Jump to content

Lana

Members
  • Posts

    56
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Lana last won the day on July 17

Lana had the most liked content!

Reputation

39 Beter

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Apeldoorn en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. weinig bijzonders te melden. De jaguar gedraagd zich voorbeeldig als daily driver. Af en toe wordt er goed voor gezorgd. En af en toe moet ie aan de bak.
  2. Time Left: 1 month and 3 days

    • WANTED
    • Gebruikt

    ik zoek een aj16 donor motor met bak. mag zowel de 4hp22 als 4hp24 zijn, en dus 3.2 of 4.0 liter, compleet en draaiend. Dus liefst een complete auto. Mag verder qua interieur/carrosserie/remmen allerlei gebreiken hebben als de aandrijflijn maar goed is. hoor het graag.

    NO VALUE SPECIFIED

  3. Geef eens je definitie van starthulp. want zoals ik ze ken kan je OF meteen starten met een starthulp, dat kan niet via je sigarettenaansteker maar alleen rechtstreeks op de accy (of startmotor, welke ook maar beter bereikbaar mag zijn). OF je kan in korte tijd veel laden, en dan weer met de eigen accu van de auto starten. Dat kan ook niet via je sigarteenaansteker want die draden zijn veel te dun om snel te laden. Oftewel, ik zie het nog niet.
  4. dat is dan LADEN via de sigarettenaansteker. Niet STARTEN via de sigarettenaansteker
  5. Ja, om de starthulp zelf op te laden. Maar echt niet om via een sigarettenaansteker je auto te gaan starten.
  6. mooi dat je dit gevonden hebt. Een lekker ook dat je zover hebt doorgegraven, daar wordt je alleen maar wijzer van en wij ook het is voor een diesel uitzonderlijk dat de fan aanslaat. Ik ken de Jaguar diesels niet zo goed, maar heb een VW TDI motor, en daar zitten gewoon verwarmingspennen in de koelvloeistof om deze op temperatuur te krijgen. Anders komt het blok uberhaupt niet, of veel te langzaam op bedrijfstemperatuur. een diesel genereert relatief weinig warmte. Nu is het een ander verhaal als je in een lange file staat. Maar het is wel bijzonder dat het indertijd in parijs dan niet goed ging. uiteindelijk had je fan daar wel aan moeten slaan, en voorkomen dat je stil kwam te staan. Is het mogelijk dat je oude fan toch stuk was? heb je die nog? of toch de oude kvs sensor stuk? Dat de meter voor een stoplicht een beetje oploopt, kan normaal zijn.
  7. 86 is bedrijfstemperatuur. alles daaronder is je thermostaat waarschijnlijk nog niet eens open, of nog niet helemaal. Dus zeker nog niet in het gebied waarbij de Fan aan moet slaan. De temperatuurmeter in je dashboard is geen realistische weergave. Het signaal hiervan is bewerkt, zodat de meter altijd 90 graden (of middenin de meter staat, ik ken het display van de s type niet) aangeeft, terwijl de temperatuur kan schommelen tussen pak em beet 80 en 95 graden (pin met niet vast op de exacte waardes). Dit is om bestuurder niet onnodig zenuwachtig te maken. Om je sensor te controleren, moet je de spanning over de sensor meten. Eerst koud meten, en die zou moeten afnemen naarmate je motor warm wordt. Dus bij koude motor bijv 3 volt, en op bedrijfstemperatuur nog 1 volt of minder.
