Ga naar inhoud

arno overman

Members
  • Aantal items

    141
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

arno overman won de laatste dag op 5 september 2016

arno overman had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

14 Goed

Over arno overman

  • Verjaardag 02/04/1974
  • Leeftijd 44

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Capelle aan den IJssel
  • Hobbies
    Jaguar, horloges, audio op audiofiel niveau, gadgets, Mac, cardetailing
  • Leeftijd 44

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Beste mede Jaguar liefhebbers,

    Ik ben Arno Overman en heb sinds kort mijn jongensdroom waargemaakt in de vorm van een Jaguar X-type uit 2001 3.0 v6 executive in de kleur emerald green.
    Ik hoop veel te leren van dit leuke forum.
    greetz,

    Arno.
  • Leeftijd 44

Recente bezoekers van dit profiel

320 profielweergaven
  1. arno overman

    Blazend geluid in jaguar x-type

    Omdat als je accu net aan is en de auto nog wel start er vreemde problemen kunnen ontstaan in het electrische systeem. De airco en ventilator trekt veel vermogen en ik kan me zo voorstellen dat als er meer toeren gemaakt worden de dynamo meer stroom geeft aan de accu en bij minder toeren dus minder stroom wat de relatie met de toeren en het blazen zou kunnen hebben. Ik heb dit zelf ook wel eens gehad maar toen was de accu zo slecht dat ik ook andere spontane storingsmeldingen kreeg en ander onverklaarbaar vreemd gedrag waarvan de slechte accu de oorzaak was. Dit verwachtte ik in eerste instantie helemaal niet omdat de auto wel gewoon vlot startte. Mijn garage verdachtte direct toen de accu en heeft deze doorgegemeten en die liep inderdaad op zijn eindje terwijl de indicator op de accu zelf nog op groen stond. Hij heeft er toen een nieuwe accu ingehangen en direct waren alle problemen direct verholpen. Misschien een tip om je accu even te laten meten, mocht dit het probleem zijn dan is het dus simpel op te lossen en ben je voor ongeveer €150,- klaar. Zelf heb ik er wel een kwaliteitsaccu in laten zetten omdat de Jag er echt van afhankelijk is. Ik ben erg benieuwd naar wat het uiteindelijk blijkt te zijn bij jou. greetz, Arno.
  2. arno overman

    Blazend geluid in jaguar x-type

    Ik heb er geen verstand van maar als ik je bericht zo lees dan denk ik aan de accu die op zijn eindje loopt?
  3. arno overman

    raamlijsten x350

    Ik heb die van mij opgeknapt met Belgom poets, https://www.carclean.com/nl/belgom-chrome-250ml.html Hier onderhou ik ook mijn uitlaat mee, prima spul.
  4. Hoi allemaal, Inmiddels is de ABS storing opgelost. De garage heeft onder garantie opnieuw 4 nieuwe ABS sensors geplaast. Ik heb het 2 weken aangekeken of de ABS storing nu wel weg bleef en dat is dus het geval dus opgelost. De EGR klep moet nog een keer vervangen worden want af en toe start de auto niet heel lekker. greetz, Arno.
  5. ik denk het ook, bedankt
  6. Dankjewel voor het antwoord, ik ga het bespreken met de garage.
  7. Hoi allemaal, Ik heb een probleem met mijn X-type. Het ABS systeem wordt steeds uitgeschakeld tijdens het rijden, eerst schiet de auto in de ABS tijdens het remmen terwijl dit helemaal niet nodig is en vervolgens brand het ABS lampje en schakelt het ABS dus uit. Op zich niet zo'n ramp ware het niet dat de automaat hiervan ontregelt raakt en daardoor slechter schakelt wat op de lange termijn niet goed zijn voor de automaat. Daarom heb ik na het uitlezen 1 ABS wielsensor laten vervangen waarna na opnieuw uitlezen prompt een andere wielsensor aangaf kapot te zijn. Daarom had ik besloten dan maar de resterende 3 wielsensors ook te laten vervangen, als er 1 kapot gaat zal de rest snel volgen toch? Probleem opgelost dacht ik, maar nu 2 dagen later helaas toch weer hetzelfde probleem terug. Zijn er toevallig veel voorkomende oorzaken van een ABS storing bij een X-type zodat ik weet wat ik het beste kan laten vervangen/repareren? Ik ben bang dat het anders een dure zoektocht gaat worden en dat ik daardoor voor niks van alles ga vervangen... En dan nog een vraagje... Het motormanagementlampje ging steeds branden wat te maken heeft met de ABS storing op de een of andere manier. Nu nadat de ABS wielsensoren vervangen zijn brand het motormanagementlampje niet meer trouwens. Het uitlezen gaf echter wel aan dat de EGR klep werkt voor 86% en schoonmaken gaat niet volgens mijn garage vanwege de electronica. Nu heb ik geen problemen maar 's winters rond het vriespunt stottert de motor bij een koude start totdat ik 2 minuten gereden heb wat dus komt door de EGR klep. Ik heb het voor nu even laten zitten omdat de EGR klep vervangen een dure aangelegenheid wordt en ik heb verhalen gelezen over het wegschrijven van de EGR klep. Als ik dit laat wegschrijven is dit dan niet schadelijk voor de motor of heeft dit andere nadelen? Afijn, alvast bedankt voor het lezen en de eventuele suggesties. greetz, Arno.
  8. arno overman

