Ga naar inhoud

Rodger

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Rodger Schoenmakers, woonachtig in Sprang Capelle. Sinds vandaag de trotse eigenaar van een zwarte XJR uit 2002. (vorige auto was een BMW 7 serie)

Recente bezoekers van dit profiel

230 profielweergaven
  1. Goedemiddag, Mijn XJR uit 2002 heeft weer een kuren, noodloop, noodloop, noodloop. Volgens de specialist is het euvel het gasklephuis , hiervan zijn de contactplaatjes van de stappenmotor ingesleten en daardoor werkt hij niet meer. ( als ik hem onder het rijden reset kan ik doorrijden, dit tot het moment dat ik mijn gas loslaat en dan schiet hij weer in noodloop) Voorheen kon zo'n gasklephuis worden gereviseerd, er waren 1 of 2 bedrijven in Nederland die dat deden, blijkbaar kunnen deze niet meer aan de juiste onderdelen komen voor de revisie. Er wordt aangegeven dat de stappenmotor aan de zijkant, die de gasklep bediend, gelijk is aan een stappenmotor uit elk gasklephuis. Helaas krijgen we hem met het omruilen van deze stappenmotor niet juist afgesteld ( gaat niet open) Mijn XJR blijkt een model te zijn uit de 2e generatie (net een iets ander gasklephuis dan zijn voorloper tot ong. 2000) Weet iemand van jullie een gebruikt correct gasklephuis te koop ? ( dus geschikt voor een XJR Bj 2002) of weet iemand een revisiebedrijf die het gasklephuis kan reviseren ? Ik dank jullie wederom bij voorbaat voor de reacties Rodger
  2. Rodger

    X308 XJR Differentieel - Cardan probleem

    Dank voor je reactie. We hebben de wagen op de brug gehad en er bleek speling op de cardan te zitten. Tevens geeft het cardan ook een hoemend geluid. Wielager rechtsachter is recent vervangen linksachter lijkt het nog in orde. Beide (achter) wielen zijn gericht. Hier zat een lichte hoogte slag in. Auto is uitgelijnd ( ook hier achter lagertjes vervangen om het wiel recht te kunnen zetten in het afstelgedeelte) Mocht je nog andere opties hebben ook ik het graag Mvg Rodger Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
  3. The never ending story seems to continue... Een tijdje geleden alweer dat ik dit forum heb bezocht, maar ik kan wel weer wat hulp van jullie gebruiken. Een hobby mag geld kosten zeggen ze altijd maar mijn vrouw begint er langzamerhand anders over te denken Mijn XJR uit 2002 heeft ondertussen al veel nieuwe onderdelen , motor(en), remschijven, rubbers, lambdasondes, bezine pompen, benzinetank etc (de rest heb ik verdrongen denk ik.) Uiteindelijk loopt hij netjes en alweer een poosje zonder (echte) storingen. Maarrrr ik wordt gestoord van het schudden en trillen van de jaguar, wielen laten richten , uit laten lijnen ( nog wat lagers en rubbers vervangen) maar het trillen blijft. Uiteindelijk vandaag gehoord dat de cardan ( ofwel het differentieel ) (heel) wat liefde nodig heeft. Er blijkt speling te zitten op de assen waardoor de jag zo trilt. Deze speling zit in het cardan. Wat is nu wijsheid, het Cardan/ differentieel laten reviseren ( zo ja waar / bij wie raden jullie aan ) of op zoek naar een gebruikt exemplaar ( heeft iemand er een liggen met weinig km's van een oud vrouwtje ) Kan iemand ook een prijsindicatie afgeven ? bvd beste forum leden voor jullie antwoorden, Rodger
  4. Rodger

    X308 XJR 2002 ECU / Noodloop problematiek

    Dag isabella. De ecu is ondertussen gereset (door JenF) naar de fabrieksinstellingen. Doordat de jaguar een geruime tijd op gas heeft gelopen waren de lamba waardes wat te hoog. De reset lijkt geholpen te hebben geen noodloop meer gehad. (600km) Nu nog op zoek naar schokbrekers Mvg Rodger
  5. Rodger

