Jump to content

EricX350

Members
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Montfoort
  • Hobbies
    Aan oude auto's sleutelen.
    Voetballen.
    Snowboarden.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Eric en in het dagelijks leven Interim Technisch Vastgoed Adviseur. In februari een X350 4.2 Bj. 2003 gekocht en voorzien van LPG.

    Mijn autoverleden bestaat uit LTS-Motorvoertuigentechniek, MTS Werktuigbouwkunde, Kopklas Motorvoertuigentechniek. Tijdens een 4 jarig bijbaantje op zaterdag en in de vakanties bij Sam van Lingen Alfa Romeo veel auto’s en met name motoren gedemonteerd. Uiteindelijk mocht ik cilinderkoppen reviseren. Stage BMW, Service adviseur Mercedes Benz en nevenactiviteit de import van wegenbelasting vrije auto’s’(in de periode 1997 – 2002). Met name Volvo en Mercedes. Sleutelen aan de bewegende delen en met name aan de motor vindt ik leuk.

    Voor mij is dit forum om de X350 specifieke zaken te leren en mijn ervaringen te delen.

Recent Profile Visitors

888 profile views
  1. Time Left: 1 month and 24 days

    • Te Koop
    • Nieuw

    X350 Jaguar rubbers remcilinder remtang. Zie foto's. Ooit 1 kapot rubber vervangen. De ander is overgebleven. Van mijn XJ8 4.2 X350 Bj. 2003. Kosten, voorstel € 5.-. Per post in bubbeltjes envelop. Volgens sticker ook XR8. Merk LS? Zie foto's.

    5.00 EUR

  2. Time Left: 1 month and 24 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Brodit telefoonsteun. Alleen de dashboardsteun speciaal voor de X350. Zie foto's voor positie. Willekeurige telefoonhouder(merk) kan er op gemonteerd worden.

    15.00 EUR

  3. This advert is COMPLETED!

    • Te Koop
    • Gebruikt

    De iCarsoft i930 van Raymond, GG Heinkenszand in het verleden mogen lenen. Vervolgens de LR II gekocht. Echter met de verkoop van de X350 kan ik niet zo veel uitlezen bij andere auto's. Bij deze bied ik mij LR II aan. Was leuk spelen. Storingen duidelijk met code en korte omschrijving. Tijdens het rijden o.a. diverse temperaturen zien etc. Vr. Pr. € 75.- ex. verzendkosten. Plaats de advertentie nu even hier en in het nieuwe jaar op Marktplaats.

