Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Posts

    4,890
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    94

hansvh last won the day on September 14

hansvh had the most liked content!

Reputation

792 Toppertje

2 Followers

About hansvh

  • Birthday 03/30/1958

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Veldhoven

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik jarenlang een Jaguar XJ12HE Sovereign uit 1984 gehad. Heb deze auto helaas van de hand moeten doen omdat, na een verhuizing, de garage op mijn nieuwe stek veel te klein was. Nu op zoek naar iets anders!

Recent Profile Visitors

5,800 profile views
  1. Nieuwe uitdaging: bouw de rest van de cruise-control delen er ook in!
  2. Vanaf VIN304928 zitten ze achter de achterlichten. Aangezien de Series III in maart 1979 geintroduceerd werd is die van jou inderdaad een hele vroege!
  3. Twee rondjes rond de kerk en hij is leeg genoeg
  4. Hmmm. Er leek iets met de rechten op deze categorie aan de hand te zijn ondanks het feit dat die gelijk waren aan die van de overige categoriën. Omdat er toch niet zoveel advertenties op het JF forum geplaatst worden heb ik gekozen voor een pragmatische oplossing: vanaf nu zijn er nog slechts twee categoriën over. Jouw advertentie zou je nu gewoon moeten kunnen plaatsen.
  5. Nog even een tip: als je op zoek bent naar een electrisch schema voor de wissers: op de site infojaguar.nl (waar kennen we die van ) vind je een document van SKJagtech met oa de wissers.....
  6. De motor zit achter de accu dus nee, je hoeft het dashboard niet te demonteren . Park switch is een goede verdachte, maar ik zou denk ik beginnen met het checken van de verschillende verbindingen, met name of de connectoren nog wel helemaal fris zijn.
  7. Zelf even gekeken welk kabeltje dat is: de voeding van accu naar hoofdrelais. Indien verbroken dan heeft de ECU geen spanning en ook de injectoren niet. Klopt ook met de symptomen: even aanslaan (door inspuiting van cold start injector) maar dan direct weer afslaan. Daarmee heeft De Pietse in een aantal posts terug dus volledig gelijk gekregen .
  8. Top dat hij het weer doet maarre, het is me kompleet onduidelijk welk kabeltje dat is. Heb je zelf enig idee? Altijd handig voor mensen die later ergens dit topic tegen gaan komen .
  9. Die 12V moet je meten met contact aan tussen de pluspool van de bobine en de minpool van de accu. Meet je daar minder dan 11V dan is het contactslot een verdachte. In diezelfde situatie moet je ook 12V meten op de minpool van de bobine. Meet je daar niks haal dan de verbinding tussen minpool bobine en ontstekingsversterker los. Meet je dan nog steeds niks dan is de bobine defect. Meet je dan wel 12V dan is de versterker kaduuk.
  10. Daar is iemand aan het knutselen geweest. Er horen drie verbindingen te zitten aan de min-pool van de bobine, allen witte draad met zwarte tracer: naar de ontstekingsversterker naar de snelheidsmeter naar de ECU That's it!
  11. Elke injector heeft zijn eigen massa-verbinding via de ECU. Door het steeds maken/verbreken van deze verbindingen regelt de ECU de inspuittijd. Als de connector van de injector-kabelboom goed is aangesloten heb je een massa (ECU) en een spanningvoerende verbinding (resistor pack) voor elke afzonderlijke injector.
  12. Weet je zeker dat de benzinepomp blijft lopen na het starten?
  13. Als je op 11 november tussen 9 en 10 aanwezig bent op het adres Noordland 10, 4451 RP Heinkenszand komt het helemaal goed! Edit: HIER het topic van de meeting van vorig jaar. Geeft een beter beeld van wat je kunt verwachten!
  14. Electrical guides, service manuals en nog veel meer vind je in de JFForum club. Daar zit ook informatie over jouw XJS bij. In ruil voor een kleine donatie (> € 30,00) aan het forum krijg je onbeperkte toegang!
  15. Dat is in ieder geval de goede zekering. Dan zou ik vanaf de connector eens terug gaan meten langs tot waar je dan nu wel spanning hebt. Lijkt toch op draadbreuk ergens. Als je dat stukje schema dat ik eerder heb gepost erbij pakt zie je dat vanaf de linker connector (CA21) een blauwe kabel met gele tracer (kleurcode UY) naar connector BT4 gaat. Dat is een zwarte 54-voudige connector in de kofferbak, rechts onder de hoedenplank. Daar zou je dus spanning moeten meten op BT4-D. Daar vandaan gaat diezelfde blauwe kabel met gele tracer volgens schema naar het relais maar de vraag is of dat bij jouw auto ook zo is.
×
×
  • Create New...