Jump to content

Ron62

Members
  • Content Count

    104
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Ron62 last won the day on June 9 2018

Ron62 had the most liked content!

Community Reputation

16 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

515 profile views
  1. Jaap, in ons dorp zit maar 1 dealer. Die andere is nu dealer in Dordrecht. Dat gezegd hebbende, beide hebben hun gebreken. De ene probeerde mij een auto to verkopen die bij de proefrit al door de mand viel en daar werd wel heel makkelijk overheen gestapt. De andere kon geen compressor olie vullen want dat kon men niet bestellen. Ook werd daar de foute bougies gemonteerd. Heel vriendelijke mensen allemaal en zeker hulpvaardig. Het staat echter haaks op mijn ervaringen bij Raymond. Die stuurt je echt niet weg voordat iets goed is. Dar kom je dan ook graag weer terug, ook al is het een rot eind weg. Wim, In die jaren was 1 jaar garantie nog van toepassing. Ik ben van mening dat indien er een langdurig probleem is met een auto, de fabrikant toch wel het nodige mag doen om het product verder te ontwikkelen. In dit geval was dat pas toen de 4.2 op de markt kwam. Dat zie je over het algemeen vaker bij met name europeese fabrikanten. Men brengt een product op de markt en verandert niets, ook al weet men dat het beter kan. In mijn XKR geval, ontwikkelt de plaatselijke garage houder het product door, i.p.v. de fabrikant. Best vreemd toch? Mijn ervaring met Japanse fabrikanten is dat die niet stoppen met de ontwikkeling en ook nog terugroep acties houden als een onderdeel niet goed is. Onlangs hebben wij dit meegemaakt met onze 10 jaar oude Lexus en een passagiers airbag. Niet treuzelen, gewoon vervangen. We kennen allemaal de TFSI verhalen van VAG of de motor problemen met de Mini, Peugeot en Citroen. Nokkenassen bij Opel o.i.d. Men doet niets maar het probleem lost niet van zelf op.
  2. Sinds ik mijn XKR heb, ben ik er altijd van uitgegaan dat de officiële dealer goed zorgt voor je auto. De vorige eigenaar heeft de auto 15 jaar laten onderhouden door de dealer. Ik heb de auto ook een grote beurt laten geven bij de dealer. Laat ik het vriendelijk houden, niet dus. Op advies van Raymond heb ik na de XJC ook de XKR achter gelaten om er even naar te laten kijken omdat ik toch twijfelde over de distributie ketting en de ketting spanners. Het resultaat is zichtbaar op de foto's. Daarbij komt nog dat er gewoon verkeerde bougies gemonteerd zijn bij de laatste beurt bij de dealer. Het kostte wat, maar dan heb je ook wat. Op de weg terug naar huis heb ik voor het eerst gemerkt hoe de auto hoort te rijden. Ik kan daarom maar een advies geven. Als je twijfelt over de staat van je ketting en de spanners, bel even naar Heinkenszand en maak een afspraak. Anders komt het je nog eens duur te staan. Dat is veel duurder dan deze beurt bij Raymond.
  3. Volgens mij is er een mogelijkheid bij deze club uitleesapparatuur te lenen.
  4. Naar aanleiding van alle berichten die ik verzonden heb, heb ik besloten naar Kolvenbach te gaan. Ik wil ook niet te lang wachten. Dit lijkt mij de beste oplossing en ik loop minder risico dat ik weer een reserve set SU's kwijt raak of mijn zuur verdiende geld.
  5. Raymond en z'n team hebben weer puik werk verricht. De boel loopt weer, alleen niet zoals het echt lekker moet lpen. Door de versleten carburateurs is het spannend op te rijden. Deoude dame is wat onvoorspelbaar. En nu maar op zoek naar een betrouwbare retaurateur voor deze klus. Er is inmiddels 1 aanbieding binnen. Die is van een bekend bedrijf (Kolvenbach) en heeft de zegen van Raymond, wat voor mij heel belangrijk is. Eens kijken waar real cars mee komt. BCCP en Kapteijn zijn al afgevallen. De ene heeft te veel mitsen en maren en zit voor mij te ver weg om even langs te gaan. De andere is met dit werk gestopt (pas dan even je website aan). Vanuit het buitenland krijg je alleen maar covid excuses. De auto kucht en proest maar heeft geen Corona. Waarom dan dit soort onzin reacties. Wordt vervolgt en tips zijn welkom. Maar wel van gerenomeerde restaurateurs. Ik heb al genoeg aanbedingen gehad die de boel flessen.
  6. Het is aan te raden het hele slangen stelsel te vervangen als hier een lekkage is. Kijk ook even of het thermostaathuis van metaal of kunststof is. Als het kunststof is, z.s.m. vervangen voor een metalen thermostaathuis uit de XKR. Mag ik je adviseren een afspraak te maken bij G&G in Heinkenszand. Raymond kan de hele auto doorlichten en je een goed stappenplan meegeven om alle zwakke punten van de auto op te pakken.
