Ga naar inhoud

Ron62

Members
  • Aantal items

    73
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Ron62 won de laatste dag op 9 juni

Ron62 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

8 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recente bezoekers van dit profiel

186 profielweergaven
  1. Ron62

    Toerenteller met 123 Ontsteking: Hoe aansluiten?

    Ik heb het zelfde. G&G heeft de 123 die op mijn auto zit, afgesteld en vast gemaakt. Helaas werkt nu de toerenteller niet meer. Nog geen tijd gehad om er naar te kijken.
  2. Gisteren de auto meegenomen naar het werk. Rotterdam-Utrecht en weer terug. Wat een ellende. De terugweg was een en al file. Kruipen, kruipen en kruipen. Gouwe aquaduct. dan weet je het wel. Wel een goede test voor de auto. Het vraagt veel van de remmen omdat de automaat sneller wil lopen dan de file rijdt. Wat lastiger is, de koeling van de motor. Die is absoluut ontoereikend. Er zit wel een elektrische ventilator op maar een afmeting van 10 inch is te weinig en gemonteerd op de grill te ver weg van de radiateur. Ik zie een klusje aankomen de komende tijd. Even de afmeting opmeten, beugels maken en direct voor de radiateur een grotere ventilator. Ook even nazien waar en of de huidige ventilator op een thermostaat zit en of ik de temperatuur daarvan kan instellen. Een instelbare thermostaat heb ik nog liggen gelukkig. Voeler in de waterslang schuiven en draaien maar.
  3. Dank je. Ik ga daar eens informeren.
  4. Ron62

    Hemeltje

    https://www.ebay.com/itm/171324320490
  5. Even een update. Vandaag de auto opgehaald en weer thuis gebracht. De ontvangst bij G&G was dik in orde. De monteur heeft de tijd genomen om samen even met de auto een ronde te rijden, zodat ik een idee en gevoel kreeg over de kwaliteit van het werk. Super. Gewoon weg SUPER. De rit naar huis verliep voorspoedig en ik ben dik tevreden met de kwaliteit van het werk en de service van het team van G&G. Dus nogmaals hartelijke dank en graag tot de volgende keer om de volgende stappen te zetten in het herstel van mijn XJC.
  6. Ron62

    Hemeltje vernieuwen van een XK100

    https://www.ebay.com/itm/171324320490 Wellicht help dit?
  7. Pizzaman, Raymond heeft vriendelijk bedankt voor de eer. Hij adviseerde mij juist op dit forum om ervaringen te vragen over het reviseren van carburateurs. Ik ben echt niet bang om er een uit elkaar te halen, te reinigen en de rubbertjes en slangetjes te vervangen. Maar is dat dan reviseren of groot onderhoud? Ik zelf ben van mening dat een revisie verder gaat. Waarschijnlijk ook juist de rede waarom Raymond er niet aan begint.
  8. Goede volgende stappen gezet. Zojuist een accubak met ventilator en een SU HS8 setje gevonden voor weinig. Nu even afwachten tot de pakketjes binnen zijn en de SU's vergelijken met wat er nu in de auto zit. Dan eerst goed schoonmaken en de staat van de carberateurs bekijken. Maar ik wil graag jullie ervaringen weten met het reviseren van SU carberateurs. Is er in Nederland een betrouwbaar bedrijf die dat kan uitvoeren of kan ik de boel beter opsturen naar Burlen in Engeland? Op internet kom ik niet heel veel informatie tegen. Zo genaamde revisie setjes die verkocht worden zijn volgens mij meer onderhoudsetjes met pakkingen, slangetjes, filtertjes en rubbertjes. Dat is wat anders nad reviseren. De accubak mis ik nu in de auto (zat er niet op bij aanschaf). De verkoper melde dat de thermostaat niet werkt maar dat kan ook een kwestie zijn van opknappen. Het Wheeler Dealer filmpje over de XJ6C kan ik als leidraad gebruiken. Edd China knapt daar ook de accu bak op met een niet werkend Thermostaat.
  9. Ron62

    Hemeltje vernieuwen van een XK100

    Lekker werkje. Heb ik geen last van. Als ik het hemeltje wil zien, druk ik op een knopje. We kunnen bijna een regio Rotterdam x100 clubje gaan beginnen.
  10. Volgens Raymond zijn de electrische problemen nu opgelost en kan ik weer gaan rijden. Super blij met deze berichten. Natuurlijk. Een Jaguar blijft een never ending story. Maar als je dat accepteert, moet je niet gaan mopperen. Ik krijg een waslijst mee van zaken die nog aangepakt moeten worden. De SU's zullen binnenkort gereviseerd moeten worden. De benzine tanks reinigen en 1 brandstofpomp werkt niet. Gelukkig rijdt de kat wel op gas. Eerst de zomer door en lekker rijden. Eindelijk rijden. Na de aanschaf in februari 2017 heb ik slechts 2 ritjes kunnen maken waarvan we de laatste moesten afbreken doordat ik door de remmen heen trapte. Dat is nu ook opgelost. Volgende week een ritje naar zeeland om de auto op te halen. Ik ben blij met de heldere en no nonsens communicatie van Raymond. De toekomst ga ik met vertrouwen tegemoet.
  11. Zo. Vorige week is mijn auto naar Raymond getransporteerd. Gezien alle reviews over G&G leek mij dit de verstandigste keuze.
  12. Ron62

    cilinderslotjes

    Mij S2 had niet werkende sloten op de tankdoppen. Heb voor een redelijk bedrag een tweedehands setje met kofferbakslot gevonden op Ebay. Monteren is een eitje. Losse sloten is een uitdaging om te vinden.
  13. Ron62

    xk8 automaat

    Ik denk dat het verstandig is de bak te laten spoelen. Verse olie en filter en dan nog een keer proberen.
  14. Ron62

    S-type onderhoud

    Dat sleutelprobleem had je voor 75 euro in Leiden op kunnen lossen. Slijpen en inlezen duurde bij elkaar een kwartiertje. In deze lijst heb ik hier een topic over geschreven. Volgens mij is de sleutel van een S van het zelfde type als van een X100.
  15. Dank voor de reacties. Ik ken Herman Hamer goed. M'n vorige auto (Triumph Herald) was jaren bij hem in onderhoud en hij heeft wonderen verricht met deze auto. Ik denk alleen dat voor de XJ problemen een iets diepere expertise nodig is. Inderdaad heeft Herman heel veel kennis van het Britse blik en weet overal wel een mouw aan te passen. Ik heb Herman in m'n Triumph tijd ook zeker aan iedereen aanbevolen. Ik denk er over om naar Kooy of Stadhouder te gaan met deze auto omdat daar wellicht de kennis iets gespecialiseerder is. Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?
×