    X308 XJR 2002 ECU / Noodloop problematiek

    Vandaag (donderdag 2-11) mijn jaguar weer op kunnen halen bij J&F cars. De ECU is gereset naar de fabrieksinstellingen, er waren geen foutcodes meer zichtbaar maar de lambda waarde bleek te hoog (1,3), na de reset loopt het weer binnen het toegestane niveau. 1.027 of iets in die richting) Tevens was de uitlaat nog lek op de koppelingen ( nieuwe pakking ertussen) en bleek mijn rechterachterwiel lager niet zo best meer, ook maar vervangen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een stevig stuk te rijden met de jag, dus ik weet nog niet of dit mijn noodloop problemen op gaat lossen. Het nieuwe wiellager brengt wel meer rust in de jaguar ( geen getril en gebrom meer, buiten de V8 uiteraard) Blijkbaar zijn mijn schokdempers voor niet meer op zijn best en blijken nieuwe (originele) erg prijzig, heeft iemand van jullie ervaring met een ander merk ? ( het zijn uiteraard elektronisch gedempte schokbrekers voor een sportonderstel ... , de duurste versie uiteraard). mvg Rodger
  6. Rodger

    X308 XJR 2002 ECU / Noodloop problematiek

    Hij staat nu bij J&F in Tilburg. Gespecialiseerd in jaguar en fisker. De nokkenas komt volgens mij uit de 1e ruilmotor (xkr ) van een vergelijkbaar bouwjaar als de originele. De Ecu is open geweest en onderzocht op defecte condensatoren etc door een gespecialiseerd bedrijf in Mierlo. Het is bij J&F bekent dat de jag op lpi heeft gelopen. Wat betreft het afvullen van het koelsysteem weet ik niet zeker omdat ik hier niet bij ben geweest. De Ecu uit mijn model is blijkbaar niet te flushen of zelflerend dit zou pas het nieuwere type betreffen (x350). De ECU en de jag heeft een week zonder spanning gestaan dus de reset heeft wel plaatsgevonden vermoed ik. Het is afwachten waar J&F mee gaat komen.
  7. Rodger

    X308 XJR 2002 ECU / Noodloop problematiek

    Ondertussen de masakabels en zekering in de kofferbak nagekeken en losgehaald maar het zat netjes vast en geen corrosie De jag maar naar een specialist gebracht in Tilburg om hem ena goes uit te laten lezen en waar mogelijk te resetten. Specialist heeft het gevoel dat de ecu te rijk staat en dat de enige oplossing een andere ECU is. Maar hoor van de week meer
  8. Rodger

    Motor xjr supercharged 2002

    Dag Rob, Ik heb de motor om laten bouwen , niet zelf gedaan , dus geen idee hoe of wat er in zit , wel nieuwe ketting en stalen nokjes laten plaatsen, heb zelf niets meer m.b.t. de oude ruil motor. mvg Rodger
  9. Rodger

    X308 XJR 2002 ECU / Noodloop problematiek

    eigen ECU is retour gezonden ( volgens mij ...) Had geen andere units liggen
  10. Rodger

