Jump to content

Ron62

Members
  • Content Count

    122
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Ron62 last won the day on June 9 2018

Ron62 had the most liked content!

Community Reputation

22 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

649 profile views
  1. Nu zullen 70 serie banden wel geen grote omloopsnelheid hebben. Gelukkig staat er op elke band een productie tijd aanduiding. Ik veel landen mogen banden niet langer dan een x aantal jaren oud zijn. Deze zijn gewoon nieuw. Daarbij komt dat een groot aantal bedrijven geen voorraden aanhouden. Dat is liggend geld en dat levert niets op. Deze banden werden vanuit DE geleverd en dat zal een centraal europees magazijn zijn. Veel on-line bandenboeren leveren vanuit dat Duitse magazijn. Dan zal de omloopsnelheid europees hoog liggen. Nu is het wel de tijd dat dit soort All Season en winterbanden sne
  2. Ik heb toch gekozen voor de Goodride All season banden 215-70-15. Ben nu klaar voor nog geen 300 inclusief montage en balanseren. Er is wel een groot prijsverschil tussen de on-line aanbieders. Ik heb mijn banden nu bij www.banderleader.nl en af laten leveren bij een garage in de buurt die via deze site de montage verzorgde. Prima geregeld en binnen een week geleverd en gemonteerd. Debanden voelen goed aan zonder dat ze veel herrie maken. Als je nie veel rijdt met een hobbyauto, is dit voor mij een goede band.
  3. Felix, Ik kan je maar een ding aanraden. Ga eens langs bij Raymond (G&G). Deze man weet echt waar het over gaat.
  4. Mijn ACC heeft nooit gewerkt vanaf de aankoop 5 jaar geleden. Er zit wel een knop voor aan en uit, maar geen van de twee settings werkt. Ik heb dus constant de melding voor mij, ACC werkt niet. Die melding kan ik voor een rit wel uitzetten. Bij aankoop was de remschakelaar al vervangen. Ik heb gewoon beide remlichten (de zelfde melding als er een lampje kapot is volgens fora). Dan blijft alleen het vacuum en de radar nog over. Vacuum lijkt mij niet, want dan zou ik meer problemen hebben. Als de radar in de neus overblijft, probeer dan maar eens een betaalbaar en juist exemplaar te bemachtigen.
  5. Ron62

    XJS gekocht...

    So you wahn a Jagwire?
  6. Ron62

    De specialist !

    En als je toch die kant op gaat, even wat oestertjes eten op de dijk in Yerseke. Deze zomer zo vaak die kant op gereden zonder bij Raymond langs te gaan. 2 keer dit jaar was even voldoende. Bijna geen geld meer voor een paar schelpjes en een glaasje wijn.
  7. Dat het onderhoud regelmatig is uitgevoerd, zegt niets over de ACC. Dit kan een eenvoudig iets zijn maar ook een hele dure worden. Het kan de remschakelaar zijn, een storing een vacuum leiding of een compleet vergane printplaat in de radar. Ik zelf vind het niet werken van de ACC niet belangrijk meer, omdat het toch geen prettig systeem is. Als dat ding aan staat kan het zo maar zijn dat je auto automatisch gaat remmen bij een tegenligger. Zelf zou ik al blij zijn als de cruise control zou werken zonder ACC. Je kan over dit onderwerp blijven lezen zonder ooit een oplossing te vinden. Ik heb ee
  8. Dat is ook precies de rede waarom ik All Season banden wil hebben. Om nu het hele jaar op winterbanden te gaan rijden, lijkt mij nu ook niet de bedoeling omdat het meeste gebruik toch in de zomer zal zijn.
  9. Zoals de dealer al opmerkte, ze hebben er nooit geen last van. Ik heb als XKR rijder maar een advies. Laat Raymond er naar kijken. Krijg je gelijk een goed advies over je auto en niet alleen over je slot waar ze geen verstand van hebben bij dealers. Het is een hele rit naar Heinkenszand maar het is het zeker waard.
  10. Afgelopen maandag wat motregen. Ik rij met deze auto rustig. Je gaat met deze gracieuze auto niet trappen. Ik draai de bocht door met een gangetje of 35 a 40 en voel direct de kont weg glijden. Even later sta ik voor het stoplicht en trek rustig op. Piepende banden. Met een automaat? Ik denk dat mijn banden, ondanks de zeer recente APK, zijn langste leven hebben gehad en door de ouderdom verhard zijn. Ik wil niet een vermogen uit gaan geven aan andere banden, omdat ik met deze auto geen duizenden kilometers per jaar rij. Wel wil ik het hele jaar door plezier toertjes maken dus denk ik daarom d
  11. Ik heb net de motorkap van mijn XKR laten doen met wat steenslag op het voorspatbord. Na wat spuiters in de omgeving R'dam te hebben afgereden (en teleurgesteld weer weggegaan), ben ik bij v.d. Kraats in Zevenhuizen terecht gekomen. Deze jongens rekenen een eerlijke prijs en mooi werk. Ik ben er zeer blij mee. De prijs die werd gevraagd is ook ruim de helft van de duurste aanbieder. Wat mij bij het langsrijden van andere bedrijven opviel, was dat men heel druk is om uit te leggen waarom het zo duur is, maar dit vooral doet om geld uit je zak te kloppen. Een bedrijf adverteert met vaste pr
  12. Ron62

