Jump to content

alboreto

Members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

alboreto last won the day on November 21 2017

alboreto had the most liked content!

Community Reputation

25 Beter

About alboreto

  • Birthday 01/05/1961
  • Age 58

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Hobbies
    DAIMLER XJ 40 BJ 1989
    MERCEDES CABRIO SL 300 R129 BJ 1989
    JAGUAR XJS V12 HE BJ 1987
  • Age 58

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goede middag allen,Albert is de naam woonachtig aan zee in Middelkerke(België) en ben technieker op de baan van heftrucks,hoogtewerkers en verreikers.
    Daimler XJ40 van bouwjaar 1991
  • Age 58

Recent Profile Visitors

360 profile views
  1. Goede avond, ik kom hier niet vaak,maar werd de keren dat ik er was ben ik er wel slimmer door geworden, waarvoor dank. Graag wou ik bij deze ook iets bijdragen, en dan specifiek aan degenen die een V12 hebben en het probleem van de matige koeling kennen. Reeds vanaf de aankoop van de XJS had ik problemen met de koeling,spoelen radiator,plaatsen nieuwe waterpomp mocht niet baten. Nieuwe thermostaten verholpen het probleem ook niet. De thermostaten van deze motor verwijderen zorgt voor nog meer problemen,aangezien deze dubbelwerkend zijn. Bij het verwijderen van de thermostaten gaat de koelvloeistof nl onmiddellijk terug het blok in en circuleert niet langs de radiator . Wat ik gedaan heb is het volgende: Ik verwijderde de thermostaten terug en verwijderde de veren ervan,verwarmde de thermostaten en monteerde deze terug . De thermostaten staan nu dus veel verder open dan normaal en belangrijk: het kanaal achter de thermostaten staat afgesloten,zodat de de koelvloeistof bij opstarten onmiddellijk naar de radiator wordt geleid. Dit tot VOLLE tevredenheid,de Jaq heeft geen koelproblemen meer en loopt mooi op zijn normale temperatuur. Nadeel is natuurlijk dat het voor winterrijders iets langer duurt alvorens de motor op temperatuur is ivm interieur verwarming. In de hoop dat iemand er iets aan heeft. grt Alboreto
  2. Hoy Tim, Hier gok ik toch ook op ontsteking. Net hetzelfde voorgehad met mijn V12, alles meteen vernieuwd,bougies,delcokap,rotor,en alle kabels,voor net geen € 150 . Wel een heuse klus,nooit eerder zolang bezig geweest om bougies te plaatsen
  3. Mooi! Prachtwagen Proficiat en veel plezier ermee.
  4. Dat valt me nou tegen van je Pizzaman, ze waren er bijna mee weg. Alvast eentje toch
  5. Ook vanuit België aan allen het allerbeste gewenst voor de feestdagen die eraan komen! Mvg Alboreto
  6. Aan het " jong geweld": kijk uit uw doppen hé met jullie jonge meiden. Hoe zong Peter Koelewijn het ook weer: En toen verloor ik haar aan een OUDE kerel met een grote Jaguar...
  7. Proficiat! Wat een plezant project! Ik volg hier mee.
  8. De oplossing niet maar in mijn geval net eender. Daimler XJ40 heeft er ook last van,alleen pas vanaf ongeveer 150km/uur. Doe ik zowiezo zelden gezien de dure foto's die daar aan vast hangen ,dus kan best leven met het " mysterie".
  9. Zoek chroom wielranden voor de Daimler xj 40 uit 89. Iemand een idee waar ik daarvoor terecht kan? Weet dat niet iedereen er fan van is,maar ikke dus wel . Op de Daimler zit zowiezo reeds veel chroom en ik denk dat hij er mee zal staan.
  10. Lijkt me eerder een bekabeling probleem
  11. Toch even update. Vrijdag morgen met de slangen terug geweest naar SISA in Zedelgem... laten me gewoon stikken! Blijkt nu,dat ze geen slangen mogen maken voor de auto industrie...,had het graag op voorhand geweten! Spreken niet over geld terug en nog minder van een eventuele commerciële geste ivm leeggelopen tank. De baas zou me even opbellen,niemand gehoord. Ik zal in de toekomst deze leverancier links laten liggen tijdens eventuele depannages,das zeker. Heb dan zoals hierboven voorgesteld,bij auto onderdelen leverancier zelf nieuwe leidingen gehaald en met spanbanden gewerkt. Affin tank zit er terug in en is dicht,dat is het belangrijkste Grt Alboreto
  12. Dag Pim, alvast bedankt. Even mn relaas na een weekendje sleutelen... Had bij de tweedehandse tank de twee afgesneden leidingen meegekregen,ben daarmee naar een bedrijf gereden in Zedelgem,gespecialiseerd, alwaar ik (als technieker van TVH heftrucks) vaak leidingen laat maken als ik in de buurt zitten voor een depannage. Met de vraag of ze de oude koppelingen ( toch wel speciale) konden hergebruiken en er nieuwe leidingen oppersen. Geen probleem,was snel en goedkoop bediend. Ik monteer de leidingen en doe er benzine in ,zie 3x na of er niets lekt,en ben een tevreden man! Na weken de Jag te moeten missen,regel ik meteen een rit naar Kortrijk,vanuit Westende dus,waar ik één van de broers bezoek,rij terug en zet de Jag opnieuw in de serre. Vandaag rij ik langs om haar onder zeil te steken( dat doe ik nooit op de dag zelf als ik er mee gereden heb) en zie de stalling eigenaar die me erover aanspreekt dat er een doordringende benzine geur hangt?! Ik duik meteen onder de auto en wat blijkt? die kerel heeft voor de leidingen,een soort gebruikt die NIET tegen benzine kan!!! De leidingen zijn opgeblazen en lekken. Volledige tank leeggelopen. Ik mag er niet aan denken,wat er onderweg kon gebeurd zijn. Ik ga ginder morgen met mn factuur in de hand een hartig woordje spreken!!!
  13. hieronder de oude,(nieuwe) en kofferuimte
  14. Hallo allen,even geleden maar vandaag tijd gemaakt om de leidingen te lossen en de tank compleet te verwijderen. Moest toch wel gebeuren,want ik ga weg uit de stalling en heb vanaf nieuwjaar een werkplaats van 6 op 14 gehuurd waar ik naar hartenwens kan sleutelen Toch wel een paar godverddddddddddddddds erdoor gejaagd maar ding is los,ik post straks even een foto van hoe goed hij er uit zag... Ondertussen heb ik de aangekochte tank en de kofferruimte ook aangepakt ,foto's volgen. Een vraagje;heb geen goed oog in de benzineleidingen en zou deze meteen willen mee vernieuwen,zijn deze nog te krijgen? grt Alboreto
×
×
  • Create New...