Jump to content

Ron62

Members
  • Posts

    172
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Ron62 last won the day on February 3 2022

Ron62 had the most liked content!

Reputation

70 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

1,183 profile views
  1. Bij mij is het na 3 jaar nog steeds mooi en scheurloos. Heb ik blijkbaar toch andere kwaliteit onderhoudsproducten gebruikt
  2. Mijn stoelen in de XKR uit 2000 (vooral de bestuurdersstoel) zagen er veel erger uit. Er zijn verschillende leder verf producten te koop en vulmiddelen voor de beschadigingen in het leder, waarmee je op redelijk eenvoudige manier de boel kunt herstellen. Goed reinigen met leder zeep bij een "paarden" winkel. Na het reinigen een goed voedings product gebruiken, ook verkrijgbaar bij een "paarden winkel en daarna de kreukels en beschadigingen dicht plamuren met leder vul pasta. Na het drogen de boel verven met de zelfde kleur en dan ziet het er veel beter uit dan voorheen. Als ik deze prijzen zie van de nieuwe bekleding, dan zou ik eerst proberen de boel op deze wijze op te peppen. Het leder in jouw auto is volgens mij alleen toe aan goed onderhoud en is vervangen zeker niet noodzakelijk. Voor 5% van de prijs van een nieuwe stoelbekleding, ben je dan klaar voor de komende tig jaar.
  3. Dat is precies de rede waarom wij naast de 2 Jaguars, twee saaie en doodse Japanners hebben zonder enig "karakter". Als de "poezen dames" geen zin hebben, heb je ten minste nog twee auto's die er altijd zin in hebben om een rondje te rijden.
  4. Ik heb hele goede ervaring met Ben Kolvenbach. Het team daar heeft mij een aantal keren heel goed geholpen met het weer rijdend maken van mijn XJ6C. Je Zal alleen wel de tijd er voor moeten nemen. Haast hebben ze daar niet. Goed werk leveren, dat wel.
  5. Ik heb mijn wisselaar vaker open gehad en die hangt met veren in de behuizing. Vooralsnog heb ik nooit last gehad van overslaan. Het wisselmechanisme wil nog wel een weigeren doordat het niet vet gehouden wordt. Als je de behuizing dan los maakt, dan zie je hoe het spul in de behuizing hangt. De behuizing zit overigens aan de beide zijkanten vast met 4 parkertjes aan het rek. Ik haal de bevestiging van het rek los van de wagen vloer en schuif het hele rek een stukje naar voren. Dan kun je de schroeven aan de zijkanten los halen.
  6. De stoelen zijn versleten. Het leer is lelijk en de vulling, welke vulling. Opknappen kost een vermogen. Wat doe je dan als je een set uit een XJS tegen komt voor niet te veel geld, De runners zetten er niet bij dus kocht ik een universeel set bij een raceautoonderdelenboer. De breedte van de stoelen is gelijk aan die van de XJC. Alleen de bevestiging van de runners moest iets worden aangepast omdat deze te kort zijn. Een strip staal van 35cm was voldoende om de bevestiginggaten in de XJS stoel te overbruggen. Ik ben tevreden met het resultaat. De originele stoelen blijven bij de auto voor het geval deze ooit van eigenaar gaat wisselen.
  7. Waarom haal je elke keer de accu eruit? Tijdens de winter staat die van mij ook op de druppellader maar ik laat de boel gewoon in de kofferbak staan. Het inleren van een afstand bediening is eenvoudig. Daar heb je geen monteur voor nodig. Sleutel in het contact. De groot licht sein stalk naar je toe houden, contact op ACC draaien en daarna 3x dat sein ding naar je toe halen alsof je groot licht sein geeft. De tweede afstand bediening regel je op de zelfde manier, maar dan 2x aan het groot licht. Je kunt max 5x het sein geven en verdelen over de afstand bediening. Als die nieuwe accu niet werkt, zou ik terug gaan naar de leverancier van de accu en deze door laten meten.
