Jump to content

robjag

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Goed

About robjag

  • Birthday 12/01/1969
  • Age 50

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Geldrop
  • Age 50

Wie ben ik

  • Voorstellen
    XJ6 S1 ombouw met AJ6 motor
  • Age 50

Recent Profile Visitors

532 profile views
  1. Zit links in de beenruimte ter hoogte van die chokeknop. Ik heb een zelfde Amerikaanse S1 en ben ook veel met die elektrische ramen in de weer geweest. Heb 2 gebruikte schakelaars in de UK gekocht, want mijn linksvoor wil niet meer. Er zitten 2 relais daar links in de beenruimte. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. bedankt Rob, Laagste deel vooras zit op zo'n 11cm van de grond.
  3. Thanx... Ik niet de boel inderdaad weer netjes terug. Dus de bovenzijde raden jullie aan (bekleding wat onder de houten sierstrip komt) te verlijmen met die spray?
  4. Bedankt! Ik ga eens meten en de hoeken bekijken. Die zijn handig zeg. Mmmm, QQ=32cm en RR=52cm. Beide niet conform spec. Voor te laag en achter te hoog. Ok, bandenspanning speelt ook een rol, dus moet ik ook dan nog even echt op 1,8 zetten. Maar ik denk dat er niet teveel afwijking daarvan zal komen. Overigens twijfel ik aan de spec RR=45,3cm. Dat zou net boven de wieldop zijn. Dat klopt bij mij wel ongeveer. Maar de bumper ligt toch echt een stuk hoger dan in dit document getekend.
  5. Ik heb net 30 van die blauwe clips opgehaald in Oirschot bij Barrets. Niet goedkoop, 0,72 de stuk. Heeft iemand een idee hoe deze bekleding van de linkervoordeur weer netjes terug te plakken is op het vernieuwde paneel. Bison kit lijkt me niet geheel juist. Het witte schuimrubber heeft nog losgetrokken houtresten zitten die ik met een houtlijm wil verlijmen op het nieuwe paneel. Aan de bovenzijde van het leer zou idealiter de boel opgespannen moeten worden door de schroefjes van de houten afdeklijst. Maar dat is te zeer uitgelebberd bij mij. Vorige eigenaars hebben denk ik de boel met bison kit willen vastplakken. En ook nog in de hoeken met bitumen kit in de weer geweest. Het is nu een janboeltje. Enig nadeel dat ik kan verzinnen door het verlijmen aan de bovenzijde, is dat je het paneel er niet meer afkrijgt zonder het aan de bovenzijde weer los te peuteren. Dus het liefst een bevestiging manier vinden waardoor het opgespannen wordt, maar toch ook weer los te halen is.
  6. V.w.b. beschermingskappen, deze zijn niet via de bekende sites meer te verkrijgen. Eéntje zou al volstaan om hem vervolgens te kopiëren. Of zou iemand bereid zijn één van hem uit te bouwen en dat ik hem dan even meeneem naar de garage om een kopie ervan te maken?
  7. Dit is even een plaatje zijkant iets verder weg. Ik weet niet of het duidelijk genoeg is. Maar de voorkant staat lager dan achter. Ik hou dan even bv. de deurgrepen als horizontaal aan. Foto van veren volgt. Ik moet er dan even onder kruipen. Maar je denkt dat het in minder dan 5 uur kan Rob? Er moet naar ik heb begrepen, nogal wat uitgebouwd worden.
  8. Uiteindelijk besloten om het in Helmond te laten doen. Maar goed ook. Er zaten nog de originele hydraulische slangen op! Van buiten schatte ik ze als nieuw in. Bij één slang kwam er niets meer doorheen, daarom blokken ook scheef afgesleten. Remmerij is nu weer perfect. Wel meteen mijn wensenlijstje (dan wel to-do's) mogen aanpassen. Beschermingskappen bij de voorwielen zijner niet, maar zouden er wel moeten zitten volgens de garage. Klopt dat? En hij staat ietwat laag op zijn voorpoten. De veren voor zijn verkeerd ingebouwd. Totaal verwrongen. had ie nog nooit gezien zo. Maar hij veert goed. En de lage look vind ik wel ok. Maar toch op termijn vervangen. Is echter nogal wat arbeid (5 a 6 uur), dus prijzig.
  9. Even contact met bovenstaande Tom gehad. Verklaring dat bij mij de aansturing LV begint is simpel. Ik heb een LHD, dus alle schema's van Haynes moet je spiegelen. Haha, life is soms zo simpel. Onderstaand schema had ik gister zelf al geproduceerd. Van Tom even de window schematic gratis gekregen ter vergelijk. Bij hem staan nog meer handige weetjes erbij (zekering amp's and the like). Ik schaf de complete set bij hem aan voor 15$. Mooie prijs voor zoveel werk. Last but not least, waarom zit er een 2e relais. Waarom niet al de zekering achter het eerste relais hangen?
  10. robjag

