Jump to content

Rodger

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Rodger Schoenmakers, woonachtig in Sprang Capelle. Sinds vandaag de trotse eigenaar van een zwarte XJR uit 2002. (vorige auto was een BMW 7 serie)

Recent Profile Visitors

487 profile views
  1. Goedemiddag, Mijn XJR uit 2002 heeft weer een kuren, noodloop, noodloop, noodloop. Volgens de specialist is het euvel het gasklephuis , hiervan zijn de contactplaatjes van de stappenmotor ingesleten en daardoor werkt hij niet meer. ( als ik hem onder het rijden reset kan ik doorrijden, dit tot het moment dat ik mijn gas loslaat en dan schiet hij weer in noodloop) Voorheen kon zo'n gasklephuis worden gereviseerd, er waren 1 of 2 bedrijven in Nederland die dat deden, blijkbaar kunnen deze niet meer aan de juiste onderdelen komen voor de revisie.
  2. Dank voor je reactie. We hebben de wagen op de brug gehad en er bleek speling op de cardan te zitten. Tevens geeft het cardan ook een hoemend geluid. Wielager rechtsachter is recent vervangen linksachter lijkt het nog in orde. Beide (achter) wielen zijn gericht. Hier zat een lichte hoogte slag in. Auto is uitgelijnd ( ook hier achter lagertjes vervangen om het wiel recht te kunnen zetten in het afstelgedeelte) Mocht je nog andere opties hebben ook ik het graag Mvg Rodger Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
  3. The never ending story seems to continue... Een tijdje geleden alweer dat ik dit forum heb bezocht, maar ik kan wel weer wat hulp van jullie gebruiken. Een hobby mag geld kosten zeggen ze altijd maar mijn vrouw begint er langzamerhand anders over te denken Mijn XJR uit 2002 heeft ondertussen al veel nieuwe onderdelen , motor(en), remschijven, rubbers, lambdasondes, bezine pompen, benzinetank etc (de rest heb ik verdrongen denk ik.) Uiteindelijk loopt hij netjes en alweer een poosje zonder (echte) storingen. Maarrrr ik wordt gestoord van het schudden en tri
  4. Dag isabella. De ecu is ondertussen gereset (door JenF) naar de fabrieksinstellingen. Doordat de jaguar een geruime tijd op gas heeft gelopen waren de lamba waardes wat te hoog. De reset lijkt geholpen te hebben geen noodloop meer gehad. (600km) Nu nog op zoek naar schokbrekers Mvg Rodger
  5. Vandaag (donderdag 2-11) mijn jaguar weer op kunnen halen bij J&F cars. De ECU is gereset naar de fabrieksinstellingen, er waren geen foutcodes meer zichtbaar maar de lambda waarde bleek te hoog (1,3), na de reset loopt het weer binnen het toegestane niveau. 1.027 of iets in die richting) Tevens was de uitlaat nog lek op de koppelingen ( nieuwe pakking ertussen) en bleek mijn rechterachterwiel lager niet zo best meer, ook maar vervangen. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een stevig stuk te rijden met de jag, dus ik weet nog niet of dit mijn n
  6. Hij staat nu bij J&F in Tilburg. Gespecialiseerd in jaguar en fisker. De nokkenas komt volgens mij uit de 1e ruilmotor (xkr ) van een vergelijkbaar bouwjaar als de originele. De Ecu is open geweest en onderzocht op defecte condensatoren etc door een gespecialiseerd bedrijf in Mierlo. Het is bij J&F bekent dat de jag op lpi heeft gelopen. Wat betreft het afvullen van het koelsysteem weet ik niet zeker omdat ik hier niet bij ben geweest. De Ecu uit mijn model is blijkbaar niet te flushen of zelflerend dit zou pas het nieuwere ty
  7. Ondertussen de masakabels en zekering in de kofferbak nagekeken en losgehaald maar het zat netjes vast en geen corrosie De jag maar naar een specialist gebracht in Tilburg om hem ena goes uit te laten lezen en waar mogelijk te resetten. Specialist heeft het gevoel dat de ecu te rijk staat en dat de enige oplossing een andere ECU is. Maar hoor van de week meer
