Ga naar inhoud

rivolta

Members
  • Aantal items

    693
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

rivolta won de laatste dag op 3 november

rivolta had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

13 Goed

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.isorivolta.com

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. rivolta

    Water onder achterbank 1998 XJR

    Ik heb voor nu maar een goede hoes gekocht, dan komt'ie de winter wel door. Zal eens als het beter weer is de slang er op zetten. Zo op 't oog kan ik niets aan lekkage ontdekken, en roest op of zoiets aan de achterzijde ook niet.
  2. rivolta

    Water onder achterbank 1998 XJR

    Ik heb opeens water onder de achterbank van mij XJR, rechtsachter vooral, zeiknat. Eerst dacht ik dat ik een raam open had laten staan maar dus niet. Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Ik heb geen sunroof.
  3. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    als je een mooie auto hebt mag je best vaak overal komen, en ze zien hem zelfs in Frankrijk graag, porsches sufs / beemers en benzen stonden ergens achteraf
  4. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Ik heb ook nog een jarenlange hardnekkige storing van de stabi/abs sensors. Telkens als de auto een tijd niet gereden heeft krijg ik dit op het dashboard. Na het schoonmaken van de sensoren op de wielen is het wel weg maar bij stilstaan dus komt het weer terug. Van dagelijks vervoer heb ik er nu toch een hobby-auto van gemaakt, soort met pensioen dus. Gisteren tijdens de regen de deuren open laten staan en nou draait een ontvochtiger overuren..... alles zeiknat Ook nog een heel gunstige verzekering gevonden. Ik betaalde eerst tussen de 490 WA en 780 AR per jaar (als 2e / 3e etc auto) nu 250 WA met limit op gebruik en stalling etc. (na opknappen wordt het weer AR)
  5. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    en hopelijk door de apk en dan nieuwe "dempers"....
  6. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Stabilisatorstang onder de auto uitgehaald en ontroest, nieuwe rubbers en koppelingstangetjes, nieuwe bouten en moeren, nu nog er onder.... en de afgebroken steun namaken en lassen.
  7. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    ff de grill en tankdop opnieuw spuiten, dacht ik, toch een vak apart, 2 bussen primer, 1 bus spuitplamuur voor de krassen omdat ik verkeerde schuurpapier had gebruikt, 4 bussen JHE lak en 2 bussen blanke lak & 5 keer opnieuw spuiten verder..... vandaag de blanke lak en valt er PVD weer een haartje in ..... morgen weer schuren en nog een poging...
  8. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Ja, ik laat het wel goed lassen, niet met plamuur en een plaatje. Ik heb hem bijna 14 jaar en vrijwel geen kosten aan gehad dus het mag wel een keer.
  9. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Poes bovenop Poes
  10. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Zien doe je het bijna niet, dit kwam er pas onderuit nadat ik een staalborstel op mijn boormachine had gezet. Een winter verder en het was waarschijnlijk nog 10x zo erg geweest.
  11. rivolta

    1998 XJR - Diverse lampjes / Roest etc

    Ik ben mijn XJR wat aan het repareren en onder andere de lampjes van het dashboard & klok wil ik vervangen + die in de deuren van de raambediening en die van het derde remlicht. Weet iemand hoeveel ik er van ieder soort nodig heb? En waar ik ze dan kan bestellen. Er zit niet echt een garage / specialist dicht in de buurt dus ik ben aangewezen op internet voor dit soort dingen. Verder kwam ik wat roest tegen. Het begon met een door roest afgebroken steun van de beugel van de stabilisatorstang. En dan ga je beter kijken en zitten er opeens "gaten" in je auto. Vooral op plekken waar je ze niet ziet, dus onder de parafan en achter de kappen in de wielkasten bij de dorpels voor, en beginnende ellende aan de binnenzijde van de spatborden voor, vlak op de achterzijde van het plaatwerk onder de grondlak. Het valt nog mee, ben er redelijk op tijd bij. Maar vooral die onder de parafan was een verrassing, zie foto. Je zag er niets van, alleen een kleine verkleuring en uit uiteindelijk heb ik het zover al weggehaald. Binnenin is het ook al doorgerot naar een holle ruimte richting het spatbord. Misschien een tip voor anderen dit ook eens na te kijken.
  12. rivolta

    'Jaguar wil volledig elektrisch merk worden'

    Sinds ze Hyoendais zijn gaan bouwen doen ze maar wat ze niet laten kunnen...... .... en dan de elektriciteit halen uit kolengestookte centrales en... accu's er in met grondstoffen afkomstig van plekken waar ze werken met kinderslaven en meer van dat "gedeug" Dankzij de echte Jaguars hebben we in ieder geval nu nog steeds zomer ;-).... (zeggen ze van de milieu-maffia tenminste) En geen kind van 7 heeft er 14 uur per dag / 7 dagen per week a 1 euro voor in een vervuilde modderpoel hoeven staan. Maar zal de toekomst wel zijn, straks mag ik met mijn XJR natuurlijk nergens meer komen.
  13. Nou, beugel al gevonden..... en ben al bezig met een oplossing, lassen daar is bijna onmogelijk zonder de halve neus uit elkaar te halen. Best roestig al die lasnaden valt me op. Meteen even een waarschuwing voor anderen met dezelfde auto, kijk daar eens goed naar. Misschien handig deze onderdelencatalogus : https://cdn.sngbarratt.com/catalogues/new/sng_cat%20xj8_x308_en.pdf
  14. Mijn XJR moest naar de APK, afgekeurd op "gescheurde stabilisator". Terug viel er wat onder de auto uit, in de sloot, bleek thuis de beugel waar de rubber van de stabilisatorstang in zit, helaas incl. bevestigingpunt aan chassis van de auto..... zie foto. Iemand een (creatief) idee hoe dit te fixen? Lassen of iets fabrieken waar de beugel aan vastgemaakt kan worden? En komt dat door de APK? En waar kom ik aan zo'n beugel voor het rubber? Ik ga er maar van uit dat niemand dit ooit eerder heeft gehad, maar wie weet donderen ze er bij bosjes onderuit. Gr. Marvin
  15. rivolta

    hoe kan dit

    Best link om te beweren op een forum dat een auto omgekat is. Als het niet klopt en de eigenaar krijgt hem daarom niet meer verkocht krijg je een brief van een boze advocaat. Ik maak hetzelfde mee in de tak van oldtimers waar mijn eigenlijke hobby ligt en daar worden mensen vervolgd en kunnen Amerika bijv. niet meer in vanwege claims van tonnen. Als je het mij vraagt zou ik dit lijntje opkuisen. Straks is er niets aan de hand met deze auto. Mooi ding trouwens ook nog.
×