    75.00 EUR

  4. V8 op gas en starten met een lage Km-stand.
  5. Update: Auto verkocht doch 97.000 km zonder een probleem aan de gasinstallatie.
  6. Hierbij mij afsluitende bericht m.b.t. de Jaguar. Zoals boven beschreven had de auto tot 425.000 / Q4 2020 mee moeten gaan. In september 2018 afscheid van genomen. De belangrijkste reden is te veel kleinere storingen of reparaties. Er was steeds wel iets en ik kan het met zakelijk gebruik niet permitteren om steeds een eind weg naar de garage te gaan. Bij de BMW E39 had ik een dealer monteur in het dorp en dan was het snel geregeld. De BMW had ook minder storingen en die reed ik tot 416.000 km. Uiteindelijk de X350 bij 333.334 km weg gedaan. 97.0000 km op lpg mee gereden. En de opvolger, een kleinere jongere auto met minder km's. Terug naar mijn oude liefde: Mercedes. Een C (W204) 250CDI van 2012. Met alle veiligheidsopties en diverse comfort opties. Inmiddels 58.000 km daarmee gereden en toch wel heel fijn om er geen gedoe mee te hebben. Af en toe iets vindt ik niet erg echter te vaak en te veel afhankelijk van specialist te ver weg. De Vogels LPG insgtallatie deed het prima. Preventief 1 x brandstoffilter vervangen. Mocht iemand vragen hebben, stuur gerust een pb en ik log weer even in. Allen veel plezier en dank voor de leuke reacties / feedback /informatie. Met hartelijke groet, Eric
  7. geschikt voor gas of branden de kleppen in?? Bel een gasinbouwer. Mijn 2e installatie wederom bij Agatech laten inbouwen. Heb nu 87.000 km gereden en geen enkel probleem.
  8. Ben ik mee eens. Ik heb bewust gekozen voor het 'business model ' lage aanschaf (minder afschrijving) en hoger onderhoudsrisico. Alleen na een paar maanden realiseerde ik mij dat bij mijn gebruik ik te veel afhankelijk ben van uitlezen en kennis specialist. Maar om hem nu direct te verkopen... nee. De volgende wordt wel iets kleiner echter dat duurt nog ff. De wens is 425.000 km en de verwachting is Q4 2020.
  9. Achterstallig onderhoud is er tussen 236.500 en 260.784 km uitgehaald. Op hoofdlijn: in het begin achterstallig onderhoud veel km's is veel regulier onderhoud te veel reparaties in te korte tijd. De dingen die stuk gaan kunnen stuk gaat tot 400.000 km echter gaan nu al. Ik kan zeggen 'dan heb ik het alvast gehad' echter ik houd mijn hart vast wat er de komende 110.000 km nog gaat komen (+- 425.000 is mijn wens). en 4 rubbers veerpoten iedere 50.000 km á € 430.- vindt ik niet ok. de X350 200.000 km zakelijk rijden vraagt wat van je portemonnee. En van je incasseringsvermogen omdat ie mij te vaak (nu 4 x) in de problemen brengt, er acuut iets geregeld moet worden (oplossing en andere auto) op gas doet ie het prima. 1 op 8.5
  10. Even een update 17.000 km en een zak geld verder.... 17. 298.037 km – 4-8-2017. 4 x schokbrekerrubbers vervangen. De auto was een zwabberdoos. Bij aankoop (236.500 km) apk keurpunt zijn de 4 rubbers ook vervangen. Ff met Raymond gesproken, gaan iedere 50.000 km stuk. Lekker dan, heb ik dit grapje á +- 430,- euro nog 2 keer in het voorruitschiet… 18. 304.284 km – 25-09-2017. Wat hoor ik nu ??? een bak herrie uit de motorkap 4 km voor huis. Thuis aangekomen kap open en kijken, multiriem vliegt aan vellen in de rondte. De riem is bij 239.480 vervangen voor een originele echter de riem is naast de spanner gelopen… en over de vaste steun gaan slijten. Spanner en riem vervangen (Gates). 19. 305.328 km – 4-10-2017. Olie + filter vervangen Castrol 5W30 C2. 20. 305.858 km – 4-10-2017. 2 nieuwe banden, Goodyera Eagle F1 Asymetric. Bij ander inzien ben ik meer gecharmeerd van de Conti SportContact 5 (nu achetrop) 21. 306.798 km – 5-10-2017 1 rubber remcilinder RV stuk (kleine van de 2). Originele bij Hendrikus Alkema besteld en vervangen. Cilinder was onbeschadigd. 22. 306.798 km – 5-10-2017. RA Veerpoot vervangen voor een gebruikte. Dit rijdt nu weer rustig. 23. 306.798 km – 5-10-2017. Storing ABS DSC hersteld. 24. 