Jump to content

PaulG

Club Donateur
  • Content Count

    20
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Venlo

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Paul uit Venlo. Ik ben van huis uit een werktuigbouwer ('fietsenmaker') en bezit een XJ6 serie 3 Souvereign uit 1986. Na een paar jaar gereden te hebben met deze Jag en na meer dan 25 jaar stilgestaan te hebben, sta ik nu op het punt om de auto te restaureren.
    Ik heb al veel zeer nuttige informatie van jullie site gehaald. Waarvoor mijn dank ! Misschien dat ik zelf nu ook een bijdrage kan leveren.

Recent Profile Visitors

109 profile views
  1. Hoi Marco, Bedankt voor je advies. Daar kunnen we mee verder. Niet snel denk ik, want een geroeste uitlaat loshalen die ik dan nog wil hergebruiken vergt ook nog de nodige hoofdpijn.
  2. Ja, dank jullie en inderdaad goed bezig. Heerlijk dat sleutelen. Ik laat de chroomdelen niet opnieuw verchromen. De chroomlaag vertoont wel hele lichte pitting (piepkleine bruine puntjes) maar ik vind ze nog goed genoeg. Het opnieuw laten verchromen is toch vrij prijzig. We hebben hier ook een goeie verchromer in de buurt: Jacobs in Lomm (Arcen).
  3. Wat een moed en groot respect voor het starten met zo'n project. Vraag: Ik dacht op de foto te zien, ik heb er een stukje uitgeknipt, dat je de bouten waarmee de bumperbeugels aan de carrosserie zitten hebt vernieuwd. Hoe heb je die bouten of trekstangen los gekregen? Ik denk minimaal de einduitlaten verwijderen en dan een moer loszagen/losslijpen? Ik ben momenteel ook bezig om min XJ6 S3 nieuw leven in te blazen en ben nu bezig om de hele verroeste achterbumper op te kalefateren. Groet, Paul
  4. Vervolg: Ik heb besloten om de achterbumperbalk te vervangen door een nieuw exemplaar. Ter plaatse van de mistachterlichten in de bumper, heeft de automaker een stalen plaat met een kleine afstand boven de plaat van de bumperbalk gelast (zie foto 1). Deze constructie is, om als compensatie voor het gat in de balk voor de lampen, de bumperbalk te verstevigen. Niet zo slim aangezien zich hier stof en vuil ophoopt i.c.m. intrekkend water wat resulteert in heel veel roest. Ik heb de gelaste bovenplaat met de twee gaten weggeslepen en zie het resultaat op foto 2. Ik heb er nog over nagedacht o
  5. Zo even een vervolg van mijn project. Ik had me voorgenomen om externe oliedruk aan te brengen in de motor maar dan kan ik even niet mee voorruit want ik zit te wachten op wat persluchtappendages. Om druk aan te brengen wil ik een tooltje maken met wat slangen, T-stuk, reduceerventiel etc. Maar ik had wat slangpilaartjes nodig die niet op voorraad waren en daar zit ik dus op te wachten. Ik kom hier nog op terug. Dus als volgende stap ben ik begonnen aan het brandstofsysteem en wel van achter naar voren. Om de brandstoftanks te demonteren dien je de achterbumper te verwijderen en
  6. Ter overweging een 6 cilinder of 12 cilinder. Ik ben vroeger ook eens op zoek gegaan naar een dubbel 6. Ik weet niet of je een sleutelaar bent maar een dubbel 6 is qua motorcompartiment bom vol gebouwd. Wil je ergens aan sleutelen dan dien je eerst andere onderdelen te verwijderen om ergens bij te komen. Een 6 cilinder daarentegen heeft 'zeeën van ruimte. Aangezien ik zelf een sleutelaar ben, heb ik dus voor de laatste optie gekozen, een XJ6 series 3 / 4.2 liter. Maar ik geef toe een 12 cilinder heeft natuurlijk meer allure dan een 6 cilinder. Succes met je zoektocht e
