderzijde tanks), die pluggen moeten er toch uit om de tanks leeg te krijgen Vervang het brandstoffilter, dat vind je achter in de reservewielkuip Vervang alle brandstofleidingen daar in diezelfde kuip In een later stadium: reviseer en reinig de injectoren, vervang ook de kabelboom van de injectoren en de stukjes brandstofleiding waarmee ze aan de injectorrail zitten. Dan heb je weer een fris en goed brandstofsysteem!
  13. Op de zijkant van je relais staat een schema'tje dat exact overeenkomt met het schema in mijn post. Niet verrassend trouwens . Die nummers vind je als het goed is ook terug aan de onderkant van je relais, daarmee kun je de verschillende kontakten identificeren en moet je dus kunnen zien wat waar aangesloten moet worden. Groen gaat op #85, paars met zwarte tracer gaat op #86, bruin met paarse tracer op #30 en paars met gele tracer op #87. Als je die laatste twee even tegen elkaar houdt zouden de claxons het sowieso moeten doen, anders heb je een probleem met de in-line zekering of de aarde. Het aardpunt (G3 op het schema) vind je trouwens aan de binnenkant van het rechter spatbord, in de buurt van het relais. De zwaardere zekering betekent dat het (bij bijvoorbeeld overbelasting) langer duurt voordat de zekering doorslaat.
  14. Het relais is gewoon een standaard enkelvoudig maakrelais. Kost geen drol in de gemiddelde auto-onderdelenwinkel dus ik zou het om te beginnen gewoon vervangen. Hoe het allemaal aan elkaar geknoopt hoort te zitten zie je in onderstaand schema: Daar zie je ook dat er twee zekeringen aan te pas komen: een 35A zekering in het kastje onder het stuur en een zwevende 17A zekering bij de accu. De kleurcode van de bekabeling is alsvolgt:
×
×
  • Create New...