Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    4420
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    74

hansvh last won the day on January 19

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

493 Toppertje

2 Followers

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Veldhoven

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik jarenlang een Jaguar XJ12HE Sovereign uit 1984 gehad. Heb deze auto helaas van de hand moeten doen omdat, na een verhuizing, de garage op mijn nieuwe stek veel te klein was. Nu op zoek naar iets anders!

Recent Profile Visitors

3899 profile views
  1. Kriebelt het nog steeds? Na 11 jaar én een XJS in turqois pearl? Ruil je die toch in ?
  2. Slecht starten dus alleen na de ophokplicht? Tsja, stilstand is achteruitgang . Anyway, alles is kennelijk weer een keer los gekomen, gesmeerd, op temperatuur gekomen etc. Vinden die oude dames wel prettig .
  3. Zelfs met een jumpstarter gaat het niet van harte? Dan zou ik toch links en rechts de massapunten eens goed schoon gaan maken. Kost niks en is (ook al blijkt het wellicht uiteindelijk de oplossing niet te zijn) altijd goed om de conditie van de auto op peil te houden. Plaatje met de massapunten: Belangrijkste in jouw geval zijn de massapunten onder de motorkap, de aansluitingen van de startmotor en de accupolen.
  4. Klopt helemaal (itt mijn bewering eerder )
  5. Maar we kunnen natuurlijk wel een gefundeerde gok plaatsen . Tis een HE uit 1982, dus vermoedelijk voor zien van een Lucas Constant Energy systeem met twee bobines waarvan de één (die bovenop de radiator zonder HS-aansluiting) de andere ondersteund. Beide bobines vervangen, alles goed aangesloten en toch geen vonk. Ik gok erop dat de ontstekingsversterker (dat zwarte kastje op het linker inlaatspruitstuk) overleden is!
  6. En geen Marelli-ontsteking, want hij heeft twee bobines.
  7. Ik krijg op de een of ander manier het gevoel dat jouw methode om dit probleem op te lossen bestaat uit het zoveel mogelijk vervangen van onderdelen? Dat lijkt me toch niet de juiste werkwijze. Je hebt geen vonk. Wat heb je tot nu toe gedaan in welke volgorde? Wat is er allemaal vervangen? Welke diagnose-stappen heb je gevolgd? Beschrijf het allemaal eens wat uitgebreider?
  8. Die is zelfs nog gewoon nieuw te koop . LINK
  9. Zie de topictitel . John heeft gelijk....
  10. Mooie kleur! Windsor Blue? Auto ziet er trouwens ook aan de onderkant keurig uit (en droog!!).
  11. Misschien hebben ze HIER wel iets voor je.....
  12. Er zitten geen boutjes of iets dergelijks op geheime plaatsen . Wat je wel moet doen: aan de onderzijde van de blowerbehuizing zit een klep. Die moet je in geopende stand blokkeren. Hij zit met stangetjes vast aan een klep aan de bovenzijde. Doordat deze nu openstaat en blokkeert krijg je de blower er niet uit (er vanuit gaande dat je alles verder los hebt gehaald). Waarom moet hij eruit trouwens?
  13. Het helpt als je vertelt in welke regio je woont. Sowieso is het wel aardig om je eerst voor te stellen .
  14. Heb 'm bovenaan in de rubriek off-topic vastgeprikt. Kan hem moeilijk op de voorpagina zetten . Toch?
×
×
  • Create New...