Jump to content

riepau

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Reputation

3 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Paul Rietveld, woonachtig in Schiedam en werk in Den Haag.
    Ik heb een XK8-convertible sinds eind oktober 2016. De 8-cilinder klinkt als muziek in de oren. De vorm en klasse is van de buiten-categorie. Genieten dus.

Recent Profile Visitors

530 profile views
  1. Dank. Het is duidelijk dat deze maatvoering niet meer heel courant is.
  2. Lieden, ik heb nieuwe zomerbanden nodig. Mijn XK8 uit 1997 staat op 17 inch velgen waarop 245/50 banden liggen. Nu zijn dat Pirelli’s maar die zijn niet meer leverbaar. Weet iemand een goed alternatief? alvast dank, Paul
  3. Oké, gisteren heb ik de zekering (nr. 1) in achterbak bekeken. Die was heel. Een paar keer uit en in de houder gedaan om mogelijke corrosie weg te poetsen. dat heb ik ook gedaan met de connectoren bij de lichtunits achter. De lampjes waren nog heel. Nu weer een zee van licht als de achteruit wordt ingezet. Prettig! Wat de reden nu was? Ik vermoed de connectoren maar weet het niet zeker. Dat is wel het eenvoudigste om uit te voeren als je dit probleem hebt (na het checken van het lampje) . Bedankt voor de tips allemaal.
  4. Ha Willem, Vandaag heb ik tijd en zal ik de zekering checken (en de connectors naar de lampunits achter). Lampjes los en vast werkte een paar keer. Die zitten nu echt strak in hun bajonet. Groeten Paul en dank voor de tip.
  5. Beste Herman, Dat zou goed kunnen. Ik heb wel een aantal keer "gerommeld" met de automaatpook maar dat hielp niet. Zit de schakelaar wat dieper verstopt? Dus knutselwerk voor de garage? Groeten Paul.
  6. Mijn achteruitrijverlichting doet het regelmatig niet. als ik de lampjes dan eruit draai en terug plaats (want gloeidraad nog heel), dan doen ze het weer een tijdje. Ik heb één fittinghouder iets krapper gemaakt maar dat heeft (ook) maar even geholpen. Iemand een idee (behalve regelmatig de lampjes eruit-erin ;-))?
  7. Heren, Aan deze info heb ik wat. Dank! Ik heb even gemeten: li-vo 36, re-vo 38, re/li-ach 40.5 cm Achter is alles in orde maar voor moet er dus wat gaan gebeuren. Groeten Paul
  8. Als ik (rustig) door een kuil ga of in een bocht hang, schuurt mijn linker voorband soms tegen de bekapping. De plastic bekapping is al vastgezet, bandformaat is conform voorschrift Jaguar. Het zou zomaar kunnen dat ik tegen een vervanging van schokdempers en/of veren ga aankijken. Zijn er afwegingen die ik nu al moet maken omdat er meerdere opties zijn? - Alleen voor veren/dempersvervangen - Zeker achter ook alles/niks vervangen - Welke stijfheid in veren en dempers - Neem vooral ook/niet (welke) rubbers me - Zoek je spaarvarken op voor de zekerheid Ik bedoel maar. Groeten en dank voor je reactie, Paul Nog steeds erg blij met en zonder dak boven m'n hoofd en vier liter voor m'n voeten.
  9. Klinkt logisch maar ik heb het lef niet gehad het dak even te openen en weer te sluiten vanwege potentieel inregengevaar (als het dichtklappen niet meer lukt om wat voor reden dan ook). Volgende week naar Heinkenszand: de oplossing voor al onze problemen, toch? Dank voor je suggestie.
