Jump to content

Ron62

Members
  • Posts

    162
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Ron62 last won the day on February 3

Ron62 had the most liked content!

Reputation

59 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Rotterdam
  • Hobbies
    X100 XKR cabriolet 2000.
    XJ6C 1975.
    Mini Cooper 1993.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Op 10-6-2016 halen wij onze XKR op. bj 2000 met 90.000km op de teller. We zijn benieuwd wat het ons gaat brengen. Tot voor kort reden wij in een Triumph die ons bijna 20 jaar plezier bracht. Ik hoop zeker nog 20 jaar met onze Jaguar te gaan rijden. Feb 2017, Inmiddels is er een XJC uit 75 toegevoegd aan het wagenpark.

Recent Profile Visitors

1,095 profile views
  1. Als je de rekening hebt, kun je al wel een vermoeden hebben of het alle benodigde onderdelen zijn. Voor 1000,-- euro weet je zeker dat het niet het geval is. Je weet ook welk bedrijf het is en dan kun je ook een vermoeden hebben. Sjakies autosurvis uit Tietsjekstraknollendam, zal niet de bekende Jaguar specialist zijn die we hier als goed bekend staand kennen. En dan heb je altijd nog de mogelijkheid om het aan Sjakie te vragen. Bij enige twijfel over de staat van de auto, is een ritje Heinkenszand zeker aan te bevelen. Weet je gelijk of het alleen rammelende kettingen zijn, dan wel of je de strenge meesteres thuis moet vragen om meer zakgeld.
  2. Da's leuk als je in Delft woont. Maar het prijsverschil tussen OK en Makro is niet zo veel dat het de moeite waard is om van uit R'dam Oost naar Delft te tuffen als die OK pomp in Ommoord staat. Ik zet dit bericht hier niet om op een paar centen te beknibbelen want dan wil je ook geen Jaguar rijden. De S2 loopt doorgaans ook op gas en die tank zit er nu ook eenmaal in. Maar voor de motor is het beter om 98 te gebruiken en dan wil ik voor het spaarzame gebruik met benzine ook geen vermogen kwijt zijn aan dat spul als ik ook nog een XKR wil rijden. Het gaat mij er om of de 98 van OK een beetje goed spul is in vergelijking met andere "premium" peut merken. Goh. ik heb zo'n hekel aan dat zelf uitgeroepen "premium" geneuzel.
  3. De essentie van de vraag is met name over de benzine van OK ten opzichten van Vpower wat ik nu tank. Het is al schrikken als je 2 lege tanks moet vol gooien en ik wil iets minder schrikken bij de pomp van OK. 10 cent per liter minder is toch de moeite waard. Naar de Aral rijden is geen oplossing als je in Rotjeknor woont.
  4. Onlangs las ik een bericht over OK superplus 98 pure. Dit zou een ethanol vrije benzine zijn. Mijn S2 coupe loopt prima op E5 maar wellicht beter op OK superplus. Aangezien er in de buurt 2 stations zijn die dit soort Benzine verkoopt (Rotterdam Ommoord Pr. Alexanderlaan en Abraham van Rijkevorselweg bij Ersamus universiteit afslag toepad) zou ik eenvoudig deze peut kunnen tanken. Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben met deze benzine?
  5. Bij de tankdop heb ik geen problemen gehad. Het probleem zit meer bij de uitlaatdemper en de schroef die daar achter verstopt zit.
  6. Ik ben meestal al blij als dat knopje gewoon werkt. Het duurde mij 5 jaar om er achter te komen dat het ook automatisch kan. Toen kort erna het knopje de geest gaf en er een nieuwe geplaatst is, is het nog lastiger geworden.
  7. De kniptruc was voldoende om de motorkap dicht te houden. Gisteren een rit naar Scheveningen en vandaag naar Yerseke was voor mij voldoende om dit te bevestigen. Voorheen was ik al meerdere keren gestopt om de kap weer vast te maken, tot de volgende hobbel in de weg. Blijkbaar is de veerdruk te hoog om de kap gesloten te houden. 1cm van de veer verwijderen volstaat. Dank je wel voor het delen van deze tip. De pen is identiek aan de van de MK1 en 2 Golf. Alleen is de veer kleiner maar steviger.
