Jump to content

Lana

Members
  • Posts

    310
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Lana last won the day on July 7

Lana had the most liked content!

Reputation

308 Toppertje

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen. Ik ben process engineer, woon in Groningen en heb een serie 1 jaguar met een AJ6 motor.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. zo tis weer even geleden. We zijn verhuisd. Complete verhuizing gedaan met de Jaguar en de camper, dus 100% met AJ6 4 liter power De series 1 is geweldig. Qua betrouwbaarheid overtreft hij mijn verwachtingen ver overtroffen. Echt nooit iets mee, en hij moet echt vaak aan de bak, vooral de laatste tijd. en de camper, met de aj6 motor, heeft ons afgelopen weken weer het hele land doorgebracht. Ook al zo heerlijk rijden, en probleemloos.
  2. ik snap dat je niet onze mening wil horen, maar puur de feiten. Dan hierbij mijn inschatting. Een goede specialist moet in 1 dag een blok eruit kunnen krijgen. Vervolgens heb je dan paar uur nodig om alle randzaken van het blok af te halen en op de 4 liter te monteren. (dynamo, airco, stuuroliepomp etc). dan kan ie er weer in. Ik denk dat het in 2-3 dagen netjes gedaan kan worden. vervolgens moet je natuurlijk sowieso alle vloeistoffen weer verversen, want die moeten er eerst uit. dus alle Koelvloeistof, motorolie, transmissie olie, stuurolie. en je hebt altijd wat klein materiaal nodig, of een pakking die ergens vervangen moet worden. dan ben je er wel.
  3. Nee, koop dan een andere auto zou ik zeggen. of plak er een 4.0 stikker op. Niemand die het verschil merkt, en je kan toch zeggen dat er 4.0 op je motor staat.
  4. Lana

    bougie defect

    klepstelling niet goed? de boel zet uit met warm worden, waardoor de kleppen verder aangeduwd worden.
  5. ik denk dat het niet veel voorstelt. vermoedelijk is er gewoon een compleet kaal blok in gezet, en alles verder gelijk gehouden. dus alle randzaken van blok af schroeven, met nieuwe pakkingen weer op de 4 liter terug monteren en dan blok terug zetten. als je het zelf kan doen, zou ik het doen. als je het Laat doen, zie ik echt niet in waarom je dat zou doen.
  6. wat ik vandaag meemaak... naar aanleiding van bovenstaande heb ik via het contactformulier op RDW.nl een vraag ingestuurd afgelopen woensdag. Wat is er voor nodig om gewichten voor aanhanger op kenteken te krijgen? (voor de duidelijkheid: je moet dan ook je kenteken invullen, dus het was duidelijk over welke auto het gaat) Vandaag ligt er een nieuwe kentekencard in de brievenbus, met 750 kg ongeremd en 1250 geremd erop. Zonder enige vorm van verdere correspondentie... tevreden mee. ik zal die 1250 kg wellicht soms iets overschrijden, maar niet veel dus dat komt wel goed.
  7. Ik ga eens kijken wat er nodig is om iets op kenteken te krijgen. ik heb 3 auto's, waarvan 2 met trekhaak. Die hebben beide op kenteken geen gewichten staan bij trekgewicht. de enige auto zonder trekhaak heeft natuurlijk WEL een trekgewicht op kenteken.
  8. op kenteken die van mij ook niet. zit wel een originele trekhaak onder, maar die heb ik er zelf onder gezet en nooit laten keuren.
  9. dat gedoe met spulletjes die eigenlijk niet meer in de kofferbak passen. heb maar eens een flinke aanhanger gekocht.
  10. kofferbak veel te klein... uiteindelijk toch mee thuis gekomen
  11. Lana

    XJR sputtert tegen

    Jammer, maar ook mooi want dat geeft wel aardig duidelijkheid waar je het moet zoeken. Ik zou nu zeker wel even voorzichtig doen met de auto. Om paar redenen. Benzine smeert gewoon niet goed, en je hebt dus kans op een 'waterslag' (die kans is niet groot, maar toch). Mocht je je auto nogmaals starten, zou ik dat doen met je gaspedaal volledig ingetrapt. er wordt dan geen benzine ingespoten. Je zult nu toch wel iets met je injectoren moeten doen, en daarna ook een oliewissel.
  12. Lana

    XJR sputtert tegen

    toch even een klein horror verhaaltje: vriend van mij had dat bij een renault megane. ook vergelijkbare problemen, soms moeilijk starten, wat steeds erger werd. uiteindelijk ook naar garage gegaan, om te laten fixen. De monteur wilde daar even beleven wat de klachten waren, dus vraagt aan mijn vriend om na 20-30 minuten de auto weer te starten. BAM. Was er inmiddels zoveel brandstof de cilinder ingelopen dat ie een 'waterslag' maakte (beter 'brandstofslag') en de motor is toen overleden. geloof een kromme zuigerstang, inclusief gevolgschade. Auto is op de schroot beland daarna, kostte teveel om motor te wisselen of repareren.
  13. Lana

    XJR sputtert tegen

    puntje is wel dat je brandstof vermoedelijk niet verdampt, maar langs je cilinderwanden de olie in gaat. Vandaar ook de suggestie om eens aan de peilstok te ruiken. benzine in je olie ruik je echt snel.
  14. Lana

    XJR sputtert tegen

    heb je geen lekkende injectors? heb je wel eens aan de oliepeilstok geroken, en zit daar benzine lucht aan?
  15. lekker bezig. kleine tip, misschien had je er zelf ook al aan gedacht. Maar mocht je een nieuwe voorruit gaan plaatsen ivm de ster, neem dan dat moment om meteen je hemeltje te vervangen.
×
×
  • Create New...