Ga naar inhoud

Tim98

Members
  • Aantal items

    73
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal,
    Ik ben Tim Lubbers en kom uit Deventer.
    Ik restaureer/ onderhoud samen met mijn vader een Jaguar xj12 series 3 uit 87.

Recente bezoekers van dit profiel

337 profielweergaven
  1. Tim98

    LINKER TANK Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Je hebt drie kleppen die zorgen voor het overschakelen van beide tanks. In de kofferbak bij het reservewiel zie je een driewegklep welke kiest uit welke tank de brandstof wordt gehaald. De brandstof moet echter ook weer in de juiste tank terug en dat gebeurt met de andere twee kleppen. Die zitten volgensmij bij de wielkast? Die klepjes moet ik ook nog bij want bij mij gooit hij alles in de linker tank terug. Maak anders maar wat fotos is altijd goed.
  2. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Update: Ik heb een reserve ECU en ontsteking gekocht en die ontsteking al goed werkend gemaakt. Om uit te sluiten dat het de ECU zou zijn heb ik die omgewisseld. En probeerde hem een keer te starten en nu loopt hij goed! Met alle sensoren aangesloten. Dan zou dus toch de ECU kapot zijn geweest ondanks dat de ontsteking niet 100% was. Ik ga wel de ontsteking eerst helemaal in orde maken voordat ik ga rijden. Net zoals alle vacuüm slangentjes. Ben nog opzoek naar het goede schema hiervan. Kom er namelijk verschillende tegen die afwijken van hoe het bij mij zit.
  3. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Heeft iemand een foto of tekening met uitleg over het demonteren en weer op tijd zetten? In mijn werkplaats map staat dat niet beschreven. Op internet kan ik tot dusverre ook niks vinden.
  4. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Ik ben mij nu aan het inlezen over de distributor verwijderen. Heb dit nog niet eerder gedaan. Alle tips zijn welkom! Iemand die dit al eerder gedaan heeft?
  5. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Heb er vandaag nog even na gekeken. En de rotor zit wel los en komt terug alleen niet snel hij komt langzaam terug. En hij komt niet zelf helemaal terug maar met een beetje hulp komt ie zonder kracht te zetten terug. Wat is de volgende stap?
  6. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Even alles op een rijtje. Ik had een mooi ritje van zon 2 uur gemaakt en geen enkele problemen. 2 dagen later wilde ik hem starten en toen was er het probleem. De motor slaat aan en valt of meteen uit of schommelt enkele seconden tussen de 100-400 toeren (de hele tijd bijna uitvallen dus). Na zoeken kwam ik erachter dat met de steker op de watertemperatuursensor de motor dit gedrag vertoont en met de stekker eraf wel goed stationair liep. Inmiddels weet ik door jullie hoe dit komt. Dan over de ontsteking. Ik heb de verdelerkap en de vacuümvervroeger vernieuwd omdat deze kapot was. De kabels en bougies waren zon 1000km terug gedaan. Als ik de verdelerkap eraf heb dan zie ik de rotor. Die kan ik tegen de klok in zon 11 graden draaien. Ik heb er een filmpje bijgevoegd dan kunt u zien hoe hij beweegt. Ik kan de rotor vrij soepel bewegen. Hij komt ook langzaam terug alleen nu ik zo kijk niet helemaal denk de helft van de slag. Maar kan hem wel zonder kracht helemaal terug zetten. Alvast bedankt! 8CDB230E-D6AD-42FB-8BA7-1751AEF3646E.MP4
  7. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Update: ik heb de vacuümvervroeger en de verderlerkap vervangen en getest. De ontsteking kan ook mooi 11 graden tegen de klok in en veert dan terug maar nog steeds hetzelfde probleem. Zou het dan toch ergens anders in zitten?
