Jump to content

hansvh

Moderators +
  • Content Count

    3870
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    51

hansvh last won the day on November 14

hansvh had the most liked content!

Community Reputation

335 Toppertje

1 Follower

About hansvh

  • Rank
    JF-Team
  • Birthday 03/30/1958
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Acht
  • Age 61

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hoi, ik ben Hans. Ik woon en werk in Acht, een klein dorpje dat inmiddels geannexeerd is door Eindhoven. Getrouwd, twee dochters die inmiddels allebei het huis uit zijn. Ik heb een ICT functie in een technisch bedrijf.

    Ik ben sinds 2004 in het bezit van een Jaguar XJ12 Sovereign, een serie III uit 1984. Voor zover bij mij bekend heeft deze auto voor mij slechts drie andere eigenaren gehad, waarvan de laatste hem ruim 17 jaar had. De auto heeft gedurende die tijd altijd binnen gestaan en jaarlijks steeds nog geen 1000Km gelopen. Inmiddels heeft de auto bij mij een paar jaar stil gestaan, maar ik ben nu bezig om hem de aandacht te geven die hij verdiend.
  • Age 61

Recent Profile Visitors

2463 profile views
  1. Ehh, een aantal posts geleden meld je dat je de module losgekoppeld hebt, je hebt 'm toch wel weer aangekoppeld he ? Andere procedure: 1. Check the EPB fuse which is number F35 in the luggage compartment fuse box. 2. If that’s OK its worth checking the connectors to the EPB Module are seated correctly. The module is located behind the boot lining on the right hand side, just remove the connectors and re-insert again until they click in position. 3. If all this fails to clear the error and you feel brave you can check the motor function by removing connectors from the module and directly attaching wires from the battery to the two thickest wires in the left hand connector, reverse the connections to ensure the motor winds in both directions. If the motor does not actuate then the motor is dead, if the motor winds then it’s possibly the module. Procedure om de handrem opnieuw te calibreren: Electronic Park Brake (EPB) Re-Calibration Procedure 2003 MY-ON S-TYPE M44998-ON Issue: On some 2003 MY-on S-TYPE vehicles, a customer may report a concern of premature parking brake pad wear or the brakes binding. This condition can result if the electronic park brake (EPB) system is not re-calibrated after the removal of the rear brake callipers to replace the brake pads. Action: Should a customer express concern regarding the above, refer to the calibration procedure detailed in this bulletin. 1. Reset the EB module: a. Switch off the ignition. b. Disconnect the battery for 30 seconds. For additional information, refer to STYPE Workshop Manual Section 414-01. c. Reconnect the battery. 2. Start the engine. 3. Firmly apply and release the foot brake five times. 4. Confirm that the message ˜NOT CALIBRATED" or ˜APPLY FOOT AND PARK BRAKE" is displayed on the instrument cluster message centre. This indicates that the parking brake is in calibration mode. 5. Lightly press the foot brake pedal. 6. Apply the parking brake by using the EB switch. 7. Release the parking brake. 8. Release the foot brake. 9. Confirm that the brake warning lamp is no longer illuminated on the instrument pack and that the ˜NOT CALIBRATED" message is no longer displayed in the message centre. 10. Apply and release the EPB five times to ensure no error is present.
  2. Ik zou DEZE set aanschaffen. Zit alles in om je injectoren te reviseren. Ik heb dat ook bij mijn V12 gedaan. Mooi hobbyproject: ik heb dezelfde injectorreiniger gebruikt die je normaal in je tank kiepert. In een ultrasoonreiniger gegooid en onder (lichte) druk ook op de injector gezet. Vervolgens een aantal minuten laten 'spoelen' terwijl de injector zelf steeds aan/uit geschakeld wordt. Daarna de hele handel met nieuwe filtertjes etc weer in elkaar gezet. Auto loopt nu mooi rustig en doorstaat de CO2-test bij de APK met glans (in ieder geval de laatste keer )
  3. Als ik het goed begrijp heb je één goed werkende sleutel en heb je één sleutel waarvan wel de knoppen werken om de auto te vergrendelen/ontgrendelen maar waarmee je de auto niet kunt starten? Probeer dan eens de procedure zoals beschreven onderaan pagina 6 van bijgaande PDF. Jaguar Key Fob.pdf