  10. En wat doe ik als in mijn XK8 cabrio de kleine achterraampjes naar beneden gaan en niet meer omhoog (want dat is heel onpraktisch als je in Noord-Frankrijk door de regen naar huis rijdt). Vreemd is dat ik, na elkaar het linker en vervolgens het rechter raam op een kier zette en vervolgens beide achterraampjes open stonden en bleven, ook toen de (deur)ramen dicht waren. Ramen helemaal open en weer dicht deed niet voor de achterraampjes. Contact uit en op auto op slot doen hielp ook niet. Daarna nog eens ramen open en dicht gedaan: geen effect op de achterraampjes. Ze blijven open. Wat wel hielp was een rol ducttape en wat fröbelwerk, een tijdelijke oplossing. Ik ga maar eens zoeken waar de zekering zit hoewel ik niet begrijp waarom ze open zijn gegaan. Iemand suggesties?
  11. Wat een reacties en wereld aan informatie. Ik ga maar eens beginnen met de middenconsole en het zonneklepje. Dan de hemelconsole bekijken. Bedankt allemaal. PS Ik laat een nieuwe Jag om mijn sleutel nog even rusten als alternatief. En Heinkenszand is zeker een optie voor de meer uitdagende zaken.
  12. Vragen en kleine ongemakken oplossen Ik heb mijn XK8 convertible nu ruim twee weken en geniet. Wel heb ik twee vragen en wat dingetjes die ik misschien zelf kan oplossen. Hulp van kenners is dan fijn, niet noodzakelijk. Zie maar. Bij verlichting aan: Heeft het radioLCDscherm verlichting? Zijn de stuurwielknopjes verlicht? Is de cruisecontrol knop verlicht (als hij niet in gebruik is) En dan de ongemakjes oplossen: Kan ik gewoon een consoleknopje (mistlampvoor) loswippen met een schroevendraaier om het kapotte lampje te vervangen? Het LCDscherm van de airco is niet verlicht. Kan je zonder veel sloopwerk bij het lampje komen. (Is het misschien hetzelfde lampje voor de radio?) Het linkerdeurpaneel zit linksboven niet vast. Is dat met een klemmetje zelf vast te zetten of moet dan eerst de hele binnenbekleding verwijderd worden? Het spiegelklepje rechts valt naar beneden als je de zonnewering gebruikt. Een lam veertje of ergens iets vaster draaien? (Vorige vrouwelijke bijrijder wellicht wat te ijdel geweest?) Er zijn een paar losse verticale lamellen in de luchttoevoer boven de middenconsole. Ook kan de luchttoevoer niet helemaal geopend worden. Zelf repareerbaar? Kan ik ergens een oude nieuwe zelfblinderende binnenspiegel kopen? Het aan/uit-lampje werkt wel maar dat is het dan ook? Is zelf vervangen te doen? Het koffiebekerklepje van de middenconsole armsteun is als elleboogsteun misbruikt en zit vast onder het slotje en ligt rechts uit z'n scharnier. Voorzichtig wrikken met een schroevendraaier of beter zo laten? Ook het slot van de middenconsoleklep (2x woordwaarde!) doet 't niet. Te repareren of te vervangen? De binnenverlichting links bij de spiegel doet het niet. In de gebruikshandleiding wordt niet beschreven hoe dit lampje te vervangen. Wie weet hoe dat moet? Ondanks bovenstaande punten toch dolblij met mijn XK8. Verrassend? Nee want van wereldklasse. Punt uit.
  13. Dank. De voorlopige conclusie is dus:als je geen hard bewijs hebt dat het kortgeleden gebeurd is, dan bij een 20-jarig exemplaar de kettingspanners vervangen door de metalen (mk3) versie want het historisch gebruik is meer bepalend dan de kwaliteit van het plastic.
  14. Ik zoek actief een wat oudere XK8 (1996 - 2000). De plastic kettingspanners kunnen een probleem zijn. Facturen kunnen helpen, algemene info ook. Het is me niet gelukt de standaard kilometrage te vinden waarbij de kettingspanners vervangen moeten worden. Die info is toch handig. Ik negeer even aspecten als better-safe-then-sorry en rijgedrag van de vorige bezitter(s). Kan iemand me van deze info voorzien?
×
×
  • Create New...