28-09-2017: Uitlezen met iCarsoft i930 ( Raymond, GG Heinkenszand , dank voor het lenen) RA ABS storing. Kijken, draadbreuk op 1 cm van de steker. Even controleren of het niet de sensor is? LA wisselen met RA. Breekt RA het m5 boutje af. Grrr… . Dit was een week eerder. Postbode elastiek er omheen en geen storing op RA. Na 1.000km postbode elastiek nog in goede staat. Wordt niet warm. Dus heb jij het probleem, 1 of 2 tyrips er omheen en je kan ff doorrijden. Reparatie: a. LA draadbreuk herstellen b. RA uitboren en nieuwe schroef er in. Storingen verholpen. 25. De I930 iCarsoft, special voor Jaguar en Land Rover, prima ding. De iCarsoft XL II lijkt mij wel wat…. 26. 308.742 – 26-10-2017. Thermostaathuis, waterpomp vervangen en koelsysteem 2 x reinigen. 27. 314.300 – 10-12-2017 Icarsoft LR II gekocht. Helaas doet ie het niet op de motorstoringen… komt vaker voor bij auto’s. I.v.m. DSC storing. Bedrading ABS sensor gebroken. Ik vermoed door de remmenreiniger. Iedere 2 w a 3 weken door de wasstraat en velgen spik en span schoonmaken heeft zo zijn gevolgen… 28. 15-12-2017 – 314.500 En als klap op de vuurpijl en jaarafsluiting: Automatische bak stuk. Ok, vanaf het moment dat ik de auto kocht was de koppelomvormer niet goed. Bekend probleem bij koude motor en ongeveer 80 km/per uur danst het toerental ongeveer 100 tpm. Bij GG Heinkenszand gebruikte bak met 117.000 km er onder. Inclusief goede koppelomvormer en powerflush. Enige weken ervoor ging ik inhalen achter een vrachtauto vandaan en zette de bak ff in zijn sportstand. En gas er op. Ok, die kwam er iets te hard in, dat voelde niet goed. Vanaf dat moment meer trillingen. Uiteindelijk ging de bak in noodloop (alleen 3e versnelling). De Bak. Super. Auto rijd meer ‘smooth’. 1. Vanaf het begin was de koppelomvormer niet goed 2. Auto trilde vanaf het begin licht. Dat was mij teveel 3. Boven de 170 rammelde je de auto uit. Nu niet meer 4. Er zat een kloenk in bij wegrijden of overgang van R <> D 5. Bij koude start zat er een iets te scherpe tik in. In de motor of de bak?? Nu is die weg. 29. 15-12-2017 – 314.500 APK, een remleiding onder de auto waarvoor het nodig was e.e.a. laten demonteren wat je thuis niet op de grond doet. Wordt vervolgt.
  11. Na het lezen van bovenstaande meteen naar de auto gelopen. Spiegel door zijn vergrendeling doorduwen (kap spiegel staat nu bijna tegen A-stijl aan). Vervolgens het kapje waar de verlichting in zit naar achteren los getrokken ( horizontaal / in de lengte richting van de auto / langs het portier). Wat een troep zit er in. Met een tandenborstel alles schoongemaakt en met WD40 ingespoten (heb ff niks anders). Voorzichtig op dezelfde manier kapje weer terug gedrukt. Was even goed kijken hoe en met beleid er in drukken. Dank voor de tips.
  12. Hallo Edwin, Ik gebruik Castrol 5W30 C3. Recent 3 x 5 liter bij deolieconcurrent gekocht. Ik heb mijn oude J-gate nog liggen. Wellicht kunnen de knopjes er uit. Ik zal van de week ff kijken.
  13. Vorige week een paar dagen met een geleende i930 mogen spelen (GG Heinkensand). De storing (ABS DSC) sprak voor zich. 139,- euro bij https://diagnoseapparatuur.nl/icarsoft/icarsoft-i930-jaguar-landrover. GG Heinkenszand heeft goede ervaringen met Smeets Solutions Klantenservice. Ik had een probleempje, foto gemaild en gebeld (Smeets). Prima service. Ook ff naar de ICARSOFT LR II JAGUAR / LANDROVER gekeken. Elders een tientje goedkoper echter als een Jaguar specialist dit bedrijf aanbeveelt en de eerste ervaring is goed dan geef ik graag een tientje meer. Misschien koop ik de LR II. iCarsoft maakt deze OBD apparaten voor vele merken. Prima ervaring mee. Geen ervaring met andere apparaten.
  14. EricX350

    Lekke Bougie?

    Wat ik belangrijker vindt is hoe zien de elektrode en de isolator er uit? Alle 8 hetzelfde? Heb je een foto van de andere kant, de elektrode?
  15. Ik heb een XJ8 4.2 op gas. April 2016 gestart bij 236.500. Nu 297.445. Auto wordt op 31 mei 2018 15 jaar jong. Ik heb gekozen voor een iets goedkopere auto met meer km's en een hoger onderhoudsrisico. Tot nu toe ben ik tevreden met de keuze. Reparaties zijn er altijd bij auto's van deze leeftijd. Naast slijtage delen die afhankelijk zijn van km's zijn er ook rubber onderdelen die afhankelijk van leeftijd zijn zoals (draagarm) rubbers.
×
×
  • Create New...