Jump to content

Eric4464

Members
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goedemorgen, mijn naam is Eric en na jaren heb ik eindelijk een Jaguar sovereign x 308 gekocht, bouwjaar 98. Een mooi exemplaar met bekende geschiedenis. Deze auto. Onze 2 e auto en uitsluitend voor hobby. Nieuwe automaatbak en netjes op tijd onderhouden zoals het hoort.<br />De kleine schoonheid puntjes zitten in de binnenkant. Een nieuw stuur , knop van de automaatbak en de hemel die hang. Dat laatste punt ben ik mee bezig en hoewel er veel berichten op internet stonden dat het achterraam eruit moest om de hemel te verwijderen heb ik het toch op mijn eigen manier geprobeerd en de hemel via de passagiers deur uit de auto gehaald. Deze week komt de nieuw bekleding en dan gaan we weer verder met de hobby.

Recent Profile Visitors

311 profile views
  1. bedankt , heb het even bekeken. Had inderdaad ook een nieuwe accu is de jaquar gezet. Zal dan toch misschien te maken hebben met een relais. Ik ben nu trouwens wel benieuwd waar het noodknopje/palletje zit om hem uit zijn P te halen. Hoop op een makkelijke plek zodat ik niet de hele auto uit elkaar hoef te schroeven als ik ergens geblokkeerd sta.
  2. Ik rijd nu 4 jaar in een Jaquar sovereign 4.0 V8 uit 1998. Geweldig , kan niet anders zeggen. Wintermaanden staat hij stil. Nu ik weer een maandje rijd heb ik 2 x het probleem gehad dat ik hem met geen mogelijkheid uit de P stand krijg. Onder het rijden is er niks mis en de bak doet gewoon zijn werk. Na enkele keren opnieuw starten komt de bak eindelijk vrij en kan ik hem uit de P stand krijgen. De laatste keer wilde hij niet uit zijn P maar deden de ruitenwissers het ook niet, (had hem net gewassen in een was cabine). Denk niet dat het iets met vocht te maken heeft ? Is er iemand bekent met dit euvel of heeft iemand er een oplossing voor? Wil voorkomen dat ik ergens sta en helemaal niet meer weg kom. Alvast bedankt voor uw reacties. Groet Eric
  3. Na de thermostaat, en aanvoerpomp vervangen te hebben en na 2x gespoeld te hebben deed de kachel het nog niet. De waterpomp eraf ( op de achterkant zit een klein schoepenrad wat nog wel eens los wil gaan of een schoep van af wil breken), maar prima in orde. Alle zekeringen gecontroleerd , alle voor de hand liggende sensoren gecontroleerd, en nog steeds geen warme kachel. Nou blijkt er ter hoogte van de rechterkoplamp , half verborgen waar niemand hem verwacht toch nog een sensor te zitten ( regelt ook de aansturing van de radiator fan). Dat ding dus doorgemeten en vervangen. Was ff zoeken maar de kachel doet het, en ik heb in ieder geval een nieuwe thermostaat en aanvoerpomp voor de kachel. Hoop dat iemand er wat aan heeft voor het geval je ook eens dit probleem mocht hebben, en de logische stappen maken lost niks op.
  4. Bedankt John, ik heb een nieuwe thermostaat besteld. Die dingen kosten ook maar €30,- , dus baat het niet dan schaad het niet.
  5. Goedemorgen, ik heb een probleem met mijn kachel. In eerste instantie kwam er alleen maar koude lucht uit, wat ik ook probeerde. Na een kleine zoektocht is de kachelpomp vervangen ( door een gebruikte) , de kachelradiator doorgespoeld en alles is ontlucht. Het resultaat is dat de kachel het weer leek te doen. Er komt weer wat warme lucht uit , echter niet zoals ik bij vorige auto’s gewend ben. Daar moest ik na 10 minuten de kachel echt lager zetten om te voorkomen dat het een soort van sauna werd. Op kleine stukken word hij nauwelijks warm , en bij langere stukken lijkt het er een beetje op. Maar in ieder geval beter dan voorheen alleen maar koude lucht. Nou weet ik wel dat de motor eerst op temperatuur moet komen voor dat de klep naar de kachel open gaat, maar na 80 km rijden verwacht ik toch een warme kachel. Ik kan nou niet zeggen dat ik het geweldig vind, als ik hem op high of rond de 30 graden zet word hij lauw en zeker geen 30 graden, bij een graad of 18 houd het wel op. Kortom ik heb het idee dat ik met een kachel rond rijd die voor de helft doet wat hij moet doen en de temperatuur is alles behalve echt lekker warm , lauw dus !! Het enige is dat hij wel ontdooit bij vriesdagen , al duurt dat wel ff. Misschien toch een verkeerde kachelpomp met te lage capaciteit? Iemand een suggestie? Alvast bedankt voor de reacties
  6. Eric4464

    Tanken ?

