Jump to content

Lana

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Lana last won the day on February 21

Lana had the most liked content!

Community Reputation

31 Beter

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Apeldoorn en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kort antwoord: Nee. Als je een xjs wegdoet om roestgevoeligheid en ontwaseming, ga je bij een series 1/2 vergelijkbare issues vinden. Verbruik van een XK motor is ook niet veel beter.
  2. JE hebt toch een AJ6 erin liggen? of AJ 16? de originle meters zijn gewoon ruk. Ik vind het voldoende als het lampje uitgaat, dus er is dan druk. Geen idee hoeveel maar er is druk. Ja of Nee. Geen schaal of wat dan ook, dat werkt toch niet of maar kort. Overigens heb ik wel een meter liggen, die mag je wel gebruiken maar ik wil hem naderhand wel terug. Kan hem zo opsturen dat je hem dan later weer terug stuurt.
  3. ja, er zit verschil tussen de motorblok/veer combinatie. en dat is ook waarom ik naar de specificaties van de veren vraag, omdat er heel veel opties zijn. Ik vraag aardig door, omdat ik zelf ook andere voorveren wil. Mijn reden is dat mijn hoogte me niet aanstaat, ik wil graag een centimer of 2 lager voor. het is een aardige klus. Haddock laat het doen. dus je betaald arbeidsloon en onderdelen. Dan zou ik toch echt wel een goed verhaal willen horen om dat te doen. En eerlijk gezegd.... heb ik dat nog niet gehoord. Ik ben oprecht benieuwd naar de ervaring v
  4. Ook dat snap ik. Maar bij zowel een xj6 als een xjs is de gewichtsverdeling (beetje afhankelijk van welke sites je moet geloven) rond de 55% op de vooras. Oftewel, van hetzelfde gewicht druk ongeveer een even groot deel op de vooras. Daar zit echt geen verschil in. vandaar mijn vraag: Wat is er anders aan een xjs voorveer, in vergelijking met een xj6 voorveer?
  5. Het gewichtsverschil tussen een xj6 en een xjs is nihil. Wat is er anders aan de veren van een xjs dat deze dan soepeler zouden veren? heb je specs of een partnumber van de xjs veren? Want er zijn nogal wat variaties mogelijk.
  6. Sinds een paar weken is de jaguar officiel onze daily driver geworden, omdat de vorige daily verkocht en weg is. Heerlijk, elk ritje een plezier. Dit paasweekend een dikke 450 kilometer gedaan, op en neer naar Herwijnen vanuit Groningen. Herwijnen ligt aan de waal, erg mooie omgeving. Voor het eerst ook eens het verbruik bijgehouden, en dit kwam net boven de 1 op 10 uit op de 450 km. Daar ben ik dik tevreden mee, meer verwacht ik echt niet vaan een 4 liter motor in een redelijke zware auto, met daarin naast mezelf ook vrouw en 2 kids en alle spulletjes.
  7. ja, dat snap ik ook wel . Maar vind je de voorzijde nu te hoog? Of ben je niet tevreden over het veergedrag?
  8. vanwaar de keuze voor xjs 3.6 voorveren?
  9. blijft vaag. Wat is er anders en beter bij een aj16?
  10. waarin is de AJ16 anders/beter dan de AJ6?
  11. Maar dat is geen antwoord op de vraag. Zit er voldoende olie in? Lees ook even onderstaande:
  12. ik ben ook benieuwd. Volgens mij is het te hard namelijk. Auto's vervormen altijd tijdens het rijden, en een epoxyverf wordt echt hard, maar is niet flexibel. Dit kan niet mee-vervormen en knapt dus. Gevolg is scheurtjes, daar gaat vocht in en weg is je bescherming. Daarom is tectyl ook niet geschikt voor onderzijde auto's. Dat wordt ook hard, en gaat knappen. Nieuwe auto's zie ook altijd gewoon de lak op plekken waar men vroeger tectyl smeerde omdat dat niet zo hard wordt en dus niet gaat scheuren op den duur. Zelf gebruik ik ook altijd gewoon verf voor wielkuipen et
  13. Heb je voldoende versnellngsbakolie?
  14. De oude daily is nog niet weg, maar momenteel wel een tijdje uitgeleend aan een vriend, dus de jaguar wordt goed gebruikt.
  15. Vandaag de eerste rit nadat ik de remmen heb aangepakt. Dat remt merkbaar beter. Mijn zoontje zat tot 2 keer toe met zijn neus tegen de voorruit. En omdat het de daily wordt/is (de huidige daily staat al te koop) moet ook meteen de kar erachter. Ik moet zeggen, dat vind ik geen gezicht maar het is ook een gebruiksvoorwerp. En nog even wat sfeerplaatjes van toen die vanavond naar binnen ging.
×
×
  • Create New...