  8. Ik zou toch maar een keer een offerte opvragen. Eens in de drie jaar laat ik de auto taxeren om de overeengekomen waarde te laten bepalen. Ik heb al mijn klassiekers hier verzekerd sinds 1997. Nooit problemen gehad en weet wat ik aan ze heb als er eens een keer iets is. Regelmatig controleer ik hun prijzen en vergelijk ze met ander aanbieders. Nooit een aanleiding gehad weg te gaan.
  9. Ik heb een G3 in mijn S2. Zat al in de auto toen ik deze kocht. Loopt verder prima en kan ook starten op gas. Er is bij mij geen verschil tussen rijden op gas of op benzine. Maar om nu dagelijks de auto te gebruiken??????????????? dat was het plan van de vorige eigenaar en ook de rede waarom hij de auto verkocht. Zo oud. Dagelijks gebruik is geen aanrader. Wel regelmatig gebruik.
  10. Alleen hierom al heb ik een overeengekomen waarde polis. Volledig Casco polis met 5000km per jaar rijden. Ook als je niet schuldig bent aan de schade sta je met zo'n taxatie sterker. Mijn polis kost echt niet een wereld bedrag per jaar.
  11. Als je de rekening hebt, kun je al wel een vermoeden hebben of het alle benodigde onderdelen zijn. Voor 1000,-- euro weet je zeker dat het niet het geval is. Je weet ook welk bedrijf het is en dan kun je ook een vermoeden hebben. Sjakies autosurvis uit Tietsjekstraknollendam, zal niet de bekende Jaguar specialist zijn die we hier als goed bekend staand kennen. En dan heb je altijd nog de mogelijkheid om het aan Sjakie te vragen. Bij enige twijfel over de staat van de auto, is een ritje Heinkenszand zeker aan te bevelen. Weet je gelijk of het alleen rammelende kettingen zijn, dan wel of je de strenge meesteres thuis moet vragen om meer zakgeld.
  12. Da's leuk als je in Delft woont. Maar het prijsverschil tussen OK en Makro is niet zo veel dat het de moeite waard is om van uit R'dam Oost naar Delft te tuffen als die OK pomp in Ommoord staat. Ik zet dit bericht hier niet om op een paar centen te beknibbelen want dan wil je ook geen Jaguar rijden. De S2 loopt doorgaans ook op gas en die tank zit er nu ook eenmaal in. Maar voor de motor is het beter om 98 te gebruiken en dan wil ik voor het spaarzame gebruik met benzine ook geen vermogen kwijt zijn aan dat spul als ik ook nog een XKR wil rijden. Het gaat mij er om of de 98 van OK een beetje goed spul is in vergelijking met andere "premium" peut merken. Goh. ik heb zo'n hekel aan dat zelf uitgeroepen "premium" geneuzel.
  13. De essentie van de vraag is met name over de benzine van OK ten opzichten van Vpower wat ik nu tank. Het is al schrikken als je 2 lege tanks moet vol gooien en ik wil iets minder schrikken bij de pomp van OK. 10 cent per liter minder is toch de moeite waard. Naar de Aral rijden is geen oplossing als je in Rotjeknor woont.
  14. Onlangs las ik een bericht over OK superplus 98 pure. Dit zou een ethanol vrije benzine zijn. Mijn S2 coupe loopt prima op E5 maar wellicht beter op OK superplus. Aangezien er in de buurt 2 stations zijn die dit soort Benzine verkoopt (Rotterdam Ommoord Pr. Alexanderlaan en Abraham van Rijkevorselweg bij Ersamus universiteit afslag toepad) zou ik eenvoudig deze peut kunnen tanken. Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben met deze benzine?
  15. Bij de tankdop heb ik geen problemen gehad. Het probleem zit meer bij de uitlaatdemper en de schroef die daar achter verstopt zit.
×
×
  • Create New...