  8. Dag Rob, Ik heb de motor om laten bouwen , niet zelf gedaan , dus geen idee hoe of wat er in zit , wel nieuwe ketting en stalen nokjes laten plaatsen, heb zelf niets meer m.b.t. de oude ruil motor. mvg Rodger
  9. eigen ECU is retour gezonden ( volgens mij ...) Had geen andere units liggen
  10. Heren excuses voor de verlate reactie, Het oude blok is samen met een ander 4 liter blok omgebouwd tot een revisie blok, de bruikbare delen van mijn defecte ruilblok ( 68 Km ) zijn samengevoegd met het andere blok waardoor ik nu een soort van revisie blok in de auto heb liggen. (drijfstang etc , kop van het ruilblok , cilinders en cilinder behuizing uit het andere blok) alles losgehad en schoongemaakt en gesmeerd, dus kortom een relatief nieuw blok met weinig km's Er waren 3 zuigers met een gat en de bougies daarvan waren geheel weggebrand , oa koeling probleem lijkt
  11. Het lijkt een never ending story te worden met mijn jaguar XJR. Recent (ongeveer 1200 KM) geleden is mijn motor vervangen, het betreft een revisie motor, sofar so good ... ( vorige ruilmotor helaas maar 1500 km mee kunnen draaien ). Maar nu krijg ik met regelmaat ( zit vaak een aantal 300 - 600 km tussen) dat mijn motor in Noodloop gaat, ...... Ondertussen maar een uitleesunit aangeschaft ( ICARSOFT lr ii JAGUAR - LANDROVER ) zodat ik zelf de codes uit kan lezen en eventueel kan resetten. Normaal gesproken kan ik het contact uitzetten in de n
  12. Goedemorgen Leden, Ik heb wederom een probleem met mijn jaguar XJR , de ruilmotor die is ingebouwd is overleden, de olie komt door de supercharger omhoog. De auto heb ik begin dit jaar gekocht met de ruilmotor, deze heeft sinds 2013 naast de auto gestaan en is begin dit jaar ingebouwd. De motor heeft volgens de factuur slecht 68.800 gelopen ( ondertussen 69.500 vermoed ik) // al contact gehad met de leverancier, maar deze houdt vast aan de 3 maanden garantie en is mogelijk bereid iets te doen met een andere ruilmotor. Volgens mijn monteur is er een defect bij een van de cilinde
  13. Korte samenvatting John (had het eigenlijk al verdrongen ) Auto gekocht met defecte motor. Ruilmotor erbij Inbouw motor .... Niet starten ... Uiteindelijk bezine pompen 2stuks Tank weer ingebouwd ... Bezine meter werkt niet ... Tank er weer uit en deze opnieuw schoongemaakt Auto gaat niet in versnelling .... Defecte overbrenging automaat hendel .. Ruilhendel laten plaatsen Gelukkig niet de bak ) Nieuwe hemel laten plaatsen Auto rijdt maar schud aan alle kanten ... 4 nieuwe banden Auto trilt nog steeds op achteras ... Velgen richten Auto komt niet door RDW keurin
  14. Dag Wim Heb idd ook het stekkertje los moeten halen om hem in de aansluiting te krijgen. Heb 2 keuzes met alpine op de anycar . Beide geprobeerd ... Dus dat jou betreft betekent dat pech ? Of heb je alle settings met de schakelaars geprobeerd ? Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
  15. Gisteren was het eindelijk zover. De Jag staat op kenteken ( na veel problemen en bezoekjes aan de RDW) en kan dagelijks gebruikt gaan worden. Ik heb een anycar Bluetooth gekocht en dacht deze vandaag even aan te sluiten. Radio los en de stekker op de aansluiting van de cd speler, zo zou ik handsfree moeten kunnen bellen en digitaal muziek kunnen beluisteren ..... Plug and play werd mij verteld Dit blijkt helaas niet het geval, plug dat ging nog wel maar play .... Geen geluid meer uit de radio wanneer ik de anycar aangesloten heb. Schakelaars staan goed volgens handleiding . lampje brand maa
×
×
  • Create New...