  4. Vreemd verhaal, maar dat moet Stouten toch op kunnen lossen voor jullie?
  5. Hallo Margriet, Welkom hier op het forum. Je zou zelf eens kunnen proberen om de 2e sleutel te programmeren volgens de bijgevoegde procedure. Remote control programming.pdf
  6. De kleurcode is niet af te leiden uit het VIN. Je kan hem vinden op de sticker waarop ook je VIN staat, deze zou bij de XK8 in de deuropening moeten zitten. Bij oudere Jaguars (zoals bijvoorbeeld mijn Serie III) is deze informatie terug te vinden op een plaatje onder de motorkap. Als je nergens een dergelijk plaatje kunt vinden dan zou je de kleur kunnen laten analyseren bij de spuiter, daarmee voorkom je ook kleurverschil door veroudering van de bestaande lak. Laatste optie: een JDHT certificaat aanvragen. Daarop staat de kleur van interieur/exterieur waarmee de auto af fabriek is geleverd, maar dat kan dus afwijken van de huidige kleur.
  7. Ehhh, was nodig geloof ik ! Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke oplossing. Ik heb met mijn V12HE een vergelijkbaar probleem: 9 van de 10 keer houdt hij in bij volgas, moet ik echt het gaspedaal loslaten. Soms gaat hij echter als een raket er vandoor, dus hij kán het wel !
  8. Jaguar Electronic Parts Catalogue . HIER te downloaden.....
  9. Als ik de EPC mag geloven dan is er verschil in bouwjaar en uitvoering (wel of geen supercharger) die bepaald welke schijven je exact nodig hebt. Onze forumsponsor heeft bijvoorbeeld DEZE gewoon op voorraad liggen, dus die heb je binnen een dag in huis als het moet.
  10. Tsja, ik denk dat ik gewoon voor DEZE zou gaan. Voor die prijs zou ik er meteen een paar op voorraad leggen .
  11. Hallo Muslahat, welkom hier op het forum. In de bijlage vind je de informatie over de zekeringen die je zoekt. Mocht je nog meer documentatie zoeken (bijvoorbeeld een servicemanual) overweeg dan eens om lid te worden van de JFForum club. In ruil voor een kleine donatie krijg je dan toegang tot veel informatie in PDF vorm. Fuses.pdf
  12. Welkom terug! Verschillende stofjes voor het opnieuw bekleden van je hemel kun je oa HIER vinden, evenals zaken als lijmspray. Het handigste is om het hemeltje door voor- of achterruit eruit te halen maar ja, dat doe je alleen bij schade oid. Alternatief is voorzichtig dubbelvouwen en door de deur, eventueel nadat een deel van het meubilair verwijderd is. EDIT: natuurlijk ben je niet de enige die met deze kl;us te maken krijgt. Lees HIER een verslag. Met foto's!
  13. In bijgaande PDF vind je een korte beschrijving van het EVAP systeem. Als je er samen met je monteur uit bent gekomen dan horen we graag de oplossing! evap.pdf
  14. Of de Varta E44 Silver 77AH een goede keuze is hangt ook af van de motor die in jouw X-type zit. Je moet (naast afmetingen en plaats + en - polen) ook rekening houden met de capaciteit. Met 90AH heeft Sonsan terecht gekozen voor een zwaardere accu, deze zal zeker in de winter minder moeite hebben om de motor aan te zwengelen. Nog een paar dingetjes waar je even rekening mee moet houden als je de accu zelf gaat vervangen: Haal eerst de + pool los, daarna de - pool. Monteren in omgekeerde volgorde. Let er bij het loshalen van de polen op dat je met je gereedschap geen sluiting veroorzaakt. Maak de accuklemmen gelijk even goed schoon Na montage nieuwe accu moet het klokje ook gelijk gezet worden Ramen even opnieuw inleren (raam dicht, schakelaar 2 sec in sluitstand, loslaten en schakelaar opnieuw 2 sec in sluitstand) ALs je er heel lang over doet om de accu te wisselen heb je kans dat je ook de voorkeurzenders van je radio opnieuw moet instellen
  15. Ik denk dat je twee afzonderlijke storingen hebt, het enig wat beide remlichten gemeen hebben is dat ze aangestuurd worden door dezelfde controle module. Die stuurt echter ook het andere remlicht aan, evenals de overige verlichting aan de achterkant. Misschien ooit water in de kofferbak gehad? Dat geeft wel rare storingen. Als je zeker weet dat de lamp goed is zou ik de rest eens controleren: fitting, aarde, connector en dergelijke.
×
×
  • Create New...