  7. Ik krijg bemoedigende berichten uit Heinkenszand. De auto loopt weer. Blijkbaar heeft de E10 de nodige corrosie veroorzaakt en dat is blijkbaar de rede dat de auto niet wilde lopen. Niet dat ik veel benzine heb getankt sinds ik de auto heb. Eigenlijk alleen 1 keer om te testen of de boel wilde starten. Sinds ik de auto heb alleen maar gas getankt. Blijkbaar zat er nog peutin de leidingen wat dit heeft veroorzaakt. Voortaan wel goed opletten waar ik tank.
  8. En inderdaad. De benzine bereikt de carburateurs wel. Ik krijg echter geen vonk, voor zover ik heb kunnen zien. Ik heb een mailtje naar Raymond gezonden en wacht nu op zijn antwoord. De auto laat ik wel ophalen en het werk aan de expert over. Er is nog wat meer werk voor hem dus gelukkig niet alleen daarom gaat de auto naar G&G.
  9. Ik heb deze filters in 5 auto's. Mini SPI, Lexus IS250, Toyota Auris, Jaguar XKR en XJ6C. Uitsluitend de inleg filters. Dit is mijn tweede Auris en het filter is meeverhuisd naar de nieuwe. In de auris gaat deze al 250.000km mee en elke 100.000km reinig ik het filter. Scheelt wel i.p.v. elke 15.000 een nieuw filter. Geen van de auto's heeft moeite met de filters of de reinigingsprocedure en olie. Het enige voordeel is het kostenplaatje t.o.v. vervangingsfilters. Nadelen heb ik nooit gehad.
  10. Die mogelijkheid spookte ook door mijn brein. Dat ga ik van het weekend maar een bekijken. En of de bougies wel vonken natuurlijk. Maar het zou toch zot zijn dat dit in eens niet meer werkt als ik onder de motorkap niets anders heb gedaan dan een accu plaatsen.
  11. Vanavond de polen omgedraaid. Maar helaas. De pompen pompen ook in de LPG stand van de schakelaar. De bedrading van de pompen losgemaakt, zodat ze niet meer pompen. LPG ingeschakeld en starten maar. Ehhh niet dus. Ik snap er helemaal niets van. Alle zekeringen nagekeken onder het dashboard en alles lijkt in orde. Dus nog niets wijzer geworden. 2 maanden terug liep de auto nog en startte met de eerste draai aan de sleutel. Nu de benzinepompen aangesloten zijn en de leidingen gewoon vollopen, doet de auto niets meer op zowel gas als benzine. De benzine kan ik me nog voorstellen omdat Raymond vond dat de carburateurs op waren en gereviseerd moesten worden. Maar op gas liep de auto als een zonnetje en dan op eens niets meer. zucht. Dit weekeinde maar eens naar de schakelaar kijken. Wellicht is er een van de draadjes losgegaan o.i.d. Vaak is het zo eenvoudige maar vindt het maar.
  12. 2 mogelijke oplossingen. Dank voor de reacties. Waar zit de LPG schakelaar? Dat knopje dat van LPG naar neutraal naar benzine schakelt? Of is er nog ergens anders een schakelunit? Lijkt mij de minst logische, eerlijk gezegd. Er bleek maar 1 van de twee pompen kapot te zijn. Dat was overigens de uitslag van het onderzoek van Raymond. Ik ga de polen even omdraaien. Dan sluit ik die optie een eenvoudigste uit. Wordt vervolgt.
  13. De afgelopen maanden (misschen wel meer dan 12) ben ik bezig geweest met de inbouw van 2 nieuwe tanks in mijn coupe. De oude had externe bezinepompjes en de nu ingebouwde interne pompjes. Nu is de inbouw klaar en dus proberen de boel weer te laten lopen. De auto is uitgerust met een G4 LPG installatie. De auto startte goed op LPG, geen probleem dus. Bij het verwijderen en inbouw heb ik de oude pompjes verwijderd (waren toch al kapot). De stroomdraden verlengd en aangesloten op de interne pompjes. Niet heel moeilijk, ook voor een leek. Voor dat ik de ombouw begon, werkte de omschakeling van LPG naar benzine normaal (was ook al door Raymond nagekeken), afgezien dat de auto alleen op LPG liep door de niet werkende pompjes. Nu wil ik de auto voor de eerste keer starten (op LPG) en tot mijn verbazing begint de linker benzinepomp te zoemen. Starten doet de auto niet. Ik schakel dus over op de benzine stand en daar zoemt de benzinepomp, wat op zich goed is. Zowel links als rechts zoemen bede pompen en ook de nieuw gemonteerde benzinefilters vullen. Helaas start de auto zowel in LPG als in benzine stand niet en in de LPG stand werken de benzine pompen gewoon door terwijl voor die tijd de benzine pomp niet werkte in de LPG stand. Om een lang verhaal nog langer te maken, en daar zijn we hier toch voor, wat kan er de oorzaak van zijn dat de benzinepompjes werken in de LPG stand terwijl dat voor die tijd niet het geval was en waarom start de auto niet meer. Ik was van plan op eigen kracht naar G&G te rijden voor een afspraak, maar dat zal ik nu niet voor elkaar krijgen en zal Kuzee weer voor moeten rijden om de auto op te halen en naar G&G te brengen. Een afspraak maken heeft nu dus even geen zin. help?
  14. Ron62

