Jump to content

erdee123

Members
  • Posts

    68
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

erdee123 last won the day on December 25 2017

erdee123 had the most liked content!

Reputation

18 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Roland. Sinds een aantal dagen heb ik een Jaguar Sovereign uit '95. Rijdt zeer prettig vooralsnog.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hi Dennis, Ik heb een originele compressor gemonteerd. (De Aerosus die ik eruit heb gehaald was net een jaar oud) Geloof in dit geval, goedkoop is duurkoop. Succes. Roland
  2. Ik vind dat wel een behoorlijke kwade zaak als ze dit soort bedragen durven vragen. Malafide praktijken.
  3. Het geklapper/gerammel is verdwenen. De boosdoener bleek de compressor van de luchtvering. Godzijdank niet de lock-up of iets anders in de versnellingsbak. Ik heb wel een tijdje in die richting gezocht omdat het probleem zich manifesteerde na een versnellingsbak spoeling. Ondanks dat het geklapper/gerammel 'droog' klonk en niet als iets wat in olie ligt. De compressor die de vorige eigenaar had laten monteren was een imitatie (Aerosus) en komt uit 2020. Raymond van G&G heeft me juiste gestuurd en was redelijk plug and play. Nogmaals dank voor het meedenken (op afstand) Raymond
  4. Waar bevindt zich de lock up? In de koppelomvormer? Tussen de koppelomvormer en versnellingsbak?
  5. Het speelt inderdaad al een tijdje. Ik voel me ook niet echt gehoord.
  6. Staat al in de planning maar wellicht loopt hier iemand rond die de klachten herkent.
  7. Thanks. Ik ook niet Het probleem is wel ontstaan na het spoelen van de versnellingsbak. En nu we het erover hebben. Ik heb ook het idee dat ik de versnellingsbak meer voel schakelen. Je voelt hem in iedere versnelling ‘glijden’ (slippen?) ipv naadloos over naar de volgende versnelling
  8. Is het niet zo dat de lock up pas later intreedt? Volgens mij niet in de 2e/3e versnelling. Het probleem manifesteert zich alleen bij 50km p/u
  9. Hi, Ik heb een XJR uit 2004 Vrij snel na aankoop op advies de versnellingsbak laten spoelen. Toen ik met de auto wegreed bij de garage hoorde ik tijdens het remmen een vreemd geluid. (Het lijkt uit de motorruimte te komen, beetje rechts?) Alsof er iets aanliep of nog los hing en klapperde. Maar na 2x remmen was het geluid weg. Ook fluctueerde de auto bij 50km p/u behoorlijk in toeren. Een schipschommel. Ik werd er bijna zeeziek door. Zo erg schommelde hij. (voordat ik de auto had laten spoelen geen van al deze problemen aanwezig) (wel licht fluctueren bij 80km p/u koude motor) Vervolgens begon de versnellingsbak kuren te vertonen en schoot steeds in noodloop. Als ik de auto stopte en weer opnieuw startte kon ik er verder mee rijden. Teruggegaan naar de garage en er bleek een of ander rubber in de bak lek. Na vervanging bleef de storing uit maar het wiebelen was nog erger geworden en het klapperen/rammelen is er iedere keer, sowieso bij koude motor, optrekken tot 5okm p/u en als ik dan rem, of van het gas afga, dan komt de rammel tevoorschijn. (het klinkt alsof ik met een kartonnetje langs mijn spaken rondfiets) Na 2x remmen of van het gas afgaan is de rammel weg. (een enkele keer komt hij spontaan tevoorschijn, als de motor warm is maar dat kan ik op een hand tellen) Besloten om de koppelomvormer te laten vervangen. Nu is het fluctueren van de toeren nagenoeg weg maar als ik precies 50 rij dan danst hij nog tussen de 1200 en 1400 toeren. Als ik 48 rij blijft de toerenteller keurig stabiel, ook als ik iets meer dan 50 rij. De rammel, het geklapper is nog steeds daar. Iedere keer bij koude motor en als ik dan optrek tot 50km en dan van het gas ga, of rem hoor ik de ratel. Als ik zachter rij of harder, weinig tot geen probleem (zo lijkt het) Als ik dan afgeremd ben en weer optrek tot 50, gas loslaat is het geluid er weer. Het lijkt ook toe te nemen. Nu moet ik 4x remmen voordat het geluid weg is. Wat ik ook niet snap is dat als ik tot stilstand kom, en het geluid is daar, dan is er nog een naloop. Het probleem, de ratel/geklapper draait nog even door. Zeg een seconden of 2 en ebt dan weg. Tijdens het vreemde geluid voel ik lichte vibraties en hoor ook een resonantie. Dus wat of welk deel van de auto treedt in werking bij 50km p/u en draait nog even door bij stilstand. Er lijkt ergens speling op te zitten wat aanloopt maar (nagenoeg) alleen bij koude motor???????? Groet, Roland
  10. https://www.amazon.de/Komfortblinker-Blinker-Antippen-Blinken-integriertem/dp/B079JX7VX3/ref=mp_s_a_1_3?dchild=1&keywords=komfortblinker&qid=1633106741&sr=8-3
  11. Jullie gaan er eind september naar kijken
  12. Vandaag werd de voorschakelunit geleverd vanuit England. Totaal €75,- kwijt inclusief inklaringskosten. Toen was het plug and play. Bijkomend voordeel. Ik heb nu met een kleine 10min de koplamp eruit. Waar is het probleem ontstaan? Bij het verwisselen van het lampje van het dimlicht heb ik het kapje van de koplamp niet juist teruggeplaatst. Als het regent loopt precies al het regenwater in de koplamp en dus in de voorschakelunit etc. Heel dat systeem van die veer op het kapje, je kunt er niet lekker bij, plastic wat afbrokkelt, etc... Let erop!
  13. Hoe verklaar je het 'schrapende' geluid. Het klinkt alsof de ventilator ergens tegenaan komt. De koppelomvormer ligt in de olie (nat), en het klinkt eerder als een 'droog geluid.
  14. Hi, Toerenteller van mijn XJR fluctueert als de auto koud is. Het meest rond 50km p/u. Het is net of ik in schommel zit. Als ik optrek met de auto en dan het gas loslaat, hoor ik een schrapend/knarsend geluid. Soms ook gepaard met resoneren. Het lijkt rechtsvoor uit de motorruimte te komen. Maar alleen als hij koud is. Er branden geen waarschuwingslampjes. Dus beide klachten alleen wanneer de auto koud is. Koppelomvormer? En wat nog meer? Groet, Roland
×
×
  • Create New...