Jump to content

Ron62

Members
  • Posts

    140
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Ron62 last won the day on September 1

Ron62 had the most liked content!

Reputation

33 Beter

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

833 profile views
  1. Inmiddels is alles goedgekomen. Toen het water eenmaal uit de leidingen gepompt was, had ik moeite met de boel draaiende te houden. Nieuwe filters geplaatst. vlotterkamers diverse keren schoon gemaakt. Nu loopt ze weer en kan het genieten voorgezet worden. Voor de zekerheid nog Liqui Moly brandstof stabilisator in de tanks gegoten. Alles loopt weer zoals het hoort. Ik was alleen zo "slim" om de afgetapte benzine in de XKR te gieten. Dat was niet handig. Deze dames vond dat niet lekker. Na ook een scheut Liqui Moly stabilisator in de tank, proestte ze nog wat maar dat is gelukkig ook weg. Zat er toch meer water in de benzine dan goed is voor auto's. De andere jerrycan met afgetapte benzine maar niet gebruiken dus.
  2. Tankje is afgelopen week binnengekomen. Halfuurtje werk en het zit er in. Tankje is inclusief de sensors. Bij het verwijderen van het oude tankje, viel de sensor er spontaan uit en bleef aan de stekker hangen. Heel raar eigenlijk. Als hobbyist zie ik er soms tegenop om dit soort dingen aan te pakken, omdat het vaak zo is dat het het begin is van veel ergere reparaties. Dit was een eenvoudige klusje. Schroefje los, 3 klemmetjes en het stekkertje van de sensor. Met de eerste draai aan de contactsleutel gelijk geen foutmelding meer en daarna een lekker stukje rijden zonder zorgen.
  3. Er is een nieuw tankje onderweg. Ik heb met een stukje ijzerdraad geprobeerd het vlottertje vrij te maken. Die zakt weer naar beneden aks je het ijzerdraadje weg haal. Dus is het vlottertje kapot. Een nieuw tankje kost geen wereld bedrag bij SNG Barrett. De voorraad is alleen op en men verwacht binnen 2 weken weer een tankje te hebben. Bestel wel de goed. MJD4400AB is de grote vierkanten en de MJD4400BA is de langwerpige die ik nodig heb.
  4. Die afvoer gaten zijn open. Ik heb de tankdop ook los gehaald en aan de onderkant van die zwarte kit gedaan en toen weer in het gat geschroefd. Ik hoop dat het voldoende is. Alleen de pakking houdt het water blijkbaar niet tegen.
  5. In Baarn zit toch een Britse auto specialist? In het industrie terrein aan de noord kant van Baarn, dicht bij de Eem. Als je Baarn uit rijdt op de weg langs Soestdijk richting de bouwmarkt van Nijhof, Op de rotonde rechts af en de weg blijven volgen met Baarn rechts van je en sportvelden links. Voor dat je de snelweg onderdoor rijdt links het industrieterrein op.
  6. Bugger. De waarschuwingen worden steeds vaker gemeld. Toch maar een nieuw tankje besteld bij SNG Barrett.
  7. Gelukkig ligt er geen druppel vocht onder de auto en ze loopt als een zonnetje. Er past ook geen druppel in het reservoir zodat ik er maar van uit ga, dat er niets aan het handje is. Zo heb ik ook een keer een melding gehad van ABS/tractie werkt niet. Was blijkbaar gewoon wat vuil op een van de sensoren. Nooit meer terug gezien. Ik heb hierdoor wel een reserve setje ABS sensoren in de auto leggen. Je weet dat deze auto's gevoelig zijn qua elektronica. Toch schrik je. En je moet opletten dat je geen onnodige voorraad onderdelen gaat verzamelen.
  8. Lekker stukje rijden door de Betuwe en wat kresen gekocht. Tijdens het ritje verscheen er een waarschuwing "laag koelvloeistof niveau". Dus dan schrik je en koop je bij een pomp een fles van dat oranje goedje. Wacht je even tot de motor is afgekoeld en draai je de dop er af. Helemaal vol?????? Oke. Dan moet ik de fles maar in de kofferbak zetten voor het geval dat. De temperatuur loopt ook niet op. Na een pauze van een uurtje kwam de waarschuwing niet terug, tot ik weer bijna thuis was. Wat zou hier nu aan de hand kunnen zijn?