  8. Dat heb ik inmiddels ook uitgevoerd. Een centimetertje er af. Je merkt dan dat de spanning verminderd is. Nu alleen nog een flinke rit maken om te testen of het ook daadwerkelijk werkt. Als het niet goed werkt, heb ik inmiddels de "Bentley" veren liggen (dat andere kan ik niet uit mijn strot krijgen). Die nieuwe veren zijn een stuk korter terwijl de pen gelijk is als die uit de XJ.
  9. Ik word er vooral windingerig van. Maar goed. Ik had ze dus gevonden, gekocht en betaald. Er was zelfs al een track and trace code afgegeven. Krijg ik na twee weken een mailtje van de verkoper (een onderdelen bedrijf) dat de printer, de Ebay applicatie om labels te printen niet werkt en dat ze geen pakketjes kunnen versturen. Vraag ik nog, pak dan een pen en schrijf mijn adres op de doos en breng het pakket naar het postkantoor? Ehhhhh dat werkt niet bij britten. Wat een volk is dat toch. Their way or the highway. Nu heb ik op een Duitse site de pen met veer ook gevonden maar moet ik over een voor mij meters hoog dilemma heen. Het komt van Volkswagen.......................argggggggg. Shock, horror. brrrrrrrr. Voordeel van een Duitse leverancier, die stuurt het wel op. Precies waarom ik vaker op Duitse sites zoek naar onderdelen.
  10. Nieuw set veren gevonden. Alleen niet van een Jaguar. Die zijn niet beschikbaar. Tussen de onderdelen van BL zustermerken vindt je ze echter nog zat. Er zijn nu nieuwe pennen met veren van een Ambassador (opvolger van de Princess) naar mij onderweg. Zien er het zelfde uit alleen hebben de veren minder veren (ehhhhhhh hoe noem je dat, minder slagen?). Zodra ze er zijn laat ik het weten en vooral, wat ze doen met de kap. Voor het geld (2 tientjes) kon ik dit niet laten liggen en de uitdaging hiermee aan gaan.
  11. Goede tip. Ik las op een brits forum ook al over minder spanning op de veren. Ga ik proberen maar wel met een ander set veren. Ik ga niet zagen of breken als ik niet zeker weet dat het op mijn auto helpt. Dank voor de tip.
  12. Die methode hanteer ik al vanaf het moment dat ik de XJC heb. Wheeler Dealers lieten dit al jaren terug zien bij het XJC item. De linker popt inderdaad open en rechts blijft de vergrendeling wel zitten. Althans, meestal. Ik heb nu tijdens snelweg ritten twee keer gehad dat beide pennen los schoten. Zo juist heb ik beide vergrendelingen even los geschroefd en met een hamer een stukje meer richting de neus geslagen. Vervolgens de boel weer vast geschroefd en de veer aan de pennen zo gedraaid dat het dunne deel van de veer richting de vergrendeling zit en niet het dikke deel van de veer. Volgens mij zou de ring (veerkom?) zo beter achter de vergrendeling blijven haken. Ik ga ook nog even kijken of ik nieuwe ringen van een harder staal kan vinden die net iets groter zijn dan de ring die nu onder aan de veerpen zit en nog wel door het gat van de vergrendeling past. Kijken of dat gaat werken.
  13. Even een update. Ze doet het nog gewoon en is betrouwbaar. Het gebruik is aanmerkelijk toegenomen. Elk weekend is er wel mee gereden afgelopen periode. Nu het gebruik is gestegen, kom je ook andere eigenaardigheden tegen. Zo schiet tijdens het rijden spontaan de motorkap open. Kan de vergrendeling bijgesteld worden? Ik heb diverse fora doorgenomen maar kan niets vinden over de afstelling van de vergrendeling.
  14. Capelle a/d IJssel, Hoofdweg hoek Schollevaarsedreef. Vlak bij de begraafplaats. Voor LPG ga ik naar de Esso in NW kerk. De eerste lange rit, anders dan van en naar garagebedrijven/Jaguar specialisten is ook gemaakt. Weekendje Veluwe. En weer heelhuids thuis gekomen ook. Dit was de eerste plezier rit sinds de aanschaf, die niet eindigde in pech of grote pech. Alle paperassen er nog eens op nageslagen maar er is in die afgelopen 4 jaren sinds de aankoop een halve auto uitgegeven aan reparaties en oplossing van andermans blunders. Dan beoordeel ik de revisie van het remsysteem en de carburateurs als logisch onderhoud. Nu wordt het tijd om te gaan genieten. Laat de zomer maar komen. Moet ik alleen niet vergeten dat de XKR ook graag buiten komt.
×
×
  • Create New...