  8. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Dan zou het het vacuüm vervroeger kunnen zijn. Want die doet niks dus is waarschijnlijk het membraan kapot. Want de rotor kan ik 11 graden bewegen(soepel) en dan veert hij terug. Dat is zoals het hoort toch?
  9. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Hoeveel moet je de rotor tegen de klok in kunnen bewegen? Ik kan hem een centimeter tegen de klok in draaien en dan veert hij terug. Mischien heb ik hem los gedraait? Heb ook aan het vacuüm vervroeger(het bolletje aan de zijkant welke met een stangetje aan de rotor trekt) met een vacuümpompje op het slangentje geprobeerd of te kijken of het membraan werkt en dus het stangetje heen en weer gaat maar hij bewoog niks. Met een meter op de vacuümpomp geeft hij 0 en met een meter en op het membraan 0,5 dus dan is het membraan dus lek. Zou dit alles kunnen verklaren? Hoeveel moet het membraan heen en weer kunnen trekken?
  10. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Ik heb alle kabels genummerd en de verdelerkap er af gehaald. Allereerst vond ik het erg smerig onder de verdelerkap. En vreemd dat op de verdelerkap waar een 1 staat (mijn vinger op de foto) de nummering anders is. Ik heb geprobeerd om de rotor te draaien maar er is geen beweging in te krijgen. Dus het klopt Raymond credits voor jou! Wat is de volgende stap die moet doen? Heb namelijk nog niet eerder dit klusje gedaan.
  11. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Bedankt Hans, ik ga eerst foto’s maken en een schema waar alle Bougiekabels gezeten hebben en nummeren op de oude verdelerkap. Dan de kap eraf en wat zou dan de volgende stap zijn om te demonteren?
  12. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Ik ga er naar kijken. Dus als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen: verderlerkap eraf en met de hand tegen de klok in de rotor proberen te bewegen. Hij moet dan soepel heen en weer gaan en niet stroef. Mocht het stroef gaan dan moet hij er dus uit. Kan dit geen kwaad voor de afstelling van de ontsteking? Zolang de rotor maar weer dezelfde kant op wijst. Nog even op de verderlerkap zitten ook 2 gaten eentje bovenop en aan de zijkant steekt een plastic buisje uit. Hier zit op beide niks op? Verder zit er aan de zijkant nog de vacuüm vervroeger.
  13. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Oke dan ga ik mij hier in verdiepen! Weet nog niet precies wat er mis is in de verdeler. Dat ga ik uitzoeken. Welke onderdelen moet ik vernieuwen? Lijkt mij toch niet dat de hoofdas met het tandwiel uit de motor vast zit? Ik zal jullie op de hoogte houden en foto’s maken. Nogmaals bedankt voor alle steun. Zou het ook niet kunnen dat de ecu niet goed is?
  14. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Bedankt voor deze uitgebreide reactie! Ik ga er naar kijken! Hoe kan ik dat het beste doen? Verdelerkap eraf en beetje olie onderin druppen? Welk onderdeel bedoelt u precies dat vast zit? Ik neem aan dat de as die de rotor aandrijft wel los zit? Anders zou hij helemaal niet vonken? Ik heb de bougies en kabels al vernieuwd. Dan vernieuw ik nu ook de verdelerkap en rotor.
  15. Tim98

    Jaguar v12 he startprobleem

    Ik heb net nadat ik de hulpluchtklep teruggesplaatst heb(was goed). Zonder watertemperatuur sensor gestart en hij blijft dan lopen en heb de motor op temperatuur laten komen dacht Mischien verbeterd dat het een en ander. Zonder sensor in de straat een paar keer heen en weer gereden en hij reageerde aardig goed op het gas. Alleen bij volgas ging hij sputteren(bijna uitvallen). Vervolgens met de stekker op de watertemperatuur sensor geprobeerd maar hij blijft dan uitvallen... wat kan dat toch zijn? De stekker van de sensor naar de ecu is goed(doorgemeten) is het dan toch iets heel anders? Of wellicht iets met de ECU?
×