    Motor xjr supercharged 2002

    Heren excuses voor de verlate reactie, Het oude blok is samen met een ander 4 liter blok omgebouwd tot een revisie blok, de bruikbare delen van mijn defecte ruilblok ( 68 Km ) zijn samengevoegd met het andere blok waardoor ik nu een soort van revisie blok in de auto heb liggen. (drijfstang etc , kop van het ruilblok , cilinders en cilinder behuizing uit het andere blok) alles losgehad en schoongemaakt en gesmeerd, dus kortom een relatief nieuw blok met weinig km's Er waren 3 zuigers met een gat en de bougies daarvan waren geheel weggebrand , oa koeling probleem lijkt het. Het verhaal van Iksjeezeles " Ik weet niet of het kan, maar als de ECU nog de oude fueltrim waarden had heeft deze misschien ook het nieuwe blok vernagelt? (of leert de ECU continue bij door de afgelezen waarden....of alleen als ie te rijk staat en niet als ie te arm staat...?) " roept bij mij wel wat vragen op , zou het echt kunnen dat dit de oorzaak was ). Ondertussen rijdt de jag weer , met regelmatig noodloop kuren ( zie andere post) Ook hiervoor al weer een aantal zaken vervangen maar het blijkt nog niet te helpen. mvg Rodger
  11. Het lijkt een never ending story te worden met mijn jaguar XJR. Recent (ongeveer 1200 KM) geleden is mijn motor vervangen, het betreft een revisie motor, sofar so good ... ( vorige ruilmotor helaas maar 1500 km mee kunnen draaien ). Maar nu krijg ik met regelmaat ( zit vaak een aantal 300 - 600 km tussen) dat mijn motor in Noodloop gaat, ...... Ondertussen maar een uitleesunit aangeschaft ( ICARSOFT lr ii JAGUAR - LANDROVER ) zodat ik zelf de codes uit kan lezen en eventueel kan resetten. Normaal gesproken kan ik het contact uitzetten in de noodloop modus, de foutcodes resetten en dan lijkt de jaguar weer verder te willen zonder de motormanagement lampjes etc. Echter de laatste keer lukte dit niet meer . Uiteindelijk heb ik de accu los gehaald en daarna ging het wel. De ECU heb ik inmiddels ook uit de jag gehaald en verzonden naar een bedrijf die hem kont testen ( althans dat beweerden ze op de website) Het enige wat ze hebben gedaan is hem opengeschroefd en de printplaat gecontroleerd op een aantal zaken ) Dus geen test doorlopen. Er was overigens volgens dit bedrijf niet te zien aan de condensatoren , printplaat etc . Uiteindelijk is mijn probleem nu nog niet opgelost, jag rijdt weer wel ( ondertussen weer 200 KM zonder noodloop) maar het gevoel van noodloop blijft uiteraard boven mijn hoofd hangen ... Wat is er vervangen : accu, het gasklephuis, injectoren nagekeken, eerder al een lambdasonde en er zijn nog een paar zaken nagelopen. Er blijven een aantal hardnekkige foutmeldingen in de ECU staan die ik niet kan wissen ; - U1041 SCP vehikel speed signal - U2012 comm bus error non SCP - U1135 ignition status not obtained - P0110 intake air temp sensor 1 circuit bank 1 - B1591 ignition switch illegal - B1811 geen beschrijving voorhanden Jaguar rijdt overigens wel ,naar het lijkt normaal ,ondanks deze foutmeldingen. Overige codes bij de laatste noodloop : - B2143 Non volatile memory faillure - B1697 fauld not found in the database - B1100 Mass airflow sensor intermittent - P1300 fauld not found in the database - P1121 Throttle posisition sensor inconsistent with mass air flow sensor (Met deze codes kon ik hem dus alleen resetten door de accu spanning eraf te halen en daarna te wissen met mijn unit) Noodloop komt overigens op verschillende momenten afremmen voor stoplicht (voorheen wel stevig doorgereden met de V8 140 -160 km relatief korte rit) constante lage snelheid bij wegwerkzaamheden (voorheen ook stevig doorgereden 140 - 160 km lange rit) bij het parkeren (rustig gereden door een dorp relatief korte rit) ( dit was overigens de laatste keer waarvoor de harde reset nodig was) Er wordt nu aangegeven dat de ECU gereset moet worden door een jaguar dealer (althans met een meet apparaat met de originele jaguar software) dit vanwege de U2012 comm buss error Kan iemand aangeven of dat dit werkelijk gaat helpen , of duiden de codes op andere problemen ? Bvd voor de reactie Rodger
  12. Rodger