    XK8 ff sjekke

    Als er gezegd wordt dat de ketting spanners "gedaan" zijn, wil je er ook bewijs van hebben. De prijs van zo'n beurt is niet misselijk en als je nog wat andere zaken heb te doen (bekleding, wielen, banden, technische imperfecties) ben je al snel de vraagprijs al kwijt aan "onderhoud". Dit soort auto's voor deze prijs zijn eenvoudig aan te schaffen maar je loopt leeg aan het onderhoud.
  13. Weet je zeker dat het je stuurkogel is? Onlangs was ik bij Ben Kolvenbach en na een proefrit na mijn carburateur revisie, merkte Ben op dat mijn stuurstang was te veel speling had. Bleek een van de stuurstangen (waar de stuurkogel aan vast zit) niet vast gedraaid zat. Met een speciale tang, een soort sikkel met met aan het uiteinde van het kromme deel een punt, werd de stuurstang weer vast gedraaid en was de speling weg. Met de hand kon de hele stuurstang bewogen worden. Een stuurkogel op z'n einde kun je natuurlijk ook makkelijk voelen, mits je het wiel van de vloer hebt.
  14. Ron62

    HS8 restauratie

    1975 op kenteken gezet. Origineel NL auto. Met de gerestaureerde HS8jes een CO van 3,5 is niet slecht, dacht ik. Uit het XJS verhaal van Raymond maak ik op dat een auto van de leeftijd een CO van 4,5 mag hebben. Het belangrijkste is, trek aan de choke (nu helemaal uit en niet 4mm) starten en lopen. Ik heb alleen de choke op 1 i.p.v. 2 carburateurs, omdat de verbindingsstang tussen de twee chokes ontbreekt. Ik denk echter dat ik die wel zelf kan maken met twee dopsleutels en een verbinding met een hol pijpje met een veer er in en een massief pijpje. Hol pijpe aan de ene dop lassen en het massi
  15. Heerlijk om te lezen Raymond. Mooi om zo'n stap voor stap verhaal te volgen. Zou ik ook eens moeten doen. Maar de eerste drie jaar met de XJC was zo veel slechter dan de eerste 5 jaar met de XKR. Nu wel de XKR helemaal 100% na jouw behandeling en de XJC na de carburateur restauratie door Ben Kolvenbach en al het werk wat jij er al in had zitten, eindelijk rijdt als een Jaguar (CO 3,5), ga ik ook stap voor stap het uiterlijk en innerlijk van de beide auto's aanpakken. De deuk in de deur van de XKR is er inmiddels uitgewreven. Oh ja, De Mini mot ook nog.....................Succes met deze bea
×
×
  • Create New...