Jump to content

Lana

Members
  • Posts

    127
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Lana last won the day on August 23 2021

Lana had the most liked content!

Reputation

101 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Groningen en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na zo'n lange stilstand moet je eigenlijk even de tanks en brandstof leidingen leeg laten lopen, nieuw filter en starten met jezelf verzekeren van verse brandstof bij de motor. Dat lijkt me in dit geval echt de hoofdverdachte. Je hebt injectie, dus dat scheelt anders had je ook de carbs wel even moeten reinigen.
  2. Lana

    Advies x300

    Ik denk dat dat een terecht punt is. Met dien verstande dat je tussen een kwaliteitsproduct en een massa product (soms) echt verschil kan proeven. het hele punt is echter, E10 of E5 merk je niet. Je gaat niet harder of zachter, je verbruikt niet meer of minder.... het enige verschil is de prijs.
  3. Lana

    Advies x300

    wellicht wat off topic, maar e10 gaat prima hoor. Doe niet anders met mijn S1/AJ6 Scheelt toch weer
  4. Lana

    Advies x300

    ik snap dat er reclame gemaakt moet worden, maar beide adresjes zijn wel (extreem) duur. met name voor een project als dit wil je niet meteen leeglopen op onderdelen en dat kan je bij bovenstaande leveranciers heeeel snel.
  5. Deur sloten kunnen niet bevriezen hoor, daar is in het ontwerp rekening mee gehouden . Zie ook onderstaande video op 8:15
  6. vervelend! je zegt dat je alle potentiele boosdoeners hebt gehad, maar dat is niet waar want dan zou je probleem opgelost zijn. Je beschrijft dat er na ongeveer 20 minuten vaak iets veranderd, en soms ook willekeurig. Ik denk dan meteen aan temperatuur. Oftewel, de temperatuur sensor (sensoren) of bedrading daarvan. Is daar naar gekeken? Een tweede punt zou kunnen zijn een probleem met 1 of 2 lambda sondes. Zijn deze gecontroleerd?
  7. okay. het klinkt wat onlogisch, om eerst 2k lak te doen, en dan nog weer de strijkkit. in principe is strijkkit toch voor naden waar je mogelijk wat flex verwacht? waar lak zou knappen dat de kit dan meekan bewegen. overigens, voor de holle ruimtes: Mike sanders fett. dat is echt fijn spul, en het best wat er is Zie ook deze zeer interessante test: https://oldtimerautosite.nl/mike_sanders_fett_roest_test_kok.htm
  8. Kan je uitleggen waarom al die strijkkit erop zit? dat maakt het toch alleen maar veel lastiger om het later netjes in de verf te zetten. Die strijkkit geeft een heel on-effen oppervlak, wat niet lekker verft.
  9. Ik heb de motor en bak van elkaar gehaald. Voor het eerst dat ik dat met een automaat deed. En ik ben dus vergeten de koppelomvormer los te halen. Het stond netjes op een pallet, en de bak hing in een takel dus ik kon alles wel heel netjes rechtlijnig uit elkaar trekken. Toen ik bak en blok zag staan dacht ik... dit klopt niet, en idd had ik beter de koppelomvormer kunnen losdraaien van de flexplate en dan de koppelomvormer aan bak laten zitten. Maar het is nu zo. Ik weet dat ik heel goed moet kijken of ik de koppelomvormer ver genoeg aan de bak heb zitten, maar dat is te meten. verder nog aandachtspunten om de koppelomvormer weer netjes terug te plaatsen? kan ik nog iets inspecteren om te checken of de koppelomvormer niet beschadigd is? of er iets stuk gegaan is?
  10. Hoi, ja dat had ik al gedaan. De p38 zit net boven de 2000 kg, camper leeg zit op 2200 dus komt al mooi in de buurt. Voor zover ik heb kunnen achterhalen is de range rover standaard voorzien van automaat koeler. Dus extra reden voor mij om zeker een automaat koeler te plaatsen.
  11. Ik ben het helemaal met je eens, en denk dat een extra koeler een must is, zeker gegeven het feit dat de camper een paar honderd kilo zwaarder is, dus de bak wordt goed gebruikt. Maar of ik de extra motor koeler ga houden, dat weet ik nog niet. Ik denk het ook maar, de motor moet immers ook continu een paar honderd kilo extra slepen. Al merk ik in mijn daily niets qua motortemperatuur, of er nou een kar van 1000 kg achter hangt of niet.
  12. edit: het is idd een extra oliekoeler. de leidingen komen onderaan uit het oliefilterhuis. Ik ga even nadenken of ik dit ga hergebruiken. Hangt er denk ik ook vanaf hoe het uitkomt in de camper.
  13. het is geen aarde zoals in huis. daar gaat je stroom 'weg' naar de aarde. De aarde van een auto is deel van je stroomkring voor allerlei apparatuur. Stel je aanname klopt, dat je dus elektrische ruis en zwerfstroom kan krijgen, heb je dat juist liever NIET in de rest van het systeem. Met name wanneer de elektronica fijner, en gevoeliger wordt kan het weleens onwenselijk zijn. Bovenstaande heb ik geen enkel bewijs voor hoor, just my 2 cents.
  14. Gaaf project hoor, en inderdaad zeer grondig. Ik kan alle details niet beoordelen op kwaliteit of juiste werkwijze, maar ik weet 100% zeker dat je op dit forum de meest 'geavanceerde' hobby-sleutelaar bent. Geen twijfel mogelijk. Super top wat je allemaal doet, en dat je het ook nog eens laat zien. ik heb maar 1 vraag. Waar haal je in godesnaam de tijd vandaan???
×
×
  • Create New...