Jump to content

JDF

Members
  • Content Count

    131
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

JDF last won the day on May 25 2019

JDF had the most liked content!

Community Reputation

15 Goed

About JDF

  • Birthday 04/10/1957
  • Age 64

Profile Information

  • Geslacht
    Man

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben jdf woon in de gemeente Dalfsen, heb heel recent mijn eerste Jaguar S-type uit 2004 aangeschaft. Heb geen eerdere ervaring met Jaguar wel met andere engelse merken.
    Barst natuurlijk van de vragen maar dat komt wel goed heb ik gezien op het forum.

Recent Profile Visitors

593 profile views
  1. Ja inderdaad, soms denk je dat fix ik wel even de praktijk is tegenwoordig dat de auto's met can-bus meer kennis vereisen. Ik heb nog een W123 dat is een eitje om aan te sleutelen, altijd starten en rijden bijna bijna 40 jaar oud. Die kunnen weer niet tegen de benzine met euro 95 dus recentelijk benzinepomp, filter en slangen vernieuwd vanwege lekkage. Maar goed bellen met 1 van de twee bekende jaguar specialisten en het zal wel weer goed komen. Bedankt voor je inbreng en andere ook natuurlijk, ik laat het verloop nog weten.
  2. Bedankt Wim voor je reactie, inderdaad wat een verhaal van storingen. Ik laat het nog even bezinken, omdat het er nu 83000 kilometer op de teller staat niet veel dus. En twijfel ook een beetje met deze kilometerstand of het de dynamo is. Dan toch maar naar een echte specialist/garage om het te laten uitzoeken, zelf kom ik er niet echt mee verder. Wordt dus weer een ritje naar Groningen of Zeeland
  3. Hey Wim, zeg je nu dat de jouw dynamo wel bij-lade maar niet goed meer was? Dit omdat je schrijft; dat de dynamo aan het overlijden is.................dat heb ik ook gehad (vage storingen). Dus ging het niet om de koolborstels maar storing in de dynamo of zoiets? Als ik meet tijdens het draaien van mijn auto kom ik op 14 volt op de accu.
  4. Ohw ja Wim dat passeerde mijn gedachte ook omdat ik inmiddels de lampen heb losgekoppeld. En nu je dat schrijft besef ik mij dat ik al eerder dacht laadt de accu wel snel genoeg op. En de storing nog steeds aanwezig is. Voor controleer je dat? Kan je een dynamo testen? of beter ermee naar de garage om te testen?
  5. Tja Wim ook al gecontroleerd, de Drl led verlichting zit er al een paar jaar in zonder problemen, ga er maar van uit dat dit wel goed is. Maar wat mij nu echt opvalt tijdens een langere rit vanmorgen. Het klokje naast de teller wat ook de cruisecontrol is valt onder het rijden spontaan uit, leeg schermpje. En kan dan na minuten ook weer opeens actief worden en de tijd weer aangeven. Tegelijkertijd kan ook het grote scherm (navigatie,radio,cd speler,airco,telefoon en meer) opeens de boodschap geven communicatie fout raadpleeg de dealer! En
  6. Dank voor je reactie, zou kunnen kan dit niet over zien. De Osram Drl met combinatie led mistlampen werken met een computerkast, deze was rechtstreeks aangesloten op 12 volt. Deze heb ik nu ook aangesloten op zekering 37 zodat er geen stroom op staat als het contact wordt uitgezet. Ik weet niet of hiermee de lekstroom weg is maar alle kleine beetjes helpen denk ik. De tijd ontbreekt mij nu even om te meten of de lekstroom weg,
  7. Bij de s type schakelen de dimlichten automatisch aan of uit. De betreffende relais zorgt ervoor dat de DRL lights automatisch gaan branden als de dimlichten uit gaan. En weer uitgaan als de dimlichten weer gaan branden. Op zich ben ik hier echt zeer tevreden over.....ik ben alles even aan het controleren vanwege lekstroom dus ook deze relais. quote; wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan. Tja in dat geval kan ik beter maar niet gaan rijden
  8. Ja zekering 37 verwijderen goed idee, zal de aansluiting nog eens nalopen.
  9. Oke helder en duidelijk Hans, Was ook een beetje de vraag is dit goed in elkaar heb geknoopt. Blijft over dat deze relais stuk zou kunnen zijn? of de relais van de mistlampen in de zekeringkast R11 Waarom ik dit denk met mijn beperkte kennis, is het volgende; Ik merkte van de week dat de drl lampen gingen branden tijdens het opladen van de accu in de auto. Maar wel vreemd geen sleutels in het contact...........
  10. Beste Mensen, Twee jaar geleden heb ik de mistlampen vervangen door DRL Lights van Osram werkt overigens perfect. Maar omdat ik lekstroom heb, ben ik ook eens naar de aansluiting gaan kijken van deze Drl lampen geschakeld met een open relais. Ik heb dit zelf met ondersteuning van andere aangesloten (trial and error) heb er gewoon geen verstand van! Maar ik sluit niet uit dat deze aansluiting met open relais en doorverbinding 85 en 87 voor lekstroom zorgt, het is maar een idee. Willen jullie eens meekijken als je er verstand van hebt..............ik wil gr
  11. Oke bedankt Hans dan laat ik deze zo zitten, Wat mij verder opvalt is dat de gewone zekeringen puntjes hebben om de stroom-val te meten. De J zekeringen, zeg maar die hoge met de kapjes hebben dat niet, zou daar een verklaring voor zijn. Of gewoon de kapjes er af plukken en dan meten? De zekering er uit rukken en dan op de polen meten heeft geen zin. De auto zal dan waarschijnlijk uit de slaapmodus komen denk ik?
  12. Nog een vraag over mijn bovenstaande lekstroom probleem Ik ben aan het meten van de zekering, nu kom ik 3 diode zekeringen tegen (s type 3.0 2004 ) zekeringkast onder de motorkap. Bovenste diode op de foto komt niet voor in het instructie boekje??? De onderste twee wel contactrelais benzine en regelrelais van motormanagementsysteem benzine. Twee vragen........ staan de diodes wel in de goede richting? En wie weet waar de bovenste diode voor bestemd is? De accu was amper twee jaar oud en was toch ook niet goed meer onder belasting, zojuist een
  13. Ja de oorzaken kunnen blijkbaar legio zijn, ga vandaag proberen te meten via de zekeringen om er achter te komen. Vele filmpjes op you tube gezien om een methodiek te vinden om lekstroom te meten. Geef mij maar een lekkenband is gewoon duidelijker
  14. Bedankt, ga ik zeker even checken.
  15. tja goede redenering ga verder zoeken pff
×
×
  • Create New...