Ga naar inhoud

JeeWee

Club Donateur
  • Aantal items

    189
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

JeeWee won de laatste dag op 27 april

JeeWee had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

22 Goed

Over JeeWee

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/gallery/album/241-s1-72/

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Zutphen

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Jan-Willem van bouwjaar 1971 uit Zutphen. Net een babyblauwe XJ6 72 gekocht

Recente bezoekers van dit profiel

115 profielweergaven
  1. S1 72 zou ik het durven

    Eerste as het kruisje vervangen want die was niet fris meer. ondertussen ook even de uitlaat eindstukken en nummerplaten gemonteerd.
  2. S1 72 zou ik het durven

    Mooi hoor Rene, die spaakwielen zijn heel mooi erbij. schokbrekers zijn prima. Rode Koni's en allemaal droog.
  3. S1 72 zou ik het durven

    Ik heb de as met de meeste speling er al af en ga het op deze manier even testen en als het nodig is vervangen. De as ligt namelijk al op de werkbank
  4. S1 72 zou ik het durven

    Nog eens gekeken met de auto opgekrikt en horizontaal voel ik geen speling dus dan zouden de lagers goed moeten zijn. Verticaal wel speling ook zichtbaar achter de hub met het wiel gemonteerd. Zouden dus ook de kruiskoppelingen kunnen zijn van de aandrijfassen. Snap nu ook de verwarring over opvulplaatjes. Aan de aandrijfas zitten vulplaatjes waarmee je inderdaad het camber bepaald. In de hub met lagers zitten ook opvulplaatjes waarmee de lagerspeling wordt ingesteld. Ga denk ik eerst maar de kruiskoppelingen van de as vervangen die verdenk ik het eerste want de lagers in de hub zien er prima uit. De kruisjes kan ik ook zelf prima vervangen. Andere lagers in de hub persen heb ik toch echt hulp en tools bij nodig. Iemand hier al eens de achterlagers vervangen?
  5. S1 72 zou ik het durven

    Direct maar weer doorgegaan en de remschijven, blokken en vloeistof vervangen. Test nog niet succesvol de auto trekt naar rechts bij het aanremmen. Doorremmen gaat we recht. dus het hele spul nog maar eens ontluchten mogelijk links nog wat lucht er in zitten. Een andere tegevaller is de achterlagers. De links centrale bout is met geen mogelijkheid er af te krijgen ( ja de splitpen is er uit..) maar dan is het niet eenvoudig af te stellen omdat je met speciale opvulplaatjes moet werken. iemand dit al eens gedaan?
  6. S1 72 zou ik het durven

    APK voorkeuring leverde weing verassingen. huiswerk is : voorremmen , nieuwe schijven en blokken al in huis. speling achterwiellagers, kunnen we zelf afstellen uitlaat kwam tegen onderkant, inmiddels opgelost. de nieuwe onsteking doet het prima. De carburateurs moeten wel heel nodig worden afgesteld. zoals je kunt zien zijn de blue wall banden nu wit.
  7. S1 72 zou ik het durven

    IMG_2027.MOVIMG_2028.MOVIMG_2032.MP4 Omdat jullie zo van filmpjes en foto's houden. vandaag was een mooie dag. Morgen voorkeuring voor APK. eens kijken wat dat weer voor werk oplevert.
  8. XJ6 4.2 series 3 motor timing

    Mooi te lezen hoe volharding resulteert in succes.
  9. S1 72 zou ik het durven

    Niet alles is wat het lijkt. Als je doelt op de opmerking van René deze ging vergezeld van een uitvoerige PB conversatie met advies en aanbieden van onderdelen. Omdat je deze context mist lijkt het misschien een beetje zuur. Ik ga er zelf ook van uit dat het komt vanwege zijn drang naar perfectie en de wil om te helpen. (Hij wil immers niets liever dan een trekhaak onder zijn Jag) Juist de diversiteit op een forum maakt het afwisselend en dat kan heel leuk zijn . Dus nee Menno ik heb geen azijn en geef de voorkeur aan een biertje zoals je weet .
  10. S1 72 zou ik het durven

    De benzinemeter geeft inderdaad ook na tanken weinig leven. De afstelling moet nog gebeuren. Was al lang blij dat ie het deed en de eerste meters kon rijden.
  11. S1 72 zou ik het durven

    Victory! De eerste meters op eigen kracht naar het tankstation en terug zijn geslaagd. nog wel wat af te stellen maar het geeft de burger moed.
  12. S1 72 zou ik het durven

    Keerring vervangen ging prima met de bak onder de auto. Cardanas flens kan op een spiebaan eraf nadat borgmoer en splitpen eraf zijn. Wel eerst de gehele bak ophanging eraf gehaald en de bak ondersteund met een krik om er goed bij te kunnen. De oude keerring was keihard en brokkelde af. Geen wonder dat er olie uit lekte. De incontinentie van de oude dame is gestopt. Nu nog ff wachten op de nieuwe bouten van de achterbumper want die waren te gaar om er nog op te zetten. ondertussen de achterbank er maar eens uitgehaald om het leer schoon te maken en te behandelen. Wat me het meeste meeviel was hoe netjes het onder de bank schoon en roestvrij is. Bank zelf moet nog wel wat aan hersteld worden maar de algehele staat valt niet tegen. Tenslotte nog steeds wachten op de verdeelkap van powerspark. Pakketje is net getraceerd in Rotterdam. Hoe leuk zou het zijn om voor maandag als ik weer aan het werk mag de eerste meters echt te hebben gereden.
  13. S1 72 zou ik het durven

    Inderdaad knap om 2 x te vergeten een verdeelkap mee te sturen. Ondertussen wissel ik de keerring van de uitgaande as van de overdrive. Ook een lekker klusje. Geduld is een schone zaak.
×