    XK8 info

    Kijk ook eens rond in Belgie. De Belgische NAP is uitgebreider dan de Nederlandse. Als je in Belgie een auto wilt verkopen, zul je eerst een keuring moeten ondergaan. Dat is dus een plicht van de verkopende partij. Dan heb je direct inzage in de volledige historie van de auto. Een goede rede om Duitsland te mijden. Dit atest heb ik bij mijn auto gekregen en hierbij bleek het dat er slechts 1 voorgaande eigenaar was en nooit een deuk had opgelopen. De auto is de afgelopen 3 jaar volledig betrouwbaar gebleken. Het enige min puntje is de niet werkende cruise control. Of je die wilt gebruiken? Dacht het niet. Let bij een XK8 wel op of het koelhuis vervangen is door een metalen exemplaar. De kunststof huizen geven problemen.
  15. Zo. Dat is lang geleden. Inmiddels zijn de tanks gemonteerd met de tankdoppen. Was wel lastig om alles passend te krijgen. Inmiddels zo ver dat de uitlaat weer gemonteerd kan gaan worden. Nu de pompen uit de koffer verwijderd zijn is het een stuk schonen. Nieuwe slangen gemonteerd met nieuwe filters. Kan ik ze in de toekomst eenvoudig vervangen als ze te vol troep zitten. Wel lastig om de uitlaat weer op zijn plek te krijgen. Ga nu maar eerst proberen de tweede pijp over de as los te maken, zodat ik meer ruimte heb om deze in de demper te schuiven. Als dat klaar is, dan het plaatwerk en de bumper terugzetten. Daarna een afspraak maken bij G&G. Het heeft te lang geduurd.
×
×
  • Create New...