Jump to content

Grensrijder

Members
  • Content Count

    222
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Goed

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het lijkt inderdaad iets minder te worden als je telkens wat gas terugneemt. Er zitten inderdaad katalysators onder de auto.
  2. @John: het lijkt me geen brandstofprobleem, want hij heeft de klacht zowel op benzine op LPG. Bij hetzelfde toerental in andere versnellingen treedt het niet op, dat is juist het vreemde. De kilometerstand staat op 225.000. Wat bedoel je met de staat van nokkenas en kleppen? Ik zie daar niet direct de link met schokken. Het voelt meer als een elektr(on)isch probleem. @Shiptronic: de bak zelf schakelt niet heen en weer. De vacuümslangen kunnen we inderdaad eens nakijken, hoewel het raar blijft dat het euvel dan niet in de lagere versnellingen voorkomt.
  3. Bij mijn XJ40 3.2 Automatic uit 1994 doet zich iets merkwaardigs voor. Vanuit stilstand trekt hij probleemloos op door de eerste drie versnellingen, maar zodra de automaat overschakelt naar de vierde trap, begint de auto hevig te schokken. Dat neemt uiteindelijk wel wat af, zeker bij hogere snelheden. Het voelt alsof er iets aan de ontsteking hapert, maar bobines, bougies, bougiekabels en ECU zijn inmiddels vervangen en het is natuurlijk vreemd dat het probleem alleen in de hoogste versnelling optreedt. Komt iemand dit bekend voor? Kan het in de cruise control zitten, die volgens mij alleen in de vierde versnelling functioneert? Het maakt overigens voor het schokken niet uit of ik die wel of niet ingeschakeld heb. De automaat zelf beschikt bij een 3.2-versie niet over een computer.
  4. Het was een ronduit uniek evenement! Ik ontdekte overigens zojuist dat dit topic al liep, terwijl ik er zelf ook een draadje over aangemaakt had, dus wellicht kan een beheerder het een en ander samenvoegen?
  5. Soms, heel soms spelen zich gebeurtenissen af waarbij werkelijk het gehele plaatje klopt. Tot die zeldzame categorie behoort het evenement 'XJ40 at 30', dat op 28 en 29 augustus plaatsvond in het Schotse stadje Dunkeld, op dezelfde locatie die in 1986 de persintroductie accommodeerde. Een idyllische uitvalsbasis, een prachtige trip door de Highlands, unieke presentaties door voormalig Jaguar-medewerkers die een sleutelrol speelden binnen de XJ40-introductie, voortreffelijk eten, een erg prettig internationaal gezelschap, een keur aan verrukkelijke saloons in alle mogelijke varianten, het voelde als een mooie droom... maar bleek werkelijkheid! Wij kijken terug op één van de meest memorabele evenementen die wij ooit mochten meemaken. Wil je een uitgebreide indruk in beelden krijgen, klik dan op de volgende link: https://myalbum.com/album/Og27NFjoOCbS
  6. Jazeker ga ik naar Dunkeld, jij ook? Ondertussen is Danny (DHMC) uit België al voor me aan het kijken wat nog in zijn afbraakwagens zit.
  7. Ik heb nog eens gegooglet en het lijkt er toch op dat de Daimlers een afwijkend dashboard hebben. Inderdaad zoek ik de ringen rondom de roosters in de hoeken, plus het paneel rondom de asbak.
  8. Een voor mij vreemde situatie bij m'n XJ40 Sovereign 3.6 van 1986. In de hoeken van mijn dashboard is het hout afgebladderd, dus dacht ik een paar stukjes te vervangen door die van een sloop-Daimler uit 1987. Nu blijkt dat die een andere vorm hebben: de houtstrook van links naar rechts is een stukje hoger en het zwarte kunststof eronder juist lager. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat bij een Daimler afwijkt ten opzichte van een Sovereign, dus luidt de vraag: zit dat in het bouwjaar en vanaf welke productiemaand heeft Jaguar dat dan veranderd? Beschikt iemand toevallig over een paar stukjes hout van het 'lage' type, die ik kan overnemen?
  9. Omdat foto's meer zeggen dan duizend woorden...
  10. Dank voor jullie reacties! Uiteindelijk bleek er - heel simpel - een groene stekker aan de ABS-pomp los te zitten. De auto remt nu weer naar behoren, zij het dat hij steeds de melding anti-lock failure geeft...
  11. Even een berichtje van mijn vriendin Leontien, die zich momenteel over een remprobleem met mijn XJ40 uit 1986 buigt. Het pedaal voelt extreem zompig aan en bij hard remmen doet de bekrachtiger bijna niets. Hallo allemaal, Ben momenteel bezig de rembekrachtiging van een 1986 XJ40 weer werkend te krijgen. Extreem frustrerend, want niets lijkt te helpen. De auto remt erg zwaar en "Brake Failure' knippert continu op het display. Ik heb begrepen dat dit systeem echt heel anders is dan van de latere modellen (waar ik wel bekend mee ben) en dat het zeer berucht is om storingen en slecht verkrijgbare en dure onderdelen. Wat is al gedaan? Nieuwe accumulatorbol (NOS) gestoken (specialist dacht dat dit de oorzaak was, maar het hielp niet, of de nieuwe moet ook poreus zijn....) Daarna nieuwe 'verdeelklep' gestoken (ook NOS) deze zit op het rechter binnenscherm, naast het groene vaatje van de LHM vloeistof. Zou er lucht in de ABS-pomp kunen zitten? Of is de enige oplossing nog een conversiekit te installeren? Ik las ergens op het web dat veel stakkers daar in wanhoop op overschakelen, uiteindelijk wel tot grote tevredenheid. maar ja... er is reeds veel geïnvesteerd. Wie heeft er tips of ideeën? bij voorbaat dank! Leontien van Brummelen
  12. AANMELDEN AANMELDINGEN TOT NU TOE Elke keer neem ik me voor om ook eens een treffen te bezoeken, maar helaas valt het ook nu weer samen met iets anders waarvoor ik me al opgegeven had. Ik wens de deelnemers alvast een heel plezierige dag met mooi weer!
  13. Je kunt een afbeelding uploaden via http://www.photobucket.com en de link dan naar hier kopiëren. Dat zou moeten werken.
  14. Dan hebben ze in de productie aardig vaart gemaakt, want de mijne is ook van november en heeft dus nummer 501277.
  15. Dat is ook nog een '86-er, neem ik aan? Origineel Nederlands gekentekend?
×
×
  • Create New...