    Motor xjr supercharged 2002

    Goedemorgen Leden, Ik heb wederom een probleem met mijn jaguar XJR , de ruilmotor die is ingebouwd is overleden, de olie komt door de supercharger omhoog. De auto heb ik begin dit jaar gekocht met de ruilmotor, deze heeft sinds 2013 naast de auto gestaan en is begin dit jaar ingebouwd. De motor heeft volgens de factuur slecht 68.800 gelopen ( ondertussen 69.500 vermoed ik) // al contact gehad met de leverancier, maar deze houdt vast aan de 3 maanden garantie en is mogelijk bereid iets te doen met een andere ruilmotor. Volgens mijn monteur is er een defect bij een van de cilinders waardoor de olie omhoog kan komen. zuigerveer / drijfstang afgebroken / gat in de cilinder. We hebben het blok nog niet open gehad. Mijn monteur geeft aan dat het waarschijnlijk voordeliger is om de motor wederom te vervangen voor een andere ruilmotor. Heeft iemand een idee wat de kosten zijn voor een revisie ? of heeft iemand nog een compleet goedlopend blok staan voor een supercharger van 2002 ? Dank voor jullie reactie, Rodger
  13. Rodger

    Anycar bluetooth alpine

    Korte samenvatting John (had het eigenlijk al verdrongen ) Auto gekocht met defecte motor. Ruilmotor erbij Inbouw motor .... Niet starten ... Uiteindelijk bezine pompen 2stuks Tank weer ingebouwd ... Bezine meter werkt niet ... Tank er weer uit en deze opnieuw schoongemaakt Auto gaat niet in versnelling .... Defecte overbrenging automaat hendel .. Ruilhendel laten plaatsen Gelukkig niet de bak ) Nieuwe hemel laten plaatsen Auto rijdt maar schud aan alle kanten ... 4 nieuwe banden Auto trilt nog steeds op achteras ... Velgen richten Auto komt niet door RDW keuring .. Gas eruit gehaald dus metingen verplicht... Lambdasonde vervangen monteur heeft aan dat het goed is ... Wederom keuring . waardes nog niet goed weer terug Andere lambasonde vervangen ... Nog niet goed (vervangen sonde is defect) weer terug naar monteur Nieuwe lambdasonde laten plaatsen .. Goed gekeurd door RDW maar lekte nu wel koelvloeistof. Afsluitringetje kapot en dop reservoir defect. Oh ja je moet nog wel even aangifte BPM doen voordat je het kenteken krijgt Aangifte BMP gedaan (gelukkig 0 ivm herinvoer) Kenteken kunnen halen maar kan nog niet rijden ivm de Defecte afsluitdijk van het reservoir .. Is besteld en hoop dat ie morgen binnen is. En ik heb vast een aantal zaken echt verdongen
  14. Rodger

    Anycar bluetooth alpine

    Dag Wim Heb idd ook het stekkertje los moeten halen om hem in de aansluiting te krijgen. Heb 2 keuzes met alpine op de anycar . Beide geprobeerd ... Dus dat jou betreft betekent dat pech ? Of heb je alle settings met de schakelaars geprobeerd ? Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
  15. Rodger

    Anycar bluetooth alpine

    Gisteren was het eindelijk zover. De Jag staat op kenteken ( na veel problemen en bezoekjes aan de RDW) en kan dagelijks gebruikt gaan worden. Ik heb een anycar Bluetooth gekocht en dacht deze vandaag even aan te sluiten. Radio los en de stekker op de aansluiting van de cd speler, zo zou ik handsfree moeten kunnen bellen en digitaal muziek kunnen beluisteren ..... Plug and play werd mij verteld Dit blijkt helaas niet het geval, plug dat ging nog wel maar play .... Geen geluid meer uit de radio wanneer ik de anycar aangesloten heb. Schakelaars staan goed volgens handleiding . lampje brand maar geen geluid ... Iemand hier ervaring met de anycar bluetooth voor alpine ? Bvd voor de reactie
×