Ga naar inhoud

hansvh

Club Donateur
  • Aantal items

    2,981
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

hansvh won de laatste dag op 19 september

hansvh had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

172 Toppertje

Over hansvh

  • Verjaardag 03/30/1958
  • Leeftijd 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Leeftijd 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Leeftijd 59

Recente bezoekers van dit profiel

680 profielweergaven
  1. Hij rijdt!

    Tsja, V12, dat wil wel ;-)! Mooie wagen en het interieur ziet er ook goed uit!
  2. Jaguar Daimler Gazette

    Deze advertentie is verkocht!

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Iemand interesse in de Jaguar Daimler Gazette, (bijna) alle nummers van jaargang 2004-2008? Gratis af te halen in Eindhoven.......

    Free

  3. Xj12 schakelperikelen

    Is gewoon te vinden in de servicemanual :-).
  4. X350 j-gate en motorolie

    Aanvullen zou ik inderdaad gewoon met dezelfde olie doen, vervangen kan altijd nog. Mooie auto heb je trouwens!
  5. X350 j-gate en motorolie

    SNG heeft de J-gate ook alleen als complete assembly in het assortiment, de knopjes zijn dus waarschijnlijk niet los leverbaar. Misschien dat tweedehands een optie is? Voor wat betreft de olie: hieronder zie je wat Jaguar zelf voorschrijft. Viscositeit bij temperaturen tussen -30 en +50 mag 0W-30, 0W-40, 5W-30 of 5W-40 zijn waarbij 5W-30 de voorkeur heeft (Jaguar specs). Dan kom je bijvoorbeeld bij deze olie uit.
  6. kachel amplifier

    Is voor een XJS, XJ6 Series 2-3 en XJ12 Series 3. Nieuw volgens mij niet meer aan te komen (maar je zou even kunnen bellen naar SNG Barratt in Oisterwijk), tweedehands nog wel (onder meer via Ebay).
  7. capteur automatise verlichting s-type

    Geen aparte zekering, hij is aangesloten via het instrumentenpaneel. HIER vind je een topic van iemand met exact hetzelfde probleem.
  8. Side marker lights

    De side marker lamps zijn NAS-only (North American Specification), ik kan me zo voorstellen dat er wellicht wel bekabeling aanwezig is maar dat dit niet zonder meer gaat werken ook al doe je er een lampje in. Wellicht wel weer in te programmeren, maar daar zou je ene Jaguar specialist voor moeten raadplegen.
  9. capteur automatise verlichting s-type

    Dat dit probleem niet wordt opgelost bij het verwisselen van de binnenspiegel klopt wel, de sensor voor de automatische verlichting zit namelijk bovenop het dashboard in het midden. In de spiegel zit wel een sensor voor het automatisch dimmen van de verlichting.
  10. KM teller en ruitenwissers (S2/S3)

    Zit aan de linkerkant, ik zal straks wel even kijken of ik een foto kan maken.
  11. Koelvloeistof

    Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je de verschillende soorten beter niet kunt mengen. Misschien dus een extra reden om het hele systeem eens te flushen en van verse koelvloeistof te voorzien?
  12. Wellicht om verwarring met Daimler-Benz te voorkomen? Dat zijn nl ook de rechthebbenden op die naam in Noord Amerika.
  13. Heb wel geen X-type, maar je zoekt zekering #F16 (geel, 20A) in de zekeringkast in de motorruimte (links naast accu).
  14. series 2 met XK of AJ6 met motormanagement

    Een tip waar je niet op zit te wachten: niet doen! Ik kan me niet voorstellen dat een klassieke XJ lang in een goede staat blijft als je ermee door pekel en sneeuw gaat rijden. Er zijn er genoeg hier op het forum (waaronder ikzelf) die liever niet eens in de regen buitenkomen met hun Jag! Een conversie naar een AJ6 met ZF bak zie je trouwens niet zo vaak, dus veel informatie zal er niet te vinden zijn. Meestal zijn het die malloten uit de US die zich wagen aan een conversie en die komen niet verder dan een Chevy blok of iets 'V8-tigs'.
  15. Achterbak zekering

    Hier (rear electronic module):
×