Jump to content

Lana

Members
  • Posts

    202
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Lana last won the day on July 26

Lana had the most liked content!

Reputation

196 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Groningen en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik vind het een aannemelijk verhaal, Keesh, maar ook wel wat vergezocht. helemaal omdat ZF zelf ook aangeeft dat je prima je olie kan wisselen zonder te flushen. LET wel, daarbij monteren ze WEL een nieuw filter, maar verder is het gewoon oude olie eruit, nieuwe erin en gaan. Ik zeg niet dat een powerflush onzin is. Maar af en toe een deelverversing houdt je bak net zo goed, en is aanzienlijk voordeliger.
  2. dat snap ik ook wel. Maar ik snap nog steeds niet welk 'probleem je creeert' door een deel-verversing.
  3. Ik ben ook benieuwd wat er fout zou gaan, want ik doe ook af en toe een deel verversing. Gewoon via de aftapplug loopt er bij mij ook een 3-4 liter uit. Dit gooi ik er nieuw in. Even warm rijden, alle gangen selecteren en dan niveau controleren. Dit deed ik ook altijd bij mijn volvo v40 automaat. Na het deels verversen merk je altijd een verbetering. Ja, een volledige flush is wellicht beter maar ik zie niet wat er 'mis' kan gaan met mijn huidige methode van deels verversen. Dus ook ik zou toelichting fijn vinden.
  4. ik heb nog wel een radiateur liggen voor een xj40. Het 'kleine' model. de 93-94 hebben een grotere radiateur. volgens mij alles daarvoor een kleinere versie, en dan icm externe oliekoeler.
  5. Ik heb een thermostaat besteld, en omdat ik dus toch al met verzenden zat, heb ik er wel een sensor bij gedaan. Kostte een tientje, en met 2x een aj6 motor in de schuur, kan het geen kwaad denk ik. Maar wellicht heb je gelijk en is schoonmaken ook al voldoende.
  6. klep losgehaald. Was inderdaad vervuild, dus schoongemaakt. Wat valt nu op: hij regelt stationair beter. Als je nu start, gaat ie hoog in toeren en regelt dan snel naar beneden bij zoals het hoort. maar na halve minuut tot minuut lopen begint dan toch langzaam het toerental weer op te lopen naar een te hoog toerental. Het lijkt iets temperatuur gerelateerd te zijn misschien. Ik ga de temperatuur sensor controleren, maar nog andere suggesties: overigens: toen ik gisteren ermee bezig was, viel mij op dat er OF geen thermostaat in zit, OF deze zit vast in de open positie. de leiding naar de radiator wordt namelijk meteen warm. dus er komt sowieso een andere thermostaat in.
  7. Goedemorgen, de aj6 motor die in mijn camper zit, loopt. Start goed, rijdt goed. Maar het stationair toerental is te hoog. Ik heb helaas geen toerenteller, maar omdat mijn daily ook een aj6 4.0 heeft, weet ik hoe 700 rpm hoort te klinken en dit zit zo op de 1200 schat ik. Wanneer ik de auto in een versnelling zet (D of R) dan zakt het toerental wel, maar lijkt nog steeds te hoog. Tot nu toe gecontroleerd: - vacuum lekken - niets gevonden - gasklep komt wel 100% terug. Wat zou ik verder nog kunnen controleren? Bedankt voor het meedenken alvast.
  8. Ja, wat dat betreft is series 1/2/3 uitwisselbaar. maar 'even' je voorwielophanging verwisselen is echt wel een grotere klus dan je remklauwen reviseren. En bovendien zijn goede serie 1 voorremmen echt ruim goed genoeg. Ik weet dat series 3 betere remmen hebben, maar dat betekend niet dat die van een serie 1 slecht zijn. Rij er dagelijks mee, en is ruim goed genoeg.
  9. Zeer herkenbaar. Mijn Serie 1 heeft hetzelfde. hoefde alleen maar een andere motor in, complete draadboom vervangen, nieuw stuurhuis ,nieuwe achteras/differentieel, gereviseerde remklauwen voor en achter, dorpels en voetenbakken lassen, raamrubbers vervangen en alle binnen bekleding te vernieuwen en tot slot nieuwe verf erop. Maar verder eigenlijk nooit iets mee.
  10. Lekker bezig, maar denk niet dat je het op deze manier strak gaat krijgen. Juist de originele vorm van het spatbord maakt dat er amper lasjes in het zicht komen. MAar goed je hebt het strakke paneel al verzaagd, dus alternatief heb je ook niet meer.
  11. Nog maar eens een update over de series 1. Wat een heerlijke wagen is het. Veel beter en betrouwbaarder dan ik had verwacht toen ik meer dan een jaar geleden besloot om hier dagelijks mee te gaan rijden. Gisteravond in het Groningse landschap. En tjah, met Kar is niet echt mooi nee. Maar die hangt er nou eenmaal veel achter en tis een gebruiksvoorwerp
  12. Lana

    Advies x300

    All4jags heeft er uit mijn hoofd 30-40 euro voor betaald aan mij, doet ie goed en de pomp die ering zat, biedt ie dan nog weer apart aan voor nog eens 175 euro. maar goed, ik snap het wel hoor. je hebt veel voorraad, en verkoopt relatief weinig. Je moet echt dikke marges hebben want veel items verkoop je maar af en toe. Wel jammer dat romanbronze net iets te laat met dit probleem kwam, je had hem voor niets mogen hebben wat mij betreft.
  13. Lana

    Advies x300

    Je kan ook all4jags / van der schaar in Silvolde vragen. Die heeft zeker weten een goeie tank uit een 4.0 xj40 liggen. Namelijk die in mijn donorwagen zat. Tenzij die hem in afgelopen weken al weer verkocht heeft, maar zulke hardlopers zijn het nou ook weer niet.
  14. Lana

    Advies x300

    dat heb ik ook wel eens gedaan, maar is echt minder effectief. Omdat roest vaak in putjes zit, raak je dat niet met je grind. Dus de roest die boven het oppervlak uitsteekt, raak je wel maar juist het INgeroeste blijft zitten. Het voordeel van een vloeistof is dat het wel overal komt.
×
×
  • Create New...