Ga naar inhoud

EricS-TR

Members
  • Aantal items

    630
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    18

EricS-TR won de laatste dag op 16 december 2018

EricS-TR had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

132 Toppertje

Over EricS-TR

  • Verjaardag 07/15/1966
  • Leeftijd 52

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    City of Mars
  • Leeftijd 52

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Eric, woon in N-Brabant en heb nog geen Jaguar, maar ben op zoek naar een S-Type (R) V8.

    Update: inmiddels een S-Type R gekocht! :)
  • Leeftijd 52

Recente bezoekers van dit profiel

953 profielweergaven
  1. EricS-TR

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Nee, en uiteraard is dat duurder bij een R. Net als bijvoorbeeld banden, die ik overigens wel heb vervangen. Hoe vaak vervang je echter remblokken, laat staan schijven, en banden? Zeker wanneer de S geen kilometervreter is, maar een fun car naast een daily driver zoals in mijn geval. Ik ontken niet dat er verschil is in operationele kosten. Tegenover dat verschil, dat per kilometer of jaar in de praktijk dus wel meevalt, staat meer plezier / kilometer en is het wat mij betreft dan ook niet doorslaggevend om wel/niet voor een R te kiezen.
  2. EricS-TR

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Hier het topic m.b.t. de XJR incl. bijbehorende filmpje met beeld én geluid van de uitlaat
  3. EricS-TR

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Het lijkt er wellicht op dat ik als eigenaar een R wil verdedigen, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling. Met beide uitvoeringen kom je inderdaad niets te kort , zelfs met een V6 niet (behalve dan het gebrek aan de mooie V8-roffel )! Ik twijfelde tussen een V8 en een R en had een V8 gekocht als de verkoper zich aan gemaakte afspraken zou hebben gehouden . Dat was echter voordat ik een proefrit had gemaakt in een R en achteraf ben ik blij dat de koop van de V8 niet was doorgegaan, want na die proefrit wist ik zeker dat het een R moest worden. Wow! Zo zie je maar weer dat persoonlijke voorkeuren verschillen. Overigens heb ik nog weinig kosten gemaakt die R-gerelateerd zijn, dus verschil in operationele kosten valt in de praktijk wel mee is mijn ervaring.
  4. EricS-TR

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Mee eens. Zeker wanneer je de bak niet in "S" zet kun je er ook relaxed mee cruisen, wat ik meestal doe zonder het gevoel opgejaagd te worden. Uiteraard levert ook een supercharger het maximale koppel bij een hoger toerental. In tegenstelling tot een turbo levert een supercharger echter al direct meer koppel/vermogen vanaf lage toeren. Als je met "de gewone 4.2 heeft onderin net zoveel koppel" bedoelt bij stationair toerental dan geef ik je gelijk Kan helaas geen koppel/vermogenscurve vinden van een V8 en V8 SC om het verschil objectief weer te geven. Ben benieuwd of iemand ander dat heeft en hier kan plaatsen!
  5. EricS-TR

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Dat zou zo zijn als een R een turbo zou hebben in plaats van een supercharger Het voordeel van een supercharger is dat hij constant is en ook bij lage toeren druk levert doordat hij direct door de motor wordt aangedreven. Een turbo moet eerst wachten tot de motor een impuls geeft als het toerental toeneemt.
  6. EricS-TR

    Advies voor een X350, XJR of niet?

    Geloof me, daarna wil je niet meer anders
  7. EricS-TR

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Dacht wel dat ik je met het bericht zou "ontwaken" en helemaal mee eens
  8. EricS-TR

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Heb ik ook over gedacht en bij geïnformeerd , maar toch gekozen voor JM Tuning (Dirkshorn) Kijk- & luisterervaring van door hun gemonteerde dempers op maat onder een XJR gaven de doorslag en zoals gezegd heb ik er geen spijt van.
  9. EricS-TR

    Ik ben weer terug....

    Wel rekening houden met de langste overstek achter van het wagenpark
  10. EricS-TR

    Uitlaat (geluid) aanpassen

    Niet met een XK8, maar ben zeer tevreden met deze modificatie onder mijn STR
  11. EricS-TR

    Ik ben weer terug....

    Mooi hoor en fijn dat de camper ook thuis binnen kan worden gestald Ik neem aan dat je nog wel iets maakt zodat de Jaguar niet te ver naar achter kan rijden (rollen)?
  12. EricS-TR

    Handgeschakeld of Automaat

    Ik ook niet: handbak! Helaas niet leverbaar in een STR anders had ik daar naar gezocht en daarvoor gekozen. Zelf schakelen is een deel van het plezier van autorijden (voor mij)
  13. EricS-TR

    Stype gekocht

    Uiteraard: detailtoday.nl (Roel Reijers)
  14. EricS-TR

    Stype gekocht

    Ik heb afgelopen zomer mijn moeder meerdere keren moeten vervoeren in mijn STR en haar rolstoel past ingeklapt zo in de kofferbak, zonder reservewiel te verwijderen. Weet je zeker dat het nodig is om het reserveiel te verwijderen? Tip: ik heb deze elastieken met haken bij Action gekocht https://www.action.com/nl-be/p/elastiek-met-haken-/ Daarmee is o.a. een rolstoel eenvoudig goed vast te zetten in de kofferbak. Ik heb na aankoop het lederen interieur laten cleanen en behandelen in Schaijk en kan het adres je aanraden. Zowel interieur als lak kan daar worden behandeld met verschillende opties. Voor onderhoud ga ik naar G&G in Heinkenszand, ondanks 165km enkele reis Alternatief adres dichter bij je in de buurt waar ik ook goede ervaring mee heb is Coventry in Uden. Goede keuze een S-Type Veel plezier(ige km's) ermee!
  15. EricS-TR

    De dader is gevlogen

    Dat is inderdaad BALEN!
×