    Tank je nou euro 95 of bp ultimate 98 , en een wat simpele vraag... hebben jullie iets bij je om onder het handvat te leggen van de pomp tegen krassen of een sloot benzine over de lak?
  7. Edamkt Keesh , zijn er ook verschillende maten in de leaper ?
  8. Deze vraag zal vast vaker gesteld zijn maar is een leaper op een x308 nou wel ok of niet. Eenmaal een gat geboord kun je niet meer terug natuurlijk. Ik twijfel of de verhouding tussen kap en leaper wel klopt, tevens denk ik dat als hij erop moet zitten dat dit wel vanaf fabriek was geplaatst. Blijft een persoonlijk keus maar wat vinden mede x308 bezitter hier nou van?
  9. Ik zal er naar vragen Isabella , ik betaal voor een oplossing en als ze een prijsopgave maken voor de klacht dan hebben ze wel,de verplichting naar de klant als dealer om dit naar behoren op te lossen. Als ze het verkeerd in hebben geschat dan is dat wel hun probleem. Vooralsnog heb ik er vertrouwen in en mag ik aan nemen dat een dealer zijn werk verstaat
  10. Het was het flesje van Forte Keesh Ik denk dat de vervuiling te hardnekkig is in mijn geval. Ik wil hem nadat de dealer het in orde heeft gemaakt wel periodiek met Forte bij gaan houden als een soort van onderhoud. Voorkomen is beter dan genezen
  11. Was een oplossing geweest Isabella maar ik woon in Friesland en das niet echt in de buurt. Nou ben ik vanmiddag even langs de Jaguar dealer hier bij ons in de buurt geweest en die vraagt voor een complete reiniging met airco check en het opnieuw vullen van de airco een kleine €180,- . Is wel geld natuurlijk maar wel te overzien en dan is het ook meteen door en dealer gedaan. Weer een bonnetje erbij voor de geschiedenis van de auto. Moet er ook gewoon hard voor werken en heb mijn centjes ook moeten sparen voor mijn droomauto , maar mijn mening is als je eenmaal aan je droom auto begint moet je het wel goed doen. Wat zelf kan dat kan zelf en is ook de hobby maar ik wil er van de zomer ook mee naar zuid Frankrijk en dan wel met airco en zonder stank. Ws van plan de auto nooit meer weg te doen en stap voor stap de auto weer in top conditie brengen net als velen hier denk ik. Wel hartelijk bedankt voor je aanbod en alle tips die ik hier heb gekregen van andere liefhebbers, TOP !!
  12. Ik lees net op de site van ppk poetsbedrijf in Heerenveen dat het apparaat 10 uren in de auto word geplaatst , ( voor geïnteresseerden, er staat een uitvoerige beschrijving op hun website wat betreft de behandeling)
  13. Ik heb het vd week al met zon busje airco reiniger , hielp even voor 5 minuten en daarna weeer terug bij af. Misschien is het zo als Sweetspeed zegt: een goed werkend middel mag er tegenwoordig waarschijnlijk niet meer inzitten.... al zal het bij sommige wel werken , maar bij een hardnekkigstank of schimmelvorming levert het bij mij weinig op. Ik heb inmiddels de stofzuiger met een dunne slang in de ventilatie kanalen gehad en alles is gewoon brandschoon. Ik vrees dat ik toch de aircoverdamper er uit moet gaan halen , waar ik niet zoveel zin in heb gezien het ding achter het dashboard zit en je er niet makkelijk bij kunt. Voordat ik er aan begin informeer ik nog wel even bij een bedrijf dat een professioneel ozon behandeling uitvoert. Volgens mij hetzelfde als het spuitbussen maar dan met meer chemische werking en naar ik aan neem wat agressievere middelen. Zon behandeling kost hier in Friesland €69,- en duurt aanzienlijk langer dan de paar minuten met de spuitbus, ( zon 3 uur geloof ik). Voor die €69,- wil ik het wel proberen , de andere optie is het dashboard eruit en dan de verdamper demonteren...
  14. Dus dat betekend het hele dashboard eruit vrees ik ?
  15. Bedankt Jaap , dan rest mij nog 1 vraag.... waar vind ik de airco verdamper?
×
×
  • Create New...