Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    4216
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    66

hansvh last won the day on August 27

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

414 Toppertje

2 Followers

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 62

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 62

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 62

Recent Profile Visitors

3359 profile views
  1. Nog een AANRADER. Helaas ook duitstalig.
  2. Roesten doen ze allemaal ! Tenzij de vorige eigenaren de auto altijd binnen hebben gestald. Pekel hebben ze ook een hekel aan. Veel roest zou voor mij een no-go betekenen omdat je dat zelf eigenlijk niet fatsoenlijk kunt repareren. Dan zou je het dus uit moeten besteden en dan gaat het gauw in de papieren lopen. ALs de auto die je op het oog hebt verder helemaal perfect is en het herstelwerk van de carrosserie valt binnen budget dan is het misschien weer een ander verhaal. Een sluitende onderhoudshistorie is fijn, maar het ontbreken ervan zou mij niet tegenhouden als het plaatje verder klopt. V12 of zes-in-lijn? Tsja, als je het iets hogere benzineverbruik voor lief neemt (en het blijft natuurlijk een hobby auto) zou ik altijd voor de V12 gaan. De HE uitvoering, dus de wat meer recente. Is tot 1992 gemaakt dus als je het geen punt vind om wegenbelasting te betalen kun je alle kanten op. Realiseer je wel dat het sleutelen aan een V12 wat moeilijker is, je kunt nergens echt goed bij. Als je zelf sleutelt kan dat frustrerend zijn, als je alles uitbesteed worden de rekeningen gewoon hoger . Tot slot: een Jag voelt zich beter als er regelmatig mee wordt gereden. Ook (kleine) lekkages kunnen spontaan stoppen, bijvoorbeeld die aan de bak. Aan de andere kant, er kunnen dan ook spontaan nieuwe lekkages ontstaan
  3. Heb je hier genoeg aan? Delanair III Flap Adj.pdf
  4. Zijn standaard slangen, geschikt voor brandstofinjectie. Twee verschillende maten, die van de tanks naar de eerste klep zijn wat groter. Aan de meter verkrijgbaar bij de auto-onderdelen winkel.
  5. Zekering A3, 20A, Geel. Naar die zekering moet je op zoek. Zit in de zekeringkast tegen het schutbord.
  6. Nou, daar is eigenlijk geen reden voor te geven. Is denk ik meer een standaardinstelling die we nooit hebben aangepast.
  7. Da's best nog een hele klus Cooling.pdf
  8. Is van een Series I met AED: Waar dat slangetje dan weer voor dient, da's een ander verhaal
  9. Uit de bijbel van Kirby Palm: TROUBLESHOOTING: Randy Wilson sends this procedure: “With the engine cranking, check for: Power to the ballast source Power to the coil + post Ground switching on coil ‑ post (if so, you should have spark) Ground to amplifier case “If everything passes except the ground switching on the coil, then it’s in the amplifier or its wiring. “A scope put on the pickup leads should give a modified sine wave pattern typical of magnetic induction sensor. At crank speed, I think it’s around 1.5V peak-to-peak. No scope pattern is a bad pickup.” “I’ve never personally seen the pickup go bad, but have run into cracked wires in the pickup harness. Quite often jiggling the harness will cause the problem to “correct” itself; sometimes for many years. Everything working fine after doing the scope check is bad pickup wires.” If your car runs well when cold but gets uppity when hot and you suspect the ignition amp, you might try pouring some water on it to cool it off. If the car runs well again, you have definitely narrowed the search for a cause down to something in that little black box!
  10. Of je gooit hier even de vraag in de groep ofter iemand een schema heeft . Werkt makkelijker dan de Haynes!
  11. Als ik zo de procedure in de servicemanual bekijk lijkt het maar een simpele klus ?!
×
×
  • Create New...