  7. Beste forumcollega's, Hartelijk dank voor jullie wisselende reacties. Geweldig dat er zoveel reacties komen. Ja, ik heb de bougies eruit gehaald, dus de motor zal onbelast op de krukaslagers draaien. Ik heb nog aan de oliepeilstok geroken en de oude olie bekeken maar die ziet er nog goed uit, ruikt naar olie is nog vettig. Uiteraard laat ik de oude olie er eerst uitlopen. Verder zet ik er een nieuw origineel oliefilter in (met terugslagklep) en uiteraard nieuwe olie = Kroon oil classic multigrade 15W-40. De cilinders heb ik regelmatig ingespoten met WD-40. De WD-40 spuitbussen kan
  8. Beste forum collega's, Ik ben bezig om mijn Jag nieuw leven in te blazen na zo'n 25 jaar stilstand. De krukas kan ik gelukkig moeiteloos met de hand ronddraaien. Nu had ik de tip gekregen van een forum collega om eerst extern, motorolie onder druk aan te brengen. Dus persluchtslang met motorolie vullen en met ca. 2 bar het circuit in persen. De bougies heb ik eruit gehaald en de kleppendeksels zijn eraf om te kijken of daar de olie uit de kanalen komt. Verder zit er een origineel Jaguar oliefilter in met terugslagklep. Nu zie ik volgens mij in ondersta
  9. Heren, Bedankt voor jullie tips en ik ga die oliedruksensor en Jagger eens even zoeken. Groet, Paul
  10. Beste lezers, De auto ziet er inderdaad nog heel goed uit. Ik heb in een vroeg stadium en jaren geleden al diverse zaken die door een beetje roest waren aangeslagen aangepakt met Fertran. Verder ben ik gek op vet. Als werktuigbouwer, wat ik ook demonteer of monteer ik gebruik altijd een lik vet. Bij mij thuis piept of kraakt en roest er niets en gaan bewegende delen bij mij heel lang mee. Ook elke bout, ring en moer krijgt een lik vet, behalve als er een borgmiddel zoals Loctite op moet. Verder heb ik ook diverse stalen plaatdelen die koud tegen elkaar gemonteerd waren voorzien va
  11. Hallo Hans, Sorry dat je lang moest wachten op je antwoord. Ik ben een tijdje off-line geweest door allerlei bezigheden. Voordat ik echt met de auto aan de slag kon heb ik deze eerst moeten 'uitgraven'. D.w.z. allerlei overbodige zaken bij de auto weghalen en ruimte maken. Verder een constructie gemaakt om 'm flink hoog te zetten zodat ik er makkelijk onder door kan racen met m'n ligkarretje Nu de laatste maand weer redelijk intensief met de auto bezig geweest. Maar hierbij een korte impressie.
  12. Hallo reageerders, Ik had gisteren een reactie geplaatst maar ik zie deze om de een of andere reden niet terug. Nog maar een poging. Iedereen bedankt voor jullie waardevolle reacties. Ik heb zojuist een donatie gedaan aan het forum van 30 Euro. De tip van een externe oliedruk leiding aan te sluiten op de plek waar nu de drukzender zit daar ga ik in ieder geval mee beginnen. Ik houd het forum op de hoogte. Groet, PaulG, Venlo
  13. Ik heb zojuist mijn vorige topic geplaatst als introductie maar nu wat meer inhoudelijk. Mijn Jag heeft meer dan 25 jaar stilstaan. Reden is dat ik toen een start gemaakt heb om wat zaken op te knappen maar door gebrek aan tijd is dat er nooit meer van gekomen. Achteraf niet zo slim want ik had de auto beter rijdend kunnen houden. Nu zijn de kinderen groot en voor een deel uit huis, dus er is weer tijd om aandacht aan dat andere verwaarloosde kind te besteden. Maar ja, het zij zo. De auto heeft wel altijd droog in de geïsoleerde garage met weinig buitenlicht gestaan. Ik heb toen het
  14. Dit is mijn XJ6 series 3 Souvereign 1986 donkerblauw die ik na ruim 25 jaar stilstand weer nieuw leven ga inblazen. Dit is een foto van jaren geleden toen hij nog reed.
×
×
  • Create New...