Jump to content

Austin Powers

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Reputation

5 Goed

About Austin Powers

  • Birthday 07/28/1969

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    muziek & oldtimers

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo allemaal ,
    Marc Hopstaken, roosendaal ,Noord Brabant.
    Sinds kort in bezit van jaguar E type fhc 1969 met werk .

Recent Profile Visitors

630 profile views
  1. De smiths klokjes van 1968 tot 1969 hebben ook wel eens een batterij van 1,5 V op de achterkant, en is 1.2 Volt misschien iets te laag? Vanaf 1970 is het een 12v aansluiting op de klok . Misschien hebben ze hier ook nog onderdelen en advies voor U https://www.metertjesenzo.nl/klokjes
  2. YES goedgekeurd !! Vriendelijke RDW keurmeester, en in één keer er doorheen gelukkig nog even op de kentekenplaten wachten en dan rijden maar .
  3. Ja precies , Het viel mij op dat de meter gewoon werkte maar de waardes iets te laag waren...... en ik ben gewoon nieuwsgierig
  4. Dank voor de reacties , ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de sensor eens open gemaakt slechter kon toch al niet en een nieuwe is zo gekocht Wat blijkt er zit keurig een afstelboutje onder het kapje. even alle contactjes schoon gemaakt en een beetje optimistisch afgesteld het messing pinnetje aan de bovenkant 1/4 rechtsom Het metertje komt net over 0 psi op contact aan en loopt stationair op naar 25 psi en op 3000 toeren 45psi ( warme olie )
  5. Hallo, Om met de deur in huis te vallen , De oliedruk zakt weg als de motor op temperatuur is gekomen ( bijna 0 op de electrische meter in het dashboard ). De extra aangesloten mechanische manometer geeft dan 2 BAR druk op stationair toerental dus er is niets aan de hand gelukkig . Als ik de wit/ bruine draad van sensor op blok aan massa leg dan slaat de oliedrukmeter ook volledig uit naar 60 psi dus het moet de sensor /transmitter op de motor zijn . Is er een manier om deze te corrigeren ? Het mooist zou zijn dat er een (in)regelbare zender te koop is Iemand een pasklare oplossing voor dit probleem ?
  6. Ik heb de gasnaalden nog even opgemeten de b1E is precies 0.1 mm dunner aan de onderkant (dus vol open een stuk rijker) ik ben dus blij dat er geen gat in één van de zuigers is gebrand
  7. Dat is aardig van je pizzaman maar ik rijd nog met geleende groene platen 21 juni pas naar RDW voor kentekenkeuring .
  8. Het zijn trouwens geen SU's maar twee CD 175 stromberg carburateurs .
  9. Die KUNST bezit ik denk ik , nu nog een CO meter!
  10. Ja klopt, kom net terug van lange proefrit . Gewoon heel blij met het resultaat de auto trekt als een lier en loopt vlot naar 100.....mile de puntonsteking vanmorgen helemaal nagelopen nieuwe puntjes +condensator nu eigenlijk de carburateurs nog op 3 .5%co laten stellen ergens eigenlijk beetje hoog maar daar houden de oude xk motoren wel van ...
  11. Gasnaalden staan er in .. een wereld van verschil . problem solved
  12. Hallo , Blijft de toerenteller goed werken bij het monteren van een 123 ignition? ik heb gelezen dat dit wel eens problemen geeft bij de electronische toerentellers omdat de puls anders is als bij de originele puntontsteking ? Iemand ervaring hiermee ?
  13. Henkiebb, ik heb ook een 2+2 automaat gehad waarvan de bak slipte. zorg er voor dat de kick down kabel goed werkt en afgesteld is (vreselijk om bij te komen) Vergis U niet de kabel heeft erg belangrijke functie bij de BW 8, deze regelt ook de oliedruk in de bak en daarmee ook het schakelpatroon. Het is weer even geleden maar ik meen dat het van hart gat tot aan de voorkant van de buitenkabel op+/- 81 mm moet staan, als ik Uw probleem lees eerder iets langer dan korter maken ! langer is meer druk (tegen de klok in ) ook het C stangetje tussen gasklepmechaniek en kabelmechaniek moet goed zijn ik geloof dat die afstand hart op hart 51 mm was de kabel MOET meewerken NOOIT los gooien . Om een testrit te maken of de bak nog te redden is zou U de C clip tussen kabelbediening en het gas-stangetje wel los kunnen maken en dan helemaal naar achter drukken net voor het punt van de "klik" van kickdown schakeling. Dan is de kabel vol ingedrukt en de oliedruk het hoogst in de bak . De slip zou dan weg moeten zijn en de overschakeling tussen de versnellingen gaat dan met harde schok . Als er dan nog slip is, dan moet de bak op de operatietafel ...helaas. OJA , dit is zeker geen slechte bak hooguit een beetje zwaar net als de" torqueflite" van chrysler . 1 is uw ATF olie nog rood of bruin ? 2 hoe lang slipt de bak al ? Rood is misschien alles nog te redden, maar bruin houd meestal verbrande koppelingsplaatjes in de voorste koppeling in de rembanden houden het meestal langer vol!
  14. XJeej ,Moet je daar dan niet een soort transistor-unit bij monteren ergens? Meestal is dat geen losse verdeler ,maar een verdeler een berg kabels en een kastje wat ergens op het schutbord of binnenscherm bevestigd moet worden. In mijn ogen is een losse 123 verdeler voor een E- type juist het handigste (samen met de regelbare vervroegingscurve)
  15. Even afwachten wat de nieuwe gasnaalden voor invloed hebben ! Heeft er iemand ervaring met de 123 ignition speciaal voor Jaguar XK (E) motoren?
×
×
  • Create New...