    Diversen

  11. Cool,thanks, ik ben er helemaal uit. Van de Haynes die ik niet (meer) kon lezen een scan gemaakt en deze op de iPad vergroot et voilá. Ik heb alle bedrading goed teruggeplaatst met mijn laatste actie. Ben er wel achter dat het bij mij niet goed is aangesloten. Tenminste niet hoe de Jaguartechneuten het hadden bedacht. Vanaf die controlbox bij het kick panel (zit inderdaad in de voetenruimte links) na het relais en thermische zekering moet de aanvoerdraad naar de RV switch. Vandaar naar LA en RV. Vanaf RV naar RA. Bij mij hebben ze LV genomineerd als eerste verdeelstation. Ik zie er geen probleem in en laat het maar zo. Morgen even LV switch met RA ruilen. Dan weet ik zeker of het in de switch zit of de bedrading. Pfoe, 2 dagen eraan kwijt. Maar weet nu wel hoe het zit en aangesloten dient te worden. Bedankt voor het meedenken! Bij interesse kan ik de Haynes die ik gescanned heb hier ook wel even plaatsen. PS: excuus voor het door elkaar gebruiken van LV en LF voor dezelfde switch.
  12. Op mijn zoektocht het volgende gevonden...het gaat ergens heen: I recently started a web page for my jagschemes wiring schematics> www.jaguar-wiring-schematics.info I've updated many files and have collected a few more, all are listed on the site, also available for free is a tech info page, pdf files to download covering subjects such as SU carbs - tech info on oils - wiper motor mod - Vin decoder - paint codes & more. Order your schematic/s via the new website....Thanks........Tom en deze: The Control Unit for the Series 1 is under the kick panel, in the left hand foot well. You'll have to remove the kick panel, under the pull out vent, to access it. A lot of the time this is an area that gets water in it, and the control boxes either rust or get bad connections... Here is a photo of the part you are looking for... (The actual fuse panel on the car is behind the gauges. They are accessed by removing some thumb screws on the front. The whole gauge panel hinges forward. None of these fuses are tagged as having any bearing on the windows, though) en: All four of my windows died. 1972 Series 1 XJ6. The right rear was dragging and I believe it tripped the circuit breaker. I found the relay behind the kick panel and opened it up to reveal two relays and a circuit breaker. Bij deze laatste zit een mooie foto erbij: https://www.jaguarforums.com/forum/xj6-xj12-series-i-ii-iii-16/power-window-fuse-location-98132/
  13. Okido, weer een ochtend zitten prutsen. Voortgang eigenlijk 0. In Haynes was wel de versie te vinden met de elektrische raambediening (inclusief storingsanalyse, als eerste vermelden ze een defecte switch, daarna bedrading, dan een vastzittend hefmechanisme). Bij het uitbouwen van het paneel met switches had ik dus veel tijd kunnen besparen. Maar goed, so be it. Had de schakelaars dus omgewisseld (LF met LR). Vanochtend de zekeringen in dash nagelopen. Allemaal intact. Overigens is bij mij de aansteker continue 'hot'. Dus ook zonder contactslot staat er 12V op. Dus dacht ik dat de 'kapotte' zekering van de elektrische raambediening ergens anders in de auto moet zijn. Gevonden in Haynes. Haynes vermeldt: Behind the left hand front kick panel. Wordt hiermee de deurlijst bedoeld? De schema's in te vinden zijn, zijn voor de S2 of weer speciale bouwseries. Desalniettemin niet te lezen zo klein. Dus wilde ik naar een garage in Helmond gaan waar ze veel aan classics werken, ook Jaguars. Alles teruggebouwd. Ook de schakelaars weer teruggewisseld. Maar bij de bedrading voor de LF switch heb ik wellicht een fout gemaakt. Want 3 ramen gaan op en neer en linksvoor doet nu helemaal niets meer. Ik had de switch even met contactspray ingespoten, meer niet. Plan is om schakelaar LF met RR te wisselen. Die zijn identiek. Maar het liefst zou ik natuurlijk willen weten welke kabel op welke schakelpoot van de switches moeten komen. Vooral LF wil ik even bevestigd zien. Heeft iemand wellicht een goed leesbaar schema hiervoor? Of weet waar ik dat kan vinden?
  14. Dank u... En meneer Pizza. Als aan een zijde de zuiger of zuigers wel gangbaar zijn, dan vliegen die eruit en degeen die vastzit blijft vastzitten. Hoe dit dan op te lossen? Dit wordt de preferred methode. Maar dan zijn ze er (hopelijk) pas half (?) uit. Klauw eraf en dan eruit trekken/draaien? (Ik heb geen perslucht)
  15. Yep, zoiets dus... Remklauw is niet van de schijf af te kantelen als ik het goed lees. Jammer. Dus echt even demonteren.
×
×
  • Create New...