Jump to content

rivolta

Members
  • Content Count

    698
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

rivolta last won the day on November 3 2018

rivolta had the most liked content!

Community Reputation

13 Goed

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.isorivolta.com

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik las gisteren dat je met een Jaguar XJ308 vanaf 2025 Antwerpen niet meer in mag. Tenminste, dat is mijn conclusie omdat mijn XJR bij de RDW als Klasse II staat. Klinkt als het begin van het einde want als de groenmaffia doorzet in dit tempo worden onze auto's onbruikbaar gemaakt buiten af en toe een ritje met een club. Zijn er steden / gebieden in Nederland waar een XJ308 ook al niet meer welkom is of wordt?
  2. Ik heb mijn XJR op kriksteunen gezet, na mijn eerste ervaring dat de banden vierkant waren na 6 maanden de auto niet gebruiken. En een volle tank, benzine ging toen van 1,43 naar 1,80 dus nog wat gespaard ook. En zet hem droog weg en niet zeiknat
  3. Betreft gedoe in voortrein 1998 XJR met 158.000 kilometer Probleem dat ik heb is dat mijn XJR heel "zoekerig" rijdt en daarnaast bonkt er van alles voorin. Vervangen zijn stuurhuis (origineel nieuw door ZF Nederland geleverd) en verder; Schokbrekers voor / rubbers wielophanging en subframe mounts voor, rubbers stabistang voor, stuurkogels, anti-roll bars voor..... 4 nieuwe banden (Goodyear) Ik ben dus geen monteur en kan alleen aangeven wat er aan de hand is, voor een diagnose schiet mijn kennis te kort. Sinds vervangen stuurkogel door specialist laatst bonkt het soms zo heftig dat het lijkt alsof het hele subframe los zit (is gelukkig niet zo maar voelt wel zo). Het begon linksvoor en zit nu af en toe ook rechtsvoor. Verder trilt mijn stuur, vanaf 20km/u en up, maar soms ook helemaal niet, en dan opeens weer wel en heel stevig etc. Wegligging is bij vlagen levensgevaarlijk bij hard een bocht insturen (ja, dan rij ik inderdaad te hard maar goed, is hij voor gebouwd). Het is alsof de auto dan uit twee delen bestaat, voor en achter, een aparte ervaring. Er hebben nu twee Jaguarspecialisten naar gekeken en lang ook en die vinden niets..... behalve dat er wel ergens iets niet goed zit komen ze niet.... Neem ik ze niet kwalijk verder, voor sommige problemen moet je tijd nemen en als er die niet is, tsja. Vandaag dus maar zelf eens onder de auto samen met een vriend die geen Jaguar expert is (maar wel Lamborghini/Maserati/Ferrari etc). Hij vond dat er veel teveel beweging in het subframe zit. Als hij een breekijzer tussen de achterste mounts (onder de auto, ronde bussen) zet dan kun je het frame zeker een centimeter of meer naar voor bewegen. Dat komt overeen met wat ik omschrijf dat ik bij het remmen zit tegen te sturen bijvoorbeeld. Uitlijnen (bij een Jag specialist) laatst lukte niet en ik reed na drie pogingen en zonder verdere diagnose scheef en bonkend naar huis, andnotferriehappie. Maar goed, als we de bussen op internet bekijken lijkt het alsof ze alleen een verticale beweging toelaten, bijna geen horizontale. Klopt dat? De subframe mounts (die met die rare vorm) meer in het midden zijn eerder ooit vervangen. Op een Engels forum las ik dat deze soms heel snel kapot gaan en dat niet originele te zacht zijn. Concrete vraag is wat ik moet gaan vervangen als ik (niet zelf natuurlijk) alles wat met een wiebelig subframe aan wil pakken? En welke onderdeelnummers horen daarbij? Mijn chassisnummer is : SAJJPALF4CR854623 En als iemand een ander idee heeft van wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag natuurlijk ! Bij voorbaat dank
  4. Dus ik kan zonder abs apk krijgen.... nou, dat zou echt mooi zijn! Veel te koud om nu onder motorkap te gaan zitten rommelen!
  5. Ik kreeg heel lang de melding abs/tractionetc weg door de sensoren schoon te maken maar nu blijft het op het scherm staan. Geen idee of het de accu, de sensoren of de pomp is. Is er een manier om daar achter te komen? Op een ander forum zag ik voorbij komen dat je het kunt testen, als de abs werkt zijn het niet de sensoren bijv. (hard remmen op een glad wegdek). Meest eenvoudig lijkt de accu vervangen, maar blijkbaar kan slechte aarde ook weer iets veroorzaken en er zit een nieuwe in sinds vorig jaar. De pomp opnieuw solderen lijkt ook niet zo'n werk maar als het niet hoeft dan ook liever niet. Komt dat er uit bij uitlezen misschien? Of kun je dat testen, of dat die nog goed is? Mijn auto moet naar de plaatwerker en liefst zou ik hem erheen rijden met APK. (Foto van printplaat is niet die van mij, is voorbeeld van internet)
  6. Ik heb voor nu maar een goede hoes gekocht, dan komt'ie de winter wel door. Zal eens als het beter weer is de slang er op zetten. Zo op 't oog kan ik niets aan lekkage ontdekken, en roest op of zoiets aan de achterzijde ook niet.
  7. Ik heb opeens water onder de achterbank van mij XJR, rechtsachter vooral, zeiknat. Eerst dacht ik dat ik een raam open had laten staan maar dus niet. Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Ik heb geen sunroof.
  8. als je een mooie auto hebt mag je best vaak overal komen, en ze zien hem zelfs in Frankrijk graag, porsches sufs / beemers en benzen stonden ergens achteraf
  9. Ik heb ook nog een jarenlange hardnekkige storing van de stabi/abs sensors. Telkens als de auto een tijd niet gereden heeft krijg ik dit op het dashboard. Na het schoonmaken van de sensoren op de wielen is het wel weg maar bij stilstaan dus komt het weer terug. Van dagelijks vervoer heb ik er nu toch een hobby-auto van gemaakt, soort met pensioen dus. Gisteren tijdens de regen de deuren open laten staan en nou draait een ontvochtiger overuren..... alles zeiknat Ook nog een heel gunstige verzekering gevonden. Ik betaalde eerst tussen de 490 WA en 780 AR per jaar (als 2e / 3e etc auto) nu 250 WA met limit op gebruik en stalling etc. (na opknappen wordt het weer AR)
  10. en hopelijk door de apk en dan nieuwe "dempers"....
  11. Stabilisatorstang onder de auto uitgehaald en ontroest, nieuwe rubbers en koppelingstangetjes, nieuwe bouten en moeren, nu nog er onder.... en de afgebroken steun namaken en lassen.
  12. ff de grill en tankdop opnieuw spuiten, dacht ik, toch een vak apart, 2 bussen primer, 1 bus spuitplamuur voor de krassen omdat ik verkeerde schuurpapier had gebruikt, 4 bussen JHE lak en 2 bussen blanke lak & 5 keer opnieuw spuiten verder..... vandaag de blanke lak en valt er PVD weer een haartje in ..... morgen weer schuren en nog een poging...
  13. Ja, ik laat het wel goed lassen, niet met plamuur en een plaatje. Ik heb hem bijna 14 jaar en vrijwel geen kosten aan gehad dus het mag wel een keer.
  14. Zien doe je het bijna niet, dit kwam er pas onderuit nadat ik een staalborstel op mijn boormachine had gezet. Een winter verder en het was waarschijnlijk nog 10x zo erg geweest.
×
×
  • Create New...