Jump to content

Ron62

Members
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Ron62 last won the day on June 9 2018

Ron62 had the most liked content!

Community Reputation

8 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

337 profile views
  1. Bugger. De tankhals van een S1 past dan wel op de dop van een S2-3 mar in z´n geheel past de tankhals niet op de bevestigingspunten in de koets van mijn XJC. Ja, kan de schroeven vastzetten maar dan kan de dop niet dicht. Plan 2 dus. De wand van de tankhals is zo dik, dat ik nu probeer de vorm van de hals van de S1 na te maken op de hals van de S2-3. Met de hakse slijper lukt dit aardig. Keep you posted.
  2. Breeland snapt dit wel. Heb ook de code gekregen. Waren ook heel blij met de door mij zelf meegebrachte compressor olie voor mijn XKR. Jaguar kan deze niet meer leveren. Heb het adres aan hun gegeven zodat ook andere klanten het kunnen gebruiken.
  3. Inbouw is zo gebeurd. Je koopt zo'n tracker op Alibaba of Ebay bij een Chinees. Doe er een simkaartje en met een telefoonnummer en je kunt met de meegeleverde software door in te bellen naar het telefoonnummer achterhalen waar de auto is. kost een 10tje of zo. Neem er dan wel een die permanent op massa stat en niet opgeladen hoeft te worden.
  4. Toch even melden. S1 tankdop is anders van de rest. De dop is veel dunner en slotvanger is anders. Ik heb dus een combinatie gemaakt van de slotvanger uit de S1 dop en deze ingebouwd in de S2 dop. De dop zit dan wel scheef op de tankhals omdat de tankhals uit de S1 toch veel afwijkender is dan de S2/3, maar dat los ik op door er een metalen plaatje tussen het plaatwerk en de hals te plaatsen.
  5. Zo, vandaag zijn twee tankdoppen binnengekomen. Vrijdag lekker verder met dit project. Inmiddels ben ik wel in het bezit van een hele partij van die doppen. Twee met sleutels. 4 zonder sleutels. Dat wordt dus een dop wisselen met de net ontvangen smalle vulopening.
  6. Goed verhaal. Zeker waard om eens te proberen. En werkt deze reparatie niet, dan heb je nog niets verloren. Dat kreng werkte toch al niet. Ik zie echter eerder op tegen het ontmantelen van de neus om de radar te verwijderen. Een echte winter klus dus. Eerst de XJC en de Mini klaar maken. Dan zien we wel weer.
  7. De in de tank ingebouwde pomp heeft z'n voordelen. Neemt geen ruimte in in de kofferbak. Is veel lichter dan de externe pomp. Ze schijnen niet zo heel betrouwbaar te zijn omdat de verstopt kunnen raken. Er zit wel een soort kous over de opzuig pijp in de tank. Ik terk wel nieuwe draden en leg ook nieuwe benzine leidingen. Als je toch de boel los hebt. Wel een klus om een tank te verwijderen. De bouten worden geblokkeerd door de uitlaatdempers. Bij mij werd het loszagen op het punt waar de klem rond de pijp zit. Om de boel te herstellen heb ik verloop stukken van RVS laten maken dit om de achterpijp en in de demper past. En nu maar hopen dat dit vlot te monteren is.
  8. Inmiddels een andere tankdop gevonden. Was niet makkelijk. Blijkbaar een S1 vroeg exemplaar. En inderdaad is de instroom opening aan de onderkant van de klep smaller dan latere tankdoppen. Heel ebay afgezocht en de bekende leveranciers in EU rondgeshopt. Uiteindelijk een op Ebay DE gevonden. Als deze binnen is de klep verwijderen en vervangen voor mijn klep omdat deze in een betere staat zijn en vanwege het slot. Het gaat per slot van rekening om de basis die afwijkt van latere types.
  9. Ik ben bezig mijn benzinetanks te vervangen. Heb er twee liggen met werkende ingebouwde pompen. Alle pakkingen vervangen. Nu heb ik 1 tank er ingehangen en kom er achter dat de vulnek kleiner is dan de rechter tank. En als logisch gevolg, de tankdop past niet in de hals. Ik wist jammer genoeg niet dat er blijkbaar twee verschillende vulnek afmetingen zijn voor de series met ingebouwde benzine pomp. Wie kan hier e.e.a. toelichten en vertellen of de eventueel kleinere tankdop de zelfde deksel heeft als die van de grote. Of is er een oplossing door de ring in de vulnek te verwijderen en hoe moeilijk is dat?
  10. Ik heb het zelfde probleem met mijn XKR uit 2000. De rem schakelaar is vaak ook een boosdoener. Bij mij vervangen en is het dus niet. Je leest veel over dit onderwerp op de UK fora. Ik heb ermee leren leven en d.m.v. de clear knop op het dashboard schakel ik de melding uit. Het schijnt ook zo te zijn dat als het ding wel werkt, je ook niet blij wordt. Het ding reageert ook op tegemoet komend verkeer op de ander weghelft en gaat ook dan spontaan remmen. Niet echt veilig dus. Om dan de ergernis te verplaatsen en dan een paar 1000 lichter te zijn, nee laat maar. Net door de APK met 2 nieuwe P zero's op de achterwielen, sta je ook niet echt te juichen als de rekening komt.
  11. Ron62

    XK8 Onderdelen

    Er is op Facebook een aparte X100 groep waar regelmatig aankondigingen van Slopers worden gedaan. Een aantal leden is gespecialiseerd in X100 slopers. Die zitten echter wel in de UK. jaguar xk 96-06 enthusiast club (x100)
  12. Ron62

    afstandbediening/accu

    Inlezen is een makkie. Groot licht handel naar je toehalen. tegelijkertijd de sleutil op ACC. Daarna met groot licht seinen tot dat je een toon hoort. Vervolgens de deur open toets van de AB intruddek. Dan hoor je weer een toon. Daarna de sleutel uit het contract halen en klaar. Gisteren nog gedaan na het vervangen van de batterij. Twee AB's inlezen is de zelfde procedure. Alleen bij AB 2, twee keer op de deur open knop drukken. drie AB's? dan drie keer op de AB deur open knop drukken. Zo kun je 5 AB's inlezen.
  13. En een Cadillac is een Opel omdat het ook van GM was. Pas maar op. Straks zeggen ze dat het een Fiat is omdat de Vorige Ford Ka een Fiat Panda is dus zijn alle Fords een Fiat. Lekker belangrijk.
  14. Zou zomaar kunnen. Voorheen had ik er geen last van. Bij het vorige garagebezoek is de uitlaat iets verplaatst/verbogen omdat deze ergens anders tegenaan schuurde. Dat verklaard waarom nu dit geluid zich openbaart. Niets ernstigs dus. Als de uitlaat niet meer is, dan pakken we het wel een keer aan met een nieuw pijp. Dank je wel voor deze reactie.
×
×
  • Create New...