    Expansievat lek?

    Bij mij lekte die ook op de naad zeg maar in het midden van boven naar beneden zat een scheur, ik heb dit op gelost door secondelijm van boven naar beneden er op te doen en het was opgelost, ik rijd er nu al een maand of 4 zo mee rond. Mocht het ooit toch weer gaan lekken dan vervang ik het tezijnertijd.
  9. arno overman

    En nog een "nieuwe" X-Type op het forum

    Van harte gefeliciteerd met jullie mooie X-type. Hij staat mooi strak in de lak een geen deukje te bekennen, top! Veel plezier ervan. greetz, Arno.
  10. arno overman

    Jaguar xj6 serie 3 start niet

    Laatst had ik zelf een geintje met mijn motor met zeer beroerd lopen en afslaan enzo, ik dacht minstens dat de motor overleden was. Dit bleek slechts een vacuumslangetje te zijn van de rembekrachtiging die los zat ipv vast op het inlaatspruitstuk waardoor het vacuum weg was van de motor met deze gevolgen van dien. Toen het slangetje weer vastgezet was liep de motor direct weer als een zonnetje. Tim, ik begrijp uit je verhaal dat je een vacuumslangetje niet hebt? Ik heb geen verstand van motoren maar als ik dit zo lees dan zou ik denken dat dit de oorzaak zou kunnen zijn? Je zou het kunnen testen door het gaatje dicht te stoppen zodat het vacuum er weer is. Ga er wel vanuit dat er veel onverbrande benzine aanwezig is die die kwijt zal moeten raken dus de motor zal denk ik niet direct goed lopen maar uiteindelijk wel denk ik? Ben benieuwd Ik hoop voor je dat het zo simpel op te lossen is... greetz, Arno.
  11. arno overman

    FILMPJES X308, X350, XK8(X 100), X en S-TYPE

    leuke filmpjes Dit is ook wel een leuke... https://youtu.be/sIJF9vgtNcU
  12. arno overman

    Afgebroken plastic/chroom regelaar ventilatie

    Beste Herman, Is het nog gelukt? Dit bedoelde ik met polymorph plastic, dit is iemand die zijn deur ermee gerepareerd heeft en ik had hetzelfde probleem en ik heb het zelf ook zo opgelost. zie: https://youtu.be/pjL6Paa1eic
  13. arno overman

    Afgebroken plastic/chroom regelaar ventilatie

    Ik zou aan de achterkant van het chromen plaatje wat lijm aanbrengen en weer vastlijmen, als dit geen optie is omdat er teveel plastic weg is zou je dit kunnen oplossen met polymorph korrels. Deze korrels los je in een beker kokend heet water uit de waterkoker, dan haal je het eruit met een lepel en je kan het direct kenden in de vorm die je hebben wilt, dit direct aanbrengen waar het moet komen en het plakt zichzelf vast en hard uit in 10 minuten, dan hoef je ook niks te lijmen.
  14. arno overman

    Opgelost: haperende motor, allerlei systemen van slag

    ok, ik snap het al Doordat het brake booster vacuum take-off tube los was geraakt was natuurlijk ook het vacuum weg vanuit het inlaatspruitstuk wat de motor negatief beinvloedde.
  15. arno overman

    Opgelost: haperende motor, allerlei systemen van slag

    het is inderaad deze stang maar is dat een REMbekrachtiger vacuumslang? want ik merkte niks aan de remmen...
×