  9. Jippiajee... She runs again. Afgelopen vrijdag bij SNG Barrett een nieuwe linker tank gehaald. Heel goed gesprek gehad met de goede man achter de balie. Op zo'n manier weet je wat er "zakelijk" gebeurt en wat de betere Jaguar bedrijven zijn. Er zit daar veel kennis en hij is zelf ook een XJC aan het restaureren. De oude tank uit de auto gehaald. Leidingen tot aan het filter leeg laten lopen. Pomp en meter uit de tank verwijderd en overgezet op de nieuwe tank. Wel prettig dat de rubbers en ringen standaard bij de tank geleverd zijn. Ik had deze ook los besteld. die liggen nu bij de "voorraad". Het plaatwerk waarmee de tank is bedekt, had de nodige lak schade, dus dat wordt opknappen. Dit weekend de nieuwe rotor en verdelerkap gemonteerd en de vlotterkamers leeg gehaald met een injectienaald van een inktvulsetje voor de printer. In het opvangbakje wat ik gebruikte bleek dus inderdaad water bij de benzine te zitten. Vanavond heb ik toch maar even met de rechter tank geprobeerd te starten. Eerst de pomp de benzine laten stromen naar de carburateurs. Shoke uit en starten. In een keer kwam ze weer tot leven. Wel met wat pruttelen maar na een paar ferme trappen op het gaspedaal, snort ze weer als vanouds. Ik weer helemaal happy en gefixt zonder tussenkomst van een garage. Ooit..................................kan ik alles alleen af. nou................dat maar niet. Goeie garagebedrijven moet je koesteren.
  10. Er zijn twee jaar terug 2 tanks ingegaan die onder druk lek vrij waren. Ik had ze voor weinig. Een tweede keer is het minder uitdagend. Lastig klusje maar te doen met eenvoudig gereedschap.
  11. Ik ga voor alle zekerheid voor een nieuwe tank. Ik rij volgende week wel nar SNG om er een op te halen met alle benodigde pakkingen.
  12. En of de ellende nog niet compleet is, staat er donderdagavond een politieauto voor de deur. Meneer, Klopt het dat uw auto op dit adres staat? Ehhhh ja, De brandweer heeft de deur van het pand geforceerd wegens klachten over een benzine damp. K*t. Blijkt de linker tank lek te zijn. Dus niet alleen een zoektocht naar de rede waarom de auto stil viel, maar ook op zoek naar een tank, want de kofferbak is droog en het druppelt peut net achter het achterwiel. De pakking van de pomp is oke dus kan het alleen boven de pomp zijn dat het lek is. Een nieuw slot is in ieder geval noodzakelijk om het pand weer op slot te doen. De tank dus leeg gepompt en overgevoerd naar een jerrycan en leeggegooid in een andere auto, want zo veel jerrycans heb ik niet. Weer 200 euro uitgeven aan de XJC om een nieuwe te kopen. Gelukkig weet ik inmiddels wel hoe ik de boel moet vervangen.
  13. Veel informatie om te verwerken. Eerst ga ik de rotor en verdelerkap vervangen. Ik ga ook kijken naar de aarding. De auto staat nooit in de regen sinds ik hem heb en in het voorjaar 2020 is de auto door een wasstraat gegaan. De vulhals van de tanks heb ik vorig jaar nog afgekit. Water in de benzine lijkt mij dan ook niet logische. Ik vermoed dus dat water in de vlotterkamers ook niet logisch is. Leeghalen zal niet moeilijk zijn dus ga ik dat ook proberen. De benzine in de (nieuwe) filters is helder en ik had net de tanks vol gegooid bij de pomp. Vervuiling is dus ook niet logisch. Raadsels......................................Vooralsnog weer zat stof om verder te zoeken. Dank jullie voor de input.
  14. Ik heb ook zo'n zonnepaneeltje en die werkt niet op de aansteker, omdat die alleen werkt met contact aan. Dus heb ik deze ook permanent aan de accu aangesloten en het paneeltje aan de achterbank van de XKR (conv) geplakt met dubbelzijdig tape. Met het dak dicht altijd aan de lader dus. Ik heb dat paneeltje ook de hele winter aan onze Lexus gehad, toen de XKR binnen sliep. Voor de Lexus heb ik nu een eigen zonnepaneeltje gekocht. Die dingen zijn zo (goed)koop.
  15. Lucht komt ook binnen, omdat met ether in de luchtpijp, de motor aanstalten maakte om aan te slaan. Morgen komt de verdelerkap en rotor. Ik verwijder dan ook de luchtfilter en kijk of de zuiger in de SU's goed bewegen.
×
×
  • Create New...