  8. ik vermoed dat je een probleem hebt met je koelsensor of koelsensor-signaal. Je geeft aan, in je eerste post "De koelvin motor/controle unit krijgt een PWM signaal, dit signaal bepaald de draaisnelheid van de koelvin motor. Met de oscilloscoop gemeten en dit signaal is aanwezig. Echter, het signaal laat geen enkele verandering zien indien de motor temperatuur oploopt.' bij welke temperaturen heb je dit gemeten? Want bij alles tussen 0 en 90 graden, hoeft het PWM signaal niet te veranderen, want de fan hoeft niets te doen. Pas doorboven moet er iets gebeuren. Ik vermoed dat de ECM zodanig regelt, dat alles tussen 0 en 90 geen verandering in je PWM geeft. Dus heb je dit gemeten bij temperaturen boven de 90 graden? Want dat is de regio waarin iets moet gebeuren. En omdat je aangeeft dat bij het loshalen van de T-sensor, de fan wel op maximaal aanslaat, denk ik dat alles vanuit ECM naar de fan toe gewoon klopt, maar dat de ECM geen (goed) signaal binnenkrijgt dat er iets moet gebeuren. de T sensor heeft 2 draden, waarvan 1 massa. Heb je niet gewoon heel simpel een slechte massa?
  9. @Rob, die dingen kosten me echt veel te veel @Gijzzy, ze worden alle 5 gebruikt. maar ik heb toch maar de pomp gemonteerd met 4 ribben op de poelie, en de riem over de hele lengte 1 V groef eraf gehaald. Dat gaat prima. Al weer 200 km verder
  10. Problemen met de Jaguar! de waterpomp is stuk. Ik hoorde deze de laatste tijd al, maar gisteren werd het wel echt heel erg. Nu was ik hierop voorbereid, want 5 jaar geleden maakte die ook al lawaai. toen heb ik via marktplaats al een vervanger gekocht. dus ik dacht vandaag, mooi kan ik die er eens onder knallen. oude eronder weg, en die loopt inderdaad echt zwaar. nieuwe ernaast... help! de oude heeft 5 ribben op de poelie, de vervanger maar 4... oftewel ik heb een verkeerde. Iemand een idee waar ik een andere kan vinden? ik vind ze online slecht vindbaar. Ik wilde een advertentie plaatsen in het gezocht gedeelte van dit forum, maar krijg daar telkens foutmeldingen. voor de fun nog wel even een plaatje erbij:
  11. Kort antwoord: Nee. Als je een xjs wegdoet om roestgevoeligheid en ontwaseming, ga je bij een series 1/2 vergelijkbare issues vinden. Verbruik van een XK motor is ook niet veel beter.
  12. JE hebt toch een AJ6 erin liggen? of AJ 16? de originle meters zijn gewoon ruk. Ik vind het voldoende als het lampje uitgaat, dus er is dan druk. Geen idee hoeveel maar er is druk. Ja of Nee. Geen schaal of wat dan ook, dat werkt toch niet of maar kort. Overigens heb ik wel een meter liggen, die mag je wel gebruiken maar ik wil hem naderhand wel terug. Kan hem zo opsturen dat je hem dan later weer terug stuurt.
  13. ja, er zit verschil tussen de motorblok/veer combinatie. en dat is ook waarom ik naar de specificaties van de veren vraag, omdat er heel veel opties zijn. Ik vraag aardig door, omdat ik zelf ook andere voorveren wil. Mijn reden is dat mijn hoogte me niet aanstaat, ik wil graag een centimer of 2 lager voor. het is een aardige klus. Haddock laat het doen. dus je betaald arbeidsloon en onderdelen. Dan zou ik toch echt wel een goed verhaal willen horen om dat te doen. En eerlijk gezegd.... heb ik dat nog niet gehoord. Ik ben oprecht benieuwd naar de ervaring van Haddock voor en na de verenwissel. Wellicht kan je nog eens een filmpje maken en met de hand de voorkant van de wagen induwen, voor de vergelijking als er straks nieuwe veren onder zitten.
  14. Ook dat snap ik. Maar bij zowel een xj6 als een xjs is de gewichtsverdeling (beetje afhankelijk van welke sites je moet geloven) rond de 55% op de vooras. Oftewel, van hetzelfde gewicht druk ongeveer een even groot deel op de vooras. Daar zit echt geen verschil in. vandaar mijn vraag: Wat is er anders aan een xjs voorveer, in vergelijking met een xj6 voorveer?
×
×
  • Create New...