Jump to content

Lana

Members
  • Posts

    273
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Lana last won the day on July 26 2022

Lana had the most liked content!

Reputation

275 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Groningen en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Naar aanleiding van dit onderwerp, ben ik eens gaan zoeken naar wat nu de druk is van de stuurbekrachtigingvloeistof. Voor zowel de series 1/2/3 en de xj40 is dit 75-80 bar. dus het originele stuurhuis zou prima de druk van de xj40 pomp moeten kunnen hebben.
  2. ik vind het bovenstaande bericht van Mark niet kloppen. Dit is geen kleine update. Dat is een behoorlijke mijlpaal volgens mij. Velen doen het je niet na!
  3. bij veel auto's heb je daarin gelijk, BertJaguar, maar als je even goed kijk naar de oplossing van Bert ter Meer, dan zie je dat dit wel een verhoging geeft. OVerigens, de voorkant is hoger gekomen door de lichtere motor. waarom verlaag je dan niet de voorzijde ipv achter verhogen?
  4. netjes hoor. Bij mij ging het zitgedeelte van de achterbank er zo in, de rugleuing is bovenaan net ietsje breder. Dat is ietsje werk.
  5. De fuel pressure regulator kan zeker problemen bij brandstofdruk geven, dat heb ik ook wel gezegd. Alleen kan ik die problemen moeilijk relateren aan het feit of de motor warm of koud is. Dat zou niet zoveel afhangen van de motortemperatuur. Je gaf aan dat het probleem bij kouder start speelde, bij warme start niet. vandaar. Nu ik er over nadenk, de non return valve kan toch wel invloed hebben Ik ben hierin te kort door de bocht geweest. Want hoewel ik geen afzonderlijke Non return valve heb in de tank ofzo, heb ik die WEL in mijn brandstofpomp. Bij de uitgang van de pomp zit een kogeltje wat maar in 1 richting benzine doorlaat. Oftewel, ik heb toch een non return valve in mijn systeem waardoor er druk blijft tussen pomp en de brandstofdruk regelaar. Dit is gelijk aan de vroege xj40's die de pomp niet in de tank hebben. Die hebben ook de NRV in de brandstofpomp. Mijn stelling van eerdere posts klopt dus niet. bedankt dat je nog doorvroeg Djurre, want dat triggerde mij om nog eens goed na te denken over hoe het bij mij zit.
  6. Je moet gewoon de elektrische verstelling eronder weg halen. Lomp zwaar, overbodig naar mijn idee. dan kan je het op de series 1/2/3 slede zetten. De rugleuning verstelling kan je dan wel laten zitten, en middels 1 knop dan vooruit/achteruit laten gaan. dan heb je effectief nog MEER ruimte dan met de originele series 1/2/3 stoelen.
  7. klopt Kees en Pim, als de pomp in de tank zit, dan zit ie daar. maar bij mijn series 1 en bij de camper heb ik een pomp buiten de tank, en verder niets in de tank. dus geen non-return valve. en beide starten altijd meteen, of ie nu een uur stilstaat, of 4 weken. (veel langere stilstand heb ik niet, dat moet ik wel toegeven)
  8. mooi Arie! bedenk wel dat het onze daily is, dus door weer en wind moet alles mee. Dan is het toch iets minder praktisch misschien. Goed, verder maar weer over de motorombouw
  9. Er worden wat aannames gedaan hierboven, die niet allemaal kloppen. - de fuel pressure regulator zit op het einde van je brandstofrail. Die houdt alle brandstof tegen, tot bijna 3 bar (21 psi) en daarna laat ie het door naar de retour. Ik heb deze verstopt gehad, dan start ie wel goed maar loopt veel te rijk en verzuipt. Als deze klep niet goed is, en open blijft staan, bouw je niet voldoende druk op. Maar dat zou moeilijk te verklaren zijn in relatie tot motortemperatuur. Das meer een willekeurig probleem. Deze kan bijv slecht sluiten door vervuiling, al zit er intern ook nog een filtertje in. Ik zou dit geen hoofdverdachte vinden. - NON return valve heeft GEEN invloed. Hoe weet ik dat: die heb ik niet in mijn series 1 met aj6, en ook niet in de camper met aj6 en beide starten altijd meteen. - temperatuursensor: heeft nagenoeg geen invloed. Hij regelt wel de inspuiting een beetje, maar dat is echt finetuning. Trek de stekker er maar eens af, bij warme of koude motor. Je merkt niet dat ie anders gaat lopen.
  10. Mooi hoor! gas inbouwen heb ik ook al eens gedaan. Ik heb het er later weer uitgehaald, omdat we zo weinig rijden en we hadden ivm gezin de ruimte van de gastank nodig voor de kinderwagen Ik heb het zelf ingebouwd. Reed prima. Was een ESGI II systeem. werkt top, en volledig via een laptop te controleren. Ligt zelfs nog in de schuur denk ik.
  11. Wat een filmpje... Op deze manier gebruik ik mijn cruise control ook. Op zich leuk dat het automatisch kan, maar ik doe het met mijn voet op het gaspedaal. Gewoon in een vaste positie houden. En als je iets harder wil, kan je dan heel snel net iets verder je pedaal induwen. Handig hoor!
  12. ik zie niet goed waarom je dat zou doen. je kunt em, zoals gezegd, even 2-3 keer op contact zetten. Dan moet ie genoeg druk hebben. zo niet, dan heb je een ander probleem. Dat kun je maskeren door de pomp continu te laten draaien, maar dan zou ik eerder kijken wat er verder misgaat. Heb je al eens geprobeerd te starten met remmenreiniger? zodat je zeker weet dat het een brandstof probleem is?
  13. mooi werk man! wel balen van die oliekoeler. die is ook wel erg lek! tijdens klussen gebeurd? zo kan vorige eigenaar er niet mee gereden hebben toch?
  14. gewoon eerst 2-3 x op contact zetten. Je pomp slaat dan telkens even aan. dan zou die zo moeten starten.
×
×
  • Create New...